Taran (Cob) aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Taran (Cob) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 12:07

Ondanks dat ik deze week weinig gedaan heb, doet hij het niet slecht. Longeerfoto's van woensdag, rijfoto's van vrijdag.

Eerst wat verzet. Overigens niet teveel commentaar op de Thiedeman. Die zat op het eerste ringetje, alleen omdat hij nogal fel kan zijn.
Afbeelding

Dit vind ik een leuke foto, alleen jammer dat ik niet goed zit.
Afbeelding
Afbeelding
Als ik hem naar voren wil rijden heb ik de neiging om naar beneden te kijken. Voorheen deed ik het de hele tijd, maar het wordt beter. En ik blijf het zo volhouden.
Afbeelding
O, ja, vanaf hier had ik de Thiedeman losgeklikt, en gewoon om zijn hals gedaan.
Afbeelding
En zoals hier de binnenteugel helemaal loslaten moet ik ook afleren, aangezien hij dan weleens probeert te kantelen. Maar dit is ook een gewoonte die erin is geslopen toen ik geen las had.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen zat het werk erop vond ik. Niet zo lang gereden, wel tevreden. Vooral omdat ik donderdag niets had gedaan, alleen buitengegooid. En woensdag gelongeerd, dus dinsdag voor het laatste gereden op hem.
En kijk ik weer naar beneden Schijnheilig
Afbeelding

Dan het longeren van woensdag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog 1 ding. Zodra hij ontspant doet hij zijn bovenlip een beetje omhoog. Dat ziet er wat vreemd uit. Die gewoonte heeft hij altijd al gehad. Maar moet zeggen dat de laatste tijd pas echt wil ontspannen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013



Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:15

Hahaha, dat lipje Haha! Geweldig!! Leuk beestje is het!

En dat huis, wonen jullie daar? Mooi!! Bloos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:23

Ziet er toch al beter uit dan een tijd geleden

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:58

mijn tips:
- zoals je zelf al aangeeft: probeer voor je uit te blijven kijken.
- binnenteugel niet losgooien!
- probeer hem er iets meer doorheen te rijden, het lijkt nu alsof hij er een beetje tegenaan zit zeg maar.
- met longeren stelling naar binnen houden, hij heeft op bijna alle foto's contrastelling. eventueel kun je het binnenste touwtje wat strakker zetten dan de buitenste of de longeerlijn door het ringetje halen aan de binnenkant.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 13:04

Met longeren kan ik hem wel strakker zetten, maar ik heb een tegenovergestelde pony. Dan gaat hij nog harder naar buiten, dus helaas geen optie. Aan de binnenkant erdoorheen halen doe ik weleens. Maar dat vind ik wel erg scherp inwerken.
Binnenteugel niet losgooien klopt, mijn instructrice hamert daar ook hard op. En ja, naar beneden kijken wordt ook aan gewerkt. Ik heb een periode geen les gehad, en dan sluipen zulke dingen er weer in. Dus moet nu hard werken het eruit te krijgen.
Voor mijn gevoel loopt hij al onwijs rond, vooral omdat het een pony is, die een jaar terug nog haast alleen met zijn kop in de lucht liep. Maar hij mag er iets meer doorheen idd. In de les lukt dat wel, maar dan weet ik precies wanneer het goed is, en wanneer niet. Maar ga het in ieder geval wel proberen. Mijn instructrice heeft liever dat hij iets dieper loopt, gezien ik dat bij hem er makkelijk uit kan rijden. Is met mijn verzorgpony wel anders.
Maar ben al tevreden met hem, hij begint steeds beter te lopen.

Maar bedankt voor je tips. Overigens aan de longeerlijn wil ik nog wel een keer zo doen als ik de bak heb afgezet. Dan is het minder gevoelig met naar buiten trekken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:08

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van touwtjes strakker zetten, vandaar dat ik zei eventueel. Door het binnenste ringetje doe ik soms wel maar ik ga meestal toch voor het zelf doen zeg maar. Dus gewoon een beetje spelen met de longeerlijn en zo probeer hem wat naar binnen te stellen.

Ik denk ook dat het een goed idee is om hem wat dieper (los)te rijden. Dan komt hij er (als het goed is) beter door heen, daarna kun je hem altijd nog oprichten.

Het ziet er verder zeker niet slecht uit hoor, maar ik vind het vaak wel zonde om dat te zien, als ze er net tegenaan lopen. Een klein beetje meer en het zou er nog veel beter uitzien.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:13

Muziek! ik wou dat ik jou was Muziek!

soo gek, mooi huis, mooie pony!! ben jaloers! Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:49

Heel mooi paardje

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:49

Leuk hoor!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:56

he, taran weer! Je weet wat ik van je zit vindt, er kan zeker nog wel het nodige veranderen, maar dat weet je zelf ook! Taran loopt wel lekker!

