Primeval, Equiflexion, Cortaflex, ervaringen ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Primeval, Equiflexion, Cortaflex, ervaringen ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 11:26

Pablo heeft een lichte vorm van artrose aan zijn voorknie. Deze is nu ingespoten met ontstekingsremmers en de veeartsen zijn positief dat hij nog beter gaat lopen dan dat hij nu al doet. Hij is momenteel niet kreupel en staat vol in training. Hij heeft een potje EquiRepair gekregen, een zwaar geconcentreerde glucosamine en chondroitine, en werd daarvan wel soepel. Het advies van de kliniek is om nu Pablo op Primeval te zetten voor drie maanden, voor ondersteuning van dit herstel en daarna te stoppen met supplement.

Ik twijfel dus, omdat ik eerder privemal heb gebruikt en er niets van heb gemerkt. Althans, dat denk ik, want ik veranderde toen net van instructie en echt problemen had hij nog niet. Wel heb ik nu goede ervaringen met een chon/gluco mengsel, maar ook op dat potje stond duidelijk aangegeven dat het een kuur was.

Wat zouden jullie doen, wel of geen supplement erbij geven en de grote hamvraag wordt, Primeval, Equiflexion of Cortaflex. Er zijn meerdere topics in het verleden hierover geweest, hoe zijn de ervaringen nu na maanden gebruik van een van deze middelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:28

ik kan het niet zeggen. Ik gebruik zelf cortaflex, vanaf het prille begin. Kijk, als ik nou zou weten hoe het met iones zou gaan indien ik het NIET voerde, dan kon ik zeggen of het hielp. Misschiein was het dan wel slechter geweest dan nu.

Een groot nadeel: Cortaflex is verrekte duur! eigenlijk niet te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:42

Ik gebruik zelf al jaren cortaflex. Als ik stop dan gaat mijn merrie meteen veel slechter lopen. Ze heeft zware arthrose in allebei haar spronggewrichten.
Ik heb wel eens geprobeerd om equiflexion te geven, maar hier reageerde ze veel slechter op.
Primeval heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik hoor er veel goede verhalen over.

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:04

Hoi
ik ben mijn ruin op primeval staan ( uit pure wanhoop gegeven, iedereen had hem opgegeven) voor zijn spat. Mijn paard doet het er echt goed op. Mijn paard was stok en stok kreupel, maar loopt nu weer.
Met de rest heb ik geen ervaring

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:48

Mijn paard heeft artrose in zijn voorvoeten. Ik heb Primeval en Equiflexion gegeven. Primeval merkte ik niets van. Vervolgens Equiflexion en duivelsklauw gegeven. Daar liep Oberon goed op. Sinds het najaar geef ik geen supplementen meer en ik merk geen verandering. Hij loopt nu ook goed. Ik moet wel zeggen dat ik alleen nog maar buitenritjes maak en dat hij elke dag buiten staat. Met name dat laatste scheelt een hoop. Ik heb over Cortaflex wel hele goede verhalen gehoord.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:41

Mijn paard heeft hoefkatrolonsteking en zware artrose (3-4 op de foto). Hij liep 3 jr geleden op 3 benen zo erg was het. Werd ook geadviseerd om hem naar de slager te brengen. Heb toen van alles geprobeerd: primeval, equiflexion, navilam O en nog wat dingen. Helaas werkte dat niet zo goed. Had de moed al bijna opgegeven en ben toen toch cortaflex gaan gebruiken. Na 9 weken liep hij goed en dat is zo gebleven. Kon bijv. vd zomer gewoon weer wedstrijden rijden op de keiharde bodem in de L2 en er was niets aan hem te zien, terwijl sommige anderen wel onregelmatig gingen. Daar was ik best trots op.
Helaas heeft hij eind aug. zijn griffelbeentje gebroken. Daarvoor ben ik in Wassenaar geweest; op de buigproef liep hij goed. Op de foto zag hij zijn artrose en hij vroeg wat ik hem gaf omdat het paard niet zo zou kunnen lopen. Toen ik zei dat het cortaflex was, zei hij dat ik dat altijd moest blijven geven.
Tip: duivelsklauw niet doen; schijnt nieuwe dopinglijst te zijn en dat dit nu wel te traceren is.
Cortaflex is trouwens homeopatisch en kan ook aan drachtige merries gegeven worden (ook al heb je een ruin....) maar om even aan te geven dat het echt niet schadelijk is.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:54

