Herkeuring Painted Black e.a.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:41

Missouri schreef:

(net als die arme drommel in de herkeuringscommissie die PB erdoor laat Haha! )


*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Haha! Haha! Haha!


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 20:17

Pipo schreef:
Ben meer benieuwd of Sjefke zijn humeurtje onder controle kan houden Haha!


Gelukkig maken tegenslagen sterker... Cool

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:18

ceasario"]
[quote="Pipo"][quote="Missouri schreef:

Ik denk niet dat ze hem doorlaten, Arie snapt zelf ook wel dat hij anders een hoop aanzien verliest Haha!


De herkeuringscommissie keurt, dus ik vraag mij nog steeds af of Arie daar bij zit. Hoop van wel:D
[/quote]

Even de Column van Mijnheer Frenk Jespers lezen. in IDS pag. 51 Haha!
w.o.
"Wat ik niet begrijp is dat er nog steeds vragen zijn over wat we graag willen zien.
[/quote]


KWPN
16-04-2003: Paganini bij herkeuring ingeschreven


De zesjarige dressuurhengst Paganini (Havidoff x Bea ster van Statuar) is voor aanvang van de tussenbeoordeling door de herkeuringscommissie (Cor Moors, Marjan Dorresteijn en Harry Derks) goedgekeurd voor de KWPN-fokkerij.
Eigenaar Jo Rutten had herkeuring aangevraagd nadat Paganini na het verkort onderzoek niet in het stamboek werd ingeschreven. De herkeuringcommissie onderkent het feit dat de hengst meer souplesse zou moeten hebben, doch motiveerde de goedkeuring van Paganini met de redenen dat de hengst aanleg heeft voor de zwaardere oefeningen, kracht heeft in het achterbeen en zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:30

MissHIS"]
[quote="Pipo schreef:
Ben meer benieuwd of Sjefke zijn humeurtje onder controle kan houden Haha!


Gelukkig maken tegenslagen sterker... Cool
[/quote]

If it doesnt kill you, it makes you stronger Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:34

Hoewel ik niet zo in de rijpaarden zit ga ik vrijdag toch maar eens kijken, ben altijd wel in voor wat actie Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:37

Ilindra schreef:
Hoewel ik niet zo in de rijpaarden zit ga ik vrijdag toch maar eens kijken, ben altijd wel in voor wat actie Schijnheilig Haha!



Ben jij beroepsmatig niet opgeroepen dan Haha!

Pfff, waar moet dat heen, naar de HK voor leedvermaak Bloos Schijnheilig

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:40

Pipo schreef:
Ben jij beroepsmatig niet opgeroepen dan Haha!


Nope, maar ik neem wel m'n EHBO diploma en m'n Herman Finkers bandje mee Haha!
EHBO is m'n lust en m'n leven Muziek!

Afz:Lia Bloos!
Laatst bijgewerkt door Albert op 16-02-04 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:40

Hoe gaan ze met deze tekst om: Sjef had die ook gelezen. Knipoog

zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:44

Anky en Sjef kennen toch wel mensen binnen de "keurders". Ze zouden hem toch niet opnieuw aanbieden zonder dat er vooraf over een mogelijke opname is gesproken, niet?
Als ze niet geloofden in een goeie kans zouden ze volgens mij toch gewoon thuisblijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:44

ceasario schreef:
Hoe gaan ze met deze tekst om: Sjef had die ook gelezen. Knipoog

zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.



Even ontopic: Waarschijnlijk heeft hij die zin ook gelezen en het lijkt mij stug dat S en A PB weer aanbieden terwijl ze weten dat ze teleurgesteld worden. De kans dat hij ggk word lijkt mij dan ook zeker aanwezig.
Tijdens de hengstencompetitie won hij alles. Dat maakt hem zeker geen dekhengst, maar of ze er om heen kunnen Verward

Ik hoop van wel, maar ben erg bang van niet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:49

Pipo"]
[quote="ceasario schreef:
Hoe gaan ze met deze tekst om: Sjef had die ook gelezen. Knipoog

zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.



Even ontopic: Waarschijnlijk heeft hij die zin ook gelezen en het lijkt mij stug dat S en A PB weer aanbieden terwijl ze weten dat ze teleurgesteld worden. De kans dat hij ggk word lijkt mij dan ook zeker aanwezig.
Tijdens de hengstencompetitie won hij alles. Dat maakt hem zeker geen dekhengst, maar of ze er om heen kunnen Verward

Ik hoop van wel, maar ben erg bang van niet.
[/quote]

Citaat:
Tijdens de hengstencompetitie won hij alles


En als KWPN visitekaartje van de zomer in Verden.


