Komt het weer goed? (OCD)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Komt het weer goed? (OCD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 01:29

Mijn paard is vandaag in Utrecht geopereerd aan ocd aan beide achterbenen..los stukje bot verwijderd. Bij de operatie bleek dat dat losse botje al aardig wat schade heeft aangericht in kraakbeen en gewrichtskapsel en men weet niet of dit nog goed zal komen. Het was ook heel moeiljk om het botstukje te grijpen en ze moesten echt opereren ipv kijkoperatie uitvoeren..helaas!
Wie heeft er ook een ocd operatie gehad en hoe was het herstel daarna? En wat kan je doen om de gewrichten weer te laten herstellen behalve rust en Primeval (gebruik ik al!!)

Cowgirls don’t cry


Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:33

Mijn paard heeft ook ocd gehad, ik heb het stukje bot nog! Ik had de mazzel dat ze er snel bij waren en het op een plek zat waar ze er makkelijk bij konden, geen blijvende schade dus. Hij heeft verder geen extra medicijnen gehad ofzo, alleen rust, en hij was er in een mum van tijd weer bovenop (hij was pas net 1 toen hij het kreeg) Dus ik kan je verder helaas niet helpen!

:+: May the horse be with you :+:

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 03:49

He getver stranger, wat een tegenvaller Huilen ik heb er geen ervaring mee maar wens je wel heel veel sterkte Ach gut

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:02


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:20

Mijn paard is er ook aan geopereerd. Gelukkig kon dit wel gewoon via een kijkoperatie. Nadat ze de stukjes verwijdert hadden hebben ze het bot weer glad gemaakt.

Daarna was het natuurlijk rustig aan doen. Bijelkaar heeft het zo'n 2 maanden geduurt.
Maar daarna is het helemaal goed gekomen qua OCD.

Succes met je paardje!

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:47

gaat OCD nu om een los stukje bot of om een ontsteking waardoor woekeringen ontstaan? Zijn er dan 2 types OCD ik begrijp hier dat het om een los botje gaat die verwijderd kan worden, wat kun je doen tegen die woekeringen?

www.facebook.com/stichtingsamira
http://www.facebook.com/nasheetaarabians

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:15

Hoi Natalie,
Veel sterkte met Stranger en hoop dat hij snel weer beter word.
Groetjes, liefs en -xxx-jes Anne

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

juval

Berichten: 13166
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:06

Ik heb alleen ervaring met honden, die herstellen meestal vrij snel na een OCD-operatie. Ik wil je veel sterkte wensen en een dikke knuffel voor Stranger!! Wanneer mag hij weer naar huis?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:58

ik vat nu niet helemaal hoe je het kan zien.. is t paard kreupel of niet, is de voorknie of de sprong dik of niet.. voel je de losse stukjes zitten???

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:01

klaske schreef:
ik vat nu niet helemaal hoe je het kan zien.. is t paard kreupel of niet, is de voorknie of de sprong dik of niet.. voel je de losse stukjes zitten???


Om even voor mijn paard te spreken. Zij gaf op een geven moment veel verzet aan, wilde niet meer lopen. Als we haar toch naar voren reden sloeg ze soms met 1 been recht naar achteren (irritatie dat er 'iets' niet goed zit). Ook was ze erg gevoelig bij haar rechter (achter)knie.
Het was niet dik en zover ik weet kan je de stukjes niet voelen.

Maar me de klachten die we hadden zijn er rontgenfoto's gemaakt en daar zijn ze op te zien.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:31

Paardje bij mij op stal heeft het ook gehad. Hij is er goed doorheen gekomen en heeft er nu geen last van Maar het kan binnen een bepaalde tijd terug komen "zeggen ze".
In ieder geval succes Nathalie!!! We spreken elkaar

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:57

Heb je een idee hoe het komt dat het stukje bot los kwam ? (Dan kunnen we daar nog wat van leren)

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:32

ik bedoel, klaske heeft ook een loszittend bultje bij de voorknie.. euhm.. links. het zit net boven de knie.
ze heeft er geen last van alleen als je er aan komt..
ik maak me nog geen zorgen want de pensionhouder zegt dat t niets is.. ik zie t ff aan

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 00:59

Je kan de botsplinters niet zien of voelen van buitenaf, dat moet echt op de foto..en hoe ze er komen? erfelijk/aangeboren is de voornaamste reden, maar kan ook weinig beweging als veulen, voeding enz. zijn..soms door inwerking van buiten af (trap enz.) maar dat is bij ons niet het geval..en nee ik wil niet dat er nog meer splinters bijkomen..vind dit al genoeg ellende!!! zoek nu nog een leuke stal voor de revalidatieperiode..mijn stal is veel te duur daarvoor..iemand nog suggesties (regio den haag/leiden?)

Cowgirls don’t cry

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 07:45

Strangertje schreef:
Je kan de botsplinters niet zien of voelen van buitenaf, dat moet echt op de foto..en hoe ze er komen? erfelijk/aangeboren is de voornaamste reden, maar kan ook weinig beweging als veulen, voeding enz. zijn..soms door inwerking van buiten af (trap enz.) maar dat is bij ons niet het geval..en nee ik wil niet dat er nog meer splinters bijkomen..vind dit al genoeg ellende!!! zoek nu nog een leuke stal voor de revalidatieperiode..mijn stal is veel te duur daarvoor..iemand nog suggesties (regio den haag/leiden?)


Nathalie.... € 150,00 per maand. Inclusief zaagsel en kuilgras.
Ze kan dagelijks naar buiten en het is dichtbij Knipoog
Er is nu nog 1 stal vrij!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:33

Hoi Nathalie,

Bij ons 99 euro ex maar dan kan je ook zelf beslissen of je kuil of hooi doet. Of stro of biobed.

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Geertema, IASCrawler, janderegelaa, Kabayo, Laura1982, Laura_1986, Lipydo, Lui_, Melanie_D en 94 bezoekers