Lang leve Primeval!
Bij Memuska werd begin vorig jaar een zware vorm van artrose vastgesteld, zij staat nu zomer en winter in de wei en krijgt Primeval bijgevoerd. Bij haar helpt het heel erg goed, ik ben er dan ook erg over te spreken. Eén minpuntje is wel de prijs van het product Boos!
Als je meer info wilt mag je me altijd pb'en of mailen hoor!

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:00

Kijk dat snap ik nu niet Boos! . Ik veronderstel dat wij toch allemaal paardenliefhebbers zijn en het beste met onze viervoeters voorhebben.
En als er ergens een paard verwaarloosd wordt dan schreeuwen we moord en brand en verklaren we de dierenmishandelaars de oorlog.
Indien ons eigen paard dan echter iets aan de hand heeft zoals artose dan doen we al het mogelijke om het paard terug op de been te krijgen. Wat op zich niet meer dan normaal is.
Wat in dan niet begrijp is dat diezelfde mensen dan doodleuk terug vollop met het paard in training gaan en weer wedstrijden beginnen te rijden.
Snappen jullie dan niet dat het paard niet genezen is en dat jullie het ook niet kunnen genezen. Dergelijke producten zijn ontstekingsremmers en pijnstillers en hebben gewoon het (goede) gevolg dat het paard geen pijn heeft. Het blijven rijden heeft echter tot gevolg dat de artose erger wordt en op een bepaald moment zullen die producten niet meer helpen en zullen we toch afscheid moeten nemen van onze viervoeter Verdrietig

Dus lieve paardenmensen, als jullie paard artose heeft, stop tenminste met dat wedstrijdrijden en laat jullie paard in waarde zodat juliie nog jaren plezier met elkaar kunnen hebben (al dan niet op een recreatieve manier).

Want intensief door blijven rijden is ook DIERENMISHANDELING Boos!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:39

Ik heb ook een tijd cortaflex gebruikt voor Silly. Waarom weet ik niet, de dierenarts schreef het voor om SuperE te ondersteunen. Flesje Cortaflex: 85 euro. Pot SuperE: 140 euro.
Ik heb weinig resultaat gemerkt, maar wat wil je ook bij een kerngezonde (toen) 3jarige merrie met alleen maar 1-en op de foto's!!!

Mijn dierenarts reed ook in een hele mooie auto en ging zes keer per jaar op vakantie, rara hoe kan dat. Hij hoeft niet meer te komen!! Boos!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:01

Ik denk dat je het beste zelf kunt ervaren hoe je paard erop loopt...natuurlijk ook in de gaten houden dat je niet gaat overvragen omdat'ie nu weer lekkerder loopt!
Maar ik denk dat je met een gerust hart je paard kunt ondersteunen met dit soort middelen....baadt het niet het schaat ook niet, behalve je portemonnee Haha!

Ik denk dat voor elk middel je voor- en tegenstanders hebt.
Ook de dierenartsen zijn niet éénduidig in hun oordeel; van Emmeloord kreeg ik een emmer pure Glucosamine mee, omdat dat absoluut het beste was/is.
Maar volgens de adviseur van "van der Pigge" (van de Groene Os) was dat toch onzin, omdat een samengesteld product waarin ook Chondriotine en MSM zit, de werking versterkt en je daardoor ook minder nodig hebt....
Een andere dierenarts stelde dat er alleen bewezen is dat toevoegen van pure MSM een positieve uitwerking zou hebben... Verward

Kortom, luister....bepaal je keuze....kijk hoe je paard erop reageert....en bedenk of en hoe lang je met het middel door wilt gaan.

