Herkeuring Painted Black e.a.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:44

Gurk schreef:
[Hebben jullie niet zoiets van laat de fokker maar uit maken of hij met zijn merrie naar PB gaat of niet?
[/quote]



Ben je niet bang dat deze hengst een soort van modehengst word, omdat Anky erop zit?

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:51

Pipo"]
[quote="Gurk schreef:
[Hebben jullie niet zoiets van laat de fokker maar uit maken of hij met zijn merrie naar PB gaat of niet?
[/quote]


Ben je niet bang dat deze hengst een soort van modehengst word, omdat Anky erop zit?

Zou er werkelijk iemand zijn die in zijn/haar partnerkeuze de ruiter/amazone een rol laat spelen? het moet niet veel gekker worden. Verward

Als mensen niet bewust de partnerkeuze maken en dus niet kijken naar hun eigen merrie en daar de hengst als 'transparant' overheen leggen en dus idd de hype volgen heb ik zo iets van lekker laten gaan en leergeld laten betalen. Zie de alinea van Hedelse markt.

Denk niet dat het zo'n storm loopt. Sterker nog ik verwacht dat ie het misschien nog wel beter gaat doen als zijn vader, mist het juiste merriemateriaal wordt aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:53

Gurk schreef:
[
Zou er werkelijk iemand zijn die in zijn/haar partnerkeuze de ruiter/amazone een rol laat spelen? het moet niet veel gekker worden. Verward

.
[/quote]


Zie de hoeveelheid die Gribaldi, Ferro enz. hebben gedekt Haha! Modehengsten noemen ze het toch?

Ach, ik kan alleen maar hopen dat iedereen zo verstandig is. Maar vooralsnog mogen ze hem ook gerust laten staan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:57

Modehengsten bestaan wel zeker de naam is immers bekend en er zijn wel degelijk mensen die daar een hengst opkiezen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:01

Gurk"]
[quote="Pipo"][quote="Gurk schreef:
[Hebben jullie niet zoiets van laat de fokker maar uit maken of hij met zijn merrie naar PB gaat of niet?
[/quote]


Ben je niet bang dat deze hengst een soort van modehengst word, omdat Anky erop zit?

Zou er werkelijk iemand zijn die in zijn/haar partnerkeuze de ruiter/amazone een rol laat spelen? het moet niet veel gekker worden. Verward

Als mensen niet bewust de partnerkeuze maken en dus niet kijken naar hun eigen merrie en daar de hengst als 'transparant' overheen leggen en dus idd de hype volgen heb ik zo iets van lekker laten gaan en leergeld laten betalen. Zie de alinea van Hedelse markt.

Denk niet dat het zo'n storm loopt. Sterker nog ik verwacht dat ie het misschien nog wel beter gaat doen als zijn vader, mist het juiste merriemateriaal wordt aangeboden.
[/quote]

Ja hoor die mensen zijn er genoeg.. Ik ken er ook een paar die niet naar een hengst gaan als er iemand op rijd die ze niet aanstaat.. belachelijk, maar probeer zoiets maar eens uit de kop te praten..

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:02

GribaldiFAN schreef:

Vraag ik me toch echt af waarom mensen hem als een aanwinst beschouwen voor de kwpn fokkerij?


Is het ook niet!
1. Hij is niet genoeg vaderdier
2. heeft de bewegingsvorm van vader Gribaldi
3. Is niet interresant qua merrielijn
4. Laat maar eerst Grand Prix lopen met bewezen nakomelingen
5. Bloed Ferro en Gribaldi is ruimschoots aanwezig

Zo kunnen we nog wel ff doorgaan! Gewoon niet nemen, poot stijf houden. Eventuele aanwijzing leidt alleen maar tot gezichtsverlies.
Het stamboek kan en mag de oren niet laten hangen naar onze nationale vedette en consorten.
Anky mag blij zijn met een goed sportpaard, echter op dit moment (nog) geen KWPN fokhengst.
Ze bieden over 5 jaar maar een mooie zoon aan, moeten ze zelf nog even fokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:05

Nostalgist__ schreef:
[

Is het ook niet!
1. Hij is niet genoeg vaderdier
2. heeft de bewegingsvorm van vader Gribaldi
3. Is niet interresant qua merrielijn
4. Laat maar eerst Grand Prix lopen met bewezen nakomelingen
5. Bloed Ferro en Gribaldi is ruimschoots aanwezig

Zo kunnen we nog wel ff doorgaan! Gewoon niet nemen, poot stijf houden. Eventuele aanwijzing leidt alleen maar tot gezichtsverlies.
Het stamboek kan en mag de oren niet laten hangen naar onze nationale vedette en consorten.
Anky mag blij zijn met een goed sportpaard, echter op dit moment (nog) geen KWPN fokhengst.
Ze bieden over 5 jaar maar een mooie zoon aan, moeten ze zelf nog even fokken!
[/quote]


OK dan! OK dan!

Kort maar krachtig.

Nu alleen hopen dat de herkeuringscommissie er ook zo over denkt.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:09

Gurk"]
[quote="Pipo"][quote="Gurk schreef:
[Hebben jullie niet zoiets van laat de fokker maar uit maken of hij met zijn merrie naar PB gaat of niet?
[/quote]


Ben je niet bang dat deze hengst een soort van modehengst word, omdat Anky erop zit?

Zou er werkelijk iemand zijn die in zijn/haar partnerkeuze de ruiter/amazone een rol laat spelen? het moet niet veel gekker worden. Verward
.
[/quote]

Als ik me niet vergis is Kracks populariteit ernorm gestegen sinds ie onder anky loopt.

Daarnaast ben ik blij dat nostalgist kan beschrijven wat ik dus ook denk. Kortom als ze beetje lef hebben laten ze hem staan. Ben benieuwd of ze daar bij het kwpn daar de ballen voor hebben Knipoog Haha!

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:21

[/quote] Gribaldifan

Als ik me niet vergis is Kracks populariteit ernorm gestegen sinds ie onder anky loopt.

Daarnaast ben ik blij dat nostalgist kan beschrijven wat ik dus ook denk. Kortom als ze beetje lef hebben laten ze hem staan. Ben benieuwd of ze daar bij het kwpn daar de ballen voor hebben Knipoog Haha![/quote]


Interresant onderwerp, werd destijds ook aangehaald bij Ferro vs Van Baalen, dat dankzij Coby de populariteit van Ferro zo gestegen is. Klopt natuurlijk, maar men mag zich afvragen of de doelgroep waar de populariteit enorm stijgt een doelgroep is met thuis 4-5 klasse fokmerries.

Denk zelf nog altijd dat Ferro zijn groeiende (fokkers-)populariteit te danken heeft aan best presterende nakomelingen, zelfde geldt voor een Jazz en een Krack. Maar dit was ff off-topic.
Laatst bijgewerkt door Nostalgist__ op 16-02-04 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:21

GribaldiFAN schreef:
Als ik me niet vergis is Kracks populariteit ernorm gestegen sinds ie onder anky loopt.


Lang voordat Anky op Krack zat was hij al mateloos populair, zeker bij degenen die zijn afstammelingen keuring gezien hadden en het commentaar van Ellen Bontje bij de eerste Pavocup overwinning.

Maar ik denk dat ik de redenering van Zanekin volg, vooral dat buitenzwieren Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:25

sarabande schreef:
[
Maar ik denk dat ik de redenering van Zanekin volg, vooral dat buitenzwieren Haha!
[/quote]


You're Welcome.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:27

ceasario"]
[quote="sarabande schreef:
[
Maar ik denk dat ik de redenering van Zanekin volg, vooral dat buitenzwieren Haha!
[/quote]

You're Welcome.


Bedankt ik wou dat ik er 10 van zulke op stal had. Helaas maar 1 en die koester ik.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:34

sarabande"]
[quote="ceasario"][quote="sarabande schreef:
[
Maar ik denk dat ik de redenering van Zanekin volg, vooral dat buitenzwieren Haha!
[/quote]

You're Welcome.


Bedankt ik wou dat ik er 10 van zulke op stal had. Helaas maar 1 en die koester ik.
[/quote]

En daar gaat het om .
De merrielijn.
Maar als je geen merrielijn hebt, dan heeft men in het algemeen een probleem. Vandaar die probleemmakers.
Het is aan de fokker.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:40

Nostalgist__ schreef:
2. heeft de bewegingsvorm van vader Gribaldi
3. Is niet interresant qua merrielijn
4. Laat maar eerst Grand Prix lopen met bewezen nakomelingen
5. Bloed Ferro en Gribaldi is ruimschoots aanwezig


2. prestatie is er wél
3. idem Relevant, is daarom eerst niet aangeboden
4. dan gaan ze er veel moeten afschieten
5. Jazz? Donnerhall?

Hengsten MOETEN ook gekeurd worden op prestatie een niet altijd op wat erachter zit (heb het dan vooral over oudere hengsten). Dat doet KWPN ook, Briar laatst dacht ik?
Verder modehengsten: who cares? Ik begrijp de vrees niet goed. Speciaal een hengst niet nemen omdat meerdere mensen hem nemen of omdat hij bekend is? Je neemt toch een goeie hengst die bij je merrie past? Als die hengst ook 100 merries dekt die niet bij hem passen, dan is dat die fokker zijn zaak. Dan komt er ook geen goed velen uit en hoeft het stamboek verder niks te vrezen.
Ook uit modehengsten komen super beesten (meen mij ene Poetin te herinneren...).
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 16-02-04 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 23:41

Zannekin"]
[quote="Nostalgist__ schreef:
2. heeft de bewegingsvorm van vader Gribaldi
3. Is niet interresant qua merrielijn
4. Laat maar eerst Grand Prix lopen met bewezen nakomelingen
5. Bloed Ferro en Gribaldi is ruimschoots aanwezig


2. prestatie is er wél
3. idem Relevant, is daarom eerst niet aangeboden
4. dan gaan ze er veel moeten afschieten
5. Jazz? Donnerhall?

Hengsten MOETEN ook gekeurd worden op prestatie een niet altijd op wat erachter zit (heb het dan vooral over oudere hengsten). Dat doet KWPN ook, Briar laatst dacht ik?
Verder modehengsten: who cares?
[/quote]

Wegen zijn prestaties op tegen alle concessies die moeten worden gedaan?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:43

Je kunt ook in zo'n merrielijn verder kijken van Painted Black.
Gribaldi x Ferro x Officier

De Ferro dochter is Z dressuur en Keur.
De Officier dochter is Z dressuur Keur sport.
Wie was Officier die bij de Crom stond?
Een hengst die onder naam Loewenbrau in Denemarken dekte.
En dan zoek je in Denemarken of er kinderen van zijn.
En je vindt er kleindochter van.
En dan vraag je je af waar komt die halslengte vandaan.

Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:47

Als die hals daar helemaal vandaan komt. Mag dat paard op de foto dan ook de schuld krijgen van die grote kop en die pony uitstraling???

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:51

sarabande schreef:
Als die hals daar helemaal vandaan komt. Mag dat paard op de foto dan ook de schuld krijgen van die grote kop en die pony uitstraling???


Heb je naturel of Lord kop ooit gezien.
Jij zweert toch altijd bij je merrielijn. En dat is ook juist.
Alleen kun je die pony er niet op gebruiken vandaar dat je zoekt naar die zwaargewichten.
Doen wij ook voor de een weer niet voor de andere.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:52

MissHIS schreef:
Wegen zijn prestaties op tegen alle concessies die moeten worden gedaan?


Wil me niet uitspreken over PB zelf.
Vaak worden die oudere hengsten die op prestatie worden genomen toch niet meer bekeken? Kan me niet voorstellen dat van Briar meer bekend is dan zijn Zweedse keuring, laat staan nakomelingen bekeken. Volgens mij is Relevant ook pas aangeboden nadat hij GP startte (oldenburg dan). Is allemaal niet voor niks.
Vandaar denk ik dat ze dat bij PB zouden willen vermijden (als hij ooit zover geraakt).

Ik begrijp al niet dat ze hem nog willen aanbieden, of is dat misschien fnancieel interessanter?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:55

Zannekin"]
[quote="MissHIS schreef:
Wegen zijn prestaties op tegen alle concessies die moeten worden gedaan?


Wil me niet uitspreken over PB zelf.
Vaak worden die oudere hengsten die op prestatie worden genomen toch niet meer bekeken? Kan me niet voorstellen dat van Briar meer bekend is dan zijn Zweedse keuring, laat staan nakomelingen bekeken. Volgens mij is Relevant ook pas aangeboden nadat hij GP startte (oldenburg dan). Is allemaal niet voor niks.
Vandaar denk ik dat ze dat bij PB zouden willen vermijden (als hij ooit zover geraakt).

Ik begrijp al niet dat ze hem nog willen aanbieden, of is dat misschien fnancieel interessanter?
[/quote]

Dat laatste, want hij heeft wel iets gekost gedeeld door 4 personen. Knipoog

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:20

sarabande schreef:
Als die hals daar helemaal vandaan komt. Mag dat paard op de foto dan ook de schuld krijgen van die grote kop en die pony uitstraling???


Misschien brengt die hals lengte ook wel van de vader.
Maar een beetje nadenken en filosoferen kan niet verkeerd zijn Haha!

Afbeelding

Lord Calidos X Carolus

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:29

Ik zal wel beperkt zijn, maar mij is verteld dat domme vragen niet bestaan, dus:

Wat moeten wij met die twee foto's van die paarden??
We krijgen weer fotootjes te zien, met vage toespelingen. Wil het graag begrijpen maar ben niet zo snel van begrip.
Maw: Wat is de toegevoegde waarde van de laatste twee inputs (met de fotootjes) ceasario?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:34

Die grote kop komt dus van Lord Calidos Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 00:36

Missouri schreef:
Die grote kop komt dus van Lord Calidos Haha!


Hahaha!! Dat vermoeden heb ik ook! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:37

Ik hoop dat ze hem laten staan. Maar eigenlijk vind ik dat ze het niet kunnen maken, zeker niet na de competitie en de argumenten waarmee onder andere Paganini en Rubels zijn ggk, ook al zijn die wat mij betreft een hele klasse beter.

Wat betreft puntje 4; als A&S brood zien in PB, wat ze zeker doen anders zouden ze hem niet op stal hebben, dan gaat dat dier gewoon GP lopen. Daar ben ik echt niet bang voor.