Like a shooting star

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:07

ziet er goed uit!
ik zou alleen tijdens het rijden hem wat minder opgepropt willen zien van voor... probeer dus wat meer lengte in die hals te rijden. hij kan het wel, kijk maar naar de longeerfoto's.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:11

leuke combi zijn jullie!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:10

leuk koppel zijn jullie...!!!!!
Jullie zien er beide goed uit...en passen goed bij elkaar.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:17

echt een hele leuke pony, loopt heel netjes!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:18

Dat prbleem van naar beneden kijken ken ik Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:27

Zoals al eerder gemeld, jullie passen leuk bij elkaar!
Is hij geschoren? ik zie van die mooie appeltjes!
En is dat jullie huis?
Jaloers..................


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:11

Is taran nou zo groot of ben jij nou zo klein Haha!
Erg mooi beest vind ik het, lekker stevig, daar hou ik wel van! Lachen

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:30

Gaaf beestje! *LOL* Ik hou wel van dat Cob type Haha!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:37

ik vind dat je meer op je kont moet gaan zitten ipv van euh op iets anders (mijn vriendin had dit ook in)

F

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 21:19

Ik te snel naar voren, dus dat klopt wel. Is erin geslopen een tijdje zonder les.
Uhmm, ik ben erg klein! Taran is 1.46m., maar wel vrij breed. Dus dat speelt wel mee waardoor ik nog kleiner lijk. En ik heb korte benen.

Taran is idd geschoren, anders is het geen rijden. Dan doet hij een uurtje of 10 erover om droog te worden.

Meer lengte kan idd. Maar hij vind het nog erg moeilijk allemaal, dus ben al blij als hij zijn best doet. Overigens rijd ik natuurlijk ook met losrijden met meer lengte.
Overigens aan de longeerlijn doet hij het ook nog maar korte tijd zo goed.

O, het huis met rieten dak is van ons ja. De anderen niet hoor.

Ik ben trouwens erg blij met Taran. En met jullie reacties.

Mochten mensen het leuk vinden zijn ze welkom om hem eens te proberen. Maar hij is niet makkelijk zal ik vooraf melden. Wel goudeerlijk, hij bokt je er niet zomaar af.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 22:30

Dyonne schreef:
Met longeren kan ik hem wel strakker zetten, maar ik heb een tegenovergestelde pony. Dan gaat hij nog harder naar buiten, dus helaas geen optie. Aan de binnenkant erdoorheen halen doe ik weleens. Maar dat vind ik wel erg scherp inwerken.

Dit probleem had ik ook met Donja (met longeren dus), hoe strakker je ze naar binnen gaat vastzetten, hoe losser het buitentouwtje hangt..... Geen oplossing.
MAAR een stalgenootje had een briljant plan OK dan! (pjotter hier op bokt), wat bij Donja werkte. Met grondbalkjes gaan werken als je longeert.
Dat kan op 2 manieren:

1.: min. 4 drafbalkjes achterelkaar leggen (vrij ruim), op de hoefslag van de cirkel (ze liggen dan als het ware in een waaier vorm). Ze moeten dan wel buigen als ze er goed overheen willen komen.

2.: Aan iedere kant van de cirkel 1 balkje recht op de hoefslag leggen. Als je rechtsom longeert moet je het binnenuiteinde van de balkjes een stukje naar rechts toe leggen (zodat ie dus scheef op de hoefslag komt te liggen) en als je linksom longeert, het binnenuiteinde naar links toe leggen (ik hoop dat je het nog snapt).

Manier 2 is makkelijker aangezien je ze dan ook kunt laten galopperen en je hoeft minder met balken te slepen....

Verder zien de foto's er goed uit hoor, commentaar heb je zelf al gegeven.

Groetjes en succes verder!
Judith

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 22:46

Balkjes kan ik nog weleens proberen. Als hij niet een springbui heeft, want dan probeert hij alle balken tegelijk te nemen. Ik heb eens een keertje drafbalkjes gereden. Hij sprong aan, en nam ze alle 4 tegelijk.
En ook een keertje drafbalkjes, toen dacht Taran dat het reuzesprongen waren.
Afbeelding

Maar ga het zeker van de week eens proberen. Beiden manieren heb ik met rijden weleens gebruikt.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:32

Leuk paarje heb je hoor, heel mooi gebouwd!
Erg leuk ding!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:43

waar blijft de was? Haha! het is wel een heel leuk paardje!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 68 bezoekers