Mijn paard heeft geen artrose maar had een overbelast spronggewricht, na een lange periode van rust en voorzichtige revalidatie EN het geven van een mix van pure Glucosamine, pure MSM en vitamines gaat alles nu goed!
En over een tijdje stap ik over op alleen MSM, omdat voor heel veel lichaamsfuncties goed is.
.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:25

Glucosemine heeft de werking gewrichtsvloeistof te vervangen. Wat er zijn verschillende samenstellingen (zoals primeval e.d.). Een goede vorm is ook glucosemine speciaal en dat combineren met teunisbloesemolie (beide van de Groene Os, te vinden op www.puurnatuur.nl). Veel paarden hebben er baat bij. Afbouwen is een kwestie van proberen, soms gaat het wel en soms niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:49

Missouri schreef:
Ik heb ook een tijd cortaflex gebruikt voor Silly. Waarom weet ik niet, de dierenarts schreef het voor om SuperE te ondersteunen. Flesje Cortaflex: 85 euro. Pot SuperE: 140 euro.
Ik heb weinig resultaat gemerkt, maar wat wil je ook bij een kerngezonde (toen) 3jarige merrie met alleen maar 1-en op de foto's!!!

Mijn dierenarts reed ook in een hele mooie auto en ging zes keer per jaar op vakantie, rara hoe kan dat. Hij hoeft niet meer te komen!! Boos!

Wow, jij bent dus veearts-sponsor, cool!!!

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:20

Ik heb een paard met hoefkatrolontsteking en die heb ik vorig voorjaar equiflexion gegeven. Het heeft echt super geholpen! OK dan!
Hij werd veel soepeler en liep een stuk beter.
Hij loopt nu nog steeds goed, maar als hij weer een terugval krijgt dan geef ik hem zeker weer zo´n kuur

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 18:28

Lovely"]
[quote="Missouri schreef:
Ik heb ook een tijd cortaflex gebruikt voor Silly. Waarom weet ik niet, de dierenarts schreef het voor om SuperE te ondersteunen. Flesje Cortaflex: 85 euro. Pot SuperE: 140 euro.
Ik heb weinig resultaat gemerkt, maar wat wil je ook bij een kerngezonde (toen) 3jarige merrie met alleen maar 1-en op de foto's!!!

Mijn dierenarts reed ook in een hele mooie auto en ging zes keer per jaar op vakantie, rara hoe kan dat. Hij hoeft niet meer te komen!! Boos!

Wow, jij bent dus veearts-sponsor, cool!!!
[/quote]

Iedereen die een paard heeft is sponsor van een veearts, al is het maar voor de inentingen Knipoog

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:56

Ik heb primeval voor een lange tijd geprobeerd maar zonder resultaat.
Daarna over gegaan op een homeopaat en dit gaf gelukkig wel het gewenste resultaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:34

Eleonoor"]
[quote="Lovely"][quote="Missouri schreef:
Ik heb ook een tijd cortaflex gebruikt voor Silly. Waarom weet ik niet, de dierenarts schreef het voor om SuperE te ondersteunen. Flesje Cortaflex: 85 euro. Pot SuperE: 140 euro.
Ik heb weinig resultaat gemerkt, maar wat wil je ook bij een kerngezonde (toen) 3jarige merrie met alleen maar 1-en op de foto's!!!

Mijn dierenarts reed ook in een hele mooie auto en ging zes keer per jaar op vakantie, rara hoe kan dat. Hij hoeft niet meer te komen!! Boos!

