mijn paard eet zijn stal leeg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 11:45

hoi als ik de stal van mijn paard opstrooi en ik zet mijn paard erin dan gaat hij gelijk aan het verse stro eten wat kan ik hieraan doen. vorig jaar heeft hij het ook gedaan. ik geef hem iedere dag zemelen en een paar winterwortels ook krijgt hij een volle ruif met hooi. hij staat met andere paarden dus verveling kan het niet zijn. wie kan mij hiermee helpen.
Groetjes Claudia

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:56

Mijn pony doet dat ook altijd. Hij krijgt nu wel meer eten, en nu wordt het wat minder. Misschien krijgt hij dan toch te weinig ruwvoer of het is gewoon verveling.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:53

Wat soms ook wel eens wil helpen, bij paarden die hun stal leegeten is wanneer je de stal gestrooid hebt; hem bij het halster een paar keer door de stal leiden.
Wanneer een paard een paar rondjes door het stro gestapt heeft, zal hij niet zo vlug geneigd zijn om het nog op te eten.
Bij mijn paard helpt het in ieder geval en zij is ook verschrikkelijke "veelvraat" Vork !

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:56

die van mij eet ook stro en om ervoor te zorgen dat hij geen koliek ofzo krijgt staat hij nu lekker op zaagsel

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 14:55

Mijn paard is ook zo'n veelvraat, op zaagsel zetten heeft bij haar geen zin, dat eet ze nl. ook Verward terwijl ze ook echt zat te eten krijgt en overdag de hele dag in de wei staat. Wat ik heb uitgevonden is dat ik na het uitmesten en opstrooien het oude stro vermeng met het nieuwe, dat vind ze nl. niet lekker. Alleen dan moet er natuurlijk wel nog wat schoon stro in de stal liggen.

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 15:18

er is stro wat ze niet (kunnen ) ofzo eten, hoe dat heet weet ik niet.
mijn pony doet het ook hoor

kelsey

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:28

hai hai
Sommige paarden eten stro uitverveling, of omdat ze iets te kort komen (bv vitamine oid)

Als dit allemaal niet het geval is help het misschien als je je paard op iets anders zet!
Ze eten natuurlijk ook altijd wel een betje maar niet de hele stal leeg! Verward

iig suc6!! Haha!

groetjes! Party!!

_________________
sommige mensen denken dat ze denken, maar dat denken ze alleen!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: A&N op 2001-11-25 15:30 ]</font>

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 17:59

bedank allemaal voor de reacties. Het probleem is alleen dat er bijna geen schoon stro overblijft. maar ik zal eens kijken als ik hem eerst eens een paar rondjes door de stal laat lopen misschien dat hij het dan wat minder gaat doen. ruwvoer krijgt hij genoeg dus daar kan het ook al niet aan liggen. Misschien komt hij toch wat tekort nu hij niet meer zo veel meer op het gras staat.
Groetjes Claudia

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:06

gewoon op zaagsel zetten.