Hoe dik als ze zwanger is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Hoe dik als ze zwanger is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 19:50

Ik heb een pony en die moet volgende maand bevallen ( Wow! ) maar nu vind ik eigenlijk dat ze best nog wel dun is..... Verward

Helaas heb ik geen foto.... Scheve mond

Maar ja....ik maak me eigenlijk een beetje zorgen......(of ben ik OVERbezorgd???? Vingers aflikken )......en eigenlijk heb ik ook nog nooit het veulen echt voelen trappen of zien bewegen.... Schijnheilig .waar moet ik op letten en waar kan ik het beste voelen?

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:55

Van de dikte kan je niet zoveel zeggen. Sommige paarden worden net olifanten terwijl andere vrij slank blijven. Vaak zie je dacht ongeveer een week van tevoren dat de kruisbanden wat losser worden en 1 of 2 dagen ervoor zijn die echt slap. Haar uier wordt dan ook voller. Kegelen (melkdruppeltjes) zou ik niet teveel op rekenen, want dat doen ze lang niet allemaal.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 20:05

Ja dat wist ik wel en de DA had ook gezegd dat ze mooi op dikte was....dus waar maak ik me eigenlijk druk om.....Haha!......maar hebben jullie nog tips waar je het vaak kan voelen als het veulen beweegt?

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:32

kijk even bij KS, ik geloof dat er een aantal topics over waren Knipoog
water laten drinken of borstelen wil ze wel eens wakker maken


ajieto
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:01

je kan volgens mij bij haar flank voelen, moet je wel een beetje stevig voelen (niet te hard natuurlijk) Ook leuk is als ze gelegen heeft, steekt de buik aan de ene kant vaak meer uit dan aan de andere kant. Je moet je niet zo druk maken denk ik, het ene paard wordt nou eenmaal dikker dan de andere en van wat voor hengst is het dan, dan kan je nagaan of het een groot of een klein veulen wordt.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 01:39

Ook onze merrie die volgende maand moet veulenen is niet mega dik, maar goed haar 1e veulen dus maak me niet zo druk.

Vorig jaar had Celia (die haar 10e veulen bracht) een mega hangbuik maar was ook niet echt dik, kwam wel een super groot veulen uit.

Onze Nina bracht haar 2e veulen en was mega dik, veulen was normaal...

Dus idd zegt niet zo heel veel hoor!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:33

mijn da zegt dat je veulens vlak voor de geboorte soms kan voelen bewegen. Maar veel eerder is dat bijna nooit het geval dan moet je gaan 'stoten' dit is je vuist tegen haar buik zetten en zachtjes duwen. Na het drinken kun je het veulen ook weleens zien bewegen.

En dikte, mijn pony kun je rollen terwijl de pony van een kennis nog hartstikke slank is. Bij mensen heb je dat toch ook? bij de ene zie je amper dat ze zwanger is en de andere heeft na 5 mnd al een behoorlijke buik.
En als je dierenarts zegt dat het oke is zou ik me er niet te druk over maken en lekker genieten van je paardje

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:48

Nou bij mijn merrie voel ik het veulen al vanaf de 7e maand! Nu ze op negen maanden bijna zit wordt het helemaal een druktemaker! Als ik de deken afhaal zie je de hele buik bewegen en schopt het als een voetballer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:07

Ik voel het veulen ook al! En ze moet nog 3 maanden!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 17:30

Haha ik heb even nij KS gekeken.....haha en eigenlijk is mijn merrie wel normaal hoor..... Tong uitsteken
Haha heb dus geen abnormaal geval...... Lovers
Maar ja...ik denk dat je toch wel snel bezorgd ben hoor.....*vooral ik* Bloos

Maar je kan het dus goed zien na het eten en het drinken? *LOL*

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 bezoekers