Kaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Kaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 21:34

Mijn verzorg paard Duncan is achter zijn oren helemaal kaal!! Aan zn halster en hoofdstel is niks te zien. Ik zie ook niet dat hij erg jeuk heeft ofzo. En het word steeds erger!!
Ik heb er helaas geen foto van!!

Groetjes LoveDunc

vallie

Berichten: 584
Geregistreerd: 23-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:51

kan het door zweet komen dat schuurt? Probeer met een schapebontje om zijn hoofdstel of het beter gaat en goed in het vet houden!

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 21:54

Ja ik was al van plan om er een bontje omheen te doen, en ik hou het vet/zacht met uierzalf

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:15

moet hij perse een halster om dan? Ik zie paarden altijd liever gewoon zonder poespas.. Liefst ook zonder deken, maar ja.. dat wordt wat moeilijk met een geschoren knol! Haha!
Misschien verbeterd het namelijk wel zonder halster en als dat zo is, kan je er dus wel van uitgaan dat t halster is dat zo schuurt

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:33

Het lijkt me wel handig om een halster om te doen, wanneer je ermee bezig bent en er wordt niet gezegd dat ie op stal of in de wei altijd met halster om staat.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:55

ja dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar t lijkt mij niet dat ie van het half uur dat ie dan per dag een halster om heeft, meteen kaal wordt, denk je ook niet?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:05

Mijn paard heeft hetzelfde probleem in het voorjaar ; ze heeft dan een heel dunne vacht en alles wat maar een beetje bezweet raakt en/of schuurt veroorzaakt kale plekken achter de oren, maar ook onder de bakstukken en bij de singel.
Mijn ervaring is er juist helemaal niets op te smeren, omdat dat de huid te zacht maakt en de boel een beetje gaat smetten.
Wat ik elk voorjaar gaf is "equi Derma" (van Sectolin), dat is een klei-achtig voedingssupplement die de huidfunctie ondersteunt, dat heeft goed geholpen.
En natuurlijk het zweet wegsponzen en de huid goed droog deppen, zo min mogelijk een halster om of iets met een (wasbaar!) bontje.

Dit jaar wacht ik het even af, omdat ze MSM als supplement krijgt, dat verbetert ook huid en haar.
Succes!

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:25

SuperSmurf schreef:
ja dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar t lijkt mij niet dat ie van het half uur dat ie dan per dag een halster om heeft, meteen kaal wordt, denk je ook niet?


IK ben soms wel 2 uur met hem bezig hoor!! Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:53

na het rijden et zweet weghalen met een natte spons. Helpt goed tegen schuurplekken e.d want door het zweet komt schuring. k hoop dat je er wat aan heb...

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:04

Mij paard had vorig jaar rond deze tijd ook in eens kale plekken op zijn hoofd. De paniek bij de gedachte aan schimmel sloeg toe, maar wat bleek: hij was druk aan het verharen en op die plekken zat nog geen nieuwe vacht. Hij is dit jaar alleen wel later met in de rui raken, komt nog wel.
Maar ik weet niet of dit bij Duncan ook een optie zou zijn, of is hij geschoren afgelopen winter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:39

Ben je toevallig een andere zadelzeep gaan gebruiken de laatste tijd? Kan nl. ook een allergische reactie zijn.

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 21:53

esther82 schreef:
Mij paard had vorig jaar rond deze tijd ook in eens kale plekken op zijn hoofd. De paniek bij de gedachte aan schimmel sloeg toe, maar wat bleek: hij was druk aan het verharen en op die plekken zat nog geen nieuwe vacht. Hij is dit jaar alleen wel later met in de rui raken, komt nog wel.
Maar ik weet niet of dit bij Duncan ook een optie zou zijn, of is hij geschoren afgelopen winter?


Duncan word nooit geschoren!!

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 21:54

Bedankt voor jullie reacties! ik ga het allemaal proberen!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:29

LoveDunc schreef:
Duncan word nooit geschoren!!


dan zou het dus best kunnen. Lachen

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:18

esther82"]
[quote="LoveDunc schreef:
Duncan word nooit geschoren!!


dan zou het dus best kunnen. Lachen
[/quote]

Inderdaad! ik ga het even met Ursula overleggen Knipoog