Paard= nukkig misschien hengstig worden????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Paard= nukkig misschien hengstig worden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:08

Kreeg vandaag te horen dat mijn paardje vandaag erg nukkig was.(gister ook een beetje)
Ze liep te slaan voor kuitdruk en heeft een aardige rodeo gegeven.Wat ze dus zelde doet.
Nou rijden we nog niet zo intensief en lang op haar maar zou het kunnen dat het komt omdat ze hengstig moet worden?Weet niet precies wanneer de laatste keer was.Ik heb dit namelijk nog nooit van haar mee gemaakt.Ook niet als ze hengstig moest worden dat ze zo saggo en nukkig werd.
Kan me best voor stellen dat het zwaarder voor der is nu dat we rijden op haar,Maar zit ik dan met de gedachte goed?Of heeft rijden geen invloed op hengstig worden?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:24

zou kunnen. mijn pony word juist aanhalig naar andere pony's terwijl ze ze normaal weg schupt en grietje is altijd lui en toen ze hengstig was ging ze vet maf rennen en bokken.
maar moet ze vaak weinig plassen want dan weet je het meteen.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:29

Nou ze haalde zelfs uit naar andere paarden wat ze dus normaal nooit doet,Heeft een rodeo weg gegeven met bolle rug bokken en steigeren(wat ze ook nooit doet).
Ik heb haar ook nog niet veel zien plassen ed maar misschien zit het te broeien en moet het nog door zetten dat kan,maar ik vraag me gewoon af of rijden dan zo'n invloed heeft op de hengstig heid althans het karakter tijdens de hengstigheid,want dit heeft ze nog nooit gedaan.Normaal merk je qua karakter niet eens dat ze hengstig is

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:31

ik weet niet of ik je vraag helemaal snap, maar ik denk niet dat rijden invloed heeft op de hengstigheid. ik heb het iig nog nooit gemerkt.
kan het niet zijn dat ze er gewoon een keer meer last heeft. hebben vrouwen ook weleens geloof ik Haha!
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 13-02-04 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:32

Loontje, vergeet niet dat ze ouder wordt. Haar hormoontjes spelen nu meer mee dan vorig jaar, jij was toen je 3 was ook nog niet ongesteld.
Het zou dus goed kunnen dat ze tegen de hengstigheid aanzit. Het is lekker zacht weer en dat schijnt vaak mee te spelen.

Ik denk dus niet dat het door het rijden komt, maar door de leeftijd. En nu kan ze lekker op een paar kuiten moeilijk doen, toen ze nog niet werd bereden had ze zo weinig redenen om moeilijk te doen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:43

Ze wil gewoon weer met dat sharmante, zwarte paard van de overkant naar buiten *LOL* Knipoog

Maandag weer??

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:49

ik merk het niet aan klaske tijdens het rijden. wel als ik gewoon naast dr sta of met dr wandel... echt een zijkwijf dan

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 21:00

Kleintje schreef:
Loontje, vergeet niet dat ze ouder wordt. Haar hormoontjes spelen nu meer mee dan vorig jaar, jij was toen je 3 was ook nog niet ongesteld.
Het zou dus goed kunnen dat ze tegen de hengstigheid aanzit. Het is lekker zacht weer en dat schijnt vaak mee te spelen.

Ik denk dus niet dat het door het rijden komt, maar door de leeftijd. En nu kan ze lekker op een paar kuiten moeilijk doen, toen ze nog niet werd bereden had ze zo weinig redenen om moeilijk te doen.


Daar zit wat in.Maar toch heeft dan het rijden wel iets te maken met haar karater nu tijdens de hengstigheid. Ze wordt dus gewoon zeurderig door dat er polonaise aan haar lichaam wordt gehouden althans in haar ogen.
Had wel een vermoeden dat het daardoor kwam hoor,Maar wil graag bevestigingen hebben.Ik kijk het gewoon een paar daagjes aan en dan zien we vanzelf wel wat het is.
Een paar maanden terug was ze ook 2 dagen niet 100% en vlakdaarna hengstig maar ja toen niet gereden dus geen hevtige reactie erop gehad.
In ieder geval bedankt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:12

Graag gedaan. Mijn trutje is ook al 2 dagen niet echt geweldig. Een humeur van hier tot tokio.
*zucht* Had ik nou maar geen merrie uitgezocht Knipoog

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 21:47

Kleintje schreef:
Graag gedaan. Mijn trutje is ook al 2 dagen niet echt geweldig. Een humeur van hier tot tokio.
*zucht* Had ik nou maar geen merrie uitgezocht Knipoog


Ja het weer speelt natuurlijk ook mee is ineens erg warm ook.
Af en toe denk ik dat ook hoor hihihi.

Denk dat ik me soms druk maak om iets kleien/normaals.