BadTrans.B virus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 00:02

Sjongejonge... ben ik me toch een groot deel van de dag bezig geweest om van een virus af te komen.
En jawel... binnengekomen via een pony-kennis. Onbedoeld mag ik hopen Lachen Het betreft een nieuwe variant die sinds 24-11 in omloop is ben ik achter gekomen inmiddels.
Het virus zit verstopt in... jawel ... een bijlage, waar ik dus normaal heel voorzichtig mee ben om te openen. Maar ja, zoals ik al zei ....

Allemaal oppassen dus

Bertus


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 00:05

Oh, ja.. dit nog..
Inmiddels ben ik uitgegroeid tot een expert in het verwijderen van dit virus *LOL* , dus mocht iemand hier ook problemen mee hebben.. gewoon mailen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:09

Haha, wel grappig Haha! je hoeft de attachement niet eens te openen als je de preview pane aan het staan (wat 99% van de mensen heeft)..

Zie ook:

http://www.tweakers.net/nieuws/19341

Tja, moet je maar geen Outlook Express gebruiken Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:09

Komt dat virus toevallig van ene Raymond?
Ik word sinds gisterenavond knettergek van alle mailtjes + bijlage van die persoon.
Zelfs op email adressen die ik nooit gebruik...
Norton reageert nergens op overigens.

Uiteraard worden ze meteen verwijderd, maar zelfs daar heb ik een dagtaak aan.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:14

Mail komen van mensen die jou in hun adressenboek hebben staan..

Ik heb er op webmaster@bokt.nl denk ik al een stuk of 20 binnen gehad ofzo Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:15

Update je virus-definitions. Ik heb Norton 2002 lopen, vers ge-update (gisteren toevallig) en vandaag kwammie hoor: Het mailtje (en idd van Raymond).

Vond het al vreemd dat het e-mail adres niet bestond (stuurde m een waarschuwing dattie een virus had...kreeg t mailtje direct terug...)

Maar Norton kan m op dit moment wel verwijderen, cleanen kan nog niet.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 00:16

Nou haha, vond het minder grappig. Gewoon aangeklikt omdat het kwam van een bekende waar je dat niet van verwacht en ook vast niet met opzet ! (Harold Zoet).
Norton heb ik toevallig vanmiddag gedownload, en die gaf het keurig aan hoor Marije ! Maar goed, was wel een erg verse versie natuurlijk.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 00:18

Sten... dat terugsturen had ik ook, maar dat zit ook in het virus zelf; Het zet een _ voor het adres van de afzender zodat dat niet meer klopt !

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:25

Damn, over dat _ u R so right.... dom-dom-dom, niet naar gekeken.... Hoe dan ook, ik ga edd overstappen naar een andere mail-client, nu virii zichzelf bij het voorbeeld al executeren is alles wat van Bill G. cs komt niet echt prettig om te draaien...

je zal maar weer net een dag te laat zijn met updaten van Mcafee ofzo....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:27

Ik ben sinds kort permanent over naar Mozilla. 0.9.6 versie draait ERG stabiel. Ook behoorlijk snel (hoewel IE nog iets sneller is door wat timing problemen in Mozilla). Maar bevalt erg goed dus. Ook wat leuke features die we gaan gebruiken in de nieuwe versie van phpBB (de forum software).

http://www.mozilla.org/releases/

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:33

Mozilla of Pegasus ... ik twijfel nog.
Thx 4 the tip, ik ga gewoon kijken wattut best onder XP draait.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:41

Ik heb net het 18e mailtje verwijderd. Dit is niet leuk meer. Gelukkig worden ze wel tegen gehouden door norton. Het zijn allemaal re-berichten van bekende en onbekende.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:37

Tjee net outlook geopend met een vaag bericht ,afzender onbekend en alleen re: met bijlage Verward
Gelukkig direct een waarschuwing Party!! dus bijlage niet geopend en direct verwijderd
He he dat was weer effe schrikken ,gelukkig dat bokt bestaat met tips (tweakers) anders had ik ook weer onnodig lang binnen moeten zitten terwijl er buiten genoeg te doen is Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:42

Ook ff uitkijken voor het Aliz-virus. Het richt weinig schade aan schijnt het, maar het is wel een irritant virus dat zich ook onbedoeld verspreidt via Outlook. Het zit verpakt in een bestandje dat 'whatever.exe' heet, slechts 5 K groot, en de titel van het mailtje is 'Cool, check this out!' of iets in die trant. Heb 'm zelf afgelopen week 2 x mogen ontvangen, van dezelfde (betrouwbare) bron.

Wat te doen? Niet openen, meteen weggooien en de afzender op de hoogte stellen. Dit virus komt dus ook van mensen die jou in hun lijst hebben staan, en die verspreiden dat virus dus niet expres...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:46

Wat ik vreemd vind is... ik krijg vaak van die mailtjes met van die attachments. Maar wat doen die mensen in hemelsnaam met mijn emailadres in hun adresboek. Ik bedoel..als ik ze nou zou kennen, maar ik ken er niemand van. Het valt mij overigens ook op dat ik de laatste weken ontzettend veel spamn krijg toegestuurd. Iemand tips?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 11:42

En ik heb ook een virus.. En die stuurt dus ook een file aan iedereen. hoe krijg ik in godsnaam dat ding eraf?

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:02

Citaat:
. Ik bedoel..als ik ze nou zou kennen, maar ik ken er niemand van. Iemand tips?



Een worm-virus kijkt doorgaans ook in je .pst file (outlook) of in je 2 bestanden die outlook express meen ik bewaart. Dit bestand bevat je inbox,outbox,adresboek,deleted items etc. ALLE e-mail adressen die dus in mail staan die je ergens in outlook hebt staan komen in aanmerking om een virus te ontvangen. Kortom als je een grappig mailtje aan iemand stuurt, en die forward dat mailtje (zonder jou eruit te halen) en die ontvangers forwarden dat mailtje weer etc etc. Dan komt jouw e-mail adres toch vrij snel bij veel mensen.

Ergo: probleem is geschapen, kans op virussen wordt zo heel groot.

Beste tip is om van Outlook af te stappen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:12

Citaat:
Op 2001-11-28 12:02, schreef STEN:
Beste tip is om van Outlook af te stappen.


en wat moet je dan gebruiken?


STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:54

De link die Bart heeft geplaatst (Mozilla) ziet er goed uit, en heb al meer mensen positief over deze mailclient gehoord. Ik ga er vanavond eens mee beginnen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:03

uhhhh marije die raymond heet die hooymans van zijn achternaam???

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:13

sjeeeeeez komt ie van harold zoet??? dan heb ik m daar ook van. ik sta in zijn adres boek. heeeeeelp. ik krijg ong 20 mailtjes per dag binnen en heb nog geen virusscan. wat moet ik hier nu mee doen??

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:56

Ja Lonneke, dat is dezelfde. Geen idee wie het is overigens.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:09

Citaat:
ik krijg ong 20 mailtjes per dag binnen en heb nog geen virusscan. wat moet ik hier nu mee doen??


Simpel: http://antivirus.pagina.nl

rechterkant staat een rijtje met "scan on-line" het is heel even downloaden, maar werkt best goed.
(en anders even een scanner aanschaffen, of een demo downloaden)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:11

uuuuuuuuuuhhhhhmmmm oeps dat ben ik Verward ik heb dit virus van sanne gekregen of van harold zoet. ik kreeg een mail van Lvermeulen met een attachment erbij. sindsdien krijg ik ook steeds gekke mail en berichtjes. god wat zon virus kan aanrichten zeg. ik verwijderd kweet niet hoeveel mailtjes per dag. soms komen er 5 per keer binnen.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:53

ik heb er inmiddels al 38 gehad...
ach, krijg ik ook eens post Haha! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, OmgiliBot, Redford, scoebje, Snorlex en 41 bezoekers