Paarden laten weghalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Paarden laten weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 17:07

Nou kijk het zit zo, bij Marilyn om de hoek staan nog 4 paardjes.
Maar het kan echt niet langer meer zo. Ik zeur echt niet snel maar dit kan niet door de beugel

Halsters die kapot zijn en dus maar om de nek worden gebonden om te poetsen.
Zadels die niet passen
Paard wat door zijn benen zakt bij amper 30 kilo
De eigenaresse heeft een stukje grond van nou pak weg 10x10, vol met bagger overal gevaarlijke obstakels, zoals kruiwagens, emmers, scheppen, hooivorken waar ze zich aan kunnen bezeren.
Een paardje is ook onwijs mager

Ze heeft een schuilhokje voor 1 paard
En als laatste zijn er nu 2 pony's zo verkouden dat je de neusgaten niet meer ziet zitten, helemaal geel van de snot, het druipt zo nu en dan ook op de grond en hun neus is helemaal hard bij de gaten. Maar dat is nog niet eens alles, paardjes moeten gewoon nog steeds 2 uur lang rijden.

De veearts laat ze ook niet eens komen

Nou in mijn ogen kan dit dus niet.
Wat is jullie mening?
En als ik de dierenbescherming bel, worden ze dan gelijk weg gehaald, ik weet dat het vaak eerst bij een waarschuwing blijft, maar als je alles bij elkaar ziet, zouden ze, ze dan niet gelijk weghalen?

22 Januari verwachten we ons kleintje


fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:15

Ik zou in dit geval in ieder geval contact opnemen met de dierenbescherming. Dit klinkt wel erg ernstig. Maar wie gaat er dan twee uur lang op een snotterende pony rijden???

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 17:17

Ja dat begrijp ik ook niet, de eigenaresse geeft les op die pony's.
Soms gaan ze alle 4 naar buiten soms maar 2, zoals vandaag.
Maar ze heeft er weer en dan kiest ze precies die 2 die snot verkouden zijn. Terwijl die andere 2 gelukkig nog redelijk gezond zijn.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:26

DB inschakelen, zo snel mogelijk! Ze komen gewoon langs en je kunt alles anoniem doen. Geen probleem dus!

Der Ellmauer Dancing Queen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:28

waar staan die dieren?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:32

Ik zou zeker de DB bellen want dit verdienen die paardjes niet!
Laat je weten wat he gedaan hebt en hoe het afgelopen is want ik hoop dat er snel wat aan gedaan wordt!!

Rona, Linanda en Oackly

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 17:36

20 meter van Marilyn vandaan, in Den Haag, dichtbij station laan van nieuw oost indiƫ.

Ik ga morgen even bellen en ik denk zelfs dat ze al een keer een waarschuwing heeft gehad, maarja ookal niet. Ik ga er zowiezo melding van maken.

22 Januari verwachten we ons kleintje

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:44

daar langs het spoor.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:56

meteen de DB bellen! dit is echt heel zielig...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 18:01

ja, langs het spoor ja.
Ben je er ook wel eens geweest of ken je er soms iemand?

22 Januari verwachten we ons kleintje

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:32

Bellen hoor!!!
Dit kan echt niet door de beugel!!!
Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:01

hoe is het nu verder gegaan?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 21:14

Een vriendin van mij, zei nou ik bel wel dan hoef je het niet anoniem te doen etc etc.
Maar die heeft het dus niet gedaan, maar ik bel dus morgen even zelf.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:22

ohzo
nou ja succes
hopelijk doen ze er wat aan!

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:31

gewoon bellen anoniem, mensen met dieren moeten er goed voor zorgen zo niet, zijn ze het niet waard dus is het alleen maar mooi als de boel in beslag wordt genomen Stoom uit je oren

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:36

hebben jullie een tijdje terug in de krant gelezen dat mensen die een huisdier willen aanschaffen deze alleen nog van een bepaalde lijst met toegestane dieren kunnen halen? En daarbij moeten ze ook aangeven of ze wel goed voor de dieren kunnen zorgen. Ik vond dit persoonlijk een super goed idee! Hoop ook wel dat t erdoorheen komt! (was geloof ik nog alleen een plan)

Verder idd gewoon bellen! Onwetende mensen zijn de ergste die er zijn, al weet ik natuurlijk niet of t in dit geval ook onwetendheid is of gewoon opzet.. In dat geval is het NOG erger dan onwetendheid..

Onderschriftloos :Y)

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:02

Ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan, halsters die kapot zijn: wat een dierenbeulerij. Paarden in de bagger, ik denk dat ze dat alleen maar lekker vinden. Tuurlijk wil je voor elk paard een ideel leven, maar wat is dat. Aan de ene kant is het zielig als er nooit naar een paard wordt omgekeken maar aan de andere kant is het zielig als hij ondanks dat hij verkouden is zijn brood moet verdienen. Bij mijn eigen paard haal ik er gelijk een veearts bij als hij verkouden is, maar ik kan niet in andermans portemonnaie kijken. Voor een paard met snottebelen kan het volgens mij niet echt kwaad om rustige ritjes in de buitenlucht te rijden.

Z1+1

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:05

Ik ben het een beetje met Petrabonanza eens... Ik weet niet of dit wel een zaak is voor de DB. Tuurlijk is het niet ideaal maar ook geen mishandeling... Misschien moet je de eigenaar eens aanspreken?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:10

SuperSmurf schreef:
hebben jullie een tijdje terug in de krant gelezen dat mensen die een huisdier willen aanschaffen deze alleen nog van een bepaalde lijst met toegestane dieren kunnen halen? En daarbij moeten ze ook aangeven of ze wel goed voor de dieren kunnen zorgen. Ik vond dit persoonlijk een super goed idee! Hoop ook wel dat t erdoorheen komt! (was geloof ik nog alleen een plan)


Ik denk dat in de praktijk blijkt dat ineens de helft van de bokkers geen paard meer mag kopen. Het idee alleen al dat iemand anders daar over gaat beslissen vind ik eerlijk gezegd een beetje ver gaan.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:13

Ik zou wel de DB bellen, beter dat hun beslissen of het wel of niet aangepakt moet worden... Een belletje kan geen kwaad en een bezoekje van de DB ook niet. Beter bellen en dat dan blijkt dat er niets aan de hand is als niet bellen en dat het wel nodig is... Succes en houdt je ons op de hoogte?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:11

Zo hebben wij 2 jaar terug ook de DB op de stoep gehad.
Achteraf moesten wij en hun er om lachen maar goed.

Iemand vond het bij ons ook zielig, shetjes in een nat blubber weitje....
Wat die mensen niet wisten was dat ze een uitloopstal met goede bodem en goed voer hadden....

DB zei wel dat ze alle klachten serieus moesten nemen en daarom kwamen maar toch vervelend als je thuis komt van een rit en opeens plaatselijke politie met bereden politie en DB voor je poort ziet staan.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:37

Maar voor hetzelfde geld was er miss wel iets geweest...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:44


Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:31

Mijn tante had vroeger een Drentse Patrijs, die vaak aan de ketting lag (met schuilhok) en mensen die het terrein opkwam woest blaffend wegjoeg... Heeft ook iemand de DB gebeld, alleen toen de inspecteur kwam lag het dier languit op de bank te slapen...

Europe is our playground

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:42

Idd gewoon bellen de DB kan bepalen of ze er wat aan kunnen doen.

Wij hebben het 2 jaar geleden gehad een jong paard was verlamt geraakt en lag achter in de wei. Wij met de trekker met de trailer er naar toe het beestje in de trailer het zag er nou idd niet echt fijn uit maar het diertje werdt niet geslagen niet geschopt alleen waren we met 5 man hem de trailer aan het in slepen. De DB was gebeld en die kwamen de volgende dag verhaal halen. Wij zo van hoe hadden we het dan moeten doen hem daar laten afspuiten en door de wei naar de weg slepen? Nu is hij netjes weg gebracht in een trailer vol met stro en water en hooi. Snap dat mensen het een naar gezicht vonden maar je moet soms wat.

...Dreaming with my eye's wide open...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Harkie, ZarahZoe en 35 bezoekers