mag iemand anders je paard tijdens een wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

mag iemand anders je paard tijdens een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:02

inrijden ik heb gehoort dat dat niet mag!!!! is dat zo???(niet dat ik dat zelf doe,hoor)


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:05

Nee, mag niet.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:09

Idd, dat mag niet!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:13

Inderdaad. Zelfs het uitstappen door een derde mag maar tot bepaalde hoogte (losse teugels, niet aan het werk zetten).

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:20

Nee dat mag niet

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:24

das ook vreemd? Of weet iemand de reden daarachter...heeft dit misschien met verantwoordelijkheid te maken ofzo? Of echt het feit dat jij je paard kan laten inrijden door bv. Anky (een mooi voorbeeld Lachen ) en dan een super proef rijden?

_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:26

bedankt iedreen voor de antwrdn

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:29

Ik heb een jaar of 3 terug Marlies van Baalen de toenmalige pony van Delphine Meiresonne los zien rijden op een Kringwedstrijd hier in de regio. Delphine reed toen geloof ik M2 met Top Yellow.
Daar werd helemaal niets van gezegd, wat ik niet helemaal eerlijk vind.

Don't dream your life, live your dreams!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:47

Ik laat INkie hier van bokt weleens op mijn pony losstappen of zo maar dat is alleen maar omdat ik me dan nog even om moet kleden maar verder doet ze er dan niets mee alleen even lang en laag rijden!

Live,LOve,'ndLaugh

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:54

Het mag niet, maar zal best wel eens gebeuren. Ik rij altijd zelf. Zowieso zit er niet vaak iemand op mijn pony, tijdens een wedstrijd helemaal niet. Ik ben de baas Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:01

Dit staat erover geschreven in het wedstrijdreglement:

Op het oefenterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart worden gewerkt.
Het rijden van een paard door een ander dan de met dit paard voor de betreffende rubriek(en) ingeschreven deelnemer is - op straffe van uitsluiting van het paard - niet toegestaan.
Onverminderd het hierboven bepaalde mogen derden verzorgers/helpers, e.d.), in het zadel gezeten, met een aard op het oefenterrein stappen, mits dit aan een lange teugel gebeurt.
De ingeschreven deelnemer is verantwoordelijk voor het gedrag van derde.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:02

Margon schreef:
Ik laat INkie hier van bokt weleens op mijn pony losstappen of zo maar dat is alleen maar omdat ik me dan nog even om moet kleden maar verder doet ze er dan niets mee alleen even lang en laag rijden!


Ook dat mag niet.
Lang en laag is toch een manier van rijden, ze zou alleen met lange teugel (waslijnen) mogen rondstappen.

Don't dream your life, live your dreams!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:31

Mag niet, me buurmeisje heeft er een keer een waarschuwing voor gehad. Ze had de pony toen net en het ouwe baasje was mee en die heeft er toen ff opgezeten om m erdoorheen te krijgen en de jury zag dat...


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:19

Idd, mag niet. Ik vind het opzich wel een goede regel Lachen Ik heb wel vaak gezien dat het toch gebeurde

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:48

Sjonniej schreef:
das ook vreemd? Of weet iemand de reden daarachter...heeft dit misschien met verantwoordelijkheid te maken ofzo? Of echt het feit dat jij je paard kan laten inrijden door bv. Anky (een mooi voorbeeld Lachen ) en dan een super proef rijden?


Zo vreemd vind ik dat niet hoor. Het is niet zozeer de verantwoordelijkheidskwestie, het is een vorm van vervalsing. Iemand kan zijn paard/pony vlak voor de proef goed laten doorrijden, zodat de ruiter 'alleen' nog maar de proef door hoeft te hobbelen. Om het maar even plastisch uit te drukken Knipoog

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 09:17

ik had afgelopen zaterdag een wedstrijd en zag nog dat een ander meisje diej pony aant het inrijden was...en toen het meisje(wat er eigenlijk wedstrijd op had)moest starten ging ze der nog ff snelzelf op...hier werd ook nix van gezegt

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:49

Tja. Je kan het ook zelf gaan melden natuurlijk. Bij de federatievertegenwoordiger, of bij diens afwezigheid jury of secretariaat... OF de amazone in kwestie. Misschien weet ze helemaal niet dat het niet mag?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:51

Manon schreef:
Het mag niet, maar zal best wel eens gebeuren. Ik rij altijd zelf. Zowieso zit er niet vaak iemand op mijn pony, tijdens een wedstrijd helemaal niet. Ik ben de baas Haha!


tha same here Haha! mijn pony, dus ikz it er op Knipoog

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:11

Bij dressuur is het losrijden helemaal uit den boze door derde bij springen doen ze niet zo moeilijk mits je maar een cap op hebt. En je gewoon netje gedraagt op het voorterrein.

...Dreaming with my eye's wide open...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:39

heb wel mensen gezien die er op een "apart" wijze toch onderuit komen, ze schrijven zich dan allebei in voor een wedstrijd (met hetzelfde paard) de ene in een hoge en de ander in een lage klasse en dan rijdt degene uit de hoge klasse het dier los terwijl de ander alleen een proefje rijd. hier kan niks van gezegt worden maar is naar mijn idee ook niet helemaal eerlijk. uiteraard houd deze manier bij een bepaalde klasse wel op. maar toch..... kom er maar op.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:41

gabyfedde"]
[quote="Margon schreef:
Ik laat INkie hier van bokt weleens op mijn pony losstappen of zo maar dat is alleen maar omdat ik me dan nog even om moet kleden maar verder doet ze er dan niets mee alleen even lang en laag rijden!


Ook dat mag niet.
Lang en laag is toch een manier van rijden, ze zou alleen met lange teugel (waslijnen) mogen rondstappen.
[/quote]

NOg nooit iemand heeft er wat van gezegd dus ik blijf het ook gewoon doen!! EN trouwens dat lang en lang is niet dat ik hem makkelijker naar beneden krijg want ik rijd geen eens dressuurwedstrijden!

Live,LOve,'ndLaugh

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:34

Opzich wel een goeie regel. Niet dat het bij mijn pony veel zou helpen, zou alleen maar minder gaan als ik er eerst iemand anders op zou zetten. (ze is nl heel erg 1 kennig, zodra er iemand anders opstapt word ze meteeen helemaal onrustig en gespannen, duurt wel een half uur voor ik dat er dan weer uit heb)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:40

Nope mag niet maar wordt zeker af en toe wel gedaan

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:45

Het mag, totdat je gepakt wordt dus Haha!

Ik heb het zelf ook vaak zat gedaan, op grote buitenconcoursen met weinig orde Knipoog
Er wordt vaak niets van gezegd, ALS het al opgemerkt wordt.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:09

Nou, ik ken wel wat maniertjes om die regel te omzijlen Bloos

Ten eerste als je met zn 2en op een paard start op dezelfde dag, rijd de één het paard toch eerst.
Ik ken mensen die ook echt vroegen of de 1 eerst mocht zodat de andere eigenlijk fijner kon rijden
Al moet er wel weer een half uur tussen die combinaties zitten, toch?

Ook zijn er mensen die thuis een ander het paard even laten 'inrijden' en dan op wedstrijd gaan. Maar ook hiet zit wel wat tijd tussen natuurlijk...

Echt controleerbaar is het dus niet, maar ik heb altijd de eer aan mezelf gehouden en mijn paard (en vroeger pony) zelf ingreden.
Ook toen mijn zus en ik vroeger nog samen op onze pony startte op dezelfde dag vroeger wij nooit een volgorde aan wie er als eerste moest starten.
Wedstrijden zijn toch voor het plezier? En als je je eigen paard al niet eens behoorlijk kan inrijden... Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers