silverlinde opleiding alternative diergeneeskunde

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

silverlinde opleiding alternative diergeneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 12:06

zijn er hier mensen die dit studeren en wat zijn je toekomst perspectieven en wat vind je van de studie?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:42

Ha, geweldig topic! Nu nog reacties Haha!
Ik had laatst een mailtje voor meer info gestuurd en kreeg gelijk netjes uitleg. Ik vind het alleen jammer dat de lesdagen op dinsdag vallen en dat het zo duur is.
Maar voor de rest weet ik er niks over.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:58

Zelf ben ik erg geinteresseerd in de alternatieve geneeskunde, omdat de medische wetenschap vaak geen oplossing heeft, waar de alternatieve geneeskunde het wel heeft. Maar.......... om een juiste diagnose te kunnen stellen, heb je echt de medische wetenschap weer nodig. Ik ben dus zelf alleen geinteresseerd in alternatieve veeartsen die OOK de faculteit diergeneeskunde hebben gedaan.

De hond is de betere mens

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:02

Ik ga volgend jaar de studie veterinair natuurgeneeskunde volgen bij Silverlinde.. Ik vind het waanzinnig intressant en ik denk ook zeker dat veel mensen/dieren er baat bij kunnen hebben.
Als je specifieke vragen hebt moet je gewoon even een mailtje sturen dan heb je zo al je antworden op je specifieke vragen..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 13:17

cool ik wil ut miss ook gaan doen volgent jaar

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:46

Grappig; die heb ik hier nu op het moment op bezoek voor een rondleiding!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:47

Ik was ook wel geïnteresseerd, maar ik vind het jammer dat het niet erkend wordt door het Ministerie van Onderwijs en Landbouw. En er is zo weinig informatie over het beroep te vinden.
Ik ben bang dat als ik de opleiding gedaan heb er niks mee kan.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:49

Desiree schreef:
Zelf ben ik erg geinteresseerd in de alternatieve geneeskunde, omdat de medische wetenschap vaak geen oplossing heeft, waar de alternatieve geneeskunde het wel heeft. Maar.......... om een juiste diagnose te kunnen stellen, heb je echt de medische wetenschap weer nodig. Ik ben dus zelf alleen geinteresseerd in alternatieve veeartsen die OOK de faculteit diergeneeskunde hebben gedaan.


Alternatieve geneeskunde bestaat niet Knipoog
Er zijn maar twee mogelijkheden; of de werkzaamheid van de behandeling is aangetoond (en dan is het dus niet alternatief) of de werkzaamheid is niet aangetoond (en dan is het dus geen geneeskunde).........Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Tozziebozzie

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:14

Ik doe de opleiding Natuurgeneeskunde voor Dieren in Meppel. Het is inderdaad ontzettend interessant. Bij ons zijn de lesdagen op vrijdag. De opleiding wordt (nog) niet erkend maar er is wel al een beroepsvereniging. Overigens zijn opleidiingen naar natuurgeneeskundige beroepen in heel europa niet officieel erkend met uitzondering van Duitsland.
Voor wat betreft de vooruitzichten op werk. Je begint tijdens je opleiding al met je kennis in praktijk te brengen en gaat het vanzelf lopen. Daarbij geldt voor iedere opleiding die je doet, dat nog maar moet blijken of je er mee aan de slag kunt. Ook denk ik dat juist op veterinair gebied er veel mogelijkheden zijn. Er zijn een hoop aandoeningen waar een reguliere dierenarts niet veel mee kan. Wie kent er geen voorbeeld van een hond met jeuk, spuitje peniciline erin, flesje hydrocortiderm mee en binnen 10 minuten sta je weer op de stoep. Er wordt veel aan symptoom bestrijding gedaan zonder dat ooit de wezenlijke oorzaak wordt achterhaald.
Wat die medische kennis betreft. Wij hebben les van een holistisch dierenarts en geloof me dat je een behoorlijk gedegen kennis krijgt doorgegeven. Ook in welke situaties je direct een reguliere dierenarts moet inschakelen. Het zou mooi zijn als de reguliere en natuurgeneeskundige therapeuten elkaar kunnen aanvullen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:34

NoaC schreef:
Grappig; die heb ik hier nu op het moment op bezoek voor een rondleiding!


Verward Ik snap dit even niet? Wie heb je nu daar voor een rondleiding?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:34

Mijn paard woont op de silverlinde, het erf, bij margriet cremers, zelf heb ik niet veel verstand van de opleiding, maar het is daar gezellig en de studenten vind ik aardig, al zegt dat niet zoveel. Ze krijgen daar praktijk waar mijn paard ook wel voor gebruikt word.
Voor meer informatie kan je kijken op www.silverlinde.com

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:43

NoaC schreef:
Alternatieve geneeskunde bestaat niet Knipoog
Er zijn maar twee mogelijkheden; of de werkzaamheid van de behandeling is aangetoond (en dan is het dus niet alternatief) of de werkzaamheid is niet aangetoond (en dan is het dus geen geneeskunde).........Knipoog

met alternatieve geneeskunde wordt geneeskunde aangeduid anders dan de reguliere medische geneeskunde.

De hond is de betere mens

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:47

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar natuurgeneeskunde studeren. Voor mensen dan.
Ik hoop dat ik het na mijn opleiding kan combineren met dieren.
Alleen mijn moeder staat er nog niet helemaal achter, ze is bang dat ik straks geen werk kan krijgen.

De opleiding die ik wil gaan doen izit in Hilversum
http://www.academievoornatuurgeneeskunde.nl

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 14:58

tja werk da's toch een probleem, maar ja ik denk dat je dat moet doen wat je leuk vind en daarna kun je altijd nog zien toch?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:02

Ik ben een aantal jaren geleden aan de opleiding begonnen. Ik heb alleen het eerste jaar gedaan, omdat ik de opleiding zo vreselijk duur vond. Ik vond het wel ontzettend interessant.
Als ik niet zo hard voor mijn centjes had hoeven werken, was ik denk ik wel verder gegaan.

* To Belg, or not to Belg *

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:08

oh gaaf kun je er niet meer over vertellen?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:30

Wat wil je er precies over weten?
Ik ging op donderdag naar school. Vakken waren verschillend, maar waren onder andere: plantkunde, anatomie, bach remedies, etherische olieën, TTouch... Echt heel interessant allemaal. Ik was met mijn 19 jaar een van de jongsten uit de groep. De klas had een heel wisselende samenstelling. Een aantal mensen die al jaren met alternatieve geneeswijzen bezig waren, maar ook mensen zonder enige achtergrond daarin.
Anatomie vond ik zelf erg leuk. Het vak werd gegeven door de dierenarts alleen het leerboek was engelstalig. Daar hadden sommige mensen wel wat moeite mee.
Vooral de praktijklessen vond ik erg leuk. De TTouch methoden meteen in praktijk brengen op de aanwezige paarden en pony's. Ook enkele anatomielessen werden gegeven aan de hand van praktijklessen (ontleden van het ademhalingssysteem van een varken, bijv.).
Wil je nog meer weten?

* To Belg, or not to Belg *

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:33

een vriendin van me doet de opleiding.
ze oefent wel eens dingen op mijn paard, maar ik vind het erg zweverig allemaal, ik doe voor mezelf ook niet aan alternatieve geneeswijzen.

Die opleiding voor natuurgeneeswijzen bij mensen zit overigens in het gebouw waar ik werk in H'sum *LOL*

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:41

woh klinkt wel vet gaaf. allen dat ttouch weet ik nog niet vind het een beetje wazig.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:47

TTouch lijkt mij juist een van de minder wazige methoden. In principe is het een soort van massagetechniek. Daar is imo weinig wazigs aan.

* To Belg, or not to Belg *

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:50

ja maar had een video gezien en daar deden ze zo moeilijk dat ik er moe van werd.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:09

Estragon"]
[quote="NoaC schreef:
Grappig; die heb ik hier nu op het moment op bezoek voor een rondleiding!


Verward Ik snap dit even niet? Wie heb je nu daar voor een rondleiding?
[/quote]

Ik werk op de faculteit en de Silverlinde is hier nu toevallig voor een rondleiding.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:12

Desiree"]
[quote="NoaC schreef:
Alternatieve geneeskunde bestaat niet Knipoog
Er zijn maar twee mogelijkheden; of de werkzaamheid van de behandeling is aangetoond (en dan is het dus niet alternatief) of de werkzaamheid is niet aangetoond (en dan is het dus geen geneeskunde).........Knipoog

met alternatieve geneeskunde wordt geneeskunde aangeduid anders dan de reguliere medische geneeskunde.
[/quote]

Dat snap ik, maar het woord "Alternatieve Geneeskunde" is geen goede omschijving want dat kan dus niet. Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 16:19

NoaC"]
[quote="Desiree"][quote="NoaC schreef:
Alternatieve geneeskunde bestaat niet Knipoog
Er zijn maar twee mogelijkheden; of de werkzaamheid van de behandeling is aangetoond (en dan is het dus niet alternatief) of de werkzaamheid is niet aangetoond (en dan is het dus geen geneeskunde).........Knipoog

met alternatieve geneeskunde wordt geneeskunde aangeduid anders dan de reguliere medische geneeskunde.
[/quote]

Dat snap ik, maar het woord "Alternatieve Geneeskunde" is geen goede omschijving want dat kan dus niet. Haha!
[/quote]
lol daar heb je gelijk in. tis ok een stomme naam eigelijk die westerse mensen er aangegeven hebben.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:27

Dat is een tijd geleden, dat hier het laatste topic over geweest is. Als je op mijn naam zoekt vind je er misschien nog wel meer...

Zelf heb ik ook interesse gehad in die opleiding. Sterker nog, ik was al ingeschreven, had m'n gesprek al gehad, en ze wilden me graag hebben. Ik was enthousiast en wilde die opleiding graag gaan volgen. Heb een dagje meegelopen daar, allemaal super.

Ik heb zelf een eczeempaard, en heb toen iemand van de Silverlinde ingeschakeld om haar te behandelen. Dit is toen zo mis gegaan dat ik helemaal van het idee afgestapt ben... (voor het hele verhaal mag je Pben)

Heb me toen ingeschreven voor diergeneeskunde, ben uitgeloot en in Wageningen beland, bij dierwetenschappen.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...