Kan mezelf wel voor mn kop slaan,Muis doorverkocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Kan mezelf wel voor mn kop slaan,Muis doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 21:52

Bah bah en nog eens Bah, ik baal nu als een stekker.
Ben vandaag met school op excusrie geweest naar Den Haag, naar het binnenhof e.d.
Daar had ik al een pokkehumeur van want ik vond er geen donder aan.
Lange reis terug, ik kom thuis, alleen, dacht: Ik ga ff lekker bokken...

PB'tje, hey leuk !

Niet leuk dus, in die PB stond namelijk dat Maffick inmiddels alweer doorverkocht is naar iemand in Zwolle die er wedstrijden mee gaat rijden...

Das nou een leuke thuiskomer, not !! Schijnheilig

Ik wist wel dat hij geen blijvertje was, maar dat zo snel zou gaan had ik niet verwacht, had van de week nog een topic gestart dat ik hem zo miste en dat ik zou gaan bellen om te vragen hoe het ging... hoor je dit.
Dikke knal in mn gezicht >;) Blauw oog

Dit was dat topic
Terugval na verkoop Maffick

Grrr, dit is dus al de 2e keer dat me zoiets overkomt, vorige keer met Amber ook.
Kom ik de vrouw tegen bij wie ze staat : Hey hoi, hoe is het met Amber ?
"Ja goed joh, die staat nu op Ameland"
"WAT !!!? "
En dat terwijl ik dacht dat ze 5 minuten bij me vandaan stond.

En nu met Mus dus weer, verdorie, kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niet eerder gebeld heb.
Zat al niet lekker in mn vel en nu helemaal niet....

Kwam op de terugweg ( we gingen met de trein terug ) nog langs Zwolle, misschien stond hij daar wel ergens bedacht ik me nu.
Verdorie!!
Sorry maar moet dit ff van me afschrijven, er is niemand thuis, zit hier allen en kan wel janken!! Huilen

Nou heb ik ineens een heel leeg gevoel, heel vaag: Nou is hij echt weg, terwijl hij dat al was, maar toch, ik ben er raar van... Verdrietig
Had ik nou maar eerder gebeld Lips are sealed


IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:55

Aaaah wat rottig Ach gut Huilen sterkte ermee je hebt bas nog OK dan!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:56

tja meis. Wat moet ik zeggen............. verkocht is verkocht! Begrijp je verdriet............ sterkte

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:58

En wat als je eerder had gebeld? Dan had je geweten dat ie door verkocht zou worden en dan zou je je misschien alleen maar meer druk gaan maken!
Je kan er toch vast wel achterkomen aan wie hij is verkocht? Dan kan je tenminste horen dat ie het goed heeft!
Sterkte..

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:59

jeetje wat klote zeg.
Maar had je het niet een beetje kunnen verwachten?
Niet om je aan te vallen ofzo, maar dit beeld heb ik dus ook voor me van een handelaar.

Veel sterkte en ik hoop dat je de nieuwe eigenaar kunt achterhalen zodat je toch nog op de hoogte blijft van z'n streken Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:00

heh gatver wat vervelend om te lezen...

weet je wel waar hij terecht gekomen is nu?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:02

Ja natuurlijk had ik het kunnen verwachten, ik wist het ook wel, maar ik meende eigenlijk dat die mensen er eerst langer mee aan de gang wouden, misschien wedstrijden starten o.i.d, ik had totaal niet verwacht dat ze hem alweer binnen 6 weken door zouden verkopen...

Ik kan er denk ik wel achterkomen naar wie hij is, ze zouden mijn adresgegevens ook aan de nieuwe eigenaren doorgeven hadden ze mij belooft.
Maar op dit moment weet ik even niets meer dan dat hij weg is...
en daar bal ik even heel sterk van, doet me gewoon weer zeer, weer een soort klap.
Ik wou soms dat ik het gewoon een klojo had gevonden en dat ik het dus niet erg had gevonden dat hij weg ging, maar ik hou zielsveel van dat beest en ik vraag me steeds vaker af waarom ik hem in *** naam heb weg gedaan.
Natuurlijk weet ik het wel maar het valt me 3 keer harder dan ik had gedacht.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:03

oei das niet leuk, veel beterschap!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:05

Kan me voorstellen dat je behoorlijk van slag bent. Getver zeg, wat een rotnieuws. Tuurlijk, hij is wel verkocht, maar ik kan me vooratellen dat dit ook weer niet de bedoeling is.

Ik woon wel dichtbij, mijn paard staat nog dichterbij. Kom regelmatig in de buurt. Misschien kan ik eens op zoek gaan als je weet waar hij is?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:12

Ik ben zeker van plan te achterhalen waar hij is en hemook op te zoeken als dat mag ( ik hoop toch zeker van wel )
Gewoon om te zien dat hij het goed heeft en misschien kan ik nog wat tips geven ofzo, ik bedoel, Maffick heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing die je kennen moet voor je met hem om kan gaan... Ik wil niet dat hij vanwege zijn gedrag over een half jaar weer verkocht wordt...

Dees

Berichten: 18901
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:19

GEwoon zijn adres vragen en die nieuwe mensen opbellen. Kan me niet voorstellen dat je niet zou mogen komen Denk dat het je reuze gaat meevallen, kwa mensen.

Of Maffick daar mag blijven weet je natuurlijk niet; je hebt kans dat hij eerst nog wat handelsadressen passeert alvorens hij weer bij een nieuwe jij terecht komt.

Ik begrijp je vertwijfeling over waarom je hem weg hebt gedaan vrij goed, ik heb ook mijn vragen over [naam verwijderd]. Dat zal de tijd helen, echt waar. En ondertussen zou ik mooi proberen te achterhalen waar je vriend is gebleven!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:28

Ja ik zal hem blijven volgen, zeker weten, ik verlies dit dier echt niet uit het oog, daarvoor is hij me te speciaal!
Ik ben ook blij dat ik hem niet naar zo'n vage handelaar heb gedaan, dan had ik hem nooit weer terug gezien, dit waren nog toffe mensen die er ook echt wat van maken wouden.
Maar toch, het gaat allemaal zo snel, te snel, op dit soort momenten merk je toch weer dat de paardenwereld soms keihard is als je een paard hebt waar je je aan gehecht hebt.
Ik bedoel ik reed vroeger ook wel paarden voor de handel, leuk en als ze weggingen oke doei, NEXT !
Maar dit is natuurlijk anders, dit is een paard waar je voor bent gegaan, waar je moeite voor hebt gedaan en een onbegrijpelijke band mee hebt opgebouwd, dit paard was zo speciaal...

auw... ik ben maar een beginnertje in het paardenvak mer ik nu wel weer

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:31

Maar als Maffick wel een ruiter treft die er de wedstrijden mee in wil is dat toch alleen maar leuk? Niet meteen van de meest negatieve situatie uitgaan, dat hij in handen is gekomen van iemand die er niet mee om kan gaan...ondanks zijn gebruiksaanwijzing zijn er genoeg mensen die daar mee om weten te gaan.

Wat ik wel zou doen is achterhalen waar hij nu staat, en de mensen waar hij nu van is opbellen. Gewoon om ze te laten weten dat je nog om hem geeft. Zou je hem in geval van ooit terugwillen? Zo nee, laat het dan los.

Ze zeggen weleens: op ieder potje past een deksel. Ga er van uit dat Maffick dat deksel heeft gevonden, en ook voor jouw komt er dat ideale paard.....

Je suis Charlie.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:32

Te koop: Bruine 9 jarige NRPS ruin
Toebhoren: Zadel, hoofdstel,dekens, oude eigenaresse alias claimend pennymeisje dat toch geen afstand kan doen van paard Haha! Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door SANEX op 16-02-04 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:32

Kan me voorstellen dat dat aankomt als een klap in je gezicht. Veel sterkte!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:35

Cassidy schreef:
Maar als Maffick wel een ruiter treft die er de wedstrijden mee in wil is dat toch alleen maar leuk? Niet meteen van de meest negatieve situatie uitgaan, dat hij in handen is gekomen van iemand die er niet mee om kan gaan...ondanks zijn gebruiksaanwijzing zijn er genoeg mensen die daar mee om weten te gaan.


Is ook wel zo Cassidy, maar omdat ik al die jaren eigenlijk niemand echt goed met hem om heb zien kunnen gaan, ben ik zo bang dat hij de verkeerde treft. Het was altijd dat verschrikkelijke rotpaard, lomp pokkebeest etc. Het is er gewoon zo ingebrand in mijn omgeving dat ik de enige was die normaal met hem kon en wel vrienden met hem zijn kon.
Natuurlijk zijn er vast mensen die ook met hem om kunnen gaan, net als ik of zelfs wel beter, want zoveel verstand van paarden heb ik nog lang niet.
Maar toch is die angst dat hij weer z'n kop erop zet, dwars wordt e.d en dat het dan weer niet bevalt ofzo..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:57

Als je daar bang voor bent had je hem beter niet kunnen verkopen. Ook Maffick zal de ruiter treffen die goed met hem om kan gaan.

Maar alleen al voor je eigen gemoedsrust, zou ik proberen te achterhalen waar hij nu staat. En ook voor je eigen gemoedsrust: leer los te laten....

Je suis Charlie.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:18

Jep je hebt helemaal gelijk Cassidy, ik moet leren los te laten, maar das verrotte moeilijk ben ik nu wel weer achter Knipoog
Dat is echt mijn fout, ik hecht me nogal erg aan een paard, een aard waar ik van weet dat het een handelspaard is heb ik vaak niet zo'n moeite mee, maar Maffick had ik vanaf het begin al iets mee, ik weet niet wat het is.
ach het komt ook wel weer, maar nu is het gewoon even een klap in mn snufferd, alles zo bijelkaar, en dan dit bericht als thuiskomer... bah

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:26

SANEX schreef:
Is ook wel zo Cassidy, maar omdat ik al die jaren eigenlijk niemand echt goed met hem om heb zien kunnen gaan, ben ik zo bang dat hij de verkeerde treft. Het was altijd dat verschrikkelijke rotpaard, lomp pokkebeest etc. Het is er gewoon zo ingebrand in mijn omgeving dat ik de enige was die normaal met hem kon en wel vrienden met hem zijn kon.
Natuurlijk zijn er vast mensen die ook met hem om kunnen gaan, net als ik of zelfs wel beter, want zoveel verstand van paarden heb ik nog lang niet.
Maar toch is die angst dat hij weer z'n kop erop zet, dwars wordt e.d en dat het dan weer niet bevalt ofzo..


Misschien is het juist wel goed dat hij nu in een andere omgeving is. De nieuwe eigenaren zullen hem waarschijnlijk blanco kunnen benaderen. Zij zijn niet bevooroordeeld en ik denk dat het paard daar ook voordeel bij heeft.
Als mensen een paard op voorhand al zien als een onhandelbaar rotbeest, dan denk ik dat je die negativiteit ook op het paard kunt overbrengen, waardoor men de vooroordelen bevestigd ziet.

Vraag de handelaar eens of je het telefoonnummer mag hebben van de nieuwe eigenaar. Bel ze een keertje op om te vragen hoe het gaat en probeer het dan verder los te laten. Ik denk dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je contact blijft zoeken.

* To Belg, or not to Belg *

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 11:43

Ja daar heb je wel gelijk in, hier in de buurt ken vrijwel iedereen Maffick dus weten ze allemaal wie en hoe hij is, die vrouw wist niets van muis en heeft geen negatieve verhalen gehoord van omstanders, dus zij heeft hem idd niet beoordeelt op verhalen van anderen . ( terwijl dat hier altijd wel zo ging, terwijl veel hem niet eens echt kenden, alleen maar van horen zeggen.)

Ik bel vanavond heen en hoop dan ook meteen de eigenaresse te kunnen bellen, ik wil hem wel een keer zien want dat is voor mij een bevestiging, dat was met Amber ook zo, ik was heel onrustig en pas toen ik haar gezien had, en ik zag dat het oke was, kwam de rust terug.
Ik hoop wel contact te houden, niet dagelijks natuurlijk maar wil toch wel eens in de zoveel tijd horen hoe het gaat als het kan.
Ik hoor van Amber's eigenaresse geregeld hoe het gaat en daar ben ik erg blij mee, die schiet hard vooruit met Amber dus dat is toch wel fijn om te horen dan, dat je er niet verkeerd aan hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:26

Probeer toch ook wat afstand te bewaren... het is nu niet jouw paard meer... Ik kan me voorstellen dat je hem mist, en dat je wilt weten waar hij nu is... Probeer toch een beetje afstand te nemen, is echt beter Ach gut

Veel succes vanavond, hopelijk krijg je het telefoonnummer, en kan je zien hoe hij terecht is gekomen, en dat hij er wat van kan maken!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:31

Je wist toch dat je hem aan iemand had verkocht die hem door zou verkopen?
Dan is het nog wel een klap, wil ik best geloven, maar dan wist je het wel min of meer van te voren dat hij daar niet zou blijven toch......
Heel veel sterkte!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:39

Sterkte ermee, weet wat je nu voelt want de pony die ik 3,5 maand geleden verkocht heb staat nu ook weer te koop

<3 Galanto <3

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:38

SANEX schreef:
Te koop: Bruine 9 jarige NRPS ruin
Toebhoren: Zadel, hoofdstel,dekens, oude eigenaresse alias claimend pennymeisje dat toch geen afstand kan doen van paard Haha! Schijnheilig


Nou, zo'n beetje zag mijn advertentie eruit en die was nog serieus ook... Verdrietig

Omdat ik weet wat jij ook weet over je paard, heb ik besloten meneer een 800ste kans te geven wegens goed gedrag... Clown

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:58

Jeetje das zeker niet leuk om te horen
Ik zou er ook de P in hebben....
Maar er word nu wel serieus mee getraint enz... dus bekijk er ook de positieve kant van Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, catootje, Laj1, nick_en_ik, pluklief, redbutton, rien10, sdacostab, Titsia, Vagabondo en 126 bezoekers