Vraagje: wat is het beste voer voor een Shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roxy20

Berichten: 578
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Hoofddorp

Vraagje: wat is het beste voer voor een Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 16:08

Hallo allemaal,
Ik heb een shetlander ruintje van 11 jaar die eigenlijk een beetje te dik is. Hij staat de hele dag op het land en heeft wel gras, maar daar zitten nu te weinig voedingsstoffen in. Wat kan ik hem het beste geven, zonder dat hij er dik van wordt?


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:49

ik zou hem wat hooi bijvoeren.
Ik voer mijn shetten die op stal staan ponybrok van subli bij en mijn shet die echt flink werkt Kentucky van Havens.
Maar als je persé bix wil bijvoeren zou ik gaan voor ponybrok.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:57

Ik denk inderdaad dat hooi het beste is, zeker voor een Shetlander. Ik weet niet hoe 'intensief' hij 'werkt' maar biks lijkt mij voor een Shet ietwat overbodig, in hooi zitten namelijk ook al wel voedingsstoffen. Ik ben geen kenner en hoop dus dat ik het goed heb, haha Pling (sorry anders voor dit berichtje maar dit is wat ik zou doen, ik zou in ieder geval wel even reactie van een echte 'kenner' afwachten, ik hoop niet dat ik Polly daarmee beledig? Want zo bedoelde ik het namelijk niet)

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:03

ik zou ook gewoon hooi bij geven (en wat wortels en appels of zo),anders kun je een handje bix geven maar echt niet meer,liever hooi...een handje bix is toch zo op en aan hooi kunnen ze lekker knabbelen.

onze shetjes (op de pensionstal) krijgen nu op het land helemaal niks bijgevoerd.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:38

Hooi is altijd beter dan biks, vooral als ze niet veel doen. Wil je toch biks geven,dan zou ik gewoon een klein handje geven voor de gezelligheid, maar verder gewoon hooi of kuil.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:56

Maai het land en zet de shet er weer op, dan bijvoeren (als het nodig is) met wat hooi. Verder niets bijvoeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, SentiBot en 29 bezoekers