wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:42

ik heb zelf twee pony's maar heb voor mijn ene pony een verzorgster van 12 erbij.
in het begin was ze erg enthousiast maar nu begint ze echt af te takelen.Ze laat allelei dingen achter haar kont aan slingeren en als er een vriendinnetje er bij is is ze meer bezig met spelen dan met mijn pony.
Ze is er nu een paar x van af gevallen en dan is het ff janke maar er uiteindelijk er toch weer op. maar wat ik het ergste vindt is dat ik al zo vaak dingen heb gezegd en ze doet het toch niet bv:
-hoe ze de hooinetten moet vullen(hoeveelheid)
-met rijden dat ze lekker door moet rijden maar dan doet ze dan 1 rondje en daarna doet ze haar eigen zin weer
-en heel vaak reageert ze ook erg bot tegen me
-1 x had ik zijn voorpluk gevlochten en stond ze hem daar gewoon belachelijk te maken.
nou pikte ik dat natuurlijk niet en gaf een grote bek terug.
Ze rijd nu op een manege waar het niveau niet erg hoog is maar toch.
Ik probeer haar dingen te leren maar ze luistert toch niet.
Maar ik vindt het zielig om te zeggen dat ze niet meer mag komen.
En als ik een x niet kan doet zij ze met haar mama.
Maar ik vindt ook niet zo snel een ander wel ervaren is en die ik wel kan vertrouwen en iemand die wat ouder is.En western rijd.

WAT MOET IK DOEN HELP ME
Want ik loopt me constant nu te ergeren als ze er is en ruim nu gewoon haar troep maar op en laat ik het maar gaan want als ik dan iets wil zeggen weet ik toch dat ik waarschijnlijk dingen zeg die ik niet wil zeggen.

Ik hoop dat jullie me een beetje raad kunnen geven. Huilen
Groetjes liset


lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:44

mijn pony is ook niet zo'n makkelijke

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:53

tsja de beslissing is toch helemaal aan jou maar je zal toch moeten zeggen wat je het belangrijkste vind....
en les voor dat meisje dan ?!
en toch eens erop hameren dat ze haar troep opruimt wat gebruikt is misschien anders een met moeders gaan praten ?!

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:57

dat heb ik ook gehad. dat kind wou niet luisteren. toen ben ik een keer in een volle rijbak geflipt (amber was gewoon niet mee te rijden als zij had gereden en luisteren ho maar) en toen zat ze ook nog zo van: ja hij luistert juist niet als JIJ hebt gereden Verward terwijl iedereen zij dat ik en zij dag en nacht verschil zijn (positief voor mij)
ze is nu gestopt ze vond dat ze niet bij leerde en dat ik veel beter was dan zij Verward
gewoon consequent blijven en zeg het tegen haar als je iets niet aanstaat. anders krijg je net als k dat je het er in een keer alles eruit gooit. en dat is voor zo'n meisje ook niet leuk.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:00

het is en blijft jouw pony, dus als jij haar niet meer ziet zitten kun je haar altijd wegsturen.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:07

Weeg het tegenover elkaar af, wat is voor jou belangrijker? Dat zij zich aan jouw regels houdt en dat je daardoor iig het gevoel hebt dat je pony gelukkig is, of dat ze er een potje van maakt waardoor je pony geen idee heeft wat er aan de hand is? Je kan denk ik het beste nog een keer met haar gaan praten waardoor echt duidelijk wordt wat jij van haar verwacht, wat wel kan en wat absoluut niet. Vind het niet onredelijk als jij je regels stelt, daar heeft zij zich aan te houden, en ze heeft ook haar rotzooi achter haar kont op te ruimen. Zo ga je simpelweg niet met spullen van iemand anders om. Maar bedenk wel, ze is nog maar 12, waarschijnlijk weet ze dat allemaal nog niet, dus zul je haar dat duidelijk moeten maken. Verbeterd het niet? Dan is het misschien ff heel zielig, maar dan is het voor jullie allebei beter om er een punt achter te zetten. Voor jou omdat je dan een verzorgster kwijt bent die dingen niet op jouw manier doet, voor haar omdat ze dan niet het gevoel heeft dat ze steeds dingen fout doet. En je vind vast wel weer een nieuwe, hoe lang dat ook mag duren. Succes iig!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:20

