vraagje over drukkingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 22:21

Smiles kreeg een tijd terug drukkingen. We vonden de oorzaak>bobbels in het zadel. We hebben dit op laten vullen en de bobbels zijn verdwenen. Maar tog gaan de drukkingen niet weg en worden ze alleen maar groter. IK poets altijd extra nauwkeurig op de plek van het zadel en vervang het shabrakje 1/2 keer per week of als het vies is. ZIjn er nog meer oorzaken voor drukkingen?

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:30

Als je paard drukkingen heeft dan moet je hem een tijdje laten staan en niet rijden (wel in de bak dan enz)
als de drukkingen dan over zijn mag je pas weer gaan rijden anders gaat het niet over en dan kkan het van kwaad naar erg gaan !

dus iig suc6

Ps als de drukkingen blijven moet je controleren of het zadel (nog) wel goed ligt ( minimaal 2 vingers tussen kamer en schoft, onder het zadel door kunnen kijken, zadel mag niet drukken op de schouderbladen, kussens moeten tegen je paard aanliggen!)

groetjes! Party!!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:31

Zadel te nauw in de kamer?
Te dikke shabrak/gelpad?
Onvoldoende/verkeerd opgevuld?
Ik roep maar wat er in me opkomt, er zijn zeker nog wel meer redenen te bedenken waarom het zadel blijft drukken. Mogelijk dukt het zadel niet meer, maar gaan de drukplekken gewoon nooit meer weg.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:06

Hai Lieke,

Ben het met ikke eens.
Waarschijnlijk heb je toch een probleem met je zadel.
Voordat drukplekken verdwijnen ( mits niet te lang doorgereden ), gaat er wel een tijdje overheen hoor.
Zou in ieder geval het zadel goed na laten kijken.

Groetjes
Ton

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 15:20

Nu blijkt dat het zadel toch niet goed genoeg is opgevult! We gaan nog een keer terug, en ja andetrs moet ik een nieuw zadel. Frusty

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 15:22

een zadel kan ook opraken, dus dat het allemaal te plat wordt en te hard. Met drukkingen moet je wel uitkijken het kunnen witte plekken worden die niet meer weg gana