Ik heb mezelf geopereerd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 12:15

Mijn kaak was een paar dagen geleden enorm dik. Na twee dagen twijfelen ben ik naar de tandarts gegaan en die heeft een foto genomen. "Ja, wel dik, maar er zit geen stukje kies of wortel meer in." Het moest even wat minder hard worden en dan kon de kaakchirurg er een sneetje in maken en dan zou de rommel eruit gaan.

Ik merkte 's avonds dat als ik zelf tegen de kaak aan duwde, er rommel aan de binnenkant uit kwam. De volgende ochtend was mijn kaak al een stuk dunner en de dagen erna trok het verder weg. Toch bleef er een stukje wel een beetje pijnlijk, maar ja, dat zou vanzelf wel wegtrekken.

Zojuist zat ik wat tegen mijn kaak te duwen en voelde eens aan de binnenkant. Ineens voelde ik een raar hard bultje dat ik kon bewegen. Het voelde als een stukje bot.
Ik heb een hele tijd wat zitten te frunniken en ik wist gewoon zeker dat het een los stukje bot was. Na een tijdje heb ik een pincet erbij gepakt en met de spiegel erbij heb ik dat stukje bot eruit getrokken.
Nou blijkt het dus echt een botsplinter te zijn die nog de hele tijd in mijn kaak zat. Daarna werd ik wel even erg misselijk. Maar... de pijn in mijn kaak is ineens weg!!!

En dan te bedenken dat de tandarts een foto gemaakt heeft en zei dat er niks meer in zat. Lekker vakkundig...

Ik heb nu nog wel een beetje een bloedsmaak in mijn mond, maar dat spoel ik wel even weg met wat drinken.

De pijn is weg, heerlijk!!!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:29

Haha, go dokter Kitty!

Kan je ook ff naar m'n moeder komen kijken? Die is een paar dagen geleden ook met kiespijn naar de tandarts gegaan en kwam met meer kiespijn terug : Misschien dat jij dat ook ff kan fixen? Haha!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:30

Was dat overgebleven na het trekken van je verstandkiezen? blehhhh

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:32

iehw een stuk bot????? brrr wees blij dat t eruit is!! knap hoor dat je dat zo ff bij jezelf kon doen!! ik zou gelijk wit wegtrekken en flauwvallen (hou er niet van om mezelf te pijnigen Haha!
maarreh ga je nu chirurg worden?? Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:46

*rilling loopt over m'n rug*
ander tandarts dan maar?
jesses joh!

goed van je!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 13:16

Ik heb de splinter even ingescand:

Afbeelding

Dit is op ware grootte...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:18

Jakkus!!!!!! Naja, nu is het in ieder geval over.... Liever zelf doktoren dan weer naar die kaakchirurg hè? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:25

Jakkes. Geen wonder dat je kaak zo dik bleef Frusty . Geeft echt vertrouwen zo'n kaakchirurg.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:35

Ben ik ff blij dat ik net heb gegeten. Gadver. lekkere tandarts. Stop die splinter maar in zijn kont.

Haha!

greetz Merilyn

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:37

GADVERRRRRRRRRRRRRR en dat zag hij niet op de foto ???????????? wat een prutser

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 14:00

Het is inderdaad een overblijfsel van die verstandskies die verwijderd is. Ik baal er ook goed van dat dat is blijven zitten en dat de tandarts hem niet gevonden heeft. Niet bepaald professioneel.

Het eruit halen van die splinter deed trouwens nauwelijks pijn. Er stond (door die splinter) nog steeds wat druk op mijn kaak en door het eruit halen ging die druk weg.
Ik hoop alleen dat het nu niet weer gaat ontsteken... Lips are sealed

Maar.. als iemand nog last heeft van kiezen ofzo, stuur me dan maar een PB. Als ik zelfs mezelf kan opereren, dan moet een ander helemaal geen probleem zijn Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:01

Ik hoop voor je dat je nog genoeg ontstekingsremmers in huis hebt.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:56

tsssk ik zou je geld voor die foto's maar terugvragen want dat is natuurlijk b*llsh*t zo!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 15:08

Ik zou de tandarts even goed laten schrikken en teruggaan met dat stukje bot. En dit hier stond niet op de foto zeker... Hoe komt het dat dat het er vanzelf (maar ff niet vertellen dat je het eruit gefrunnikt hebt) uit is komen rotten?
Ik ben ook tot zoiets in staat. Trok vroeger al tanden uit mijn mond als ik ze maar ietsie voelde wiebelen.
Beterschap.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 15:14

Tjeetje... da´s geen splinter meer, da´s gewoon een bot Boos! !
Goed je mond spoelen met antiseptisch mondwater, zodat er niets gaat ontsteken hoor!!!!
Meid, veel sterkte Lachen !!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 20:27

Lekkere tandarts heb jij! Ik zou teruggaan met die splinter. Of splinter, het is gewoon een heel stuk bot! Tsss... en daar loop jij nou zo'n tijd voor met een dikke kaak. Schoonhouden die boel nu hè, voordat het weer gaat ontsteken!

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 20:36

jeetje!! Teruggaan met die handel Boos! Stoute tandarts! Boos!

Wel knap van je dat je jezelf hebt geopereerd!!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:03

dat is best een groot stukje.....Leuke kaak chirurg heb jij zeg. Haha!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:07

Ik word een beetje misselijk... Scheve mond\
Wel knap van je hoor, en idd duw die splinter maar terug in z'n reet Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 00:33

Whoses, stoer zeg!! Er zat dus kortom nog een halve kaak in je tandvlees, heb je de tandarts al op de hoogte gesteld? (misschien dat fotootje een beetje vergroten, en dan naar em emailen Haha! )

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 01:52

Gatverdamme zeg, en ik moet binnenkort voor de rechterkant (ben al een keer voor de linkerkant geweest), ik durf spontaan niet meer!
Maar ik zou wel teruggaan met die splinter, want dat is toch een best ernstige fout. Gewoon mee confronteren en op zoek naar een andere tandarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:22

Jasses wat een griezelverhaal...... Haha! Dapper hoor dat je het er zelf uitgehaald hebt; zou ik nooit durven.... (had allang op de grond gelegen denk ik)

Om een ontsteking te voorkomen zou je even een paar keer per dag met Bocasan kunnen spoelen, dat ontsmet. Kun je gewoon bij de drogist kopen. Klein zakje, even in een flinke slok lauwwarm water en even in je mond houden. Daarna uitspugen en niet meer je mond spoelen.

Ik hoop voor je dat je nu van die ellende af bent!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:28

Ik moet nog voor de bovenkant en ben pas voor de onderkant geweest. Ik durf alleen niet meer, en na dit helemaal niet.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:32

Dit had dus mijn verhaal kunnen zijn!! *LOL*

Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen zijn er geen foto's gemaakt. Ik heb het er dus ook zelf uitgehaald en daarna was de pijn ook bij mij weg! Party!!

Is alweer een paar jaar geleden trouwens.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 11:02

Gatsie, da's echt een mega splinter!!

Waardeloos, dat die kerel dat niet zag, het kan misschien ook ergens achter hebben gezeten dat het "verstopt" was op de foto.

In elk geval fijn dat je geen pijn meer hebt en als ik nog eens last krijg van kiespijn bel ik je

Haha!