[NH] pat parelli de 7 games

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
safirr
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: herselt

[NH] pat parelli de 7 games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 11:58

Hallo allemaal , ik ben hier nog niet zo lang op de site maar ik heb een vraagje . Kan iemand mij meer vertellen over de 7 games van pat parelli. Ik heb een bijna vier jarige arabier ( ruin ) in training staan maar zou hem graag zelf willen trainen volgens de pat parelli methode, ik heb al op zijn site gekeken maar ja veel wordt er niet vrijgegeven he , je moet zijn cursus maar kopen ( zo een slordige 400 à 500 euro en dan nog in het engels Verward ) mijn arabier is nogal schrikkig en denk dat dit goed voor hem zal zijn. alvast bedankt!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:09

Kijk eens op het UZ forum, ik denk dat je daar veel meer reacties zult krijgen.


=^.,.^=

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:12

Hoi, misschien iets meer voor de rubriek uit het zadel?
ben je daar al geweest? staat bol van de parelli en andere NH goeroe's.
ook leuke links etc.
er bestaat ook een startpagina dochter http://natural-horsemanship.pagina.nl/, ga daar ook eens langs, vind je genoeg info, ook de 7 games.
succes
ciska

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:17


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:22

Ik doe aan Parelli (met een beetje van mezelf) met mijn paarden.
De seven games is een manier van communiceren met je paard waar bij je zoveel mogelijk gebruik maakt van communicatie-methoden die paarden zelf ook onder elkaar gebruiken (maar dan vertaald naar de mogelijkheden van een mensenlichaam).

Parelli noemt bijvoorbeeld: de friendly game (aai je paard overal), de jojo-game (paard komt naar je toe en gaat achteruit) de porcupine-game (paard gaat aan de kant voor druk), de circlinggame (paard loopt om je heen). Om er maar een paar te noemen Lachen Voor een meer uitgebreide beschrijving zie site, boeken of video van Parelli.

Je begin het grondwerk met je paard altijd aan een leadrope. Later kan het ook los (op alleen gebaren). Nog later is het mogelijk je paard te rijden met alleen een halster, of zelfs met alleen een carotstick.

Ik heb deze manier van omgaan (en nogmaals aangepast aan mijn eigen behoeften) met paarden vooral opgedaan van de video's en van goed kijken naar anderen die het al konden. Ik heb nooit een officieel pakket aangevraagd en nooit een level gehaald. Ik vind dat zelf niet belangrijk. Het resultaat telt voor mij meer Cool

Om je een idee te geven hoe het eruit ziet als je geen leadrope meer nodig hebt, kun je op onderstaand filmpje klikken. Ik gebruik daar de driving game, circling, game, en de jojo game Lachen

[HAW] grondwerk met B'elanna&Seven (geen modem!)

In ieder geval veel succes! Het is heel leuk om te doen!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:20

hoi, idd kun je dit topic beter op UZ plaatsen, verder leuk dat je interesse hebt maar het is gewoon handig om een clinic te volgens zodat je het gelijk goed aanleert, anders moet je later weer van alles afleren,

het is trouwens niet allemaal in het engels, de paketten wel, maar als je hier een clinic volgt van eddy modde dan is dat meestal 125 euro per dag ofzo, en dan is het meestal 2 dagen,

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:13

Van WN naar UZ.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:20

Op de website van Pinky Girl (moderater van dit forum) kan je veel informatie vinden Knipoog

http://www.Pink-Horizon.com

Ik weet niet of Pinky dit wel goed vind.... Verward

safirr
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: herselt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 17:47

Hej bedankt allemaal voor je reacties en voor me te verplaatsen naar UZ ,ben hier nog niet zo in thuis Verward De site van paard natuurlijk vond ik heel intressant bij pinky heb ik ook het een ent ander vernomen OK dan! tof