met hoofd gooien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

met hoofd gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 13:31

hey iedereen,

als ik op niarda rijd en ze loopt heel goed, dus netjes aan de teugel enzo en erg soepel begingt ze naa ongeveer een half uur onwijs met haar hoofd te gooien....
is dat een teken dat ik haar te los laat? of is ze het gewoon even zat en wil ze lange teugel? en hoe kan ik dat voorkomen zonder mijn teugel heeeeeeel kort te nemen want dan gaat ze hangen......
als ik haar heel veel been geef op het moment dat ze begint te gooien doet ze haar hoof wel weer gewoon maar irritant is het wel! weet iemadn waarom ze dit doet of hoe ik het kan voorkomen???

even voor de duidelijkheid, als ze zo irritant doet rond het half uur rijd ik haar nog even door tot ze "normaal" doet en dan geef ik haar pas lange teugel om even uit te rusten en daarna rijd ik weer verder en aan het einde van het uur doet ze het weer!!! en los ik het weer hetzelfde op!

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:06

Het kan duiden op te weinig activiteit van achter uit.
Mogelijk heb je een onregelmatige aanleuning (los vast) of neem je teveel druk.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:26

Jah constanter rijden. Of misschien wel een teken van geen zin meer?

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:30

Die van mij doet precies hetzelfde. Ik heb zelf het vermoeden dat dit komt omdat hij dan gaat zweten achter zijn oren, onder het hoofdstel, en dat ie daar gewoon veel jeuk van heeft.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:27

heb je haar rug wel eens na laten kijken? het kan zijn dat je paard dan nog niet sterk genoeg is en dan na een half uur als ie dan los is vanuit de rug gaat protesteren.

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:15

of hij krijgt spierpijn in zijn hals, dan wil hij graag na een tijdje goed aan de teugel gelopen te hebben zijn hals even strekken. Of om onder het werk uit te komen misschien!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:51

omdat ze stopt als jij veel been geeft kan het zijn dat jijzelf na een half uurtje een beetje moe begint te worden en dan te weinig been geeft...

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:18

Ik ken het probleem, zelf ben ik ook al een tijdje bezig met het zoeken naar wat de oorzaak is. En we zijn er nog niet helemaal uit.
Mijn dierenarts zegt dat hoofdschudden vaak een hele vage klacht is.

Mijn paard doet het nml nu constant met rijden. Buiten en binnen maar niet met longeren. Alleen als we belasten. Met wandelen doet je het ook wel maar in mindere mate.

Probeer alles uit te sluiten. Laat haar tanden nakijken en haar rug.
Kijk je hoofdstel en zadel na om te kijken of het daar aan kan liggen.

Veel succes ! Ik weet wat een werk het is om uit te zoeken waardoor het komt.
Ik hoop dat jij meer mazzel hebt.

Groetjes
Janneke

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:20

ik weet niet wat het betekent mijn pony doet het soms als ze na moet geven maar als ze erdoor is stopt ze er ook gelijk mee.