Ik heb met slof gereden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-01 12:27

Ja echt waar ik die zo antislof was.
ofja antislof...
Ik vond het persoonlijk prettiger om alles zonder slof op te lossen omdat Ik vaak het idee had: het wil niet dus dwingen we 'm wat met een slof dan moet ie wel ookal was het paard dan niet klaar voor die oefening/ had hij er niet genoeg spieren voor.
Daarnaast heb ik op de verkeerde manier leren rijden met een slof (trek maar hard loopt ie mooier en knoop in je eigen teugels etc.)

Ik had er nooit problemen mee als een ander met slof reed zolang dat op de juiste manier gebeurde maar ze;lf ..: no thanx.
Tot gister dus.
Mijn instructeur is ook niet zo'n voorstander van de slof lost het liever op door te rijden en er wat langer over te doen maar nu moest Lot er wel aan geloven voor het eerst in zijn leven.
Hij klooit al een tijdje met de rechtergalop aangaan elke keer steekt ie z'n neus weg.
Alle mogelijke manieren geprobeer meer opsluiten nog meer bij elkaar prberen te rijden maar elke keer trekt ie zichzelf als het ware uit elkaar steek die neus weg dit alles tijdens het aanspringen en tijdens de eerste galop pas het ik 'm meteen weer bij elkaar.
Volgen jullie het een beetje?
Links om ging wel goed en geen probleem maar rechts om Frusty

Gister dus de laatste 10 min van de les de slof erom.
Ik vond het vreselijk maar wist het ook anders niet meer.
Ik had verwacht dat het heel slecht zou gaan maar mijn instructeur moest me alleen even helpen het zaakje vast te pakken en daarna ging het eigenlijk heel goed.
Ik had verwacht met mijn verleden dat ik flink aan de slof zou hangen maar eigenlijk vond ik het heel makkelijk.
Gewone teugel onder de pink en slof onder ringvinger.
Slof slap en alles op de pink eitje haha.
goed overgang galop en door mijn ringvinger te bewegen kwam hij de slof tegen toen ie de neus wegstak die daarna slap ging hangen omdat ik 'm teveel losliet Frusty dus weer alles bij elkaar heisen bij m'n instructeur. weer een overgang gereden en het probleem was verholpen: slof er weer af heb er nog een 5 min mee gereden stom hoor.
maandag rijd ik 'm er een uurtje mee gewoon voor het egval dat hij het probeerd en daarna gaat ie weer ergens onder een berg stof Lachen
't stomme is dat ik me dus nogsteeds schuldig voel
Verward

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:33

Soms ik de slof idd een probleem oplossen. Leys gaat altijd duiken in de slof dus dan heeft het geen zin.

Maar idd er niet teveel mee rijden straks kan je niet meer zonder Frusty .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-01 13:07

mhhh dat zal wel mee rijden ik heb nu min of meer zonder slof gereden had dat ding alleen vast.
maar zodra hij eraf mag gaat ie meteen weer terug naar mijn instructeur.
Zondag ga ik lekker het bos in en zonder slof waar ik alleen in de les mee rijd als ik er nog mee rijd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:00

Stom idd ja dat je je dan schuldig voelt. Want het ging toch goed? Je hebt toch zelf ervaren dat het hielp en niet dat je hem er vreselijk mee mishandelde? Haha!
Maar dat komt vast omdat er tegenwoordig zo'n taboe op met slof-rijden zit Frusty , dat je gaat twijfelen aan je eigen ervarig Lachen Als alle 'standaard-antislof' mensen net zo gereden hadden als jij zou de algemene 'slof-mening' hopelijk anders zijn Lachen
En de slo9f os en blijft een hulpmiddel die (jaja mensen NIEUWSFLITS Haha!) ook nog GOED kan zijn Haha!
Fijn dat je erdoor geholpen bent!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 12:22

nim schuldig voelen hoeft echt niet....
een slof is toch een hulpmiddel, en wanneer je welk hulpmiddel op de juiste manier gebruikt kan het geen kwaad, kan het je alleen maar helpen.

De mensen die zo met slofrijden en het paard tot op de borst vast pakken die moeten zich schuldig voelen. En jij dus niet.


groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:12

Nou kim, jij leert het sneller dan ik! ik heb nog wel eens ruzie met die dingen als ik er mee rijd. Maar goed, ik heb ook net als jij geroepen dat ik anti-slof was, en zoals je weet kan ik het bij sommige mensen toch aanbevelen. Ik denk dat je er best goed aan hebt gedaan. Hiermee bood je effe de nodige duidelijkheid, kon je strenger zijn, zonder vervelend te worden met je handen.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 16:17

Ik heb een rothekel aan slofteugels. Heb een maand met 2 blaren op mn pink gelopen. En ik vind het heel lastig rijden. Dat doe ik dus ook nooit weer. Het is voor mn paard dan ook niet meer leuk. Af en toe rij ik nu met een bijzetteugeltje waarbij je geen extra paar blaarveroorzakende teugels in je handen hoeft te hebben.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:16

Citaat:
Op 2001-11-26 15:17, schreef * Ellen *:
Af en toe rij ik nu met een bijzetteugeltje


Kun je daar wel fatsoenlijk mee rijden? Ik bedoel, kun je normaal stelling/buiging vragen? Je paard ronder, hoger etc. instellen? Laat zo'n bijzetteugel ook los als je paard los laat?
Een bijzetteugel lijkt me zo'n beperking in het rijden, een correct gebruikte slofteugel heeft dat toch veel minder denk ik. Persoonlijk vind ik bijzetteugels iets voor aan de longe, niet om mee te rijden, maar heb ook geen ervaring met het rijden ermee, hoe functioneert dat in de praktijk?

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:33

Ik denk dat een paard stug wordt van bijzetteugels; ze kunnen er zich op vastzetten. En dat kan de ruiter niet voelen want die teugels zitten niet aan zijn handen vast.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 18:35

Bijzet teugels zijn hulpteugels voor het longeren en niet voor het rijden om dezelfde reden die margreet al noemt. Ik longeer met bijzetteugels aan de zijkant zo laag mogelijk en zo lang mogelijk zodat ie vwnw komt.
als ik 'm anders in wil stellen moet ik dus ook de bijzets eerst anders vastmaken stap jij steeds van je paard af voor je gaat buigen of na het loswerken etc. hoe werk jij dan naar vwnw toe?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:49

Dat is toch helemaal niet erg? Als ik het zo lees, weet je prima hoe je met die slof om moet gaan. Als de slof loshangt als je paard nageeft, doe je het goed. Ik heb de merrie van mijn vriendin ook een aantal keer met slof gereden, omdat die ook vaak net in de overgangen er ff tegenin komt. Als ze nageeft, hangt de slof gewoon los. Hij werkt pas in als het echt nodig is. Zo lang je zo met de slof omgaat, hoef je niet bang te zijn dat je niet meer zonder kunt, dat gaat pas een rol spelen als je hem in de krul trekt met die slof.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:03

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, je hebt de slof niet gebruikt om je paard in de krul te trekken maar alleen om 1 specifiek probleempje op te kunnen lossen.

Ik hou ook niet van rijden met een slof, ik heb er vroeger ook weleens mee gereden, maar mijn paard ging er eigenlijk nooit beter van lopen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

wesleygirl

Berichten: 12
Geregistreerd: 30-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 13:55

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, je hebt de slof niet gebruikt om je paard in de krul te trekken maar alleen om 1 klein probleempje op te kunnen lossen. het kan iedreeen gebeuren
ik heb het niet zo op de slof ,maar dat komt om dat mijn paard het niet nodig heeft en de jouwe blijbaar wel !!!!!
xxxx Wesleygirl xxx
Party!! Party!! Party!!

O I love weslie -4- ever
and always till I die
and many years after that!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:48

Haha! Heel herkenbaar!!!!
Ach, zo af en toe kan het best eens heel handig zijn. Ik was allang verongelukt zonder dat ding, hahaha! Gelukkig heeft ie nu weer een fase dat ik 'm niet nodig heb!
Fijn dat het je geholpen heeft Kim! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers