Westernzadels van het merk Longhorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Westernzadels van het merk Longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 12:42

Wie-o-wie is bekend met de westernzadels van het merk Longhorn en kan mij eens wat meer over deze zadels vertellen? Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit, de gemiddelde prijzenen jullie ervaringen met dit merk! Ben benieuwd en alvast bedankt! Pling
Groetjes!


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:49

Onde de naam LongHorn worden bepaalde nep-Billy Cooks gefabriceerd. Ook Simco is een produkt wat onder de naam LongHorn wordt gemaakt.

Het zijn zadels uit de middenmoot; niet echt goed, niet echt slecht.
Hier wordt er meestal te veel voor betaald omdat ze als 'echt' verkocht worden.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:09

SM, wij hebben ook een Simco gehad en dat is toch echt een kwalitatief goed zadel. Ik wil het geen middenmoot noemen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:17

De échte Simco's (de oudere) zijn ook goede zadels. Maar de Simco's die door Longhorn zijn vervaardigd zijn gewoon van een mindere kwaliteit.
Niet dat die kwaliteit slecht is, gewoon minder. Veel mensen kunnen daar voor 'normaal' gebruik een prima zadel aan hebben.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:40

En hoe kun je dan zien of je een Longhorn of een echte Simco hebt? Ik heb nl ook een Simco en daar staat gewoon het merk Simco op.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:54

Dat is het 'gemene'. Soms kun je ergens het logo van LongHorn terugvinden, maar niet altijd.
Bij de Billy Coook's staat soms BC-Longhorn. Verder komen ze niet uit de 'goede' plaats om een échte BC te zijn.
Plaatje van het Longhorn logo

Ze maken ook zadels 'in opdracht' van grote firma's.
Nogmaals het hoeven geen slechte zadels te zijn. Elk merk heeft zijn duurdere en goedkopere produktielijnen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:55

Sugarmiss schreef:
De échte Simco's (de oudere) zijn ook goede zadels. Maar de Simco's die door Longhorn zijn vervaardigd zijn gewoon van een mindere kwaliteit.
Niet dat die kwaliteit slecht is, gewoon minder. Veel mensen kunnen daar voor 'normaal' gebruik een prima zadel aan hebben.

Nouja voor 750 euro inkoop zal de kwaliteit ook wel iets minder zijn.
Dan zal Saddlesmith Saddles ook wel niks zijn,snap niet dat ze nrha approved zijn. Cool

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:12

Blaze ik mis je punt weer eens Verward Blond
Op deze site zie je verschillende zadelmerken/fabrikaten met hun prijzen (en kwaliteiten).
Let vooral eens op de tekst bij Longhorn (laatste woord Lachen )

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:22

Sugarmiss schreef:
Blaze ik mis je punt weer eens Verward Blond
Op deze site zie je verschillende zadelmerken/fabrikaten met hun prijzen (en kwaliteiten).
Let vooral eens op de tekst bij Longhorn (laatste woord Lachen )

Nouja ik maakte helemaal geen punt Tong uitsteken
in de tekst van Longhorn kan ik niets raars lezen(bedoel je dat van BC??)
En dit is een van de vele zadel aanbieders dus de prijs is niet vast.
Overal lees je dat Longhorn Simco of Saddlesmith Saddles (ze liggen in dezelfde prijsklasse dus vergelijkbaar) goede zadels zijn(heb het niet over pasvorm) maar hier op bokt is het allemaal maar zozo Verward waar halen jullie die wijsheid in godsnaam vandaan????

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:29

Ik heb ook nergens gezegd dat het slechte zadels zijn. Elk zadelmerk heeft zijn low- en high-end produkten en alles daar tussenin. En dan is de kwaliteit ook naar de prijs.

Wat ik met de Longhorn BC's bedoel is dat dit zadel niets met Billy Cook te maken heeft, slechts de naam is door Billy himself ooit verkocht toen hij geld nodig had. Maar hier worden zadels vaak verkocht als 'echte' BC's en natuurlijk voor de daarbij behorende prijs.
En dan is de prijs-kwaliteit verhouding ver zoek.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:39

Sugarmiss schreef:
Ik heb ook nergens gezegd dat het slechte zadels zijn. Elk zadelmerk heeft zijn low- en high-end produkten en alles daar tussenin. En dan is de kwaliteit ook naar de prijs.

Wat ik met de Longhorn BC's bedoel is dat dit zadel niets met Billy Cook te maken heeft, slechts de naam is door Billy himself ooit verkocht toen hij geld nodig had. Maar hier worden zadels vaak verkocht als 'echte' BC's en natuurlijk voor de daarbij behorende prijs.
En dan is de prijs-kwaliteit verhouding ver zoek.



helemaal mee eens Cool

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:39

Ja en nee Lachen
Natuurlijk is het goedkoper om ze zelf te importeren, maar dan zit je vaak met niet/slecht passen.
Of mensen willen ze eerst uitproberen en 'voelen'.
Verder moet je wel voor ogen houden dat bij de officiële Nederlandse winkels in hun verkoopprijs een deel bedrijfsvoering zit.
En waarom zouden ze geen winst (mogen) maken.
Het is de klant die zich beter moet informeren en niet alles klakkeloos accepteren.