Wow, jij bent dus veearts-sponsor, cool!!!
[/quote]

Iedereen die een paard heeft is sponsor van een veearts, al is het maar voor de inentingen Knipoog
[/quote]
Nah, ik zit nog net aan de goede kant van de grens, ik ben gewoon klant en krijg waar voor mijn geld Haha!.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:14

davy schreef:
Kijk dat snap ik nu niet Boos! . Ik veronderstel dat wij toch allemaal paardenliefhebbers zijn en het beste met onze viervoeters voorhebben.
En als er ergens een paard verwaarloosd wordt dan schreeuwen we moord en brand en verklaren we de dierenmishandelaars de oorlog.
Wat ik dan niet begrijp is dat diezelfde mensen dan doodleuk terug vollop met het paard in training gaan en weer wedstrijden beginnen te rijden.
Snappen jullie dan niet dat het paard niet genezen is en dat jullie het ook niet kunnen genezen. Dergelijke producten zijn ontstekingsremmers en pijnstillers en hebben gewoon het (goede) gevolg dat het paard geen pijn heeft. Het blijven rijden heeft echter tot gevolg dat de artose erger wordt en op een bepaald moment zullen die producten niet meer helpen en zullen we toch afscheid moeten nemen van onze viervoeter Verdrietig

Dus lieve paardenmensen, als jullie paard artose heeft, stop tenminste met dat wedstrijdrijden en laat jullie paard in waarde zodat juliie nog jaren plezier met elkaar kunnen hebben (al dan niet op een recreatieve manier).

Want intensief door blijven rijden is ook DIERENMISHANDELING Boos!


Davy Helemaal mee eens!

Is wel ontzettend dom om nog met je paard volop te blijven trainen Boos! ,je kunt idd wel allerlei middelen blijven gebruiken om de pijn te verzachten,maar zo rij je zelf je paard naar de verdoemenis.
Zo wordt de slijtage van het kraakbeen nog meer versneld en de pijn steeds erger voor het paard,en is de kans dus ook groter dat de gewrichten sneller misvormen.
En op den duur helpen al die dure middelen niet meer en dan kun je zelf wel nagaan wat dan de beste pijn bestrijding voor je paard is Huilen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:13

Denk dat er een verschil zit in zwaar wedstrijden rijden en volop trainen en af en toe leuk wedstrijden rijden met aangepaste training. Dat is echt mogelijk met artrose paarden. Mijn paard werd lusteloos toen hij geen wedstrijden reed en bloeide op met 1x per maand een wedstrijd. Ook alleen wat buitenrijden en veel los en in de wei kon hem niet opvrolijken. Wedstrijden vindt hij gewoon erg leuk. Mijn dagelijkse training bestaat uit: 15 min stap, daarna draf en galop (20-30 minuten) en dan weer 15 minuten stap. Grotendeels rechtuit en grote ruime wendingen. Meestal rijd ik in de buitenbak van 30 bij 60. Dit alleen vond meneertje te saai en hij geniet dan van af en toe wat wijken en een keer schouderbinnenwaarts of een stukje contra. Als je dit een keertje meeneemt geeft dat niets. Dit is natuurlijk heel wat anders dan maar door blijven hameren op een oefening. Zolang een paard aangeeft dat hij het aan kan en er plezier in heeft, heb ik er niets op tegen dat iemand wat wedstrijden met zo'n paard rijdt. Lekker met je maatje bezig zijn en allebei tevreden is een mooi uitgangspunt. Aan een lang teugeltje rondsloffen zie je ook vaak met artrose in de voorbenen. Ik rijd zo'n paard liever zo dat hij niet continu op de voorhand loopt, maar zijn gewicht overbrengt naar de achterhand.

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:32

Kyona schreef:
Denk dat er een verschil zit in zwaar wedstrijden rijden en volop trainen en af en toe leuk wedstrijden rijden met aangepaste training. Dat is echt mogelijk met artrose paarden. Mijn paard werd lusteloos toen hij geen wedstrijden reed en bloeide op met 1x per maand een wedstrijd. Ook alleen wat buitenrijden en veel los en in de wei kon hem niet opvrolijken. Wedstrijden vindt hij gewoon erg leuk. Mijn dagelijkse training bestaat uit: 15 min stap, daarna draf en galop (20-30 minuten) en dan weer 15 minuten stap. Grotendeels rechtuit en grote ruime wendingen. Meestal rijd ik in de buitenbak van 30 bij 60. Dit alleen vond meneertje te saai en hij geniet dan van af en toe wat wijken en een keer schouderbinnenwaarts of een stukje contra. Als je dit een keertje meeneemt geeft dat niets. Dit is natuurlijk heel wat anders dan maar door blijven hameren op een oefening. Zolang een paard aangeeft dat hij het aan kan en er plezier in heeft, heb ik er niets op tegen dat iemand wat wedstrijden met zo'n paard rijdt. Lekker met je maatje bezig zijn en allebei tevreden is een mooi uitgangspunt. Aan een lang teugeltje rondsloffen zie je ook vaak met artrose in de voorbenen. Ik rijd zo'n paard liever zo dat hij niet continu op de voorhand loopt, maar zijn gewicht overbrengt naar de achterhand.


Het is zo artrose kan op veel plaatsen voorkomen en in veel gradaties. In welke mate de artrose zich evolueert kan niemand voorspellen en hangt af van paard tot paard. Ik wou gewoon mijn standpunt uitleggen met het paard als belangrijkste "persoon". Ik heb het ook extreem gestelt van enerzijds zware arbeid naar anderzijds totale rust. In mijn ogen wil ik het beste voor het paard, in uw geval bleek dat het paard nood had aan aangepaste training en een wedstrijdje af en toe. Op zich heb je dus zelf ook naar het paard gekeken en ook een compromis gevonden. Het paard vind het rijden nog fijn en doet het graag (ik weet niet of het rijden gebeurd op basis van supplementen) en jij kunt ook nog paardrijden maar hebt de intensiteit afgesteld op het paard zodat de belasting op de gewrichten sterk gereduceerd is.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:50

Volgens mij moet je ook rekening houden met hoe "zwaar" de artrose is. Er zijn toch verschillende gradaties in? Memuska heeft het redelijk zwaar (door gebroken been etc etc), en daarom is ze ook "met pensioen", dwz ik maak enkel nog rustige bosritjes met haar. Pieterke daarentegen heeft ook een hele lichte vorm van artrose, die kan nog perfect een dressuurlesje meelopen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:52

Mijn paard had veel last van artrose; met lopen op de harde weg hoorde je 3 benen goed en de 4e amper. Hij was dus echt kreupel. Het advies was ruim 3 jr geleden om hem naar de slager te brengen (van meerdere artsen en ook een kennis die verzekeringsman is zeg maar). Ik heb dit toen bewust niet gedaan omdat ik het gevoel had dat dit te vroeg voor hem was en hij hier echt niet aan toe was. Op rust werkt bij hem ook niet: een stuk chagrijn wordt het dan en hij kwijnt weg. Hij heeft gewoon de wil om te lopen en krijgt nu 3 jaar cortaflex. Het duurde 9 weken voordat dit goed hielp en hij zuiver liep. Sindsdien loopt hij prima. Als hij op de harde weg draaft is er ook niets aan de hand en hoor je ook een mooi zuiver ritmisch geluid. Dit doe ik overigens niet vaak. Rust doet hem echt geen goed (ook niet alleen - wel met andere paarden - in het weiland), dan kwijnt hij weg en komt dof in zijn vacht. Krijgt mok, rotstraal enz. Terwijl als je dan weer wat met hem doet je hem echt op ziet bloeien en zijn kwaaltjes gauw verdwijnen. Qua lopen wordt hij juist soepel van 1 uurtje bewegen onder het zadel. Dan loopt hij beter dan dat hij alleen 24/7 in het weiland staat. Solange is 2x bij hem geweest; een keer voor de vakantie en daarna. Vakantie betekent voor ons lekker in het bos rijden (stap/draf/galop, maar NIET jakkeren). Zij dacht dat dit zwaar voor hem zou zijn. Omdat ik dit al 2 jaar 4x per jaar deed heb ik het gewoon gedaan. Het leuke was dat zij de week na mijn vakantie ervan versteld vond dat hij zo soepel was en makkelijk liep. Ze gaf toe dat het hem enorm goed had gedaan. Denk dat het dus gewoon een kwestie is van je paard kennen en daarmee omgaan. Voelen en denken. Paard staat op de eerste plaats, dus ik rijd niet omdat ik het zo graag wil zeg maar. En longeren dat is voor hem bijv. wel weer slecht dus dat laat ik achterwege. Een rustdag bestaat voor ons uit lekker los (lang) en dan nog aan de hand wandelen. Ik heb een blij paard dat prima in zijn vel zit en gewoon geniet van het leven. Dat geeft mij steeds de bevestiging dat ik voor hem de juiste beslissing heb genomen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:38

