Behendigheid met je hond?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Behendigheid met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 17:14

Sinds september doe ik met mijn hondje Bo (kruising border collie) clickertraining.
1 maal in de weke krijgen we (bijde) training in hondne gedrag en clickertraining.
De laatste 2 keer hebben we getraing met de behendigheid toestellen e dat vonden we bijde gigantisch leuk. Ze pakt het snel op, vliegt er als een gek doorheen en het belangrijkste: ze vind het super leuk!

Nu wil ik dus in de buurt lessen behendigheid nemen.
Iemand die dit al ooit gedaan heeft? Leuk of niet?

Kortom: meningen Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:16

Jaaaa doen, is echt superleuk!!!
Ik heb met onze hond (lenig en behendig Schapendoesje, zie profiel) een cursus behendigheid gedaan. Elke zaterdagochtend en dan een serie lessen. Je begint simpel, per onderdeel te trainen en later moet je verschillende parcoursen afleggen, met steeds meer afstand tussen jou en je hond. Onze hond was er echt maf van, die vond het helemaal te gek.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:17

Behendig heid is ontzettend leuk voor honden (én baas) die van een uitdaging houden.
Er komt meer bij kijken dan alleen wat laten springen etc.
Er word ook geoefend op gehoorzaamheid, is je hond niet gehoorzaam dan mag je bij de meeste hondenscholen niet deelnemen aan z'n training.

Die in Nuenen (die hondenschool) doet niet aan behendigheid.
Dan zit er nog een in Geldrop (KC De Kempen) waar Keiji en mijn moeder ook aan behendigheid doen maar daar zijn we niet echt tevreden meer over. We zijn dus op zoek naar een andere hondenschool waar ze ook behendigheid geven.

Ik vind het persoonlijk erg leuk, het is ook leuk als je hond het ook leuk vind.

Kijk eens op www.milagi.net/kuroaka
Bij nieuws geloof ik helemaal onderaan staat een verslagje + foto's van een middagje behendigheid met Keiji.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:18

Super! Ik heb 3 jaar lang behendigheid gedaan met onze Gordon Setter(niet echt het meeste geschikte ras ervoor Haha! ) en ik vond het echt fantastisch. Onze hond werd er ook helemaal enthousiast van, hij vond het echt superleuk. We hebben het uiteindelijk tot de selectie geschopt en een paar wedstrijden gedaan(niet onverdienstelijk), daarna had ik er jammergenoeg geen tijd meer voor Scheve mond

Ik kan het je absoluut aanraden, ik en onze hond vonden het erg leuk om te doen Nu is hij er te oud voor, maar anders zou ik er zo weer aan willen beginnen Haha!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:30

ja je moet het echt doen. Ik heb het 3 jaar lang met mijn hond gedaan en die vond het helemaal geweldig ik ook. Later werd het allemaal wat minder omdat ik het voor mijn plezier deed en de andere in de groep wilde echt wedstrijden gaan lopen, toen ben ik er mee gestopt.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:33

samantha5 schreef:
ja je moet het echt doen. Ik heb het 3 jaar lang met mijn hond gedaan en die vond het helemaal geweldig ik ook. Later werd het allemaal wat minder omdat ik het voor mijn plezier deed en de andere in de groep wilde echt wedstrijden gaan lopen, toen ben ik er mee gestopt.

Dat is ook de reden waarom het ons bij onze huidige training niet bevalt. Het doel is daar: Wedstrijden. Daar train je dus als het waren ook naar toe.

Wij willen dat niet omdat Keiji daar niet toe in staat is. Heeft meneer geen zin, dan springt hij ook niet.
Kun je op je kop gaan staan Haha!, hij doet het niet.
Ook heeft hij na 2 keer het zelfde onderdeel doen er al weer genoeg van en loopt hij weg. (Lekker zo'n hond, Shiba eigen Tong uitsteken)

Als je niet van plan bent wedstrijden te gaan lopen zou ik niet voor De Kempen kiezen. Daar werken ze naar de wedstrijden toe en ze zullen een hond die het inzich heeft ook beter begeleiden dan een hond waarvan ze denken dat hij het niet in zich heeft.
Ze laten als het waren de 'recreatie-behendigheid'ers' gewoon vallen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:36

Fairie schreef:
Wij willen dat niet omdat Keiji daar niet toe in staat is. Heeft meneer geen zin, dan springt hij ook niet.
Kun je op je kop gaan staan Haha!, hij doet het niet.

Vertel mij wat. Heb een keer een kampioenschap gehad in Apeldoorn met onze hond en we hadden onze caravan op het terrein staan. Toen het fluitje klonk dat we mochten starten was het *zoefffff* weg hond, in een rechte lijn naar de caravan aan de andere kant van het terrein Haha!
Wedstrijden vond ik dus ook niet leuk, maar de training was wel altijd super.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:38

Cody"]
[quote="Fairie schreef:
Wij willen dat niet omdat Keiji daar niet toe in staat is. Heeft meneer geen zin, dan springt hij ook niet.
Kun je op je kop gaan staan Haha!, hij doet het niet.

Vertel mij wat. Heb een keer een kampioenschap gehad in Apeldoorn met onze hond en we hadden onze caravan op het terrein staan. Toen het fluitje klonk dat we mochten starten was het *zoefffff* weg hond, in een rechte lijn naar de caravan aan de andere kant van het terrein Haha!
Wedstrijden vond ik dus ook niet leuk, maar de training was wel altijd super.
[/quote]
Een Schapendoes, ook al zo'n stronteigenwijs ras. Soms doen ze net als of ze de poep gewoon in hun oren hebben zitten Haha! (Onze Shiba's ook hoor Tong uitsteken)
Behendigheid is leuk, maar als je hond zelf de keuze maakt of hij wil of niet is wedstrijden mee lopen niet echt geschikt. (en ook niet leuk voor je zelf Tong uitsteken)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:52

onze flatcoated had ook gewoon af en toe echt geen zin, dan ging hij opeens weg rennen en dan kon je er weer achteraan. ik heb met scooby getraint bij de AHC in alphen a/d rijn, deze is dit jaar weer uitgeroepen voor beste hondenschool van het jaar.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:14

In Nuenen zit een hele goede hondenschool maar die hebben idd helaas geen behendigheid meer.
Geldrop heb ik ook een tijdje gezeten met onze hond, maar ook mij en mijn moeder viel die school erg tegen. Toen hebben we het maar opgegeven!

Verder is behendigheid gewoon super leuk, je ziet ook echt dat honden er plezier in hebben en is ook weer nét iets uitdagender voor het baasje als b.v. flyball.

Vandaag even geen achterhaalde quotes


Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:23

nooit gedaan, lijkt me wel super leuk, maar dat is met balou niet zo geschikt... hij is te snel afgeleid, wil liever naar andere honden toe dan naar luisteren naar het baasje, vind het wel leuk, en luisterd ook heel erg goed en zo, maar neej, dan liever wat primitiever in de achtertuin...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:40

Mijn moeder heeft een tijd les gegeven op een hondenschool. Ik deed daar met onze Border Collie ook behendigheid. Echt leuk voor hond en baas! Helaas moesten wij stoppen ivm gezondheidsproblemen van onze hond.

* To Belg, or not to Belg *

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:05

M'n moeder doet dat met Toby, een Engelse Cocker Spaniël, echt superleuk vind hij het Haha!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:10

Behendigheid is echt super! Ik heb het vorig jaar zomer ook gedaan met Bandit, hij had net zoveel schik erin als ik (en ik vondt het harstikke leuk dus Knipoog )
Echte moeilijkheden had ik niet echt met hindernissen
Bandit sprong over alles alsof het drie meter hoog was(de opschepper Tong uitsteken ) ging het liefst vijf keer achter elkaar door de buis en stormde als een bezetene over de wip Clown
Alleen de paaltjes... Waarom moeilijk doen als je er ook uit kan springen en rechtstreeks naar het vrouwtje kan rennen Clown Haha!

Het is echt harstikke leuk om te doen, behalve dan als het heeft geregent. Je moet meerennen en dat valt niet mee op nat gras Bloos

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:50

Mij lijkt behendigheid ook heel leuk. Ik ben nu met Finn bezig aan een gehoorzaamheids-/puppycursus. Als Finn het leuk vind dan wil ik over een jaartje ofzo ook eens keertje mee doen met behendigheid, en wie weet dan verder.
Ik zit nu bij: www.devrolijkeviervoeter.org (is een leuke en informatieve site). Maar verder zitten ze een beetje bij jou uit de buurt dus heb je er niks aan.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:09

Heb het gedaan met onze Jack Russell...echt helemaal té gek! Nu 5 jaar later kent ze nog alle opdrachten uit haar koppie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Black_Moon, ComscoreBot, dierenfan, Gianti, Gwenvd, Kairos, Klis, Lestria, Marleen_L, Miesemuisje, Nathalie18x, Slmt9, supertammy, XxLMMxX en 60 bezoekers