Kosten leasepaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Kosten leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 14:52

Wat zijn gemiddeld de kosten van een leasepaard?
Welke mensen (vooral in België, maar anderen zijn ook welkom) leasen een paard en waar?

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:56

Werkelijk geen idee. De mijne mochten ze zo lenen, moesten ze alleen zelf de stalling betalen.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:11

Voordat ik zelf een paard heb gekocht heb ik een tijdje een lease paardje gehad. Ik betaalde hiervoor gewoon de stalling (100 euro) en ook de kosten van de hoefsmid (40 euro per 2 maanden) en entingen. Eventuele veearts kosten hoefde ik dus niet te betalen OK dan!

Dit was trouwens bij een stoeterij in wouwse plantage (brabant). Ik geloof wel dat dit erg goedkoop is voor een leasepaard Bloos!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:12

Ow, ik was nog vergeten te vermelden dat ik op den duur ook zelf tuig voor het paard moest aanschaffen Knipoog

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 15:13

Ja, dat lijkt mij wel goedkoop, voor die prijs kan ik waarschijnlijk maar 2 keer per week rijden in de manege waar ik donderdag begin... Ik ga daar eens horen, maar dan hoop ik dat er eerst wat meer mensen reageren zodat ik ongeveer een richtprijs heb...

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:24

75 euro voor een leasepaard vind ik echt het limiet....

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel dagen je mag rijden.


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:51

de mijne is voor 3 a 4 dagen in de week te "leasen" voor €85,- in de maand,dat is de helft v/d stalling en voer

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:46

Bijke schreef:
Ja, dat lijkt mij wel goedkoop, voor die prijs kan ik waarschijnlijk maar 2 keer per week rijden in de manege waar ik donderdag begin... Ik ga daar eens horen, maar dan hoop ik dat er eerst wat meer mensen reageren zodat ik ongeveer een richtprijs heb...


Waar ga je beginnen?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:09

Ik vind het hele principe van een leasepaard vreemd. Een verzorgpaard kost niks en leasen wel? Hier in de buurt mag je blij zijn als je iemand kunt vinden die een beetje kan rijden en dat een paar keer in de week wil doen. Als je echt in nood zit moet je er zelfs voor betalen om een fatsoenlijke ruiter te vinden.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:14

ik betaalde 113 euro. Officieel was dat 3 keer in de week komen maar de meeste kwamen vaker, daar lette hij niet zo op. je mocht dan als je het paard onder controle hebt zomers naar buiten (wel met 2 mensen) en je mag ook springen enzo. Gewoon stappen of grazen maar verder moet je het wel vragen.

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:25

Bij ons op de manege kan je ook een pony/paard leasen. dat kost €65.- dan heb je een keer per week les en een keer per week vrij rijden

___

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:01

ik vind het niet vreemd dat je voor een lease paard moet betalen. Want een lease paard mag je als de jouwe beschouwen en jij moet er dus ook voor zorgen en je kunt er zo veel op rijden als je wilt. Alleen de kosten van da en smid enz zijn voor de echte eigenaar. Als verzorgen kom je eigenlijk maar een paar keer per week en ontlast je de eigenaar. Voor de verzorger is dit fijn want deze kan gratis rijden en voor de eigenaar is het ook fijn.
Ik vind het dus niet raar dat je voor een lease paard moet betalen, het is dan ook een beetje jou paard

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:30

Ik ga beginnen in Meer (bij Goetsenhoven en dat ligt dan wer kort bij Tienen). Ik weet zelf nog niet juist hoe de manege noemt, maar de paarden zien en supergoed uit!

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:23

Ik heb een paard geleasd voor de helft van de stalling kosten (kwam op ongeveer 80 euro uit) en mocht dan zelf bepalen hoe vaak ik kwam enz.
En doordat ik veel tijd had, heb ik hem toen 7 dagen in de week gedaan.

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:42

Hai!

Bij een pensionstalling in Milsbeek kun je een paard/pony leasen voor 225 euro per maand. Je kiest dan vaak samen met de eigenaar van de pensionstalling een paard uit dat voor je wordt gekocht (of jij geeft aan wat voor paard je zoekt, bijvoorbeeld fjord/tinker/kwpn-ner en waarvoor je het wilt gebruiken). Je mag dan met het paard doen wat je wilt en zo'n beetje beschouwen als je eigen paard. De kosten voor de hoefsmid en de dierenarts zijn niet voor jouw rekening. De pensionstalling is verder van bijna alle gemakken voorzien en het bos ligt op een steenworp afstand...

Ik vond op zich deze prijs helemaal niet gek, als je je eigen paard in pension zet op deze stal betaal je 220 euro, dus veel verschil zit er niet in.

Maar als ik zo de bedragen lees die hierboven genoemd zijn, dan klinkt dit wel weer erg duur Verward

Groetjes,
Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:44

Ik lease een Haflinger en daarvan zijn de kosten 50 euro per maand. Ik mag zelf weten wanneer en hoe vaak ik erheen ga. Mag hem ook als mn ''eigen'' paard beschouwen, zoals de eigenaar dat zo mooi zegt. Knipoog

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:18

Dubbeltje schreef:
Maar als ik zo de bedragen lees die hierboven genoemd zijn, dan klinkt dit wel weer erg duur Verward


Neej hoor Anke, ik betaal €250,- voor mijn leasepaard, onder dezelfde voorwaarden als die jij noemde. Stalling is bij ons €230,- en dat scheelt dus niet veel...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:01

Ik betaalde vroeger (is alweer 8 jaar geleden) 700 gulden per maand. Dan was het paadr helemaal voor mij alleen en mocht ik ermee doen wat ik wilde (net als je eigen paard).
Verder werd alles betaald, VA, Hoefsmid, alles! (dus ook zadel, hoofdstel en sjabrakken)
Op zich... tja het was wel duurder dan de stallig van een eigen paard (was toen 500 gulden) maar je had een vast bedrag per maand en nooit geen extra kosten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 80 bezoekers