Cowsense?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Cowsense?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 23:47

Is cowsense nou echt iets dat ALLEEN voorkomt bij Quarters/Paints/American Appaloosa's of is dat een fabeltje?
Weet dat het wel iets is dat erfelijk is, maar is dat alleen aan deze rassen voorbehouden?

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:30

Dat is een fabeltje hoor. Ieder paard kan cowsense hebben. In Australie gebruiken ze veel australian stock horses op ranches, die hebben ook genoeg cowsense.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:56

Haha! Sommige New Foresters hebben ook Cow Sense, ik heb er ooit op eentje gereden. En Celinde heeft er ook eentje gehad. OK dan!

En wat dacht je trouwens van Lusitano's en Andalusiers?

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 01:02

Het kan ook andersom hoor.....Ik heb twee Appies, en die zijn allebei als de dood voor koeien Haha! Haha! Haha! Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:20

Er zijn ook zat arabieren met cowsense.

=^.,.^=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:44

mijn shet heeft mens sense Haha! was laatst met haar aan het spelen in de bak, als ik naar links sprong (voor haar) sprong zij om, als ik naar rechts sprong, sprong zij ook weer om, etc etc etc Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:49

stef schreef:
mijn shet heeft mens sense Haha! was laatst met haar aan het spelen in de bak, als ik naar links sprong (voor haar) sprong zij om, als ik naar rechts sprong, sprong zij ook weer om, etc etc etc Tong uitsteken


Idd, Dennis ook Lachen . Dennis heeft ook horse sense, met een paard kan hij precies het zelfde, ook als ik er om vraag als ik er op zit. Dog sense heeft hij ook Tong uitsteken .
Tis gewoon een feestneus die graag loopt te stoeien en het een leuk spelletje vind ongeacht wat hij nu voor zich heeft Haha! .

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:50

Jemille heeft dog sence. Ze vind het geweldig om mijn hond uit de rijbak te jagen als hij weer eens stiekem om het hoekje komt glippen. En dan schieten we echt van links naar rechts. (tot dat ik zeg dat missy naar haar plaats moet Knipoog Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:27

Ik speel tegenwoordig ook met honden in het bos, en Mileen vindt dat geweldig. Als een eigenaar z'n hond niet bijhoudt en die komt op ons af, dan drijven wij 'm terug Haha! Ze heeft haar hoofd laag, oren plat in de nek en regelmatig ook haar mond open om een hap te nemen *LOL*

Met mensen doet die van mij het niet, snapt ze geen reet van. 'k Zou wel eens willen kijken wat ze met een koe doet. Volgens mij niks.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:56

Met een koe doet Dennis weinig. Ja, er naast staan te grazen en vriendjes proberen te worden(hij heeft wel eens geprobeerd om met een koe te neuzen inclusief slaan met z'n voorbeentjes, de koe was niet onder de indruk en at rustig verder Tong uitsteken ) .

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:37

Mijn verzorgpaardje (NRPS) heeft koe- mens- en hond sence... echt heel tof.. hij werd helemaal actief met de cow clinic

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:11

mijn appie weet niet of hij cowsense heeft, hij twijfelt er nog over Haha!
de ene keer vind hij ze fantastisch en de andere keer schijt hij ervoor over zijn beenbeschermers heen Knipoog

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:17

Mijn Paint heeft absoluut cow sense. Een koe Koe ?? Wegweeezeeeeen Haha! !

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:09

De mijne heeft goat sense!! Die zijn nml wat kleiner en willen beter luisteren.
Koeien?? Ligt eraan wat voor kleur ze hebben, de witte op de hei zijn wel een beetje eng.... Schijnheilig

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:30

De koeien bij de buren in het land hebben horsesense, als ik er langs rijdt dan komen ze altijd bokkend op ons af en jagen zo m'n paardje op Rolleyes

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:03

Mac schreef:
Mijn Paint heeft absoluut cow sense. Een koe Koe ?? Wegweeezeeeeen Haha! !


dan kunnen we nooit samen rijden Tong uitsteken

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:03

farichta schreef:
Er zijn ook zat arabieren met cowsense.

=^.,.^=

Oh ja dat klopt *LOL* . Jaren geleden heb ik eens een paar keer geholpen bij de buren met het over de weg verplaatsen van kudde koeien of schapen...onze volbl. merrie Priscilla vond dit helemaal te gek en had er altijd geweldige schik in. Onze andere arabier Nirvana (dochter v. Priscilla) vindt schapen doodeng en kijkt altijd vol verbazing naar die bolletjes wol!!! Maar honden opjagen daar in tegen.....daar heeft ze minder moeite mee! ~~}>

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:37

Mijn paard heeft carrotsense

Die volgt eten waar het ook gaat, snijdt het de pas af, lokt het uit de zakken van nietsvermoedende wandelaar.. Jaaah! Hij is erg goed daarin! Ook al verstopt het zich in plastic zakjes hij vind het en rekent ermee af.
tjsakka..


Het is idd iets genetisch, maar dat wil niet zeggen dat het rasgebonden is. Net als bv een vierde of vijfde gang kan het in andere rassen voorkomen, maar wordt er niet op doorgefokt omdat ze daar bij dat ras niet op letten..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:44

Mac schreef:
Mijn Paint heeft absoluut cow sense. Een koe Koe ?? Wegweeezeeeeen Haha! !


Goh, zou het in het ras zitten? Haha! Toen van de zomer de pinken van de buurman over ons erf dwaalden, stond Bud bij de buurman *LOL* Luidsnuivend Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:05

Summertje schreef:
De koeien bij de buren in het land hebben horsesense, als ik er langs rijdt dan komen ze altijd bokkend op ons af en jagen zo m'n paardje op Rolleyes


Dat hadden de koeien waar Dennis regelmatig tussen stond ook. Dennis vond ze dus wel lief en ging kennis maken. Als een koe zo enhousiast aan komt moet hij toch wel vriendjes willen worden, toch Verward .

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:59

ik ken ook een asbakkie die sence heeft.. in alles.. en een ander asbakkie die net iets minder heeft.
oefen je met de "domme" dan en gebruik je de "slimme" als koe.. helaas, werkt niet.
t beesje heeft veel te goed door wat de domme gaat doen en in hem net een stap voor.. hihi

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:00

en die van mij heeft alleen maar hengst sence.. hmmz

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 20:20

Dus het is niet alleen voorbehouden aan Amerikaantjes! Haha! Mooi, want ze zeggen dat mijn paard cow-sense heeft en dat wil ik toch eens gaan testen.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:11

Ja radetsky had het ook een beetje Lachen , was wel erg leuk.

Paultje heeft het wel duidelijk. Maar in zijn familie zitten heel veel goede cutters. Dus wie weet... ooit Knipoog

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 23:08

Hoe test je het makkelijkst of je paard cowsense heeft?