Ik geef mijn paard sinds 2 jaar Joint Supplement en daarbij heeft ze aangepast beslag en doet het daar prima op.
Heb vorig jaar nog wedstrijden gereden, ging ook nog best aardig, maar ik heb besloten om daar mee te stoppen, omdat mijn paard tegen haar grenzen aan begon te lopen.
Verder is het verhaal van Kyona heel herkenbaar voor mij, mijn paard wordt ook diep ongelukkig als ik haar de wei in gooi en niks meer met haar doe. Ik rijd nu lekker recreatief en het gaat prima!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:40

Gluquestrian schijnt ook heel goed te zijn. Hele goede resultaten ; word in de USA door dierenartsen al aangeraden. voor meer info; www.mdschoice.com Ik hoop dat het binnenkort ook in Nederland gewoon te koop is, Groetjes Wendy

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:17

Eleonoor schreef:
Pablo heeft een lichte vorm van artrose aan zijn voorknie. Deze is nu ingespoten met ontstekingsremmers en de veeartsen zijn positief dat hij nog beter gaat lopen dan dat hij nu al doet. Hij is momenteel niet kreupel en staat vol in training. Hij heeft een potje EquiRepair gekregen, een zwaar geconcentreerde glucosamine en chondroitine, en werd daarvan wel soepel. Het advies van de kliniek is om nu Pablo op Primeval te zetten voor drie maanden, voor ondersteuning van dit herstel en daarna te stoppen met supplement.


Ontstekingsremmers zijn géén goede oplossing voor artrose. Het verlicht de symptomen even, maar de oorzaken neem je er niet mee weg. Bij herhaling van het inspuiten wordt het probleem alleen maar erger, omdat ze ook de vorming van nieuw kraakbeen afremmen Scheve mond

Citaat:
Ik twijfel dus, omdat ik eerder privemal heb gebruikt en er niets van heb gemerkt. Althans, dat denk ik, want ik veranderde toen net van instructie en echt problemen had hij nog niet. Wel heb ik nu goede ervaringen met een chon/gluco mengsel, maar ook op dat potje stond duidelijk aangegeven dat het een kuur was.


Primeval is gelatine, en gemaakt van koeienbotten. Is dus niet zo'n gezond idee voor de vegetariër paard. Glucosamine en chondroitine, allebei natuurlijke lichaamssuikers, kun je zonder bezwaren blijven geven, het zijn immers lichaamseigen stoffen.

Citaat:
Wat zouden jullie doen, wel of geen supplement erbij geven en de grote hamvraag wordt, Primeval, Equiflexion of Cortaflex. Er zijn meerdere topics in het verleden hierover geweest, hoe zijn de ervaringen nu na maanden gebruik van een van deze middelen.


Ik heb alleen ervaring met Cortaflex, en een heel goede ervaring; mijn 18-jarige dravermerrie met artritis loopt er weer prima op, ze wordt nog elke dag gereden. De eerste drie maanden zag ik geen resultaat, daarna had ik een soepeler paard zonder onregelmatigheid in de gang, en zonder "opstartproblemen" Lachen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:25

Mijn paard heeft Primeval gehad toen hij een peesklap heeft gehad. Best lang gevoerd. Maar ja, dat is wat anders dan artrose. Ik was er echt tevreden over, de pees heelde ontzettend snel.