Pffft... ik wist niet dat een eigen huisje zo vermoeiend was

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Pffft... ik wist niet dat een eigen huisje zo vermoeiend was

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 13:47

En dan heb ik nog geen likje verf op de muren zitten... Huilen We hebben het behang verwijderd, met het behang kwamen er hier en daar hele gipslaagjes mee... we hebben de betonnen muren opgevuld (nou ja, dat heeft Simon gedaan...wat een snert werk zeg...pffff) en ge-egaliseerd...we hebben de muren een beetje bij geschuurd daar waar rare oneffenheden zaten... ik hoop toch zo dat we van het weekend een paar muren vast voor kunnen strijken en dat we binnen een week de verf op de muren hebben zitten zodat we de vloer kunnen (laten?) leggen... dan kunnen we (eindelijk) verhuizen... Ik heb er toch wel zo'n zin in zo langzamerhand... lekker weg uit die oude kleine woning van mijn broertje en in ons eigen ruimere appartement vlakbij de westeinder plassen... lekker wandelen en fietsen... *Zucht* Is het al bijna volgende week? Al dat beton gruis enzo begint geloof ik ook naar mijn hoofd te stijgen... Scheve mond

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:52

Gosh, wat is verbouwen toch leuk hé. Nou ja verbouwen is een groot woord. In mei beginnen wij aan onze nieuwe stal. Het zal dan ook een paar weken een echte puinhoop zijn.

Offtopic. Begint Simon al zijn weg te vinden in Nederland? Uitzicht op werk?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:53

Klussen is inderdaad maar eventjes leuk. Ik wordt er vaak echt hopeloos gedeprimeerd van. Iedere keer komt er weer een extra dingetje bij waardoor je planning weer niet uitkomt. Arme jij, ik hoop dat je snel klaar bent.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 13:56

We hebben over precies 1 week onze afspraak bij de immigratiedienst! Dus hopelijk wil het daarna een beetje vlotten en mag hij over niet al te lange tijd op zoek naar werk... het voordeel nu is dat hij nu nog genoeg tijd heeft om in het klussen te steken... Haha! En dan te bedenken dat het bouwjaar 1997 is, dus het had nog veel erger gekund... maar ja, we willen het gewoon helemaal naar onze zin opknappen dus het bouwbehang (met hier en daar scheuren en golfslagbaden er onder Haha! ) moest er vanaf... en er staat al 60 liter verf op ons te wachten... en er zijn bijna 5 grote emmers van die opvul rotzooi en hele vooraden schuurpapier door heen gegaan al... en idd MargaV, al die onverwachte dingetjes die er steeds bij komen... zoals een wandje van geperst karton waar je enthousiast het behangstoom apparaat op hebt gehad... Haha! en al dat slecht aangebrachte gips...
Laatst bijgewerkt door vikki op 13-02-04 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:56

Ai ai ai, kan me v oorstellen dat het onderhand een beetje begint te frustreren. Hopelijk kunnen jullie snel in je huisje intrekken!
Succes, en in geval van nood gewoon vrienden en familie laten helpen Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 16:28

Ik heb gisteren een aanbod gehad dat een vriendin me volgende week 2 dagen komt helpen en wellicht komt haar bf ook mee... yahoo! Ik zit alleen op te hikken tegen het leggen van de laminaatvloer (kliklaminaat)... Ik hoop maar dat dat echt zo makkelijk is als mensen beweren want ik wil natuurlijk wel een mooie, strakke vloer...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:32

Ik wil je niet nog meer in de stress brengen, maar in mijn nieuwe woning moesten alleen de plafonds gesaust en de muren geverft worden. Kostte me 4 weken!
Succes Haha!

btw; kliklaminaat leggen is echt eenvoudig. In een vorige woning heb ik het ook gedaan. Ging prima.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:41

Tja ik ken het Vikki ben 1,5 maand bezig geweest daarvan was ik 2 weken vrij. Daarnaast had ik mijn paard nog 3 dagen in de week (rest uitbesteed) en ook nog me hondje maar die ging braaf mee. En ik deed het merendeel zelf dat wilde ik ook graag.

Nu bijna 3/4 jaar later ben ik nog niet helemaal klaar maar ben er erg blij met me huisje en vooral omdat ik het zelf heb gedaan.

oww dat voorstrijken vergeet ik NOOIT meer wat een ROT werk. Als je even niet opletten was kwijt waar je gebleven was grrrrr. Toch maar weer eens nieuwe foto's maken hihi.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 16:41

Lis!!! Bloos! Snik... Maarre... jij had vast geen Simon die door de week fulltime kon klussen...toch??? Haha! Zeg alsjeblieft dat je het in je eentje in de avonduren na je werk hebt gedaan... dat het daarom zo lang duurde... Ik verkeer nl. nog in de hoop dat ik de woning binnen 3 dagen kompleet geschilderd heb... plafonds en muren... de 2 slaapkamers, de woonkamer, de keuken, de eethoek en de hal... Ik krijg 2 keer hulp... Scheve mond Zeg alsjeblieft dat het genoeg is....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 16:43

Prisca; had je transparant voorstrijkmiddel of wit??? Ik heb expres wit genomen... met een beetje geluk zie ik dan nog wel waar ik gebleven ben op de grijze, babyblauw en babyroze muren... Knipoog Ik ben trouwens vast ook heel blij met mijn huisje als Simon het zelf heeft gedaan hoor... Schijnheilig

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:53

Opzich kan verbouwen best leuk zijn, maar na een lange tijd denk je toch van: 'he, is het nu nog niet klaar'
Nog even volhouden, en dan kun je lekker verhuizen. Samen in jullie nieuwe huisje.

Succes he!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:55

Wie mooi wil wonen moet pijn lijden Knipoog

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:57

vikki schreef:
Lis!!! Bloos! Snik... Maarre... jij had vast geen Simon die door de week fulltime kon klussen...toch??? Haha! Zeg alsjeblieft dat je het in je eentje in de avonduren na je werk hebt gedaan... dat het daarom zo lang duurde... Ik verkeer nl. nog in de hoop dat ik de woning binnen 3 dagen kompleet geschilderd heb... plafonds en muren... de 2 slaapkamers, de woonkamer, de keuken, de eethoek en de hal... Ik krijg 2 keer hulp... Scheve mond Zeg alsjeblieft dat het genoeg is....


Ik heb ongeveer 4 dagen hulp gehad van de 4 weken. Ik moest wel tussendoor mijn dochter van school halen, Bruun doen, etc. Al met al was ik maar zo'n 4 uur per dag aan het schilderen. Ik moest 3 slaapkamers, keuken, woonkamer, gang, hal, overloop, douche en wc. 2 slaapkamers moesten nog een keer over. Dus wel een hoop meer dan jij moet doen.
EN...Ik had geen Simon, dus ga je zááát redden in 3 dagen Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:18

Heeeel veel pijn lijden Scheve mond
Wij zijn twee jaar bezig geweest voor we fatsoenlijk konden wonen. Gelukkig konden we in die tijd gewoon ergens anders wonen en hoefden we niet in de rotzooi te zitten.
Nu moeten we nog iedere keer kleine dingetjes doen, wat plintjes enzo, maar die schieten he-le-maal niet meer op Haha!