Blijf-van-me-lijf pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Blijf-van-me-lijf pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 22:10

Ik heb een 6-jarige merrie.
Een schat van een dier, maar toch echt een blijf-van-me-lijf typje.
Tis toch zo'n druif.
Ze heeft de schurft aan poetsen, een bloedhekel aan opzadelen. Veranderd in een luchtballon met aansingelen. Kijkt al boos als je naar dr wijst, knuffelen is oha uit den boze. Nouja, je kent het type wel. Kwaad kijken, bijna-meppen, heen en weer huppelen.
Verder is het een aardig temperamentvol paardje, maar niet echt gecompliceerd ofzo. Ze wil best voor je werken. Vaak is ze niet meer zo miepig als ze moe is, maar kriebelig blijft ze. Tis een vrolijk dier, als je niet voor dr neus staat altijd oortjes naar voren, met rijden ook tenzij ze het echt niet met me eens is. Ze hinnikt vaak als ik r kom halen, en tis niet dat ze bij mij erger is dan bij anderen.
Ik ben altijd gewoon rustig met r, doe geen rare dingen, loop haar niet te jennen.
Kan ik nog wat aan dat b-v-m-l-errige doen of? Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:13

een pismerrie zo te horen......
concequent blijven en af en toe aanpakken die hap

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:14

Ik denk niet dat je daar nog zoveel aan zou kunnen doen..Sommige paarden zijn nu eenmaal zo..
Tenzij je haar nog niet zo lang hebt,bij sommige paarden duurt het gewoon een tijd voordat ze zich overgeven..Bij 'mijn'vorige paard duurde dat welgeteld 1,5 jaar Scheve mond

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 22:16

Ik heb haar 2 maart een jaar. Ze is met de fles grootgebracht, en heeft tot ik haar kocht altijd alleen gestaan, en bij een meisje dat haar niet aan kon...

Kleejoo

Berichten: 43
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:18

ik denk ook dat ze t niet helemaal meer gaat afleren, ik ken ook een paar van die pismerries... maar wel consequent blijven,.. misschien geeft ze het ooit op.. Succes!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:20

He bah, dat is geen goede start...'Mijn'vorige paard had ook ongeveer zo'n start..Ook een eigenaar die er geen baas van kon,met als gevolg dat dat dier letterlijk levens gevaarlijk was..Zonder overdrijven, na anderhalf jaar kon ik er weliswaar heel veel mee, maar nog altijd was het opassen geblazen...Dit is natuurlijk ook gewoon een stuk karakter van zo'n dier, dat valse.

Ik denk dat je er toch mee moet leren omgaan, dat jou paard nu eenmaal nog een blijf van mijn lijferig typje is..
Maar ook dan kun je er een hoop plezier mee hebben toch!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 22:28

Eldien was idd gevaarlijk toen ik haar kocht. Soms verklaar ik mezelf nog steeds idioot als ik bedenk hoe ze was toen ik haar kocht. Ze kon niet eens normaal aan een touw lopen en steigerde echt constant.

Ik heb overigens de fijnste pony van de wereld, wat mij betreft heeft ze een superkarakter maar zit ze zichzelf gewoon soms in de weg Ach gut

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:36

tja mijn pismerrie was eerst ook zo, een superchagerijn.
ik heb het idee dat de vorige eigenaren (twee meisjes) haar niet de baas konden, als je onder het zadel wat van haar vroeg, ging ze erg boos kijken en achteruitlopen. ook beet en bokte ze af en toe naar mij, best wel gevaarlijk dus.
ik heb haar nu 2 jaar en is een heel stuk verbeterd, tja het zal altijd wel een pismerrie blijven die eerst flink in protest gaat als ik haar vraag te draven, maar een flinke tik met de zweep en dan doet mevrouw keurig wat ik zeg (meestal)
af en toe probeert ze nog wel eens wat, maar meestal ben ik er niet zo van onder de indruk en heeft ze alleen zichzelf te pakken, dus geeft ze snel weer op

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:24

Niets aan te doen. De een vindt alle aandacht nu eenmaal leuk en de ander moet er NIETS van hebben. Je zegt dat ze onder het zadel wel goed en eerlijk reageert, dus het is geen gestoord paard of zo.
Helaas, als je wilt knuffelen, frutselen, poetsen en tutten, dan zul je een shetje erbij moeten nemen die dat wel leuk vind.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 00:36

Ik ben gelukkig niet zo heel tuttelig, en anders zoek ik wel een leen-tuttel-paard (Haarbal biedt zich aan Tong uitsteken )

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:32

ik ken dit gedrag.
ik heb nl. ook zo'n merrie.
ze is geen pismerrie.
wel mag ik helemaal niet aan haar komen.
ik niet alleen maar niemand mag aan der komen.
doe je het toch dan wordt ze narrig.
oren in der nek en met haar onderlip klapperen.
ik kom alleen aan der als het echt moet.
ik bedoel ik ga niet proberen haar over te halen om te knuffelen.
ik poets haar gewoon en zadel erop als ik wil gaan rijden, maar ik ga niet uitgebreid staan kroelen en klooien.
ik heb er nu al van af heer 2de jaar en ze is nu 24 jaar.
we hebben op deze manier van omgaan een soort afspraak gemaakt.
zij laat me toe om haar te poetsen en te zadelen, deken op en af en meer van die zaken die gewoon moeten.
maar verder geen gedonder aan haar lijf.
met deze afspraak waar we ons beide dagelijks aan houden is het vertrouwen onderling enorm versterkt.

misschien kun je ook een zo'n afspraak maken met je paard.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:06

Concorde schreef:
Ik ben gelukkig niet zo heel tuttelig, en anders zoek ik wel een leen-tuttel-paard (Haarbal biedt zich aan Tong uitsteken )


Lol, bij toeval struinde ik langs dit topic. Ja, mijn Haarbal biedt zich aan als frutsel en tuttelpaardje voor Concorde. Vindtie heeeeeerlijk! (en Concorde's hengstenvlechten blijven tenminste zitten... Scheve mond)

Hm, ik denk dat Eldien idd type pismerrie is. Lief en aanhankelijk zal ze denk ik nooit worden, en met jouw manier van omgaan met haar zal het iig niet verslechteren. Ik denk dat consequent zijn heel belangrijk is, opdat ze niet zo wordt als -andere- pismerries, ons beiden bekend... (Ik noem geen namen! Donkerbruine merrie van een ons bekende manege, naam begint met een A)