Citaat:
KWPN
11-08-2003: WK Verden: Zilver voor Rousseau en Painted Black


Tijdens het Wereldkampioenschap voor jonge paarden in Verden hebben Hilltop Rousseau (Ferro x Roemer) en Painted Black (Gribaldi x Ferro) in hun leeftijdscategorie een zilveren medaille gehaald.

Nicolette van Lierop reed Rousseau vlak na Holga Finken met Fürst Heinrich (Florestan I x Donnerhall), die een monsterscore van 9,3 had neergezet. Voor Nicolette een extra motivatie om alles op alles te zetten en ervoor te rijden. Rousseau liep een schitterende proef, waarbij elasticiteit en charme gecombineerd werden met afdruk en power. Een prestatie die goed bleek voor de zilveren medaille in dit wereldkampioenschap.
Vier van de 15 finalepaarden waren van KWPN-makelij. Op de negende plaats eindigde Magic Rodrigo (Indorado x Stuyvesant xx), op twaalf de KWPN-hengst Rhodium (Ferro x G.Ramiro Z) en de 14-de plaats was voor XXL (Krack C x Balzflug).

Bij de zesjarigen had Anky van Grunsven met Painted Black in de eerste ronde al laten zien, dat ze een combinatie waren om rekening mee te houden, door een tweede plaats voor zich op te eisen. Deze uitgangspositie wist Anky met Painted Black te verzilveren in de finale, dankzij een proef waarin vooral de drafreprise van de chique Gribaldi-zoon bijzonder aansprak. De gouden medaille bij de zesjarigen ging naar de Sandro Hit-dochter Poëtin.
Maar liefst eenderde van de finalepaarden waren Nederlands gefokt. PAVO-winnaar Reduson Patser eindigde als vijfde, KWPN-hengst Paddox werd zesde, Pays Bas NL negende en Mayfield Pzazz 15-de.


De volledige uitslagen van het wereldkampioenschap zijn op de website van dit evenement te bekijken (klik hier)

(KdH, overname zonder toestemming verboden)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:42

Zal door zijn 'positief opvallende wedstrijdresultaten" nu wel geaccepteerd worden. Als Anky en Sjef denken dat hij niet genomen gaat worden wagen ze die gok niet. Hebben vast wel een en ander aan informatie ingewonnen. Maarja goede wedstrijdprestaties van een hengst maken hem nog geen vaderfiguur.
Maarja niet geschoten is altijd mis (en soms meerdere keren, we zullen zien). Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:02

Ok, dit wil ik niet missen, ik ben ook van de partij Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:03

Rinske schreef:
Ok, dit wil ik niet missen, ik ben ook van de partij Haha!


Zo erg kijk ik er nou ook weer niet naar uit... Scheve mond


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:06

MissHIS schreef:
Ik moet nog even kijken in verband met school, maar als het even kan ben ik vrijdag aanwezig om het spectakel te aanschouwen... Maar brr....ik moet er toch niet aan denken dat ze Painted Black dit keer wél nemen?!

Wees maar niet bang dat doen ze ECHT NIET!!! Anders daalt mijn waardering voor het kwpn wel heel erg snel. Ik neem aan dat de heren van de jury hun poot stijf houden en dat anky en gevolg hun zin gewoon niet doorgeduwd krijgen. Mocht dit wel zo zijn is het weer duidelijk dat het een grote politiek is van wie heeft de grootste mond en wie kent de juiste mannetjes of hier en daar wat steekpenningen ofzo.

De eigenaren van painted black moeten hem maar bij een leuke pony stamboek aanbieden Bloos

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:12

Dat vind ik persoonlijk ook weer overdreven. Laten we zijn nakomelingetjes maar afwachten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:13

GribaldiFAN schreef:
Anders daalt mijn waardering voor het kwpn wel heel erg snel.


Zelfs de mijne! Bloos! (objectiviteit )

Maar goed, we zullen zien! Lijkt me stug dat Anky en Sjef het opnieuw proberen alleen op basis van de vorige beoordeling van het KWPN over Painted Black. Want dat was toch niet hoopgevend voor op de korte termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:15

GribaldiFAN schreef:
Wees maar niet bang dat doen ze ECHT NIET!!! Anders daalt mijn waardering voor het kwpn wel heel erg snel. Ik neem aan dat de heren van de jury hun poot stijf houden en dat anky en gevolg hun zin gewoon niet doorgeduwd krijgen. Mocht dit wel zo zijn is het weer duidelijk dat het een grote politiek is van wie heeft de grootste mond en wie kent de juiste mannetjes of hier en daar wat steekpenningen ofzo.

De eigenaren van painted black moeten hem maar bij een leuke pony stamboek aanbieden Bloos

Grib, ik ben er bang voor dat ze hem wel nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat Sjef en Anky zichzelf zo voor schut zetten om hem nogmaals aan te bieden. Die moeten al contact hebben gehad over deze actie.

Anders hebben ze een bord voor hun kop! ( dit is de optie waar ik voor ga trouwens Haha!)

Maar ik denk dat Pb goedgekeurd gaat worden Huilen Huilen Verdrietig

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:15

Nee ze zullen echt wel iets weten wat wij niet weten anders zullen ze dit niet doen. Ben wel heel erg benieuwd wat dat is. Iid de sportprestaties van de hengst zijn niet verkeerd hoor. Maar vind de hengst niet interessant genoeg als aanvulling voor de kwpn fokkerij. Daarnaast blijf ik het een pony vinden die me kwa bouw ook niet echt weet te charmeren.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:18

Btw vind ik het bloed gribaldi x ferro ook niet echt origineel Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:19

Trouwens..........van Sjef kan ik het mij nog wel voorstellen dat ie zichzelf voor schut zet Haha!:D

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:24

GribaldiFAN schreef:
Btw vind ik het bloed gribaldi x ferro ook niet echt origineel Haha! Haha! Haha!


Moederlijn is óók weinig interessant.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:27

MissHIS"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Btw vind ik het bloed gribaldi x ferro ook niet echt origineel Haha! Haha! Haha!


Moederlijn is óók weinig interessant.
[/quote]

Vraag ik me toch echt af waarom mensen hem als een aanwinst beschouwen voor de kwpn fokkerij? Neem aan dat je daar meer voor moet hebben dan een mooie prijzenkast en een anky op je rug?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:37

Beter nog dat ze presteren dan dat ze een super exterieur hebben of super moederlijn of weet ik wat.
In Verden heeft hij het toch ook wel zeer goed gedaan, en om nu te zeggen dat dat enkel door Anky komt.... dan zouden ze beter elke hengst door Anky laten rijden.
Goedkeuren op basis van prestatie gebeurt toch. Is nog niet zo opvallend, maar het zal er wel aankomen zeker.
Waarschijnlijk is het KWPN ook wel bang dat ze nu met een PB gaan eindigen die op z'n 8e GP loopt, vanalles wint en zoveel keer door het KWPN werd geweigerd. Dan moeten ze hem op de lange duur toch nog op basis van prestatie gaan aannemen. Ze zitten in een moeilijk parket.... ben benieuwd.
(Ik denk dat ze hem voorlopig gaan nemen, en hem mogelijks op basis van nakomelingen buitenzwieren.)

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:40

Pipo"]
[quote="MissPPP schreef:
Ja! Maar ik vind het wel logisch zo bezig te zijn!
Het is toch absoluut heel erg vreemd om een hengst af te wijzen bij de 1e bezichtiging (als de enige toch van de oudere hengsten?) En hem vervolgens weer voor de herkeuring te gooien?
Op welke grond worden de hengsten daarheen gestuurd? Door de eigenaren zelf of door het KWPN?


Ze worden door de eigenaren aangeboden, dus het kwpn kan daar weinig aan doen.
[/quote]
Tevens kost het de nodige euri, zo'n extra rondje.

Hebben jullie niet zoiets van laat de fokker maar uit maken of hij met zijn merrie naar PB gaat of niet?
Als ze ooit een Gribaldi willen dan denk ik dat dit de beste is. Niet qua exterieur maar qua interieur. Denk dat ie beter fokt dan dat ie er zelf uitziet maar goed dat is verwachting obv een enkele nakomeling.

Per slot van rekening wordt er dankbaar misbruik gemaakt, van de resultaten die op zijn palmares staan.

Als PB niet kan, had Rubels dan wel gemogen?

Hebben beide natuurlijke aanleg of is datgeen wat je ziet door training verkregen?

Hengsten als Graaf en Hay Guy waren eveneens 'grensgevallen' qua exterieur maar die dekken vervolgens toch geen honderden merries.

Bij dit soort hengsten hoort mijnsinziens een goed voorlichtend verhaal, ja open communicatie, mb.t. het merrie materiaal wat bij dit soort hengsten aangeboden zou moeten worden. Een gewaarschuwd fokker telt voor twee. Diegene die dit advies niet volgen moeten vervolgens ook niet zeuren als ze met hun veulen naar de Hedelse markt moeten. De verantwoordelijkheid ligt bij de fokker zelf die de partnerkeuze maakt.

Zowiezo ben ik er voorstander van dit soort dicussiegevallen te limiteren tot de veulens bekenen zijn.

Pfff 'k ben blij dat ik geen dressurpaarden fok Haha!

Montreal? gewoon keuren hengsten die dit niveau presteren horen erbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers