Niet voorwaats inde gallop :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Niet voorwaats inde gallop :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 18:33

Mijn verzorg paard, Prins Abdul Ghani, *arabier* Pling is 18 jaar en ik rijdt hem nu sinds een half jaar ongeveer. Toen ik hem net reed, moest ik nog wel aan hem wennen en hij zeker ook aan mij. Schijnheilig Hij liep toen ook nog niet naar beneden met zn hoofd en in de gallop ging hij gewoon naar voren... Gewoon een normale gallop. Hij liep ook dan niet naar beneden maar oke.. Maar nu... Half jaartje verder, Het gaat wel goed allemaal. Hij loopt nu bijna de hele tijd naar beneden en het gaat gewoon wel lekker (buiten het feit dat hij ooooveral van schrikt in de bak ,,, hij durft soms niet eens op de hoefslag.. Huilen Iemand tips voor dat probleem??)

maaaaar.. nu wil ik dus aanspringen in de gallop.. en ik geef gewoon de goede hulpen.. maar dan gaat ie zo 'onder' me lopen zeg maar.. hele kleine gallop sprongen maken, en dan denkik.. ik geef hem teugels zodat hij naar voren kan.. maar dat doet ie dus niet Huilen dus weet iemand waarom hij dat doet en hoe ik het kan verhelpen!!!

ojah.. hij kent 'kunstjes' Frusty die zijn vroeger geleerd aan hem.. maar als ik dan bepaalde hulpen geef.. en vooral als ik dan net gegaloppeerd heb, dan wil ie die kunstjes gaan doen... Met zn been naar voren gaan en zelfs steigeren Verward maar dat is helemaal mijn bedoeling niet!!! *heel vervelend*..
Wie kan me helpppppen Lachen

Groetjes Sylvia

'Moonlight Holly'



Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:12

ik zal m'n best doen om te helpen ,maar ik garandeer niets Haha! .

1.je paard verschiet van alles : laat hem telkens als je hem rijd,eerst in stap alles verkennen,en geef hem alle tijd om gewoon te worden aan de dingen waar hij zo'n schrik van heeft!
2.Je paard durft niet op de hoefslag : gewoon heel veel binnenbeen geven,en vooruit drijven,zo ongeveer als je gaat wijken,kan het niet beter uitleggen
3.Je paard gaat niet vooruit in de galop : de teugels lossen mag je zeker niet doen !! daarvan gaat je paard echt niet sneller lopen Lachen
probeer je paardje gewoon heel goed vooruit te drijven,en telkens als hij door bepaalde hulpen gek gaat doen met zn kunstjes,geef je hem een tik van de zweep. je kan best je galop oefenen, door heel goed door te drijven op een recht stuk,dus niet op de volte !!


hopelijk had je hier wat aan (waarschijnlijk niet Bloos )

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 15:21

nou in ieder geval bedankt voor je reactie.. maar dat met de bak.. hij staat al ruim een jaar daar op die stal.. en nog steeds durft hij er niet langs :S kheb al van alles geprobeerd.. ernaast lopen en dan erlangs gaan en laten wennen, en ook gewoon met opzitten geprobeerd maar niets helpt Boos! .. en op de hoefslag duwen.. veel binnenbeen geven.. op zich helpt dat wel.. maar dan gaat ie zich gewoon om mn been wenden en gaat ie met zn hoofd er wel heen.. maar hij blijft gewoon op de binnenhoefslag lopen *kan het niet zo heel goed uitleggen hehe* en dat met die gallop ga ik gewoon weer proberen.. *LOL* in ieder geval bedanktt!! Lachen

'Moonlight Holly'

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:45

Par heeft ook ene periode gehad dat ze gewoon de hoefslag niet meer op wou, alleen bij haar was het aanstellerij Haha!

Ik heb haar met een lange teugel lekker door laten lopen op de hoefslag, niet langzamer laten gaan, weinig tot niets sturen tenzij ze de kant op ging die ik niet wou *dus van de hoefslag af* dan "beende" ik haar weer even terug, en zolang ze luisterde reden we lekker ontspannen rond.
Tegenwoordig heeft ze dat dus niet meer.

