e-rijbewijs halen.. Slimste methode?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

e-rijbewijs halen.. Slimste methode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 19:54

Wat is de slimste manier om je e-rijbewijs te halen.
lessen en dan aanvragen of zo'n dag van b.v. de anwb volgen en aansluitend het rijbewijs halen.

Iemand ervaring?


Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:03

ik zou je aanraden als je nog nooit met de trailer hebt gereden , om rustig te lessen en dan aantevragen, staat gemiddeld 10 lessen voor dus dat valt mee. sommigen doen het in 1 dag maar hebben vaak al ervaring.
ik had dat niet en ben blij dat ik het niet in 1 dag heb gedaan want dat had ik niet gered en dat is zonde van het geld. het viel mee best tegen en het is wel groot zo'n hele combinatie.

toch heb ik 10 lessen gehad en ben gelukkig in 1 keer geslaagd!!
heb mijn rijbewijs voor E in oktober gehaald. en bener erg blij mee!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:11

ik had weinig ervaring met een trailer, heb de hele dag gelest en de volgende dag examen gedaan en geslaagd.


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:21

De gemakkelijkste weg is eerst je C-rijbewijs halen en daarna je C-E. E achter C is namelijk veel simpeler dan E achter B. Dit zit hem vooral in het simpele feit dat de aanhanger precies even breed is als de vrachtwagen.
Het is zeker niet de goedkoopste oplossing, maar als je ooit een paardenwagen wilt kopen, dan kun je ook gewoon een vrachtwagen nemen en hoef je niet te gaan mieren met een kilootje hier en een onsje daar, omdat je anders in de knoei zit. Daarbij kosten vrachtwagens geen biet en betaal je voor een wrak op klein rijbewijs de hoofdprijs.
Bovendien staat het wel stoer op je CV *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:25

Bianca22 schreef:
ik ik had dat niet en ben blij dat ik het niet in 1 dag heb gedaan want dat had ik niet gered en dat is zonde van het geld. het viel mee best tegen en het is wel groot zo'n hele combinatie.
!



Ja ik had dus hetzelfde !! Had nog nooit met iets erachter gereden; had ook geen mogelijkheid om vantevoren wat te oefenen. Heb 8 lessen gehad en dan examen. Ben ook ERG blij dat ik het niet in 1 dag heb gehad. De rijschool waar ik lessen volgde bood dat zelfs niet meer aan.

Maar oke, er zijn zat mensen die het wel in 1 keer halen maar mijn manier zou het niet zijn.
Ook in 2 dagen kun je het doen he, eerste dag 4 uur les bv. en 2e dag ook en dan examen. heb je net even wat langer om erover te doen.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:25

Ik ga het in 2 dagen doen, is ook snel maar dan heb je net even wat meer tijd als dat je het in 1 dag doet. Ik ga wel van tevoren al oefenen trouwens (niet op de openbare weg uiteraard Knipoog), dat lijkt me wel nodig of je het nu in 1 dag doet of 2.

En die 2 dagen zijn bij mij op papier ook 10 lessen trouwens, dus dat getal klopt wel.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:33

Mijn rij-instructrice (van de auto) zei tegen me dat het aardig wat lessen kan schelen als je eerst eens zelf gaat oefenen met een (kleine) aanhanger. Gewoon om te kijken wat zo'n ding doet als je rijdt. En dan het liefst met een ervaren persoon naast je die je tips kan geven ( mijn tip: dit kan beter niet je vriend zijn *LOL* ). Misschien is het dan makkelijker om het in zo'n twee-daagse cursus te doen. De ANWB organiseert ook speciale cursussen voor rijden met paardentrailers las ik in de autoweek (ja ik lees de autoweek Bloos ), misschien is dat een goede voorbereiding (wel een beetje prijzig). Je leert dan niet alleen het rijden met de trailer, maar ook hoe je je paard het best kan vervoeren ( vastzetten, bodem, reistijd etc.) Ik wil die cursus graag gaan doen.

"Je kop boven het maaiveld uitsteken? Dan zie je tenminste nog eens wat!"

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:54

Ik reed al dik een jaar met trailer (bijna iedere week).
Heb een dag cursus gedaan voor E achter B, ik bedoel, ik weet het ondertussen allemaal wel.
Bochtje achteruit, geen probleem, recht achteruit geen probleem, rijden met trailer, geen probleem.
ZAK IK!
Echt op werkelijk niets... ik ga nooit meer op.
Heb een lichte trailer en een dikke jeep gekocht en dat ze maar de stinkmodder krijgen daar in rijbewijsland. Gewoon geldklopperij... Boos!
Ik adviseer dus gewoon geen rijbewijs halen Haha! Haha! Haha!
Maar daar heb je niet zoveel aan denk ik he?? Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:58

Ik zou gewoon gaan oefenen met een kleine aanhanger. Dat doe ik ook en dan leer je al snel genoeg wat zo een ding achter je auto doet.. Ik denk dat als je dan een dag of twee lessen neemt dat het wel te doen moet zijn..
Maja ik heb geen revaring met afrijden op e achter b Haha!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:10

Ervaring met een kleine aanhangwagen heb je al. Dus misschien ben je al verder dan ik ben.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:14

ikke schreef:
De gemakkelijkste weg is eerst je C-rijbewijs halen en daarna je C-E. E achter C is namelijk veel simpeler dan E achter B. Dit zit hem vooral in het simpele feit dat de aanhanger precies even breed is als de vrachtwagen.
Het is zeker niet de goedkoopste oplossing, maar als je ooit een paardenwagen wilt kopen, dan kun je ook gewoon een vrachtwagen nemen en hoef je niet te gaan mieren met een kilootje hier en een onsje daar, omdat je anders in de knoei zit. Daarbij kosten vrachtwagens geen biet en betaal je voor een wrak op klein rijbewijs de hoofdprijs.
Bovendien staat het wel stoer op je CV *LOL* *LOL*


Yep, de beste oplossing...en chauffeursdiploma erbij en klaar....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:38

maarreh, wat kost e bij b eigenlijk?

Faber quisque fortunae suae

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:45

Toevallig gisteren mijn factuur nog gezien, en dat was een jaar geleden!
geloof 6 uur rijles, en daarna meteen afrijden. 520 Euro inclusief alles!
Boel geld.... en in mijn geval dus weggegooid Boos!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:24

Ik weet niet hoe sterk jij bent in je concentreren, Anya?
Voor mij was zo'n dagcursus iig geen optie. Bovendien heb ik vernomen dat het slagingspercentage bij de dagcursussen lager ligt dan bij losse lessen.
Ik heb dus 7 losse lessen gehad en daarna examen gedaan. Ik ben in 1 x geslaagd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:53

520 euro!! jeetje dat wordt sparen...

Faber quisque fortunae suae

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:38

Ik ben gewoon akelig veel gaan oefenen met een kleine aanhanger. Ik heb tot in den treure bochtjes achteruit gereden, totdat ik het in de vingers had. Daarna een dag les genomen met aansluitend examen en geslaagd. In mijn geval was dit dus de goedkoopste optie

Z1+1

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:50

als al ervaring hebt kan het inderdaad voordeliger zijn om het in 1 dag te doen. ik ben in iedergeval erg blij dat ik het niet heb gedaan.
bij mij kostte het grapje 540 euro inclusief 10 lessen, aanvragen en afrijden.
ik voldoe dus aan de gemiddelde nederlander, 10 lessen staat er ongeveer voor!
wat ben ik blij dat ik hem heb zeg!!!!!
nooit meer stress, zenuwachtig zijn ,wachten in zo'n k*t cafeetje met een kopje thee(waar je dan helemaal geen zin in hebt) en niet bang meer zijn dat je het niet red.

sorry mensen, klinkt niet erg bemoedigend he , als je nog moet.
maar toch als ik er nu een paar maand later op terug kijk viel het allemaal best mee, ik ben wel in 1 x geslaagd dus zo erg was het niet.

succes voor diegenen die het nog gaan doen!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:30

Alet schreef:
520 euro!! jeetje dat wordt sparen...



Ben ik mee bezig alleen moet eerst de B wel halen... Nog twee weken dan is het zover. Ik ga dan de dagcursus doen en oefen thuis wat met de trailer.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:14

Mijn zus betaald 750 euro en dan rijdt ze twee dagen les, in totaal 12 uur (twee keer zes) en de derde dag examen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:01

Ik had nog nooit met een aanhanger gereden en ik heb gekozen voor een dagcursus, 8 uur in totaal, inclusief theoriebehandeling en examen. Ik was daarvoor € 454,- kwijt (dit jaar was dat). Ik ben in 1x geslaagd Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 02:33

Moet je anders eens even informaren bij Brookhuis in Oldenzaal, toppie rijschool.
Kheb daar mijn rijbewijs gehaald in 3 maand in 1 maal (en dat voor mij, :@) ) en ben van plan om er dit jaar mijn E te gaan halen, iig er voor op te gaan (na de lessen) dan, haha.
Kheb wel autootje en aanhanger thuis staan, dus dat is wel een goeie tip, om daar van te voren tot in den treure mee te gaan oefenen, hihi.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 08:26

Als je gaat oefenen, doe dat wel met een tandemasser (er vanuitgaande dat je daarmee gaat lessen) want een enkelassige aanhanger reageert heel anders. Werkt alleen maar extra verwarrend.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:00

ik zou eerst gaan oefenen met een aanhanger waar je wel mee mag rijden... en dan lessen gewoon een paar keer en dan examen doen. ik heb het niet zo met die cursussen in een dag, als je gaat lessen bij een rijschool doe je dat een paar weken lang naar mijn idee heb je er dan meer feeling voor zeg maar...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:40

NIET in 1 dag doen, lekker rustig aan lessen. Je moet niet vergeten dat je straks je paard achter je hebt in de trailer, dus rustig aan eerst alles onder controle krijgen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 11:41

Iedereen bedankt voor alle reacties. Als ik het zo hoor ga ik gewoon de iets langere weg proberen en gewoon lessen nemen bij een goede rijschool in de buurt. Rijden met een aanhanger kan ik wel (we hebben een vakantie-hut), maar met een tandemasser heb ik nooit gereden.

We zullen zien.
Nogmaals bedankt voor alle reacties!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge, GoogleAdsense, Homerup en 85 bezoekers