[Tekening] Paardenhoofd, commentaar gevraagd!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

[Tekening] Paardenhoofd, commentaar gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 20:14

Ik ben aangestoken door al die paardentekeningen op Bokt en ben dus ook aan de slag gegaan Haha!

Ik heb een paardenhoofd uit een boek nagetekend. Nouja, poging tot Clown
Ik heb al wel vaker paarden getekend, maar nooit met schaduwen enzo, dus ze zagen er altijd heel simpel uit. Nou was dit dus de eerste keer met schaduwen erin, en ik heb eerlijk gezegd dat ik maar 'krasje hier, krasje daar' heb gedaan Bloos
Volgens mij moeten er ook meer schaduwen in, maar wat ik ook probeer het lukt me niet Verdrietig

Dus tips/commentaar gevraagd, want ik vind hem echt niet zo geweldig

En wat vinden jullie van de manen en de voorpluk? Daar heb ik altijd al zoveel moeite mee gehad, maar ik vind het deze keer wel redelijk gelukt Lachen

En het is een ingescande tekening, en onze scanner is niet meer helemaal gezond geloof ik Clown
Je ziet allemaal vage vlekken enzo, die zijn er niet in het echt hoor

Afbeelding

Ik weet ook niet of het hoofdstel klopt, ik heb hem gewoon precies uit het boek nagetekend...

Oog: (hee, leuke avatar denk ik Haha!)

Afbeelding

Brand maar los! Ik kan goed tegen kritiek, zelfs afkraken mag Knipoog maar wel graag zeggen wát er dan beter kan, en hoé Knipoog
Laatst bijgewerkt door Marinke op 14-02-04 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo Lovers


Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:24

heel mooi gemaakt hoor
zo mooi kan ik het niet!

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    Annetje

    Berichten: 25481
    Geregistreerd: 25-07-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:31

    het is al heel eg mooi!
    maar er mag meer kleurverschil in, de schaduwen mogen donkerder.
    En er moeten minder witte vlakken in, eigenlijk geen enkel helemaal wit vlak. Ga maar eens goed kijken bij een paard, is die ooit écht helemaal wit als jouw vel papier? nee dus.
    Alles eerst heeel lichtjes inkleuren en dan wat donkerder de schaduwen erin brengen (zo doe ik het altijd en dat werkt bij mij het beste)
    Volgens mij klopt de nek aanzet niet helemaal, het paard heeft een erg iel nekje ( of een groot hoofd Tong uitsteken)
    Hoofdstel klopt ongveer wel, alleen zit er meestal nog een gest bij het bit (kopstuk en teugel) Verder is het toppie OK dan!
    Ga zo door! (of niet, want dan heb je dalijk alsnog mijn tekening niet nodig want dan kun je het zelf Bloos!)

    Aciree

    Berichten: 506
    Geregistreerd: 10-02-04
    Woonplaats: Loenen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:35

    ik denk dat z'n hoofdje wat aan de lange kant is, maar dat is meer een estetische mening Knipoog z'n neusgat is wel wat klein, helemaal ivm het grote oog. verder al heel mooi!
    ik kan helaas m'n tekeningen niet inscannen.. iemand omg arnhem wel..?

    If you stand for nothing, you will fall for anything

    Jill_

    Berichten: 1931
    Geregistreerd: 25-11-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:50

    zo echt mooi alleen die vlekke van het scannen zijn niet mooi maar ik doe het je niet na

    Cassidy

    Berichten: 75551
    Geregistreerd: 08-08-01
    Woonplaats: Purmerend

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:52

    De scahduw bi jde kaaklijk is heel mooi, alleen had je wat meer structuur in de rest van het gezicht aan mogen brengen, met name het jukbeen, de rug van de neus en rondom de ogen

    Je suis Charlie.

    anoukje

    Berichten: 450
    Geregistreerd: 27-08-03
    Woonplaats: Stadskanaal

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:55

    Ik vind het knap! zo kan ik het echt niet!

    fijne feestdagen iedereen! Haha!

    Aremi

    Berichten: 59
    Geregistreerd: 29-10-03
    Woonplaats: Ell

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 09:12

    Ik vind het al een prachtige tekening. Wat mij als eerste opviel, is dat de ooghoek naar mijn mening nog iets meer naar beneden moet staan (het deel dat richting neus gaat).
    Komt er ook een gecorrigeerde versie?

    15 jaar Op Herme!!!

    Barmat
    Berichten: 8293
    Geregistreerd: 25-04-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 09:19

    Het is op zich geen slechte tekening, alleen oogt het geheel wat doods. ER moet meer diepte inkomen, zodat het al wat levendiger is. Probeer eens door je wimpers heen te kijken, op dit manier kun je schaduwen beter definiëren.
    En wees vooral niet bang om te experimenteren! Je kunt beter te veel dan te weinig doen. Teken eerst stukjes van een foto, en niet helemaal ineens. Probeer detailgericht te tekenen en zet er gerust krassen op als jij denkt dat die daar horen.

    Kortom: lekker klooien en kliederen en het komt helemaal goed!

    Suc6 er mee

    Marinke

    Berichten: 2584
    Geregistreerd: 15-12-02
    Woonplaats: Eelde

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 11:07

    Aremi schreef:
    Komt er ook een gecorrigeerde versie?


    Wat je wenst Haha!

    Bedankt voor alle tips, heb ik veel aan gehad
    Hij is nog steeds niet echt af heb ik het idee maar vinden jullie hem al beter als de eerste?
    Het hoofdstel heb ik verder nog niks aan gedaan, dat ga ik zo doen.

    De oude ter vergelijking er ff boven:
    Afbeelding

    Vlekken komen weer door het scannen Knipoog
    Komt ie:
    Afbeelding

    Ik heb de nek dikker gemaakt, neusgat iets groter (moet het nog groter?) en wat Annetje zei: het hele hoofd licht ingekleurd. En op bepaalde plekken (meer) schaduwen. oog ietsje meer naar beneden laten wijzen.
    Dat was het wel geloof ik Knipoog

    Nog steeds tips/commentaar gevraagd wat er beter kan Lachen

    Romeo Lovers

    Samm

    Berichten: 1562
    Geregistreerd: 01-01-04
    Woonplaats: Twello

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:08

    In 1 woord: GEWELDIG


    Bayan
    Berichten: 1598
    Geregistreerd: 18-12-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:10

    het is heel mooi, maar je mag meer schaduw aanbrengen.
    sommige randen mogen zelfs pikzwart zijn, zo kun je meer diepte en kleur aanbrengen
    maar ticg knap hoor

    Saar01
    Berichten: 3524
    Geregistreerd: 09-10-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:11

    Wowe, heel mooi gemaakt zeg, dat doe ik je niet na

    . . . . . .

    Sjoos
    Berichten: 6683
    Geregistreerd: 10-12-03
    Woonplaats: Alphen aan den Rijn

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:51

    ik vind em super mooi Haha!

    _ilse_

    Berichten: 731
    Geregistreerd: 12-11-03
    Woonplaats: Alblasserdam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:14

    Ik vin uhm ook gaaf alleen zou ik zn oog iets meer uitdrukking laten geven Haha!

    Tamara

    Berichten: 10441
    Geregistreerd: 20-07-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:29

    De 2e versie vind ik al heel mooi gelukt! Ik zou alleen zn oog wat groter doen en wat meer uitdrukking geven. Kijk heel goed naar het plaatje, waarschijnlijk zie je verschillende vlakken met heel klein kleurverschil. Probeer dat in je tekening ook weer te geven. De rand om het oog mag ook zwart. Het is nu ook een beetje een 'dood' oog, zit er nergens op het plaatje een wit vlekje, zodat dat een beetje weergeeft waar hij heenkijkt?

    Enne, heeft ie geen jukbeen aan de zijkant van zn hoofd? Heb ergens het idee dat daar nog wat lijnen en vlakken moeten zitten, die aangeven hoe zn hoofd van breed naar smal loopt. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en dat je hier iets mee kan!

    Verder, ga zo door! OK dan!

    Never stop dreaming
    31-08-2015 & 26-08-2018 <3

    Dreamy

    Berichten: 24063
    Geregistreerd: 06-06-03
    Woonplaats: Leiden

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:21

    Bij de tweede versie vind ik zijn nek toch wat te dik!
    Maar ik vind het wel een mooie tekening!

    Marinke

    Berichten: 2584
    Geregistreerd: 15-12-02
    Woonplaats: Eelde

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 18:59

    *Tamara*"]
    De 2e versie vind ik al heel mooi gelukt! Ik zou alleen zn oog wat groter doen en wat meer uitdrukking geven. Kijk heel goed naar het plaatje, waarschijnlijk zie je verschillende vlakken met heel klein kleurverschil. Probeer dat in je tekening ook weer te geven. De rand om het oog mag ook zwart. Het is nu ook een beetje een 'dood' oog, zit er nergens op het plaatje een wit vlekje, zodat dat een beetje weergeeft waar hij heenkijkt?
    [/quote]
    Nu je het zegt, idd zit in het oog wat wit! Ga het zsm veranderen Knipoog

    [quote="*Tamara* schreef:
    Enne, heeft ie geen jukbeen aan de zijkant van zn hoofd? Heb ergens het idee dat daar nog wat lijnen en vlakken moeten zitten, die aangeven hoe zn hoofd van breed naar smal loopt. Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en dat je hier iets mee kan!


    Okee, nu een heeele blonde vraag Clown maar waar zit het jukbeen precies? Blond

    En bedankt voor de reacties verder Lachen

    Romeo Lovers

    daantjeschot

    Berichten: 232
    Geregistreerd: 03-01-04
    Woonplaats: alkmaar

    Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:10

    gaaf gemaakt hoor ik doe het je niet na

    haaai als je niks te doen heb kijk dan op www.websitemaker.kennisnet.nl/missylover !!!!

    Marinke

    Berichten: 2584
    Geregistreerd: 15-12-02
    Woonplaats: Eelde

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 20:53

    Dankje Haha!

    Romeo Lovers

    Mickey

    Berichten: 34755
    Geregistreerd: 25-02-01
    Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:54

    Mickey schreef:
    Al die schitterende tekeningen zijn mooi, maar het wordt nu een beetje heel erg veel.
    Daarom komt er vanaf nu een centraal tekeningen topic. (Het centrale collagetopic werkt ook goed, vandaar dat er nu dus een teken topic bij komt Knipoog )

    Plaats dus vanaf nu svp je tekeningen in dit centrale topic.
    De andere topics zullen afgesloten worden met een verwijzing naar het nieuwe centrale topic.

    [ITP] Het Centrale-Tekeningen-Topic


    Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Ann_Pam en 14 bezoekers