Koker ontstoken na castratie!! Met foto's!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Koker ontstoken na castratie!! Met foto's!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 15:53

Chandler heeft zijn koker ontstoken!! Het ziet er echt niet uit!!

Omdat zijn koker ontstoken is moest hij gisteren voor de doorbloeding in de trainingsmolen, maar toen hij daar in liep is het geknapt ofzo en kwam er een heleboel vieze en stikende rotzooi uit!! (Biepp, mijn broer en ik werden allemaal steeds witter en misselijker!!)

De DA komt het vandaag nog wel controleren!!

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt???

Ik zal wat foto's laten zien!!


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hij zag er echt zo zielig!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:54

het was zoooo gooor!

Vooral toen de koker ontplofte en er geel/rood slijm/bloed uitkwam!
bah bah bah!!

:)

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:56

ik zie maar 2 foto's de rest kruisjes


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:01

ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar bij gewone ontstekingen is het het beste om te koelen, gewoon lekker koud afspuiten met een hele zachte straal,
wel goed dat de DA gelijk vandaag komt want zo gaat het nromaal niet,
laat ons horen wat de DA ervan zei...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:07

Ik heb dit wel gezien met een shet bij ons op stal
Heeft er weken last van gehad, kreeg onstekingsremmers en veel weidegang.
Het was in het voorjaar, dus het weer werkte mee.
Hij had ook opengeknapte hechtingen enzo.
Heel sneu, maar hij is er weer bovenop gekomen.


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:09

Kiara schreef:
Ik heb dit wel gezien met een shet bij ons op stal
Heeft er weken last van gehad, kreeg onstekingsremmers en veel weidegang.
Het was in het voorjaar, dus het weer werkte mee.
Hij had ook opengeknapte hechtingen enzo.
Heel sneu, maar hij is er weer bovenop gekomen.


Opengeknapte hechtingen?
Heeft hij een speciale operatie gehad dan?
Castraties worden eigenlijk nooit gehecht.

Don't dream your life, live your dreams!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:30

Castraties worden juist steeds vaker gehecht...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:32

Sjuimpje schreef:
Castraties worden juist steeds vaker gehecht...


Dan heb ik een oud schoolboek!
Ik heb juist 2 jaar terug geleerd dat castraties eigenlijk nooit gehecht worden, zodat het vuil er goed uitkan.

Don't dream your life, live your dreams!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:32

Je kan maar blij zijn dat het opengeknapt is. Ik heb het een keer meegemaakt dat het naar binnengeslagen was: er zat een ontsteking van een bal van ca 15 cm in zijn buik. De dierenarts wilde het opnieuw openmaken en schoonmaken in de kliniek Boos! . Ik vertrouwde dit niet en ben naar Utrecht gegaan . Daar bleek uit onderzoek dat het heel dicht tegen zijn buikvlies zat en dat als je het open zou maken, hij het niet overleefd zou hebben Boos! Boos! . In jouw geval is het heel vervelend, maar de troep komt er nu uit dus komt wel weer goed. Het stonk zeker ook vreselijk... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Kyona op 12-02-04 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:32

Hij was gehecht.
En er was iets open gegaan.
Waar een flapje vlees uitkwam.
Dat moest worden weggeknipt, heel eng zag het er uit.


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:34

Gatver.. Wel goed dat het geknapt is dan kan het vuil er tenminste uit. Geeft ook wel wat opluchting bij je paard als de spanning er af is.
Ben benieuwd wat de da zegt, succes!!

XANTHA

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:35

Beter dat het open is, goed schoon houden en open, dan kan de rommel weg!
Heb het bij een ruin van een kennis gezien, bij hem is een klein stuk van de koker afgestorven, viel er ineens zomaar af. Overigens allemaal goedgekomen.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:00

het komt vaak voor hoor en het is ook redelijk gauw met goede zorg en bewging weer over hoor!

mijn klophengst heeft na de operatie(met hechtingen)7weken met een ontstoken koker en omgeving gestaan,honderd kilo afgevallen.
een fries hengstje bij ons op stal had het 2 weken geleden en springt nu al vrolijk rond.
mijn eigen shet had na de castratie 4 jaar geleden ook een ontstoken koker en omgeving en ook dat was met 6 weken weer goed.

succes

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:26

Jep, ik ken het ook... Oktober vorig jaar had mijn paardje het ook. Hij heeft er een maand mee rond gelopen. Hoge koorts en kans op bloedvergiftiging, cubarmix gekregen... Dit om de bloedvergiftiging geen kans te geven. Duurde wel weekje langer voordat de drets eruit kwam, maar ok...
Hou de wond nog goed in de gate nadat alles opengebarsten is. Bij mijn paard kwam er 3 weken erna nog troep uit..
En goed afspuiten. Ik deed het minstens 2 keer per dag!
Succes Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:54

ja, hoor komt heel vaak voor. Het is juist goed dat het is doorgebroekn en eigenlijk moet het open blijven zolang er pus is, veel bewegen en buiten lopen als dat kan

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:00

Veel laten bewegen en met een zachte koude straal water afkoelen en zorgen dat er geen vuil in komt.

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 14:59

Bedankt voor de tips!!

De da is geweest en heeft het nog een beetje opengesneden zodat alles er beter uit kan!! Het ziet er al een stuk rustiger uit!!

Hij moet 2 keer per dag gelongeerd worden en daarna gespoeld!!

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:08

Ik heb toen ik in Voorschoten nog woonde, heel veel een castrateur, D. Boekhoud, geholpen met castreren van hengsten. De paarden kregen een sufspuitje en de ballen Haha! werden verdooft. De paarden stonden gewoon voor hun box of in de spuitplaats.
De paarden kregen na de castratie een flinke anti-biotica prik en 's avonds kwam hij weer kijken hoe het ging. De paarden werden niet gehecht. De mensen moesten 2 x per dag afspuiten met een zacht straaltje en lekker wandelen. Dierenartsen in de buurt verwezen bijna ierdeen naar Boekhoud voor een castratie. Ik heb nog nooit gehoort dat het fout ging of ontstekingen optraden.

Een vriendin van ons liet haar hengst castreren door de DA en het paard werd gehecht. De volgende dag hing er een balon van bloed en rotzooi bij de koker. Paard heeft 3 maanden in Utrecht gestaan.

Een paard op een pensionstal waar ik stond werd in Utrecht gecastreerd. De eigenaar vond dat veiliger. Paard is onder narcose gegaan en is gehecht. Hij heeft een virusinfectie opgelopen. Hij heeft geloof ik 4 maanden op Utrecht gestaan waarvan een paar weken kantje boord geweest. Hij had een balon onder zijn buik hangen.

Onze Welsh A is bij ons door de DA in de buitenbak gecastreerd en niet gehecht. Hij heeft nergens last van gehad.
Onze fries is niet gehecht en na 2 weken gingen we beginnen met zadelmak maken.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:10

een vrouw bij mij op stal heeft haar paard ook laten castreren twee weken geleden... Ze had expres voor de uithof gekozen en hij heeft daar een paar dagen gestaan. Toen ze hem ging ophalen bleek al dat hij niet lekker liep, nu is het inmiddels ontstoken en komen ze al een week elke dag langs om de boel schoon te maken en het wil nog niet over... Hij krijgt antbiotica enzo en nu maar hopen dat hewt snel beter gaat.....

Bevalt prima in duitsland...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:50

gabyfedde"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Castraties worden juist steeds vaker gehecht...


Dan heb ik een oud schoolboek!
Ik heb juist 2 jaar terug geleerd dat castraties eigenlijk nooit gehecht worden, zodat het vuil er goed uitkan.
[/quote]

Mijn paard is 2 jaar geleden gecastreerd en het werd toen ookal gehecht..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:55

PhiaBink schreef:
Ik heb toen ik in Voorschoten nog woonde, heel veel een castrateur, D. Boekhoud, geholpen met castreren van hengsten. De paarden kregen een sufspuitje en de ballen Haha! werden verdooft. De paarden stonden gewoon voor hun box of in de spuitplaats.
De paarden kregen na de castratie een flinke anti-biotica prik en 's avonds kwam hij weer kijken hoe het ging. De paarden werden niet gehecht. De mensen moesten 2 x per dag afspuiten met een zacht straaltje en lekker wandelen. Dierenartsen in de buurt verwezen bijna ierdeen naar Boekhoud voor een castratie. Ik heb nog nooit gehoort dat het fout ging of ontstekingen optraden.

Een vriendin van ons liet haar hengst castreren door de DA en het paard werd gehecht. De volgende dag hing er een balon van bloed en rotzooi bij de koker. Paard heeft 3 maanden in Utrecht gestaan.

Een paard op een pensionstal waar ik stond werd in Utrecht gecastreerd. De eigenaar vond dat veiliger. Paard is onder narcose gegaan en is gehecht. Hij heeft een virusinfectie opgelopen. Hij heeft geloof ik 4 maanden op Utrecht gestaan waarvan een paar weken kantje boord geweest. Hij had een balon onder zijn buik hangen.

Onze Welsh A is bij ons door de DA in de buitenbak gecastreerd en niet gehecht. Hij heeft nergens last van gehad.
Onze fries is niet gehecht en na 2 weken gingen we beginnen met zadelmak maken.


dit zijn ook mijn ervaringen!
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de koker gaat mee ontsteken...al het bloed en pus loopt naar het diepste gedeelte...en dat is daarachter de koker Knipoog
gewoon lekker aan de hand stappen, in het voorjaar , weidegang (geen modder!!)
veel koelen en een antibioticakuurtje
tis idd maar goed dat ie open is gesprongen want dan kan het vuil er tenminste uit

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:25

geef je paard beterschap van mij

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:07

lekker veel laten lopen zodat de rommel eruitloopt. bij mijn paardje bleef het ook dik en toen heb ik op de wondjes een likje yellowcream gedaan. de volgende dag was de zwelling helemaal weg.

Come over to the dark side, we have cookies!

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:34

Bij Maritzo was de wond ook gaan ontsteken, het was zo groot als een voetbal Scheve mond Veel lopen, en afspoelen me koud water heeft bij hem prima geholpen. Gelukkig kwam het weer helemaal goed...

Graaf Maritzo 14-2-2000/04-10-2016

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:45

hallo nog een (verlate) reactie.
ik kan helaas de foto's niet bekijken, maar je verhaal klinkt ook als een beginnende zaadstrengfistel.
ik heb een ruin gehad die dat had, de fistel liep al helemaal door tot in de buikholte. Hij werd daar ziek van. Ik had hem net gekocht, en een maand of 9 daarvoor was ie gecastreerd. tijdens de koop was het niet zichtbaar omdat het als het schoongemaakt is bijna niet zichtbaar is. aan de buitenkant ( bijv. in huidplooi) zat een heel klein vlezig soort pukkel, daar kwam de pus en andere rommel dus uit. doek erover en je zag er voor een tijdje niet van...
ik heb de ruin terug gedaan naar de verkoper omdat het volgens mijn dierenarts en een geconsulteerde arts uit Utrecht een lastige operatie zou worden met risico dat het chronisch aanwezig zou blijven. en dat had ook weer risico's omdat je eigenlijk een soort open verbinding hebt tussen buikvlies en buitenlucht...

als het nog niet over is inmiddels zou ik mijn veearts en toch een naar vragen...

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Sterrendief en 36 bezoekers