Laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 12:41

Hoi hoi,
ik heb nu leren laarzen, maar ik vraag me af wat fijner zit, kalfsleren of gewoon rundleer(was toch van een rund?? Tong uitsteken )? Ik weet wel dat kalfsleer dunner is, maar wat zijn de voor en nadelen en wat vinden jullie fijner?? Als ik kalfsleren laarzen koop wil ik ze apart houden voor de wedstrijden, zodat ze echt mooi blijven Bloos Nog meer mensen die dit doen? *LOL*

Geluk is een richting, geen punt -Loesje



miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:28

Ik heb net nieuwe leren laarzen (voor het eerst), ze zijn rundleer, maar als ik mijn instructeur mag geloven, voelden ze in het begin al soepeler aan dan kalfsleren.

Dus het hangt er ook maar net vanaf wat voor soort laars je koopt. Ik heb ze van petrie...

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 14:59

Ik ook, maar in het begin was het wel ff doorbijten Tong uitsteken dahm wat doet dat inlopen een pijn! Kheb zulke met zo'n hoge boog zeg maar, en die schuurde in het begin tegen me knieholtes aan..bah bah! Lachen maar is allemaal goed gekomen, wil alleen nog maar van leer! Maar ik heb kalfsleren gezien, en die voelden juist veel soepeler dan die van rundleer!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:01

Mij is ook verteld dat kalfsleer een stuk soepeler is en ook sneller soepeler wordt... Verder heb ik er geen ervaring mee, want mijn laarzen zijn volgens mij van rundleer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:01

Ik heb kalfsleer. Als je jezelf kietelt, moet je 't goed doen Haha!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:03

Sonja schreef:
Ik heb kalfsleer. Als je jezelf kietelt, moet je 't goed doen Haha!

hahahah das een goeie!

naar mijn idee is kalfsleer ook soepeler hoor!

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:04

Tja, als je leren laarzen op maat laat maken, maakt dat kleine beetje extra voor kalfsleer ook niet meer uit, toch? Haha!
Overigens heb ik ze al drie jaar niet meer aangehad en staan ze op zolder te verstoffen.... 'k Mag ze wel eens gaan passen, heb in april een viertalwedstrijd dus moet in Pinguinpak..... Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:43

De Cavallo's die ik heb, (volgens mij de Pirouette) worden standaard geleverd in kalfsleer. Maar kalfsleer slijt veel sneller omdat het zachter is, dus ik heb ze (op maat) laten maken met rundsleer.
De mijne zijn nu 3 jaar oud, als ik ze even oppoets, lijkt het net alsof ik ze recht uit de winkel gehaald heb! OK dan!

Toos paardloos

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 15:45

klinkt lekker allemaal Knipoog Tong uitsteken
Dus het zit fijner dan rundleer??
Wil mezelf eens een enorme kietelbui geven Tong uitsteken

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:48

Ik vind van niet (zie bovenstaande reactie).

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:52

SuusJa schreef:
Dus het zit fijner dan rundleer??


't Inlopen is minder pijnlijk, je buigt meteen makkelijker bij je enkels. Ik vind het net effe comfortabeler. Maar wat hierboven gezegd wordt is ook waar: 't slijt iets sneller juist omdat het wat zachter is.

Maar ik gebruikte m'n leren laarzen echt alleen om mee te rijden en hield ze netjes bij. Die van mij zijn nog als nieuw.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:00

Ik heb de Cavallo Weltmeister en die zijn van rundleer. Ik had ze in 5 dagen ingelopen en ingereden en heb eigenlijk nooit pijn gehad.. alleen blauwe plek in mijn knieholtes. Ik ben super tevreden met mijn rundleren laarzen Kalfsleer schijnt ook veel meer in te zakken dan rundleer.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:41

Ik heb Petrie laarzen, en ja het inlopen er van is echt klote!!! Maar ja, uiteindelijk zitten ze heerlijk! Ik had eigenlijk iets te smalle voetjes ervoor, maar nu liggen er speciale zooltjes in en nu zijn ze super!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:20

Ja ik heb zo'n hakje erin gekregen omdat ze anders net iets te hoog zouden zijn, maar ze lopen echt fijn!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:15

Ik heb 9 jaar gedaan met mijn Cavallo's van kalfsleer. Ik gebruikte ze met de training èn de wedstrijden, ze werden dus intensief gebruikt. Wel altijd de spanners erin en regelmatig reinigen en poetsen en er niet mee in de stallen rondbanjeren.

Nu heb ik Petries van rundleer, maar die zitten lang zo fijn niet dan de Cavallo's, veel stugger, ik voel mijn paard minder. Mijn volgende zijn dan ook zeker weer de Cavallo's van kalfsleer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, Sintara en 97 bezoekers