En in de galop kan ik alleen maar zeggen, veel been, de ruimte geven aan de voorkant om te gaan en met elk ruimer pasje belonen.
Misschien het zadel laten nakijken? Wij hadden vroeger eenpaard op stal staan die steeds korter ging galoperen en toen ze het zadel lieten nakijken bleek er iets niet meer goed te zitten, ben helaas vergeten wat dat toen precies was, deed in ieder geval wel pijn bij het diertje.

Succes.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:01

je zegt dat je verzorgpony nu al een jaar op die stal staat, mits er niks verandert is, wordt het niet op de hoefslag willen bij mij nu toch wel toch aanstellerij benoemd. Als hij niet op de hoefslag wil gewoon normaal er naartoe sturen met wat meer gebruik van je binnenbeen. Desnoods een klein tikje achter de kuit als hij niet wil.
Over dat doorgalopperen: eerst kijken of het niks medisch is of of dat er iets mis is met bijv. zijn zalden en anders ruimte van voren geven (niet de teugels losgooien) en drijven, en ook eisen dat hij vooruit gaat want hij kan het best.
En dan nog over die kunstjes: ten strengste afstraffen! Die kunstjes mag hij alleen doen als er om gevraagd word en dat doe je niet. Misschien heeft hij ze zo wel aangeleerd maar als jij het blijft afstraffen zal hij snel genoeg doorkrijgen dat die kunstjes nu niet meer gewenst zijn en zal hij er (als het goed is) mee ophouden.

succes ermee

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:11

ik ken een pard met hetzelfde probleem, bang zijn voor alles in de bak en vooral de bakrand. bij dat paard is het het best hem bezig te houden. ga overgangen rijden, actief, zodat hijn druk bezig is en op jou let. voor het andere probleem, ik zou in de verlichte zit een seen keer naar voren rijden op de lange zijde, en daarna weer terugnemen etc. maar ik weet niet of hij dan zijn kunstjes gaat vertonen Verward

naja..in ieder geval oplossing voort eerste probleem, succes dermee!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:13

als hij het echt eng vind op de hoefslag (aangezien hij er nog nooit op gelopen heeft) lok m dan met wat lekkers. en laat m achter een ander aan over de hoefslag lopen. dan ziet ie dat t niet eng is.
met galoperen been geven. als hij daar raar op reageerd gewoon naar voren rijden (door galoperen dus) dan kan hij moeilijk steigeren of een been uitsteken. desnoods geef je m een tikje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:13

Het lijkt erop dat je paard zich niet durft los te laten in galop. Ik zou eens in de verlichte zit gaan in galop en eens kijken hoe hij daarop reageert. Dus gaan staan in de beugels en veel voorwaarts drijven. Een paard dat namelijk niet durft te galopperen en de rug wegdrukt, is erg gevoelig en wordt door de zit van de ruiter gemakkelijk gestoord. Dus niet storen en in de verlichte zit, zodat je hem niet kunt hinderen.

Niet teugels weggooien, contact houden met de mond, proberen met de buitenhand hem naar beneden te rijden, ook al krijg je stelling naar buitenk, dat is niet erg.

De hond is de betere mens

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:52

probleem 1: stelling naar binnen vragen ( dus weg van het probleem) niet teveel! en dan draven en je binnenbeen flink naar buiten duwen.
probleem 2: idd contact houden met zijn mond, hou hem bij je. Flink je benen aanduwen, desnoods een tikje met je zweep direct achter jouw been.
probleem 2: Daarom leer ik mijn paard zeker geen kunstjes! je zult nu moeten kiezen, wil je die kunstjes houden of wil je hem goed kunnen rijden? Als je het eerste kiest kan je het rijden beter vergeten, kies je het tweede: consequent zijn, laat hem merken dat die kunstjes niet getolereerd worden. ( jemug wat een woorden) Als hij idd een gevoelige rug heeft kan je proberen een bontje ofzo onder het zadel te doen en veel oefeningen maken waardoor hij zijn rug beter gaat gebruiken!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 20:52

probleem 1: stelling naar binnen vragen ( dus weg van het probleem) niet teveel! en dan draven en je binnenbeen flink naar buiten duwen.
probleem 2: idd contact houden met zijn mond, hou hem bij je. Flink je benen aanduwen, desnoods een tikje met je zweep direct achter jouw been.
probleem 2: Daarom leer ik mijn paard zeker geen kunstjes! je zult nu moeten kiezen, wil je die kunstjes houden of wil je hem goed kunnen rijden? Als je het eerste kiest kan je het rijden beter vergeten, kies je het tweede: consequent zijn, laat hem merken dat die kunstjes niet getolereerd worden. ( jemug wat een woorden) Als hij idd een gevoelige rug heeft kan je proberen een bontje ofzo onder het zadel te doen en veel oefeningen maken waardoor hij zijn rug beter gaat gebruiken!
_________________
Stalling omg. utrecht aangeboden, pb voor meer info!!

Me Lufezzz Sevilla!


Ik ga het echt proberen allemaal!!! ik denk wel dat het gaat helpen.. Ik hoop het tenminste!! en dat van die kunstjes.. ik heb hem ze niet geleerd.. dus dan mij mag ermee ophouden!! ik vind het helemaal niet zo leuk.. >>> ik kan hem niet longeren aan 1 longeerlijn.. want dan gaat ie stilstaan en zn kunsjtes doen.. *dan zou je denken.. je moet hem met de zweep voorwaarts laten gaan... * maaaar... juist door de zweep doe ie het :S dus dat heeft geeeen zin Verdrietig nu longeer ik hem met een dubbele lijn... en dit gaat al veeeel beter Schijnheilig
maar heeel erg bedankt voor je advies..~! en ik ga het zeker weten allemaal uitproberen!!

'Moonlight Holly'

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:58

Ik heb het idee dat ie zich aanstelt met het overal van schrikken, kan het mis hebben!? Maar als hij daar al een jaar staat en verder niets raars in de bak te vinden is, lijkt het me zo dat hij je nog steeds uitprobeert.
Verder in de galop, ga ik met Desiree mee...
En dan nog iets, weet niet hoe erg je met je benen werkt, maar je zegt dat hij gaat steigeren enzo. Let wel, een paard kan alleen maar steigeren vanuit stilstand! Gewoon voorwaarts houden dus
Succes!!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 00:24

Citaat:
Ik heb het idee dat ie zich aanstelt met het overal van schrikken, kan het mis hebben!? Maar als hij daar al een jaar staat en verder niets raars in de bak te vinden is, lijkt het me zo dat hij je nog steeds uitprobeert.
Verder in de galop, ga ik met Desiree mee...
En dan nog iets, weet niet hoe erg je met je benen werkt, maar je zegt dat hij gaat steigeren enzo. Let wel, een paard kan alleen maar steigeren vanuit stilstand! Gewoon voorwaarts houden dus
Succes!!
_________________


Ik denk zelf ook wel dat ie zich gewoon aanstelt! hij is heeeeel (echt heel) erg dominant.. heel vervelend.. maar de ene keer met rijden gaat het ook gewoon beter dan de andere keer.. soms gaat ie er ineens langs.. maar dan een tijdje later.. dan doet ie het niet meer.. maar dan lukt het echt gewoon niet!!!!! Boos! wordt ik zelf helemaal gestressed van.. en jah.. hij probeert me uit.. hij voelt zich echt de baas.. maar dat ben ik hem nu heel erg aan het afleren want daar ben ik dus niet van dediend! *hij uit het vooral met.. bijten.. heel erg bijten.. in alles dan ook he.. in jassen.. halstertouw.. in alles!! maar dat gaat nu wel een stuk beter! nu alleen in de bak nog.. haha en dat van dat steigeren.. ik weet het.. ze kunnen het alleen vanuit stiltand.. maar hij maakt dan een paar sprongetjes in de lucht.. en dan staat ie ineens stil.. en als ik dan aanspoor.. gaat halve steiger pogingen doen Verdrietig niet zo leuk:( maaaarjah Lachen

moet wel zeggen.. ik ben vorige week met mn vriendin ernaast met het halstertouw.. met hem naar buiten geweest! en het viel echt mee.. hoe eng hij het vond.. hij keek wel overal met grote ogen naar.. en mn oortje op het maximale naar voren.. maar hij had nauwelijks schrikneigingen.. dus das wel weer positief dan!! *LOL* *ik probeer al het positieve eruit te halen Schijnheilig * Lachen

'Moonlight Holly'

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:18

Over dat bijten kan ik maar een ding zeggen: Zorgen dat hij het nooit meer doet!!! Igor ging het ook proberen omdat hij nu wat meer zelfvertrouwen krijgt, 1x een flinke trap direct na het bijtgebeuren en hij heeft het nooit meer gedaan Haha!
En als je zelf al denkt dat hij zich in de bak aansteld, hoef je er echt niet voorzichtig met een touwtje doorheen te lopen, maar ook hier tijdens het rijden gewoon hard optreden.
Ik herken dit nu omdat ik Igor aan het inrijden etc ben. Is dus wel een angsthaas, maar ik weet ook wanneer hij zich aansteld. Als hij echt bang is zal ik zoiets niet doen, maar als hij loopt te eikelen, wordt ik boos! En met dat uitproberen, meteen reageren anders heeft het geen nut!
Ik ben vandaag met Igor naar buiten geweest. Mijn vriend op zijn maatje Darwin, en hij gedroeg zich buitengewoon goed. Ja hij vindt sommige dingen eng, maar keek alleen en probeerde er gewoon met een boog omheen te lopen. Dat ging dus niet zo want ik stuurde hem met mijn been dus weer die kant op, en Darwin ging dus echt niet aan de kant voor Igor Haha!
1x verschoot ie echt heel erg (lees schiet 1 galoppas naar voren) omdat er een paard van achteren aankwam, en dat is natuurlijk heel eng, geluid van achteren...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 11:59

Ik herken het echt precies~!! in wat je zegt.. het enige verschil is.. is dat jij je paardje nu aan het inrijden bent.. en die van mij is al 18 jaar maar het punt is.. dat met in de bak of hij zich aanstelt of niet.. hoe weet ik nou wanneer hij echt bang is.. en wanneer hij zich aanstelt.. Verward Maar dat buitenrijden gaat echt precies hetzelfde bij mij.. meestal wel lief.. maar af en toe dat ie ergens van schrikt.. en dan denk ik echt.. er zitttt nietssssss Verward maarjah,.. volgens hem natuurlijk wel dan.. ...

'Moonlight Holly'

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:20

Hej,

Probleem met de bak:
Ga niet stappen, niet er langs stappen of iets anders. Als het paard het al een half jaar doet is dit ook vast een trucje om onder het rijden uit te komen. Ga gewoon lekker in draf, en laat hem niet die richting uit kijken waar die altijd schrikt. Ook kun je aan je instructrice (als je die niet hebt, aan iemand anders) vragen of die een zweep pakt en hem de hoek in drijft met de zweep (als je er op zit). Veel succes!

Probleem met de galop:
Geef gewoon de goede hulpen, en al een hele tijd voor dat je in galop wilt aanspringen, ga je doorzitten. Net voor de hoek geef je hem een tik op de binnenhals (voor de linkergalop dus aan de linker kant). Het is zo voor hem ook duidelijker. Gooi de teugels niet los, maar vraag een lage lijn aan (voor het geval je niet weet wat het is: het stuk tussen z'n oren moet later zijn dan de schoft, en hij moet evengoed rond lopen). Gebruik eventueel ook nog sporen (van een wat langere lengte).

Probleem met de kunstjes:
Straf hem als hij dit doet, hij mag het niet, ook al heeft hij het zoveel jaar terug aangeleert gekregen. Geef hem een mep met de zweep als hij zoiets uitvoert. En verder lekker voorwaarts rijden (met sporen is makkelijker, anders met de zweep).

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en laat even weten of je al vooruit bent gegaan, succes!

Groetjes Aniek.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:59

het probleem is... ik wil hem wel straffen.. maar als ik dat met de zweep doe.. dan gaat ie juist zn kunstjes vertonen !! Boos!... dus als ik hem een tik op zn half zou willen geven.. dan stopt ie zowieso.. omdat hij dan wilt reageren op die zweep.. en dan gaat ie met zn been strekken en zo.. Boos!:( dus dat uhm is niet zo leuk hehe .. maar ik ga het gewoon proberen en ik laat het weten zodra ik dat heb gedaan en hoe hij erop heeft gereageerd!! in ieder geval bedankt!!

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:46

Ik denk idd dat je eens heel erg boos moet worden, hoe vreemd het ook gaat uitpakken, dit is geen angst meer maar puur zeiken.
Heb zelf ook een arabier, en herken dit wel, die van mij is overigens ook traag in galop het enige wat helpt is rijden met sporen of een zweep, en vooral met het laatste gaat ie als een trein dat is dan ook weer niet de bedoeling...ach...arabieren he??
Succes laat je het weten als je een vordering heb gemaakt?

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 13:17

haha ik lees weleens van die berichten van mensen met arabieren.. en die doen er dan zo positief over.. dat ze zo lief zijn en zo.. en dan denk ik echt van ligt het nou aan mij dat die van mij zo raar doet?? Verward .. maar er zijn gelukkig nog meer mensen met problemen met hun arabier.. het is echt een fantastisch ras.. maar af en toe wel een moeilijk ras hor *LOL* Ik laat het je weten zodra ik het geprobeerd heb.. Lachen

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:41

Ghani schreef:
haha ik lees weleens van die berichten van mensen met arabieren.. en die doen er dan zo positief over.. dat ze zo lief zijn en zo.. en dan denk ik echt van ligt het nou aan mij dat die van mij zo raar doet?? Verward ..



Nee hoor je heb helemaal gelijk, mijn arabier kan vrezelijk zeuren en aanstellen, gelukkig weet ik zelf het verschil presies tussen zijken en echte angst.

Kijk een vuicontainer waar we al 300.000 keer langs zijn gegaan, en nu ineens een vuurspuwende draak wordt, maakt mij bloedje link, lopen met die handel!
Maar dat verschil moet je echt proberen te ontdekken, dan heb je de helft al in je zak.
Gelukkig is mijn arabier over het algemeen heel braaf Tong uitsteken

Rijd jij ook buiten met hem?

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 12:29

nou.. ik rijdt dus af en toe met iemand ernaast een stukje buiten.. maar ik ga niet hele tochten maken op hem.. dat zou ik wel willen.. maar ik vind hem daarvoor een beetje te gevaarlijk.. hij heeft echt van die uitspattingen af en toe.. Boos!.. maar hij heeft een paar maanden geleden een wond aan zn been opgelopen en toen mocht hij 6 weken niet rijden.. dat was op een gegeven moment echt niet meer te doen.. hij moest zn energie kwijt! we gingen elke dag een stuk lopen.. maar dan werd hij helemaal druk en ging hij echt helemaal 'dansen' heeeeel mooi om te zien.. maar wel eng.. maar hij vind buiten op zich de dingen niet extreem enger dan in de bak.. maar ik ben wel van plan om in de zomer.. als het wat warmer is.. wel wat vaker naar buiten te gaan.. dat is goed voor hem.. en voor mij!! Lachen
en het is inderdaad zo dat hij het ene moment niets eng vind.. en de volgende dag vind hij precies hetzelfde doodeng!! Verward maarjah Lachen

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:02

Ghani schreef:
en het is inderdaad zo dat hij het ene moment niets eng vind.. en de volgende dag vind hij precies hetzelfde doodeng!! Verward maarjah Lachen

Ha dat is nu een arabier, heel herkenbaar. Ben al 10.000 keer langs een stuk plastic gereden wat en de 10.001 ste keer heeft het plastic ineens tanden en klauwen, heel vreemd.
Wat bij mijn arabier heel goed helpt, is niet kwaad worden, drijf hem/haar voorwaarts met een lach praat veel moedig hem aan maar laat wel even merken dat ie zich niet zo moet aanstellen.
Jij bent de baas, en een arabier voelt heel goed of jij de leiding over hem en zn angsten kan hebben(Dit geld natuurlijk voor heel veel paarden)
Maar op een arabier moet je je gewoon niet te kwaad worden, je moet leren genuanceerd te blijven en vertrouwen is heel belangrijk.
Ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat als jullie weer gaan rijden, en niet in zn angst meegaan hoor!!
Gewoon blijven lachen!
Groetjes Chiqa

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 21:48

Haha.. ik wil wel blijven lachen maar af en toe maakt hij me echt zo boos.. Boos! maar ik weet dat ik geduldig moet blijven..


Ik heb vandaag gereden.. ik heb eerst ff beetje gelongeerd.. ging op zich wel goed maar kon natuurlijk beter.. Dus ik erop.. er lag sneeuw in de bak maar hij was goed rijbaar.. Ik eerst stappen.. een rondje door de bak.. langs alle punten die hij eng vind.. ging wel goed.. maar toen kwam ik bij het punt waar hij het het engst vind.. dus ik porren maar hij gaat gewoon op de plaats 'wijken' ..(kan het niet goed uitleggen.. maar ik hoop dat jullie het snappen..) dus hij duwt zichzelf gewoon opzij zodat hij er niet langs hoeft en dat is heel de lange zijde aan de ene kant.. aan de andere kant gaat hij er gewoon langs.. maar ik hem er dus in stap erlang porren.. maar ik eindigde dus op het midden van de bak.. :S .. dus ik 3 keer erlangs in stap.. en nog steeds niet erlangs.. dus ik dacht.. ff in draf erlangs gaan.. dus ik aandraven.. maar durfde er nog steeds niet langs.. \9opndertussen ook al van hand verandert maar hielp ook niet echt.. ) maar aan de achterkant van de bak.. vind ie het meestal nogal eng.. dus ik heb hem daar op de volte gezet.. en hij ging eigenlijk heel relaxed aan de teugel lopen.. en liep er heel ontspannen bij.. dus ik steeds een beetje verder naar dat punt waar die het zo eng vind.. en hijj durfde er steeds meer langs.. Maar toen gebeurde het he.. hij liep echt lekker.. er nog niet langs.. maar we kwamen er steeds een beetje bij.. maar hij gaat over in stap.. zonder dat ik dat wilde.. dus.. hups.. een schop.. hij reageerde niet .. dus gelijk een tik.. ging hij een beetje huppen.. dus gelijk een tik en een schop erachter aan.. en toen.. ging ie steigeren.. :S *hij kent dus commandos met je benen.. waarop hij gaat steigeren..* maar hij onhoog.. en toen hij weer beneden kwam.. strafte ik hem meteen met een harde schop.. hij weer omhoog.. weer beneden aangekomen.. tik en een schop.. hij weer omhoog.. daarna.. nog een schop.. en toen ging ie een beetje lopen.. dus ik dacht .. das goed.. dus beloond.. dus ik dacht gleijk aandraven.. *immers.. een paard kan niet steigeren als het loopt he.. Knipoog *.. maar ik hem de 'draf' hulpen geven.. gaat ie weer stilstaan.. ik geef hem weer een tik.. gaat ie beentje geven.. dus spaanse pas.. of hoe ze het ook noemen.. Verward .. dus nog een schop .. ging hij gewoon WEER omhoog!!!! AAAAA werd helemaal gek echt Huilen .. ben daarna.. gaan stappen verder.. en ben gestopt.. het had echt geen zin gewoon.. ben daarna met hem aan de hand buiten heel lang gaan lopen.. maaaaaaar iemand tips over wat ik nu moet doen ??? Lachen let me know please Lachen
*sorry.. volgens mij is het een aardig lang verhaal geworden Bloos! *
Groetjes!!

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:15

Heb je les?
Je arabier is aan het spelen met je!!!!
Ik herken het wel, maar mijn arabier geeft na drie rondes en een flinke schop meestal op maar ze kan ook heel eng zijn!
Ik ben heel benieuwd wat voor tips je krijgt, heb je het al geprobeert als je ernaast loopt met eventueel een zweepje?

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 21:20

ik weet dat hij met me aant spelen is.. Boos! ... maar ik heb geen les.. mijn vriendin kan echt heel goed rijden en zij helpt me dan weleens.. dat helpt wel heel erg.. en met lopen probeer ik het ook.. dan gaat ie er schrikkerig.. half langs.. maar ook niet zoals ik dat wil. en met zweep helpt het ook niet ... Boos! ... maar dat heb ik ook heel lang geprobeerd.. maar meestal lukt dat dus niet Boos!

'Moonlight Holly'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:08

Als ik jou was zou ik eens aan les gaan denken, het zou zonde zijn als je je paardje nu truken aan gaat leren waar ie later moeilijk van af te komen is!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Dees en 49 bezoekers