De zin en onzin van het rijden met WITTE bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

De zin en onzin van het rijden met WITTE bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 11:08



carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:36

Ik vind het onzin. Thuis rijden we nooit met bandages, dus waarom op een wedstrijd dan wel? En dan ook nog eens dat gedoe om die dingen er weer af te halen voor je de ring in gaat. Nee, niets voor mij!
Als ik thuis wel altijd met bandages zou rijden, dan zal ik wel een wit setje halen voor de wedstrijden. Maar omdat ik er thuis ook niet mee rijdt, vind ik het onzin om het dan op een wedstrijd wel te doen.

Ik vind het wel mooi staan. Maar je mag er toch niet mee de ring in.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:39

Thuis rij ik bijna altijd met peeskappen en/of bandages. Ter bescherming van mijn jonge puppy.
Juist op vreemd terrein wil ze nog weleens wat rare sprongen maken. Joligheid, angst of gewoon overal willen rondkijken.
En om problemen te voorkomen dan doe ik wel vaak bescherming om. Meestal gewoon peeskappen, dat zit er sneller weer om tussen de proeven in. Maar mochten de peeskappen nog nat zijn van de dag daarvoor (ja, het regent weleens bij ons, of ik moet ze schoonmaken en dan zijn ze niet gelijk droog) dan doe ik ook witte bandages om.
Als er genoeg tijd tussen de proeven zitten dan gaan ze na de 1e proef gewoon weer om.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:39

Ik heb ze niet eens Knipoog
Zegt dat genoeg Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:43

Ik heb ze ook niet

zegt ook vast genoeg Lachen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:51

Ik heb ze wel, ergens in een doos op zolder Haha!.

Kan me zo voorstellen dat witte bandages, net als witte peeskappen, als voordeel hebben dat ze goed opvallen. Je bent dus minder snel geneigd te vergeten om ze eraf te halen na het losrijden (dit gaat natuurlijk alleen op bij paarden met donkere benen Haha!, zou bij een schimmel of een vos met veel wit kiezen voor een andere kleur Haha!)..

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:52

Ik heb geloof ik wel ergens twee donkergroenen maar zal niet weten waar die liggen.. Bloos
Moest ik toen kopen omdat m'n paardje 3 jaar geleden een dik been had en we het toen moesten koelen.
Maar ik gebruik ze gewoon nooit, vind ik onzin, wel rijd ik vaak met peesbeschermers maar dat vind ik toch iets heel anders.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:06

Onzin!
Ik heb ze wel, ik gebruik ze als ik een paard wil verkopen en hem ga voorrijden voor iemand die geinteresseerd is.
Tijdens de huldiging op een kampioenschap vind ik ze ook oke.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:51

Ik zelf gebruik ze bijna nooit omdat ik ook vaak alleen op concours ga en altijd te laat ben Haha!

Maar ik vind het wel mooi, het is een stukje presentatie.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:54

ik vindt het wel mooi staan tijdens het losrijden.het ziet er een stuk beter uit dan.ik heb het weleens omgehad op wedstrijd alleen het is een gedoe,om die dingen af te doen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:41

ik deed ze alleen met de prijsuitreiking om Haha!

Het verkeerde paard is er ook heus niet zo gelukkig mee als er op hem gewed wordt...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:15

Ik vind het netjes staan zeker weten, maar dit is niet de reden dat ze gebruiken.

Magic gaat de trailer op met (witte) bandages met lappen eronder en hier rijden we dus ook mee in.
Magic heeft 4 witte benen en met gewone peeskappen blijven die lang niet altijd schoon tijdens het inrijden.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:19

ik gebruik ze dus altijd thuis maar ook op het concours terrein, en heb toch een persooonlijke groom die het er vanaf kan halen

ONDERSCHRIFTLOOS

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:57

Tijdens het losrijden deed ik ze vroeger ook om...Vind het netjes staan en op vreemd terrein wilde mijn paard nogal eens vreemde sprongen maken...Wij waren ook altijd ruim optijd en ik had een vast 'groom team' bestaande uit mijn vader,moeder en vriend.Hulp genoeg om de bandages er even af te halen dus...
En ja,de kleur wit is natuurlijk niet erg praktisch,maar ik vind het wel wat hebben tijdens een wedstrijd.Het is toch een stukje presentatie.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:15

Samsam gaat ook op de trailer met witte bandages met onderlappen en neoprene springschoenen. Met losrijden dus met witte bandages, aangezien we altijd met zijn tweeën zijn, en bandages af voor de proef een gewoonte is vergeten we het ook niet. Het maakt het plaatje echt af vind ik!
Thuis rijdt ik ook altijd met bandages.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:07

Op medisch advies rijd ik thuis altijd met bandages. Eigenlijk zou ik ze met het losrijden op wedstrijden ook om moeten doen. Maar ik start B en eerlijk gezegd ben ik nog niet zo 'mondig' om dan met bandages om los te rijden. Je wordt dan toch wel wat vreemd bekeken. Althans, zo voel ik dat hier in de buurt.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 17:12

alja schreef:
en heb toch een persooonlijke groom die het er vanaf kan halen


Mmm je moet je niet groter voor gaan doen dan je bent, maar goed!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 17:14

Maar waarom ga je inrijden met witte bandages vraag ik me dan af! Je moet het toch in de proef laten zien en aan de hand van die proef wordt je beoordeeld, niet omdat je met witte bandages inrijd! En als er nou massa's mensen staan te kijken bij het inrijden oke, maar er staat ook nooit nog ene kip aan de kant! Ik vind witte bandages onzin, want ze bieden niet half zulke goede bescherming tegen bokkesprongen dan pessebeschermers!

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:20

Ik rij altijd los met witte bandages omdat ik het gewoon mooi vindt staan
thuis heb ik altijd voor gewoon beschermes om en achter ook bandages ik rij nooit zonder maar dan ook nooit en ja in de proef mag het helaas niet!

zeg je nee dan krijg je er twee.....!!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 17:28

Als het mooi is voor de show, waarom wil dan niemand een paard met witte benen hebben???? Dit is in mijn ogen precies hetzelfde!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:30

YvonneS schreef:
Maar waarom ga je inrijden met witte bandages vraag ik me dan af! Je moet het toch in de proef laten zien en aan de hand van die proef wordt je beoordeeld, niet omdat je met witte bandages inrijd! En als er nou massa's mensen staan te kijken bij het inrijden oke, maar er staat ook nooit nog ene kip aan de kant! Ik vind witte bandages onzin, want ze bieden niet half zulke goede bescherming tegen bokkesprongen dan pessebeschermers!


Tuurlijk moet je beoordeeld worden op wat je laat zien in de ring.En waarom zou je witte bandage's voor een ander omleggen?
Persoonlijk vind ik dat gewoon leuk...Een beetje show tijdens zo'n wedstrijd..Niet zozeer voor een ander,maar gewoon voor mezelf..

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:30

sharonaollie schreef:
ik vindt het wel mooi staan tijdens het losrijden.het ziet er een stuk beter uit dan.ik heb het weleens omgehad op wedstrijd alleen het is een gedoe,om die dingen af te doen


Waarom moet je er tijdens het losrijden goed uitzien dan? Daar word je toch niet op beoordeeld? Snap best dat je ze omdoet als je thuis ook met rijdt, maar ze omdoen terwijl je ze normaal nooit gebruikt is imo onzin.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:36

Mensen, waar maken jullie je druk om! Jemig de pemig he!
Als anderen lekker met witte bandages los willen rijden, laat ze dan lekker! Je kan het ook met een andere kleur doen. Als Treasure straks echt helemaal wit is dan rij ik los met zwarte bandages. Mag het dan wel van jullie?

En YvonneS, het is bij iedere wedstrijd verschillend hoeveel mensen er langs de kant staan. Soms kan het enorm druk zijn, soms staat er geen kip. Ik doe die dingen om ter bescherming en omdat IK het mooi vind. En niet omdat er mensen omheen staan!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:38

Kleintje schreef:
Mensen, waar maken jullie je druk om! Jemig de pemig he!
Als anderen lekker met witte bandages los willen rijden, laat ze dan lekker! Je kan het ook met een andere kleur doen. Als Treasure straks echt helemaal wit is dan rij ik los met zwarte bandages. Mag het dan wel van jullie?

En YvonneS, het is bij iedere wedstrijd verschillend hoeveel mensen er langs de kant staan. Soms kan het enorm druk zijn, soms staat er geen kip. Ik doe die dingen om ter bescherming en omdat IK het mooi vind. En niet omdat er mensen omheen staan!


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 17:39

Ja maar iedereen roept het op een manier van ik doe ze om omdat het sjieker is of voor de show. Dat hoef je dus bij ons op een ws niet te doen want er staat nooit een kip aan de kant (ja papa's mama's en vriendjes!) Ik vraag me gewoon af waarom mensen met witte bandages los moeten rijden that's it!

En als je op je paard zit dan zie je die witte bandages niet eens!?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers