Koker + penis schoonmaken????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Koker + penis schoonmaken????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 13:26

Wie kan mij vertellen of dat moet?
en zo ja hoe doen jullie dat?


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:33

Ik heb het nog nooit gedaan bij mijn paarden, maar ik kan me herinneren dat een vriendin van mij het wel regelmatig deed bij haar ruintje.
Echter moest hij altijd plaatselijk verdoofd worden anders kon je hem niet goed wassen Haha!

_zwikkie_

Berichten: 1921
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zandpol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:35

ik stuur je wel even een pbtje ik heb zelf ook altijd een ruintje gehad dus weet ik dat wel

    ♥ Bronko ♥

    ♥I`ll just need you now! ♥

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:38

Om te beginnen leer je een paard dat je overal aan mag komen, ook aan z'n edele delen. Als ie dan eens uitschacht, dan maak je het voorzichtig schoon, eventueel met een sponsje en warm water, maar vaak is het voldoende om de losse delen eraf te vegen met de hand (handschoenen dragen, van die wegwerpdingen)

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:44

Ik heb ook een ruin en haal inderdaad ook alleen maar de losse 'vellen' eraf. Hij vindt het gelukkig helemaal niet erg als ik er aan zit, maar ik vind het zelf wel een erg vies werk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:47

Als hij uitschacht kun je inderdaad schoonmaken zoals Ikke beschrijft.
de mijne schachten echter zelden uit als ik erbij ben en als ze zien dat ik schoonmaakplannen heb verstoppen ze hem vaak gelijk weer Haha!
Ik pak dan een grote spons, die maak ik goed nat met lauw water en die prop ik helemaal in de koker.
Ik ga verder met de gewone poetsbeurt en als ik daarmee klaar ben haal ik de spons er weer uit.
Dan is het één en ander aardig losgeweekt en kan ik het nog een paar keer naspoelen.

NOOIT goedjes als babyolie er in smeren zoals wel eens verteld wordt.
Dat is vragen om ontstekingen.
Als je heel goed naspoelt kun je eventueel wel wat betadineshampoo gebruiken.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:55

Sjuimpje schreef:
Als hij uitschacht kun je inderdaad schoonmaken zoals Ikke beschrijft.
de mijne schachten echter zelden uit als ik erbij ben en als ze zien dat ik schoonmaakplannen heb verstoppen ze hem vaak gelijk weer Haha!
Ik pak dan een grote spons, die maak ik goed nat met lauw water en die prop ik helemaal in de koker.
Ik ga verder met de gewone poetsbeurt en als ik daarmee klaar ben haal ik de spons er weer uit.
Dan is het één en ander aardig losgeweekt en kan ik het nog een paar keer naspoelen.

NOOIT goedjes als babyolie er in smeren zoals wel eens verteld wordt.
Dat is vragen om ontstekingen.
Als je heel goed naspoelt kun je eventueel wel wat betadineshampoo gebruiken.


Heeeeee!!!!!! die spons is een super goede tip! dat had ik nog niet bedacht.
Kun je het niet een keer voor komen doen? (hehehehehehe Schijnheilig )

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:55

Ik maak het bij Kawa wel regelmatig schoon.
Ik doe dat ook met een zuivere spons en lauw water. Ik gebruik nooit zeep of wat anders.
In het beging trok Kawa het zaakje ook weer meteen in, maar nu vind hij het wel goed dat ik alles schoonmaak.
Dat is zoals Ikke zegt gewoon laten wennen dat je eraan komt.
kawa schacht verder erg gemakkelijk uit, als ik wat aai en klopjes geef aan de binnenkant van zijn achterbenen, dan komt het zaakje er zo uit Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:59

Cinzano schreef:
Ik heb het nog nooit gedaan bij mijn paarden, maar ik kan me herinneren dat een vriendin van mij het wel regelmatig deed bij haar ruintje.
Echter moest hij altijd plaatselijk verdoofd worden anders kon je hem niet goed wassen Haha!


Sorry maar om hiervoor mijn paard te verdoven vind ik echt te ver gaan.

En ikke soms heb je paarden die het gewoon liever niet willen. En ik ga mijn paard om dat soort dingen niet dwingen.

Ik heb die van mijn paard nog nooit schoongemaakt en tijdens de operatie vroeg ik aan de aan de mensen daar wat ze ervan vonden. Ze vonden het onzin om hem schoon te maken. Bij dekhengsten is het anders. Ze vonden die van hem schoon genoeg en de vetten die er zaten goed. En als hij het niet leuk vind laat het dan maar zo.

Helaas ken ik ook een geval die zo schoonmaakte dat hij ontstoken raakte wordt je ook niet blij van.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:00

Jah idd, met spons en lauw water...
En beetje betadineshampoo deed ik ook...het naspoelen was geen probleem --> (dit is beetje genânt haha) met neme een tuinslang met water...en je stopt die voorzichtig in de koker...en spoelen maar...haha
(paard vond alles prima)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:01

Dat van die tuinslang heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat vind Kawa niet zo leuk Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:01

Spons, handschoenen, lauw water met Betadineshampoo en poetsen maar.

Imker vindt het gelukkig niet erg als ik aan zijn edele delen kom, da's wel mazzel.

Toos paardloos

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:02

ik heb een zachte, ontsmettende shampoo van de DA gekregen om het te reinigen. Doe alleen zijn koker als het nodig is (als er smeerklodders uithangen). En ik maak de koker nat, shampoo met water in een emmer mengen, handschoentje aan en schoonmaken maar!! Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:03

hmmm een tuinslang, denk idd ook niet dat mijn pony dat wel zo fijn zou vinden, je spoelt het geheel wel goed door.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:06

Ik zet op het eind ook altijd zachtjes de slang erop, ik spuit ook altijd de koker uit als ik de rest van het paard ook afspuit, maar ik heb altijd warm water om af te spuiten. Met koud water zou ik het inderdaad niet doen.

Prisca, je kan inderdaad te veel poetsen waardoor het gaat irriteren, maar gewoon bijhouden vind ik wel belangrijk.
Verder is het ook gewoon een kwestie van vertrouwen, als ik niet bij mijn paarden overal aan zou mogen komen zou ik toch twijfelen aan de band die ik met mijn dieren zou hebben.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:15

Die van mij vind het prima, hij ontspant juist helemaal en staat er volgens mij bij te genieten.. Lachen

Culemborg here I come!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:16

Die van mijn staan niet te genieten maar ze ondergaan het zonder problemen.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:23

runningkawa schreef:
kawa schacht verder erg gemakkelijk uit, als ik wat aai en klopjes geef aan de binnenkant van zijn achterbenen, dan komt het zaakje er zo uit Lachen


Kan je Dennis dat ook leren? Ik mag er aan komen, hij maakt er geen enkel probleem van, maar voor mij uitschachten is iets wat hij echt niet zal doen(sinds hij een keer ontstoken geweest is en ik op aanraden van de VA hem met soda water heb moeten schoon maken. Ik geef hem dus groot gelijk).

Dat met een spons doe ik wel af en toe.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:23

Imker schacht al uit als je hem aan het poetsen bent, dat is geen enkel probleem. Of hij het nu echt lekker vindt, weet ik niet en wil ik ook niet weten. Mij draait het er alleen om dat ik eraan mag komen en dat zijn Dingetje mooi schoon is en blijft.

Toos paardloos

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:56

Sjuimpje schreef:
Als hij uitschacht kun je inderdaad schoonmaken zoals Ikke beschrijft.
de mijne schachten echter zelden uit als ik erbij ben en als ze zien dat ik schoonmaakplannen heb verstoppen ze hem vaak gelijk weer Haha!
Ik pak dan een grote spons, die maak ik goed nat met lauw water en die prop ik helemaal in de koker.
Ik ga verder met de gewone poetsbeurt en als ik daarmee klaar ben haal ik de spons er weer uit.
.


Ik wou net zeggen, vergeet de spons er niet uit te halen! Haha! Knipoog

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:00

ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik hoor wel van veel mensen dat dat goed is voor je paard, hygienne enzo en dat het eigenlijk elke maand moet gebeuren

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:05

Ik vond dat Cielito altijd vrij moeilijk deed met plassen, toen de dierenarts er een keer was voor iemand anders heb ik hem gevraagd of het misschien met viezigheid in de koker te maken kon hebben.

Hij heeft hem toen een lichte verdoving gegeven voor de veiligheid omdat er nog nooit iemand bij Cielito schoongemaakt had. Uiteindelijk bleek dat hij best wat licht ontstoken plekjes in zn koker had.

Ik heb toen op aanraden van de dierenarts met lauw water en zwitsalbabyshampoo de hele boel schoongemaakt.

Sinds dien plast hij als een zonnetje. Haha! Nu kan ik gewoon zonder verdoving eraan zitten en hij vind het niet erg. Hij schacht hem op verzoek uit en als hij niet uit schacht kan ik zelfs met mijn hand in zijn koker, geen probleem.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:44

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan... Maar ik wacht nu wel op de zomer, want op stal is er enkel koud water, als ik weer thuis sta kan ik wel een emmertje lauw gaan halen.
Licor schacht altijd uit na het rijden, dat is een soort van ritueel, dus ik verwacht niet dat ik daar problemen mee ga hebben. Zijn ballen borstel ik overigens wel af Haha! en daar heeft hij geen enkel probleem mee Lachen

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:52

Oliver schacht ook gezellig uit als je hem staat te poetsen.

Kobus daarentegen houdt hem krampachtig boven in, en als ik erbij in de buurt kom, riskeer ik een gebroken hand. (door opvliegend achterbeen)
Met afspuiten probeer ik alles gewoon mee schoon te spoelen en hij is ook niet ranzig of zo, dus volgens mij houdt ie het op de een of andere manier zelf goed bij! (hoe ie het doet??)

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:15

Sjuimpje schreef:
Prisca, je kan inderdaad te veel poetsen waardoor het gaat irriteren, maar gewoon bijhouden vind ik wel belangrijk.
Verder is het ook gewoon een kwestie van vertrouwen, als ik niet bij mijn paarden overal aan zou mogen komen zou ik toch twijfelen aan de band die ik met mijn dieren zou hebben.


Tuurlijk sjuimpje gooi het maar weet over die boeg OK dan! . Als je je paarden zelf opvoed is het anders dan wanneer je een verpest paard krijgt. Ik heb er vrede me en heb respect dat hij bepaalde dingen niet fijn vind is geen reden om het dan door te vragen omdat het zogenaamd moet voor de buitenwereld. Een dier heeft ook het recht aan te geven wanneer hij dingen niet fijn vind en band ontstaat ook door respect voor elkaar dus respecten dat hij het niet fijn vind. Vooral in zaken als het schoonmaken van een koker.

Jij dwingt je paard toch ook niet zijn koker uit schrachten of wel jij lost het op door de spons erin te steken?. Als je band zo goed was zou het toch doen voor je of niet?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers