Sunny houden of verkopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 16:15

Ik moet de realiteit onder ogen zien: binnenkort komt mijn 2e paardje,en qua financiën zou het mogelijk zijn om sunny erbij te houden maar,qua verzorging en tijd niet.Ik zou het banketstaaflig vinden als sun opeens minder aandacht kreeg,en een gratis verzorgster en bijrijdster vind ik niets,zij maken lol terwijl ik moet dokken... Scheve mond\ Het is misschien hard maar ik zit heel hard te twijfelen of ik sunny zal verkopen of dat ik haar zal houden en een huurster of bijrijdster voor haar zal zoeken.Ik ga een paar mensen laten langskomen,kijken of het klikt...
Klikt het en weet ik dat sunny een SUPER goed tehuis krijgt,dan kan ik ermee leven...Maar anders zal ik opzoek moeten naar een klein meisje dat voor geld sunny wilt berijden,maarja...Ik kan nooit fl 175,- vragen voor bijrijden (=stallingskosten) dus dan betaal ik ook voor haar lol...Ik zit heel hard te twijfelen,en te vissen naar andere oplossingen...
Hebben jullie tips/ideeën...En is het raar als ik aan die mensen vraag of ik naar hun stal zou mogen kijken,of sun daar zeg maar goed terrecht komt? Scheve mond\


Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:17

ik zou sunny houden.. echt hoor. hoe lang heb je m nou al?? en het is altijd je schatje geweest. echt in vind dat je dat niet moet vergeten!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 16:19

En dan aandacht te kort krijgen? Ik heb haar nu bijna 8 mnd geloof ik Scheve mond\

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:42

waarom niet verkopen? Ander mensen kunnen je paard ook goed verzorgen. Als een paard maar vreten krijgt vind ie alles best.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:09

ik weet het niet
dan wil je hem wel verkopen dan niet
denk aan de pony zou ik zeggen en zoek een goed tehuis
dit verdient ze niet. en anders neem een bijrijder maar dat wil je niet dus eigenlijk zeg je; verkopen of verkopen?
verkopen dus.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 17:12

Nee,ik bedoel het zo:
"Verkopen of heeft iemand tips zodat ik haar WEL kan houden" Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:25

oke dan.
tip; probeer in de buurt een goedkopere stalling, ik zal een voorbeeld geven wat ik ken:
een stukje land, 15 x 30 voor bak, en 10 x 30 voor weiland.
bak met simpele prikkers omheint, die je weg kan halen en dan heb je een grotere wei. en een grote schuilstal (wel zelf betaald) voor 25 gulden per maand, zonder voer en hooi en stro. en ook nog plaats voor hooi en stro op te bergen,

dit heeft mijn vriendin dus en dan doe je de stal ofzo in 2 stukjes ivm voernijd
probeer zo iets. ga bij alle stukjes land kijken en dan kun je bv zo doen:
* maandag welsh vrij dus alleen bv poetsen en voeren, dan sunny verzorgen en rijden en voeren
en opstrooien en drollen eruit halen.
* dinsdag sunny vrij dus alleen ff poetsen knuffelen
dan welsh k rijden en verzorgen, dan uitmesten en voeren
*woensdag sunny los gooien in bak/wei en even opjagen, welsh rijden en verzorgen, drollen eruit halen en opstrooien, voeren
*donderdag sunny rijden en verzorgen, welsh poetsen en longeren, uitmesten en voeren
* vrijdag (meer tijd ivm weekend) sunny rijden en poetsen, welsh rijden en poetsen, opstrooien en drollen en voeren
*zaterdag ochtend; welsh rijden poetsen en knuffelen en drollen eruit halen en opstrooien en voeren. zaterdag middag; sunny rijden en poetsen en knuffelen en opstrooien en drollen eruit halen en voeren
*zondag; alleen even paardjes voeren en knuffelen of bijvoorbeeld een vriendin laten voeren


voorbeeld dus.
en dan doe je savonds je huiswerk, van 7 tot 9 ofzo

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:04

Ik zou Sunny ook verkopen. Iemand anders kan er ook goed voor zorgen hoor! En dan krijgt Sun ook genoeg aandacht. Je zegt zelf dat ze het heerlijk vind om lekker te rennen enzo, waarom zou je haar dat dan niet gunnen?

taniek
Berichten: 44
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:11

Als ik sunny had,zou ik haar verkopen.Want zelf nou zelf,is het nou leuk voor jou en voor haar om iedere dag een stukje te lopen? Als een ander meisje haar heel veel liefde geeft en de aandacht, dan zou ik geen moment twijfelen! Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:15

maar sunnylover waarom geen verzorgster voor een paar daagjes in de week? omdat diegene er dan plezier van heeft terwijl jij de stallingskosten moet betalen?
Sunny heeft daar toch ook plezier van???? en jij zelf ook! want jij hebt meer tijd dan! ik snap dat niet helemaal.. je hebt toch liever dat sunny beweging krijgt, dan maakt het toch niet uit als een ander meisje dat doet voor je! dan heb jij meer tijd voor je welsh en als je dan wat meer tijd hebt een keertje heb je nog altijd Sunny om te doen!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:20

ik zou hem gewoon houden en voor de kar zetten.
Dan kun je zelf nog eens met de wagen weg, daarnaast zou ik voor een bijrijder gaan en een bedrag van 75,- in de maand vragen.
Dit lijkt me wel redelijk. Zo kunnen jullie beide plezier beleven aan sunny, jij vangt een vergoeding en je kunt haar houden. Als het goed klikt met je verzorger en die zou een pony mogen hebben kun je altijd nog overwegen om haar te verkopen.
Ik zou er zeker nog even mee wachten want weg=weg.
ik heb ook 2 paarden het is hard werken maar zeker de moeite waard.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:59

Ik zou haar houden. Het is toch een leuke pony. en 8 mnd geleden neem ik aan dat je ook al wist dat je er te groot voor zou worden. Zet haar idd leuk voor een karretje.
Of neem een bijrijdster voor een paar dagen in de week, want zoals hier al gezegt word heeft niet alleen de berijdster er plezier van, maar sunny ook. Nee ik zou haar zeker niet weg doen...

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:01

Ik weet niet precies waarom om je een nieuw paardje neemt, maar ik zou gewoon geen nieuw paard nemen, en Sunny houden!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:01

Mag ik vragen waarom je haar gekocht hebt, 8 mnd geleden?
Heb je nu ineens andere doelstellingen om met je paard te gaan doen dan? Scheve mond\

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:10

ik zou hem als ik jou was verkopen wat heb je nou aan 2 pony's als je er toch geen tijd voor hebt? het is het een of het ander en sun krijgt het bij andere mensen zeker ook goed... en tuurlijk mag je aan die mensen vragen of hun stalling wel goed is...

maarre 1 ding waarom heb je hem 8 mnd geleden gekocht als je toch al wist dat je te groot voor hen bent??

Love the life that you live, live the life that you love

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 21:17

Heb dezelfde vraag als Laura. Je rijd recreatief en daar heb je geen grote pony voor nodig. Sunny is klein maar houd jou echt wel. kun je toch nog gewoon recreatief rijden? als ik recreatief reed, dan zou ik gewoon voor sunny gaan! die heb je tenslotte al 8 maanden..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:30

ik kan sunny op zich wel begrijpen.
Mocht er een periode ooit komen dat ik moet kiezen tussen jamey of honey... Tja
Dan zegt mijn hart (op dit moment) Honey, en mijn hoofd zegt Jamey, om het simpele feit dat ik met Jamey rijtechnisch gezien meer kan.
Sunny heeft niks aan deze reactie, maar ik kan wel haar twijfel begrijpen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 01:59

Verkopen!!!!
Waarom je in hoeken wringen om 2 paardjes te houden?
Gewoon verkopen en je op een nieuw paard storten dan ben je zo over Sunny heen!
Ik sluit me helemaal bij Steef aan!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 08:31

Het is al eerder gezegd: je kan Sunny beter verkopen. Waarom zou je iemand anders niet blij willen maken met je pony?

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:59

ik zou d'r verkopen, als iemand anders er zo veel plezier mee kan beleven is dat ook 't leukt voor sunny. maareh, hoe ga je je dan noemen............... Verward

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 16:17

Er komen woensdag mensen naar Sunny kijken, hun dochtertje schijnt lief met paarden te zijn.
Als het klikt,en die twee kunnen het prima vinden,
dan gaat de verkoop door...Als sun een goed tehuisje heeft en lekker door een meisje geknuffelt wordt en als ermee wedstrijden gereden wordt,dan doe ik het zeker Pling Ik ga voor het beste tehuis...

Sunny kan niet voor een karretje,en als ik het zou willen,zou ik haar echt helemaal,ja echt helemaal opnieuw moeten beleren omdat ze in mekaar zakt en gaat stijgeren bibberen en slaan bij het karretje...zo'n drama hoef ik niet nog is mee te maken Scheve mond\ En wat is nou leuk? Elke dag recreatief rijden? Ze houd nog geeneens de grote paarden bij!

Waarom ik haar kocht 8 mnd geleden? Ik dacht dat recreatie alles was,elke dag heerlijke buitenritten maken Lovers maar op een gegeven moment gaat het je vervelen,je wordt raar aangekeken door mensen omdat je op zo'n "kleintje" zit,je hoort mensen over je praten Scheve mond\ en dat is niet het enige,ik kan met sunny de duinen niet in omdat dat teveel voor haar wordt.En sunny is vroeger al een wedstrijdpony geweest,dus waarom nu niet meer? Ik zie er niet uit als ik wedstrijden ga rijden,met een klein meisje zou ze ook veel meer kunnen...
Eigelijk hetzelfde verhaal als Nathalie,alleen Robin was te oud en Sunny is te klein.Ik denk niet dat ik veel verdriet zal hebben als ik weet dat sunny een super super supergoed tehuis zou krijgen....

Ik denk dat ik ervoor ga,en als deze mensen niets worden,zoek ik een bijrijdster Lachen


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:37

Oei, oei ik weet dat dit wel lastig is. Ikzelf heb het geluk nu een grote rijpony te hebben en nog steeds mijn eigenste Beau ook. Beau heeft een verzorgster voor drie dagen per week en Pjelk loopt met mijn moeder in de les en doet voltige les dus zo lukt het mij wbt tijd. Financieel gaat het ook.
Nu terug naar jou. Je denkt nu waarschijnlijk dat een verzorgater de ideale oplossing is maar, vraag je dit goed af: is het nog wel leuk Sunny te hebben als je er (haast) nooit meer wat mee doet? Dan heb je er toch niet veel aan haar te houden en te betalen. Als je haar verkoopt is dat natuurlijk heel naar voor jou maar waarschijnlijk zal ze als ze echt een leuke en lieve pony is gauw een plekje vinden met lieve baasjes waar ze zich thuis voelt. Ik denk dat je best kan vragen of je kijken mag waar ze komt te staan.
Het is natuurlijk helemaal jouw beslissing en ik wens je veel succes met deze te nemen!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:44

Van mensen die je raar aan kijken zou ik me niks van aantrekken. als jij gelukkig met haar bent, wat kennen jou die mensen nou schelen?? Maar je moet doen wat je zelf wilt. Het is jou pony, en als je meer wil dan dat, is het voor sun ook beter haar weg te doen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, criollo_yess, DeGelukkige4, DotBot, Dunkeedoo, Essie95, Fwis, Hanneke_68, ikkedus, JoyenUnory, voet en 11 bezoekers