{edit SM; Blaze heeft dus (weer) een stukje tekst weggehaald, waardoor mijn verhaal nu wat 'raar' overkomt}
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 13-02-04 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:41

Even niet echt "on - topic", maar heeft er wel mee te maken...


Bij ons in de winkel loopt een actie: "Billy Cook zadel; 1.550 EURO, hoofdstel + pad inclusief zolang de voorraad strekt"

Wat vinden jullie daarvan? Het gaat om nieuwe zadels, geen tweedehands. Is 1.500 EURO veel voor een BC? Zou het misschien een goedkope BC zijn?
Is er hier een addertje?

En dan nog de belangrijkste vraag: Kan ik voor m'n 2 jarige nu al een zadel kopen dat later (ook nog) zal passen? Kennissen zeggen me: "Koop gewoon een full-quarter en je zal geen problemen hebben!"
Klopt deze uitspraak?


even de advertentie opgesnord:

Bij aankoop van een Westernzadel Billy Cook : PRO REINING krijgt u GRATIS *
een bijpassend kopstuk Billy Cook
teugels
onderlegger

* zolang de voorraad strekt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:49

Seppe schreef:
Even niet echt "on - topic", maar heeft er wel mee te maken...


Bij ons in de winkel loopt een actie: "Billy Cook zadel; 1.550 EURO, hoofdstel + pad inclusief zolang de voorraad strekt"

Wat vinden jullie daarvan? Het gaat om nieuwe zadels, geen tweedehands. Is 1.500 EURO veel voor een BC? Zou het misschien een goedkope BC zijn?
Is er hier een addertje?

Is niet duur,waarschijnlijk geen *echte BC* BC heeft een tijdlang zadels laten maken door mensen die niet wisten wat een paard is.(is niet mijn wijsheid,heb ik uit redelijk betrouwbare bron Cool )maar dan nog is het niet zo dat het geen goed zadel is


En dan nog de belangrijkste vraag: Kan ik voor m'n 2 jarige nu al een zadel kopen dat later (ook nog) zal passen? Kennissen zeggen me: "Koop gewoon een full-quarter en je zal geen problemen hebben!"
Klopt deze uitspraak?

Bull,deze uitspraak is pure onzin.En dit weet ik uit ervaring,heb een quarter en geen enkele full past.

even de advertentie opgesnord:

Bij aankoop van een Westernzadel Billy Cook : PRO REINING krijgt u GRATIS *
een bijpassend kopstuk Billy Cook
teugels
onderlegger

prima toch Tong uitsteken kreeg bij mijn westwood ook alles erbij Cool
* zolang de voorraad strekt

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:53

Seppe: Ik ken de zadels niet dus kan niet zeggen of er een slang onder zit Clown
Neem iemand mee dit er (een beetje Lachen ) verstand van heeft. Check of de boom recht is. Of alle labels/stempels/logo's die er aan horen erop zitten, o.a. een aankooplabel met 'warrenty' met Billy Himself erop Lachen

Kijk naar de kwaliteit en vergelijk die met dure zadels. Je ziet dan snel het verschil.
Elke kwaliteit naar zijn gebruik: voor een normaal te gebruiken zadel hoef je niet al te duur uit te zijn.
Veel low-range BC's worden in Mexico gemaakt.
Gebruik ook de zoekfunktie van Bokt eens om meer over westernzadels te lezen.

Voor het 2e deel van je vraag zou ik zeggen. Wacht tot je je paard gaat inrijden en laat je dan een goed zadel aanmeten. Dit hoeft geen 'maatwerk' te zijn, maar verwacht wel dat je voor dat je paard echt volwassen is minstens 3x van zadel hebt moeten wisselen.
Of kies een 'alternatief' zadel: Ortho-Flex of boomloos; desnoods voor de eerste jaren. Nadien kun je altijd nog overstappen op een zadel met boom als je paard volledig volgroeid is.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:06

Ik heb een longhorn gehad en dat was de beste kwaliteit die ik tot nu toe in bezit heb gehad. Deze kwam uit de jaren 70 en is ook uit amerika gehaald. Houten boom etc en was gewoon perfect afgewerkt. Persoonlijk vind ik dat zadel beter dan mijn huidige crates. Door dick sherer heb ik het zadel eens laten bekijken/taxeren. Hij zei toen dat het gewoon een net middenklasse zadel was die in de jaren 70 zeer populair was. Hij taxeerde het toen op zo'n 600 dollar maar zei dat het in europa een stuk meer waard zou zijn omdat hier nog niet veel westernzadelmakers zitten. Outfitter gaf mij een verkoopprijs van 2500 gulden.

Een full quarter past niet altijd, ook de rock in de boom is o.a. belangrijk naast nog vele andere dingen. Toen ik mijn crates kocht kwam er een bus met 13 full quarter zadels en dit was de enige die echt goed pastte.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:43

Zolang je je zadel maar niet van Zadelmarkt haalt Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:33

Ligt eraan wat je ermee gaat doen Haha!
In epe bij het steakhouse hebben ze barkrukken waar de zitting bestaat uit westernzadels Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:45

Even naar het merk gaan kijken en proefzitten onder de steak Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers