Hoe vaak komen jullie paarden/pony's per dag uit hun stal?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-01 21:50

Bij mij komen ze zeker 2 maal per dag uit hun stal. In ploegendiensten gaan ze een paar uur per dag de paddock in, 2 aan 2 en met en berg hooi. In de zomer gaan ze natuurlijk de hele dag het land in. 's middags of 's avonds rij ik mijn paarden of ik longeer ze.

[Edit] titel [/edit]
_________________
Hoe minder je op Bokt zet, hoe veiliger je bent!! Dus zet niet te veel neer, alles kan tegen je gebruikt worden. Maar eerlijkheid duurt het langst!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-27 23:34 ]</font>


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:52

mijne staat de hele tijd op het land, 1 keer komt ie eruit om te poetsen, knuffelen, rijden (wandelen of longeren of los te gooien) en te voeren
en dan gaat ie weer terug en in de winter als hij op stal gaat, doe ik om 3 uur als ik uit school kom er ff uit in de bak of eerst even naar de geitjes dan opzadelen en poetsen natuurlijk en even rijden en dan daarna nog eventjes in de wei
maar als het echt vriest gaat ie niet op de wei alleen frisse neus halen buiten

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:56

's morgens gaat ie in de bak of het land ligt eraan hoe nat het is en eind van de middag weer naar binnen voor het donker word.
Daarna kom ik rond een uurtje of 6 als ie lekker gegeten heeft en rijd ik meestal een uurtje .
soms borstel ik 'm alleen en dan komt ie amper 's avonds zijn box nog uit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:57

Ik heb het super ideaal (vind ik dan Haha! ), mijn paarden staan altijd met z'n tweeën in een paddock, met een normale stal met stro enzo erin. Wel een supergrote, zodat ze er met z'n tweeën in kunnen.

Ze kunnen dus altijd een klein beetje naar buiten enzo, en gelukkig zijn ze heel close met elkaar, zodat ze elkaar de stal niet uitmeppen. (anders had ik het ook niet gedaan hoor!)

Overdag staan ze een paar uurtjes op het land, als het weer het toelaat.
'S ochtends longeer ik mijn Arabier, en 's middags wordt hij bereden door mijn zusje (dressuurmatig) of mij (endurance-training, een pittige bosrit dus).

De pony die erbij staat wordt zo'n 5 x per week door verzorgsters gereden. En als ik tijd heb, longeer ik haar wel eens.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:39

Mijn paarden? Maar 1 keertje. Maar dan wel de hele dag! 's ochtends vroeg eruit, weer of geen weer en aan het einde van de middag weer naar binnen.
Ik heb niet een stal waar ze de hele tijd binnen kunnen staan, stands namelijk.
OVerigens al had ik boxen gehad, dan gingen ze ook de hele dag.
Geen gedonder, die beesten van mij zijn niet van suiker.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:41

Ze staat van smorgens tot 's avonds buiten. met slecht weer een halve dag. ik kom er bijna elke dag dus als ze een halve dag binnen heeft egstaan komt ze er meestal nog een keer uit om ff de beentjes te strekken en om paar plukjes groen van de bomen te snoepen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:58

Goh, er zijn dus meer paarden die er zo'n luxe leventje op na houden, de hele dag lekker buiten. Nou die van mij krijg ik het eerste uur niet eens fatsoenlijk uit de wei, al regent het ouwe wijven.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:03

Sam staat, net als alle andere paarden bij ons op stal van 's-morgens 9 uur tot 's-middags ong. 3 uur buiten. De paarden (totaal rond de 40) staan in groepen, in hele grote paddocks waar ze lekker kunnen rennen en achterlijk doen als ze daar zin in hebben. Meestal ben ik er zelf 's-avonds, dus dan komt ie er weer uit. Ik rijd dan, ga wat freestyle-achtige dingetjes doen of ik ga lekker een eind wandelen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:55

Als het 'normaal' weet is gaan ze de hele dag naar buiten,
het moet echt stormen of heel smerig regen wil ik ze wat langer op stal houden en wat eerder weer naar binnen doen.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:01

Helaas kunnen de paarden bij ons het land niet op in de winter Verdrietig .
Mijn draver staat ivm haar beenproblemen wel regelmatig in de paddock een paar keer per dag of een aantal uren achtereen.
Ook wandel ik met haar en rij af en toe een stappend buitenritje met haar.
Ook de andalusier komt op een dag geregeld buiten in de paddock maar hij kan ondanks zijn handicap wel gereden en gelongeerd worden.
Ik vind het belangrijk dat een paard een zo goed als mogelijk vrij leven heeft(dus aantal uren vrij staan) en dat ze regelmatige en afwisselende beweging krijgen.
In de zomer mogen ze enkele maanden dag en nacht op het land staan *LOL* .
Ik kom oorspronkelijk uit gelderland en daar is het voor de paarden beter(betere grond)
Mijn vorige pony stond daar in de zomer en in de winter(zolang het niet te hard gevroren had)iedere dag lekker buiten.
Ook stonden we daar aan de rand van de bossen,heide en veluwe,perfect dus.
Dat is hier helaas niet mogelijk Verdrietig .
Ik doe mijn best om ze zo vaak mogelijk uit stal te halen en tot nu toe lukt dat aardig *LOL* .
Groetjes Smousje Knipoog .

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:28

Nescio word in principe 1x gereden en 1 of 2 een half uur tot 3 kwartier keer gestapt, in de molen of aan de hand. Als ik hem niet rijd stapt hij daar voor in de plaats. Ik laat hem alleen los op een klein stukje land waar hij geen kans krijgt zich te blesseren. Daar zit ik dan zelf bij op een stoel Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 08:54

Mijn paard gaat 's morgens naar buiten, zo rond 7 uur en gaat om een uur of half 6 weer naar binnen. Mocht het nou echt heeeeel hard regenen, kan hij een stukje overkapt staan, of dan gaat zijn luik van de stal open en kan hij naar buiten blieken. Maar anders echt elke dag, de hele dag.

Toos paardloos

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:03

Siebus gaat doen we meestal rond 12.00 uur naar buiten en om 17.00 uur weer naar binnen, hij staat dan in de bak of in de wei.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:42

Om 8 uur voer ik ze, als ze hun eten op hebben, gaan ze gelijk naar buiten. Met dit weer staan ze gewoon in mn rijbak, die is goed gedraineerd, en vrijwel altijd droog.
Daar blijven ze de hele dag in staan, en om 6 uur haal ik ze weer op stal. Party!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:15

Vorig jaar stond mijn fjordje nog de hele dag in de paddock met mams ('s nachts op stal). Dit jaar zijn er jongere paardjes op stal die ook hun beweging verdienen dus die mogen van mij eerst (mijnes wordt toch gereden). Ze komt er wel 2x uit hoor, voor het eten nog een uurtje of 2 keeten met dr vriend in de paddock, dan eten en daarna rijden en tutten. Bevalt dr prima zo.
Viv

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:17

Ze komen elke dag een uurtje of 3-4 in de wei en op de dagen dat ze rijd komen ze niet in de wei omdat ik pas om 18:00 thuis ben en het dan al zo donker is. Ik heb geprobeert om in ieder geval mijn ruin de hele dag van 07:00-17:00 buiten te gooien. Mijn buurman zou hem dan in de gaten houden. Maar na een uurtje of twee is hij het zat en springt over de omheining heen van 2.20meter!!!!!!! Ja, het is een springpaard maar om ff over 2.20m te springen??? Ik sta er versteld van. Hij heeft nog gras en hij beschikt over 3000m2, voor 1 paardje lijkt me dat ruim voldoende. Als ik alle weiden naast elkaar opengooi dan heeft hij bijna 1ha om te grazen en te spelen en dan nog gaat hij er overheen. Dus hij staat overdag binnen en komt alleen 's avonds een uurtje of twee buiten.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:24

Toon en Kaminka staan elke dag van 10:30 tot 17:00 uur in een droge paddock.

Ik kom meestal net op stal als ze naar binnen gaan en zet ze dan even op stal met een heel klein plukje kuilgras.

Vervolgens de stallen mesten of eerst rijden en dan mesten, net hoe druk het op stal en in de bak is.

Ondertussen ligt er een berg kuilgras in de stal en om een uur of 8 wordt er biks gevoerd.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:46

Zowel in de zomer als in de winter staat mijn paard één of meer uurtjes in de bak. Dat hangt natuurlijk ook een beetje van het weer af. Maar hij komt er iedere dag uit. Land hebben we niet, dat is wel jammer, maar het belangrijkste is dat hij zich iedere dag buiten even uit kan leven.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:54

Met rijden komen ze er 1x uit en als het mooi weer is gooi ik ze nog even los en anders niet.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 11:15

Pinky & Mysty kunnen in en uit hun stal wanneer ze willen Party!!
Op het moment Pinky niet trouwens, omdat hij beleerd wordt. Nu komt hij er 1 keer per dan een uur uit om te werken..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:11

Ze komen er in de winter 2x uit en in de zomer de hele dag in de wei en eventueel nog rijden of iets anders. Nu in de winter staan ze per 2 in een klein paddockje. Ze kunnen niet hun energie kwijt daarin, maar ze kunnen wel heen en weer lopen en halen een frisse neus en zijn toch even uit de stal.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:16

Mijn paarden lopen nu bijna de hele dag buiten. Ik gooi ze om beurten los in de bak, dan mest ik uit en zet ze terug in een schone box met schoon water en vers hooi.
Dan rijd/longeer ik ('s morgens dus).
Om 12.00 voer ik nog een keer en daarna gaan ze tot 17.00 het land nog op, zolang het nog kan. Straks zal dat de bak wel worden.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:27

die van ons komen 1 keer de stal uit (oooooh zielig!!!), 's morgen om 8 uur.
en s' avonds om 18.00 uur komen ze weer naar binnen, grinnik!
ze staan de hele dag buiten! jammer voor het land, maar dat zien we in het voorjaar wel weer (dan verdelen we het in wat kleine stukjes, zodat het weer wat de kans krijgt te herstellen!

Vorig jaar hebben we in de winter 1 gedeelte van het land apart gehouden om ze in te laten lopen, maar dat lopen ze dan helemal kapot, nu hebben ze het hele weiland, waardoor het minder kapot gaat. ( Verward vaag uitgelegd, maar zo is het nu eenmaal!)

En 2 tot 3 keer per week rijden we ze!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:31

Alle pony's incl. de wedstrijdpony's komen elke dag los in de wei, je wil ook niet weten hoe mijn weiland er nu uit ziet. De ervaring leert dat dat weiland van het voorjaar vanzelf weer goed komt.
Mijn KWPN ruin is een ander verhaal, die malloot wil s'winters echt niet in de wei, dus dat heeft ook geen zin.
Die komt er dus wel iedere dag uit onder het zadel of aan de longe.
In de zomer loopt alles van s'morgens 8.00 tot s'middags een uur of 3 buiten, volgens mij hebben wij echt wel blije paardjes

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:12

als het kan zoals vandaag lekker de heledan van ;s morgens na het voeren tot 's avonds. tussen door wat hooi en een middaghapje zemelen.

is het pokke weer, tussen de buien door, is het KUlote weer, dan binnen.

m,aar ja phia dat wist je al Schijnheilig

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Jihama, kaatje77 en 36 bezoekers