In hoeverre mag je weigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

In hoeverre mag je weigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:54

Om vroeger te starten?

Voorbeeld:

Vandaag was ik op wedstrijd en de rubriek begon om 9 uur. Ik moest als 17e, dus ongeveer rond kwart voor 11, 11 uur, afgaande op een gemiddelde van 8 combinaties per uur.

Ik was er al 5 over half 10. Toen waren er nog geen uitvallers bekend bij de ringmeester. Rustig een beetje rond gekeken, betaald en toen naar de losrijring om te kijken hoe ver ze al waren.

Nummer 9 ging de ring in, dus ik dacht: ik zal maar eens rustig op gaan zadelen. 1 combinatie later kom ik dus terug met paard en al, zegt de ringmeester: Ik zou maar opschieten, want je moet meteen de ring in....

WAAAAATT??? Dat kan niet, ik was nr. 17! Nummer 10 was er nog, nummer 11 had op laatste moment dus afgebeld en de nummers 11 t/m 16 waren niet op komen dagen. Boos!

Ik moest dus, na 5 minuten losrijden, waarvan er minimaal 2 rodeo waren omdat Imker dus geen zin had in een superlosrijsnelheid en ik er bijna langs lag Bloos! , dat doet 'ie anders nooit hoor .

Heel mijn proef heeft hij lopen kloten, niet nageeflijk te krijgen en het was een totale ramp.
Het secretariaat was niet ontvankelijk voor commentaar, dus daar had ik ook niets aan. Volgens haar had ik moeten zeggen (LUID en duidelijk) dat ik nog niet klaar was. Dat DEED ik ook, alleen die man luisterde niet .

Had ik mogen weigeren om zo vroeg te moeten starten of stonden zij in hun recht?
Ik was niet de enige die commentaar had, het secretariaat werd platgelopen door boze amazones.

Toos paardloos


AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 14:12

Als er zoveel uitvallen moeten ze gewoon een pauze inlassen. Met 1 a 2 uitvallers moet je altijd wel rekening houden. Maar 6 achter elkaar!

Er is niet echt een regel voor, maar als ze gewoon nr 17 direct na nr 10 willen laten starten geeft het wel aan hoe de organisatie tegen de deelnemers aankijkt. Je betaalt inschrijfgeld en daar mag je ook wat voor terugverwachten.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 14:14

Eerlijk gezegd snap ik ook niet dat de jury er zelf niets van zei. Waar ik vandaag gejureerd heb, werd ook een extra pauze ingelast door de vele uitvallers.
Ik vind dat als jurylid niet meer dan normaal, zo heeft iedereen de tijd normaal los te kunnen rijden.
Maar ja, ik ben zelf startend jurylid dus misschien dat ik me daarom meer kan verplaatsen in de deelnemers.

Formeel moet je een uur eerder aanwezig zijn ivm uitvallers. Dus ik denk dat de organisatie op zich wel in zijn recht staat, maar het blijft natuurlijk vreemd om van iemand te verwachten dat hij na 5 minuten losrijden klaar is.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 15-02-04 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 14:31

ik was anderhalf uur van tevoren aanwezif. Maar als niemand mijn zegt dat er 6 achter elkaar voor mij uitvallen, kan ik daar in principe niets aan doen....

Toos paardloos

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 14:52

Ik weet het niet precies, maar er is een verschil in de manier waarop je vermeld staat op de startlijst. Bijvoorbeeld: vaak staat er op de startlijst de precieze tijd waarop je moet rijden: 14.39, zover ik weet, is de organiserende vereniging verplicht om jou om die tijd te laten rijden, later mag, bij inloop mag eerder ook, mits je dat zelf wilt. Als je een startlijst krijgt waarop tijdsindicaties staan voor de rubriek waarin je rijdt, mag je starttijd varieren en ben je zoals eerder vermeld verplicht een uur van tevoren aanwezig te zijn. Maar als ik je bovenstaande stukje lees, was je dat ook keurig. Erg slordig van de ringmeester dat deze je niet heeft verteld dat er uitvallers waren of dat je in ieder geval eerder moest starten. Heb het ook al een paar keer mee gemaakt, soms is de jury niet voor rede vatbaar en moet je zonder behoorlijk losgereden te hebben de bak in, super vervelend is dat.

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:18

Zulke dingen heb je wel vaker kan er zelf ook niet goed tegen. En vaak is het dan ook nog zo dat degene die te laat waren gewoon als laatst mogen starte of er tussen in dat vind ik dan nog het ergst heb jij je voor hun moete haasten en dan kome hun op hun dooije gemak de losrijbak ingerede en mogen dan ook nog rijde waneer ze er klaar voor zijn.

ik vind emeraldo het liefste en schattigste paard
en het is zomer


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:20

erg irritant dat je zo vroeg moest starten zeg! en zeker niet lekker voor je paardej...ik vind dat de organisatie daar wel rekening mee had moeten houden, je kan een paard moeilijk na 5 min. losrijden al een proef laten doen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 16:29

Er was dus een startlijst op volgorde, niet op tijd. Ik moest als 17e en dan moet je maar gokken hoeveel er in een uur gaan. Waar ik was, proppen ze er 10 in een uur, blijkbaar... .

Verder nog over die uitvallers: er wordt gewoon niet meer afgebeld tegenwoordig. Een vriendin van me, zei al dat het na de Kampioenschappen slapjes wordt, maar dat mensen gewoon het fatsoen niet hebben om even een belletje te plegen, is toch wel erg triest...

Toos paardloos

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 16:42

ik had dat afgelopen vrijdag ook op een wedstrijd al was het bij mij voor 8 tot 10 minuten. ik mocht de ring in maar mocht ook wachten tot het tijd was ( er werd hier op tijd gereden) en dan zou er een korte pauze worden ingelast..
ben trouwens wel gestart want ik was er wel klaar voor

ONDERSCHRIFTLOOS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 16:44

8 minuten is toch wel een verschil met 45 minuten... 8 minuten moet niet veel uit hoeven maken, maar drie kwartier vind ik een beetje veel.... Ik mocht niet kiezen: MOEST de ring in, kon anders naar huis (had ik dat laatste maar gedaan....)

Toos paardloos

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 16:45

ik heb altijd nog langer mogen losrijden !
of er echte regels over zijn dat weet ik niet, maar normaliter lassen ze dan gewoon een pauze in!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:43

Ik had het laatst een keer in Ermelo gehad, ik kon toen of starten of naar huis gaan... vielen der toen ook 6 voor me uit Boos!
ik had toen toch maar gestart maar fijn ging het niet

............

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 17:59

De volgende keer start ik niet meer... Dan ga ik zo wel naar huis, om me niet te laten vernederen. Nu zat ik ergens in de middenmoot, terwijl ik de vorige keer daar met de prijzen naar huis ging!

Toos paardloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:03

Ik vind het een domme zet van de organisatie, zo bezorgen ze zichzelf een slechte naam.
Je was ruimschoots op tijd aanwezig en je hebt geinformeerd of er uitvallers waren, meer kun je op dat moment niet doen.
Dat er dan ook nog een stuk of zes uitvallers zijn die zich niet afgemeld hebben daar kan de ringmeester niets aan doen, maar jij al helemaal niet.
Op zo'n moment zouden ze er goed aan doen om een pauze in te lassen.

Ik denk dat bijv. een officiele klacht bij de KNHS weinig zin heeft, maar ik zou toch wat op papier zetten en dat naar de organisatie van deze wedstrijd sturen.
Met de vraag of ze een toelichting kunnen geven en hoe ze in de toekomst om denken te gaan met zulke voorvallen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:42

Geen flauw idee maar ik denk niet dat ze dit zomaar kunnen doen. Net wat al eerder is gezegd, 1 of 2 uitvallers kan gebeurem, maar meer dan dat, nee dan zouden ze eigenlijk een pauze moeten inlassen!
Aan de andere kant... ik zou het nieteens zo erg vinden, mijn paard loopt het lekkerste als ik niet te lang losrij, maargoed als het allemaal zo gehaast moet is het ook niet echt leuk

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:51

had ik vandaag ook Verward
had net 3 rondjes gestapt en moest erin. alleen hier kwam het door mijn papsie die te laat was Boos!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:04

Met 6 uitvallers achter elkaar, vind ik dat jij mag zeggen van de boom ik start pas over minimaal een half uur! 6 uitvallers dat is 3 kwartier! En ik snap het secretariaat niet, want door 6 uitvallers loopt toch het hele programma in!! Daar hebben ze dan zelf de hele dag last van! T is gewoon zonde van je wedstrijd, je hebt wel inschrijfgeld betaald en geen eerlijke kans gekregen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:51

Nou Imker, bij ons hadden we dan even een pauze ingelast, want dat er ineens 6 uitvallen moet niet kunnen.

Bij ons gaan we door, mits iedereen er is. Stel een rubriek zou om 13.30 beginnen, maar door 4 uitvallers lopen we een half uur in, iedereen moet een uur van te voren aanwezig zijn, dus zouden we eerder kunnen beginnen, wat we ook bijna altijd doen. Als eentje er niet is willen we die nog wel eens als laatste zetten, als de rest van de rubriek er mee eens is Lachen
Laatst bijgewerkt door liberty op 15-02-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 21:05

Liberty, misschien kom ik dan eerdaags wel jullie richting in!

Toos paardloos

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:31

Doe dat imker

Lielle en moeder hebben vandaag ook meegereden, en dat was niet slecht Haha!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:45

nou das lekker balen zeg voor jullie! zelf gelukkig nooit last van gehad, maar ik zou er ook niet vrolijk van worden, kan je niet een officiele klacht indienen ofzo?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:02

liberty schreef:
Doe dat imker

Lielle en moeder hebben vandaag ook meegereden, en dat was niet slecht Haha!

ja, wij waren best tevreden Knipoog het was nu trouwens mijn moeder's (=Merlijn) laatste winstpunt

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:02

patos schreef:
Ik weet het niet precies, maar er is een verschil in de manier waarop je vermeld staat op de startlijst. Bijvoorbeeld: vaak staat er op de startlijst de precieze tijd waarop je moet rijden: 14.39, zover ik weet, is de organiserende vereniging verplicht om jou om die tijd te laten rijden, later mag, bij inloop mag eerder ook, mits je dat zelf wilt.


Hoeft niet perse. In het vraagprogramma kan vermeld zijn dat de organisatie zich het recht mag voorbehouden om de aanvangstijden van een rubriek te verplaatsen. (dus vroeger of later). De jury had er iets van kunnen zeggen. Als ik zelf jureer en er zijn 6 uitvallers weet ik dat er een gat valt van zo'n 3 kwartier (6*8 tel ik dan). Maar misschien heeft de ringmeester er in dit geval wel voor gezord dat die combinaties allemaal eerder moesten starten en wist de jury het niet?

Aan de andere kant.. ik heb eens een rubriek van 24 deelnemers moeten jureren (L2). Begon om 9 uur en zou dus rond 12 uur klaar moeten zijn. Er zijn in totaal 6 deelnemers gekomen.. Verward En dan zit je daar als jurylid mooi te kijken ....

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:13

Heb je toen je je ging aanmelden ook niet bij het secretariaat gevraagd of het nog was ingelopen of uitgelopen? Dat vind ik altijd wel de eerste vraag die je kunt stellen als je gaat betalen. Aan de andere kant, als je er anderhalf uur vantevoren bent en NIEMAND (??!!) van die 6 combinaties heeft afgebeld, dan weten ze op dat moment ook nog niet... Lastig... Ik vind het in ieder geval niet kunnen om het programma drie kwartier te laten inlopen!

badeend36

Berichten: 15
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:33

imker schreef:
Om vroeger te starten?

Voorbeeld:

Vandaag was ik op wedstrijd en de rubriek begon om 9 uur. Ik moest als 17e, dus ongeveer rond kwart voor 11, 11 uur, afgaande op een gemiddelde van 8 combinaties per uur.

Ik was er al 5 over half 10. Toen waren er nog geen uitvallers bekend bij de ringmeester. Rustig een beetje rond gekeken, betaald en toen naar de losrijring om te kijken hoe ver ze al waren.

Nummer 9 ging de ring in, dus ik dacht: ik zal maar eens rustig op gaan zadelen. 1 combinatie later kom ik dus terug met paard en al, zegt de ringmeester: Ik zou maar opschieten, want je moet meteen de ring in....

WAAAAATT??? Dat kan niet, ik was nr. 17! Nummer 10 was er nog, nummer 11 had op laatste moment dus afgebeld en de nummers 11 t/m 16 waren niet op komen dagen. Boos!

Ik moest dus, na 5 minuten losrijden, waarvan er minimaal 2 rodeo waren omdat Imker dus geen zin had in een superlosrijsnelheid en ik er bijna langs lag Bloos! , dat doet 'ie anders nooit hoor .

Heel mijn proef heeft hij lopen stinkmoddern, niet nageeflijk te krijgen en het was een totale ramp.
Het secretariaat was niet ontvankelijk voor commentaar, dus daar had ik ook niets aan. Volgens haar had ik moeten zeggen (LUID en duidelijk) dat ik nog niet klaar was. Dat DEED ik ook, alleen die man luisterde niet .

Had ik mogen weigeren om zo vroeg te moeten starten of stonden zij in hun recht?
Ik was niet de enige die commentaar had, het secretariaat werd platgelopen door boze amazones.


Verward je kan het van twee kanten bekijken, jij hoort op tijd te zijn zeggen ze dan..of de jury moet zelf zeggen dat ze een pauze inlassen of jou gewoon de tijd die je nodig hebt omin te rijden te geven.

xxxxxxxxxxxxxxxxx badeend36
OK dan!

jumping, always tha best:D:P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers