Welsh K of NRPS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Welsh K of NRPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 13:10

Ik ben voor dit jaar nog opzoek naar een hengst voor Goldy. Nou wilde ik eerst bij de welsh K blijven, maar na wat gezocht te hebben, kon ik geen enkele leuke en beschikbare hengst vinden.
(Mijn eisen zijn; voskleurig, stokmaat minstens 1.50, goedgekeurd als dekhengst (maar dat lijkt me logisch), en een hengst die op sportgebied ook goeie punten heeft behaald.) de hengsten die ik tegen ben gekomen voldeden of niet aan mijn eisen, of ze waren niet beschikbaar voor dit seizoen, of ze waren al overleden. Ben dus niks verder gekomen.
Nou heb ik dus overwogen om toch eens even te kijken wat het nrps 'in de aanbieding' heeft. Heb het hengstenboek voor dit seizoen besteld, dus nu maar eens zien of ik daar wat uit kan komen.

Wat ik dus wilde vragen, is dat een goed idee! Of doe ik er verstandiger aan om bij het welsh K gebeuren te blijven? De bedoeling is nl wel om wat keuringen ed met het veulen te gaan lopen en we hopen dus wel wat premies ed te behalen.

Mijn merrie is trouwens een HBW merrie, vader is Orchard Limb Lopper, afstamming van de moeder onbekend.
dingen die ik wil dat de hengst misschien zou kunnen compenseren zijn;
- karakter (iets koeler in het hoofd)
- stokmaat (mijn merrietje is 1.45 en ik wil proberen een e maatje te fokken)
En de hengst moet voskleurig zijn omdat ik een palomino wil proberen te fokken, mijn merrie is nl al palomino en met een vos heb je de meeste kans op weer een palo'tje.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30604
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:54

Welsh K is er niet meer. Maar dat maakt niet uit.
Hoeveel procent Welsh bloed heeft jou merrie? Er is best kans dat je alsnog bij de Welsh kan inschrijven, als er voldoende Welsh bloed blijft.

Maar voor de rest moet je mij niet teveel vragen op het gebied van de Welshen die gekruist worden met andere rassen. Ik heb meer met Welsh Cobs.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


TARALOVER
Berichten: 247
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:36

Ik heb even een vraagje over Goldy. Heeft ze al meer veulens gehad??? Want ik ben op zoek naar de moeder van mijn NRPS - merrie Tara. Ik weet wel dat die moeder van Tara Goldy heet. Is jouw Goldy een keer gedekt door de NRPS-hengst Nucari???

LoversI Love Tara, Carina en Harvey 4-ever!!!!!!!:+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers