Andere sporten en paardrijden, gaat dat samen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 21:52

Ik vroeg mij af of jullie naast paardrijden nog aan andere sporten doen en zoja, welke. Gaat dat samen?
Ik bedoel:
-Qua tijd, bijvoorbeeld als je die andere sport (ook) erg fanatiek beoefent

-Fysiek: heb je voordeel of juist nadeel van het beoefenen van een andere sport (doordat het om een heel andere vorm van beweging gaat)

-Qua aandacht: is het moeilijk om te kiezen?

Zelf wijd ik eigenlijk al mijn vrije tijd aan de paarden en alles eromheen. Verder fiets ik erg veel (o.a. om bij de paarden te komen, die zo'n 17 km van ons huis staan). Voordeel van het fietsen: een goeie conditie, kracht, uithoudingsvermogen. Nadeel: (soms) enigszins verkrampte spieren tijdens het rijden. Fietsen geeft nl korte spieren, en om goed te kunnen zitten moet je juist lange, soepele spieren hebben.
Soms doe ik daarom stretchoefeningen voor ik ga rijden.
Bij sommige sporten kan ik mij voorstellen dat je er juist erg veel aan kunt hebben voor het rijden, zoals judo (leren vallen, balans) en t'ai chi (balans, lichaamsbewustzijn).
Wat zijn jullie ervaringen?

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:49

ik heb daar zo geen tijd voor, en school en de paarden en bokken *LOL*

maar ik denk dat het wel mogelijk is wanneer je je paarden op een pension stal zou hebben staan

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:49

- Mot iedere dag 18 km fietsen
- 4x per week hockey ik (fanatiek)
- PAARDRIJDEN
- 2x per week gym
ennuh... leek me genoeg... Heb een goede conditie vind ik zelf (op school haal ik goede punte met die conditietesten dus...!)
Haha!

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:58

Ik ben blij als ik eens een avondje lekker rustig op de bank kan ploffen, dus ik heb absoluut geen tijd en zin om nog andere sporten te beoefenen buiten paardrijden.

's winters ga ik nog wel eens een weekje skieen, maar ja, dat is vakantie Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:02

Ohja vergeten: 1x per jaar week skien (ook actief, alle zwarte banen motte we hebben!)
en verder nog 3x per week zo met de hond fietsen! (kei hard race om hem bij te houden, anders trekt hij mij en dat vind ik veelste sneu!)
Haha!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:25

ik duik, een keer per week zwemmen (en de kroeg in) en 's zomer een paar keer in de maand het water in. Het is de enige hobby die mijn vriend en ik samen doen, dus ik maak daar bewust tijd voor. Bovendien is het ontzettend leuk! Ik ben wel van plan om dit jaar geen opleiding te volgen, dat is niet te combineren met wedstrijd rijden.
Overigens ben ik ook nog OR lid (1 dag per week naar A'dam), werk 40 uur per werk en ben bestuurslid van de duikclub.
Maar ik houd dan ook niet van TV kijken *grin* en rijd samen met mijn moeder op dezelfde twee paarden.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:34

tuurlijk kan dat wel, ik zit ook op taekwondo alleen kan ik er nu heelaas vaak niet meer heen omdat ik elke maandag naar belgie moet voor hulp ( psychische hulp )
dus nu kan ik er niet meer heen dus tja

liefs kelsey

Be My Hero Paul

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:38

Ik moet overdags altijd werken en dan blijft er niet veel tijd over om andere dingen te doen als ik mijn paarden serieus wil rijden.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:27

Ik ben vrij fanatiek aan het voetballen. Ik train twee keer in de week, en dat is al veel. Op zaterdag speel ik vaak een wedstrijd. Als een wedstrijd heb met paardrijden, gaat dat toch voor Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 12:31

ik doe 1 keer in de week tai-chi. weet niet of dat ook onder sporten valt maar kan goed samen met paardrijden omdat je daar lekker soepel van wordt en je kunt een hoop oefeningen ook te paard doen. Verder ben ik aards-lui Dromen

Niets zo charmant als een paard in her land.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:28

ik doe om in vorm te blijven en om voldoende confitie te houden om te kunnen paardrijden ,hardlopen en zwemmen ,allebei 1x in de week."Verder fiets ik nogal veel.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:34

Vroeger deed ik alles tegelijk: tennissen, gym, badminton en paardrijden.
Toen kon ik het nog combineren, maar toen ik naar de middelbare school ging moest ik ze een voor een opzeggen. Ik had mijn eigen pony al en daar reed ik wedstrijden mee, dus voor de andere dingen had ik geen tijd meer.
Dus vanaf mijn 11e rijd ik alleen nog paard en ik moet er niet aan denken er nog iets ander bij te hebben (behalve een avond fitnessen)!! Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:19

Ik doe een keer per week aan capoeira (braziliaanse vechtsport, met dans en turnelementen), rijd twee keer per week mijn verzorgpaard, en help daarnaast nog met de training van de turnselectie van onze vereniging (want turnen heb ik altijd gecombineerd met paardrijden). Ach, en verder werk ik fulltime, en wil ik mijn vriend ook nog wel eens zien, dus een eigen paard zit er niet in... Er is teveel wat leuk is om te doen!

Er komt een tijd in het leven dat er niets anders op zit dan je eigen weg te gaan...


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:49

Niet vrijwillig! Ik heb tennis gespeeld (leuk! maar ook zo duur + levensgevaarlijk! Scheurde gelijk enkelband), verder zou ik best wel iets leuks erbij willen doen maar ik zou niet weten wanneer!! Helemaal niet nu ik twee keer in de week voor mijn werk aan fysiofitness doe Boos! . Ik vind er geen hol aan maar het moet vanwege rugklachten die op een gegeven moment zo erg werden dat ik niet meer kon rijden, en tja Haha! dan krijg je zelfs mij de fitness in! Kwart over 7 zit ik op het fietsje, kwart over 8 verlaat ik fitness, snel naar t werk en daarna naar mijn paard! Met een beetje mazzel ben ik dan om 8 uur, half 9 thuis... Gaaaap

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:34

Buiten het vele paardrijden voetbal ik 3x in de week, en fiets ik héél veel. Ik heb zo'n km-tellertje en die zat met een jaar bijna aan de 10.000, moet je nagaan, ik fiets nog meer dan sommige mensen autorijden!
Van die drie sporten blijft tenminste de conditie wel op pijl, en voor de beenspieren is het ook niet mis.
's Zomers ga ik dan voor mijn armspieren en voor Buster zwemmen.

Groeten, Nadia

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:37

Citaat:
Op 2001-11-28 12:34, schreef Buster:
Buiten het vele paardrijden voetbal ik 3x in de week,


Yeah, dacht dat ik hier de enigste voetbalster was, niet dus Lachen

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:31

Tuurlijk kun je andere sporten doen tesamen met paardrijden. Ik doe zelf nu tennis, maar ook nog altijd paardrijden. Tennis is goed voor armspieren, uithoudingsvermogen, beenspieren....*LOL*
Vroeger deed ik 2 uur toestelturnen voor ik naar de paardrijles ging. Dat was eigenlijk wel perfect want dan was ik altijd al soepel en opgewarmd voor de rijles.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beeker, GrapeshotBot en 12 bezoekers