Geen OV---> vergoeding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Geen OV---> vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 22:10

Even een vraagje. Ik heb 2 jaar lang een OV jaar kaart gehad.
Maar omdat ik er zelden gebruik van maak (hou meer van autorijden Bloos )
heb ik het de afgelopen keer niet laten verlengen. Ik was gewoon weg te lui om het opte halen en heb het daarom bij het postkantoor laten liggen.
Dit ook omdat ik hem in juni weer zou moeten inleveren omdat ik dan klaar ben met mijn studie, en ik echt zo'n muts ben die dat gaat vergeten, wat resulteert in geld dokken.
Nu hoorde ik laatst dat je een vergoeding krijgt als je je OV niet aanneemt, iemand hier ervaring mee, en hoe pak ik dat aan?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:13

Je zou het geld wat je ov waard is (68 als ik het uit m'n hoofd doe) zou je krijgen. heb je je oude ophaalpapier nog, want daar staat het achterop. en anders ben je even met de IB.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 22:16

DeesDeBest schreef:
Je zou het geld wat je ov waard is (68 als ik het uit m'n hoofd doe) zou je krijgen. heb je je oude ophaalpapier nog, want daar staat het achterop. en anders ben je even met de IB.


Dankje wel, ik heb inderdaad het papier nog ergens liggen, ga zo gelijk ff kijken.
68 euries is toch best fijn voor een student die alles per fiets, voet, of auto doet!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:15

Nee je krijgt niks... Alleen als je kan aantonen dat je met het openbaar vervoer niet op tijd op je studie/stage kan zijn of als je (tijdelijk) in het buitenland studeert.
(dit staat ergens op de site van de ibg)

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:32

Citaat:
Is er een compensatie als ik mijn OV-studentenkaart niet kan of wil gebruiken?

Wanneer je 12 keer per maand niet op tijd op school of je stageadres kunt komen, of je kunt niet meer naar huis met het Openbaar Vervoer, dan kun je een compensatiebedrag aanvragen. Je hoeft je OV-kaart dan niet in te leveren. Je hebt geen recht op compensatie als je vrijwillig afziet van het gebruik van de OV-kaart.

Bron: http://www.ib-groep.nl/

Helaas dus! Ach gut

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:24

Hmm, dat is best leuk. Als ik om 8.15 op school moet zijn haal ik dat niet. De bus komt nl 8.15 aan op het station en dan moet ik nog 7 minuten lopen. Aangezien dat meestal 3 tot 4x per week is(nu niet omdat ik nu op stage ben) is dat toch wel rottig als je standaard te laat komt. Net als dat ik 1x per week niet meer naar uit kan(de laatste bus gaat om 16.15 en ik ben dan om 17.00 klaar met school).
De leraren maken er geen probleem van als ik te laat kom of eerder weg moet, maar als ik er nog meer voordeel aan kan hebben Schijnheilig .

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 16:02

oow damn....
iig bedankt!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:16

Ik zou het iig bij IB navragen.
Ik heb namelijk gehoord dat je iets van 65 euro als compensatie kan krijgen, omdat je niet van de OV-kaart gebruik maakt. De OV-kaart kost voor de IB toch ook wel wat?

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:51

Volgens mij krijg je niks...