staan die ponies op een manege???
je kan dan een briefje in de kantine ophangen (als die er is) en anders in de supermarkt ofzow, en je kan naar dat meisje dreigen dat ze anders moet ophoepelen als ze haar troep niet opruimt en als ze niet naar jou luisterd, het zijn jouw ponies!!! dus jij bent de baas, en dat is heus neit zielig want ze moet naar jou luisteren, jij bent de baas!! je meot je niet klein laten maken hoor!! strax gaat ze nog denken dat ze alles maar kan maken!! en als ze dan nog neit luisterd moet je maar naar haar moeder gaan hoor!!!

Veel succes ermee!!! Knipoog;);) OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Knipoog Knipoog Lachen Lachen Lachen *LOL* *LOL* Pling Pling Pling
xxx van Ilse

(ik hoop dat ik niet te grof ben...)

Live your dreams

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 20:21

is het een idee om een soort lijst voor haar te maken wat ze moet doen en wat ze fout doet. ik voel me dan zo banketstaaf he ben bang dat ze boos worden want ookal zijn zij niet meer mijn verzorster komt ze nog wel op stal maar ik heb geen zin in ruzie

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 20:22

nee je bent zeker niet te grof want zo denk ik er zelf ook over en nee ik sta op een prive stal

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 20:24

er staat banketstaaflig maar dat hoort iets anders te zijn maar ik weet niet meer wat

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:42

Zo te lezen zie je het al niet meer met haar zitten, dus misschien tijd om een andere verzorgster te gaan zoeken denk ik. Ik neem aan dat je er al wel eens iets van gezegd hebt, tja en willen ze niet luisteren dan hoepelen ze maar op, het is graag of niet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:13

Het moet wel leuk blijven en zo te horen is het zo niet leuk, ook moet je paardje hier niet de dupe van worden, 't zou toch zonde zijn als die zo wordt verziekt... anders toch misschien liever iemand anders? Of dat meisje vertellen hoe serieus het nou is, als ze zich niet gauw normaal gaat gedragen dat het dan maar afgelopen is (dan zijn mensen opeens heel slim Knipoog )

Wat niet is, kan nog komen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:36

Ik zou haar toch eens rechtstreeks confronteren met haar gedrag. Heel duidelijk maken dat er een aantal zaken moeten veranderen omdat je anders liever opzoek gaat naar iemand anders om de pony te verzorgen / berijden.
Ze is natuurlijk nog vrij jong, maar groot genoeg om haar eigen rommel op te ruimen.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:50

Een meiske van 12 is een kind, die kun je geen verantwoordelijkheid geven. En ze kunnen ook nog niet zelfstandig een paard goed rijden (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat jouw verwachtingspatroon een beetje hoog is richting het kind.

Weeg gewoon voor jezelf af wat het belangrijkste is: verantwoording en je paard echt trainen, of gewoon wat extra aandacht en beweging voor je paard.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:59

Sonja schreef:
Een meiske van 12 is een kind, die kun je geen verantwoordelijkheid geven. En ze kunnen ook nog niet zelfstandig een paard goed rijden (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat jouw verwachtingspatroon een beetje hoog is richting het kind.


Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ken veel kinderen van 12 jaar die nog heel kinderlijk zijn, maar vooral meisjes hebben vaak al veel verantwoordelijkheidsgevoel. Vooral kinderen die al in de brugklas zitten vind ik vaak een groot verschil tegenover kinderen die nog in groep 8 zitten.

Mijn zusje is net 12 geworden en onze pony kan ze inderdaad niet rijden zonder mijn begeleiding, omdat ze eenvoudig weg gewoon nog te weinig ervaring heeft. Maar ze is verantwoordelijk genoeg om alles op te ruimen, goed te voeren, netjes te poetsen, enz.


Ow en nog even ontopic: ik zou zeker met dat meisje praten, ze is 12 en geen kleuter. Als ze haar gedrag niet betert zou ik ook echt een ander gaan zoeken!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:38

Ook eens met de moeder gaan praten.

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:00

Ik denk dat je haar eens moet gaan duidelijk maken wat je wel en niet tollereert. Je vind het misschien zielig om et tegen haar te moeten zeggen. Maar ik denk dat je een keus moet gaan maken... of iemand die goed voor je pony zorgt of iemand die niet eens naar je wilt luisteren.
En ik vind dat een kind van 12 ook wel een beetje verantwoordelijkheid moet kunnen hebben.
Of ga idd eens met de moeder van het meisje praten en leg haar de situatie uit.

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:11

Myra1 schreef:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ken veel kinderen van 12 jaar die nog heel kinderlijk zijn, maar vooral meisjes hebben vaak al veel verantwoordelijkheidsgevoel. Vooral kinderen die al in de brugklas zitten vind ik vaak een groot verschil tegenover kinderen die nog in groep 8 zitten.


Dan ken jij andere twaalfjarigen dan ik. Dat kan

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:27

Ik denk dat je best eens duidelijk tegen haar zou zeggen, wat je precies van haar verwacht ... Zodat ze het echt "begrijpt" Knipoog.
En als ze het dan nog niet in orde doet, ja dan, moet je het ene eens goed afwegen tegn het andere hoor! Want ja, het is jouw paard hé!

"Tenslotte ben ik niet tevreden over mijn gedachten. Ik zou wel eens iets heel anders willen denken. Maar wat? Ja, als ik dat wist, dan dacht ik het wel."


Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:56

MissyM schreef:
Ik denk dat je best eens duidelijk tegen haar zou zeggen, wat je precies van haar verwacht ... Zodat ze het echt "begrijpt" Knipoog.
En als ze het dan nog niet in orde doet, ja dan, moet je het ene eens goed afwegen tegn het andere hoor! Want ja, het is jouw paard hé!


Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is jou paard en als ze iets doet wat niet klopt moet je het gewoon zeggen ook al zijn ze 12 jaar. Jij bent de baas over je eigen paard! Dat moet je houden ook.
Succes er mee OK dan!

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:24

wat zijn er de laatste tijd veel van dit soort topics zeg...
misschien zou iedereen eerst een proeftijd moeten nemen met de verzorgster?!
maar daar heb jij nu nix aan...

duidelijk zijn tegen haar en goed nagaan wat het gegeven dat zij jou paard verzorgt jou oplevert...

Faber quisque fortunae suae

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:40

hey wijfie,

Ik zou inderdaad gewoon zo'n lijstje voor haar maken, want toen ik bij je was reed ze echt niet goed en aan ginno zijn kop zag je gewoon dat ie bijna in slaap viel.
En met dat opruimen, hang gewoon een lijstje op met wat ze moet doen, en als ze het dan een keer vergeet dan kan je echt boos worden want dan hangt er een lijstje snappie?
Groetjes Dani

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:48

hai ik had ook zown verzorgster voor mijn hengste veulen van 1 jaar. Ze moest maandelijks kosten in stal betalen om zo te vertrouwen maar ik had te veel vertrouwen. Ik had gezegt meid je hoeft niet meer te betalen (vanwege een slecht verleden van haar) Ze is daarna nooit meer gekomen, ze deed der best niet je kan namelijk nog niet rijden op mijn paard en er stonden paarden op stal waarop ze mocht rijden. Dat vond ze goed zodat mijn paard niet meer buiten kwam, 18 jaar en denken dat ze toch verantwoordlijkheids gevoel hebben dus niet. Heb nu 2 verzorgstertjes van 13 jaar en dat gaat al langere tijd zeer goed. Dus niet alleen 12 jarige kunnen zo zijn maar ook 18 jarige

profieltjuh vernieuwd

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:51

Het is en blijft jouw pony... Als zij niet met jouw pony omgaat zoals jij dat wilt, zou ik haar subtiel de deur wijzen!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:53

ik heb dit meisje ook gezegt opzouten en niet meer komen

profieltjuh vernieuwd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desireeee_x, Hanneke137, jitskenienke, Talishe, Zunzuncito en 39 bezoekers