Rubbermatten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Rubbermatten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:18

hey,

ik heb met de zoekfunctie gezoch maar kon niet precies het antwoord vinden wat ik zocht dus dan maar zo!

Niarda staat in een stand (voor de mensen die niet weten wat dat is: een langwerpige stal waar ze met hun hoofd naar de muur vast staan met een lang halstertouw, ze kunnen wel liggen maar niet draaien)

Maar Niarda ligt 's nachts en nu hebben wij gemerkt dat ze er onrustig is 's nachts en veel met haar benen "maait"
Hierdoor heeft ze steeds wondjes aan haar benen (voor en achter)
nu dachten wij aan rubber matten in haar stal, maar helpt dat??? en wat voor soort matten zouden we dan het beste kunnen nemen? we willen haar toch ook nog wel erg graar een lekkr strobedje geven dus die matten met microgaatje (ofzo) vind ik niks.....

en wat zijn ongeveer de kosten van die matten??

oftwel: Wat zouden jullie in dit geval doen? en welk soort matten zouden jullie kiezen en wat zijn daar ongeveer de kosten van?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:30

Gewoon dikke rubbere matten ?

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:34

ja ik weet niet wat voor een matten....matten waar ze lekker op kunnen ligen en waar ze niet op uitglijden maar die je wel mag opstrooien...

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:36

Ben je al eens bij een plaatselijk landbouwspeciaalzaak geweest.
Ik heb daar namelijk de rubberen stalmatten voor in mijn trailer gehaald.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:36

Crista schreef:
we willen haar toch ook nog wel erg graar een lekkr strobedje geven dus die matten met microgaatje (ofzo) vind ik niks.....


Je kunt er rustig stro overheen doen, alleen geen fijn zaagsel, of ander fijn strooisel, omdat dat in de matten gaan zitten. Ik weet niet precies wat ze kosten, maar ze zijn iig niet goedkoop. Maar daar tegenover staat dat je minder strooisel nodig hebt. Er zijn vast wel bokkers die weten wat ze ongeveer kosten. Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:41

wij hadden een rubberen mat met een speciaal motief in de trailer liggen. mn paard is er in uitgegleden, kan zijn dat dat door de poep was dat het glad werd. mat was over de 200 euro... maar als ik het goed begrijp krijgt je paard dus wondjes door de kale plekken die hij maakt met het maaien? of stoot hij tegen de muur voor zich aan? in het laatste geval moet je dan ook tegen die muur een stukje rubber plaatsen om de wondjes te voorkomen.

Gamble

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:41

nou dat ik minder strooisel nodig heb maakt niets uit haha dat zit bij ons bij de stalprijs inbegrepen maar oke mensjes....wat kosten deze matten??????

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:47

misschien kun je ze via een koeieboer 2e hands op de kop tikken.
En anders kan zoiemand je vast wel doorverwijzen naar een leverancier ofzo.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:48

Mijn instructrice heeft ze ook, als ik haar weer zie zal ik even voor je vragen wat zij er voor betaald heeft. Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:52

Ze zijn in iedergeval niet goedkoop Knipoog
De precieze prijs weet ik niet meer, maar ik was wel €100 of zoiets kwijt voor aan anderhalfpaardstrailer.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:54

Mijn pony heeft ook rubbermatten in haar box. (daarover nog een laag stro hoor)
Ik heb ze van mijn oma (heeft een boerderij) die had ze nog over.
Normaal gesproken zijn ze erg duur.
Maar ik zou gewoon langs wat landbouwbedrijven gaan (boeren dus Knipoog )
En daar gaan vragen. Dit scheelt je een hoop geld Haha!

Suc6

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:31

ik had eens een rubbermat in de trailer omdat de gewone bodem t eglad was, hij was niet zo heel dik maar wel met een goed motief. die was niet zo heel duur. maar hoe het in de stal werk Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:41

Ik heb nog grote rubbermatten liggen. Die gebruikte ik voor mijn vorige paard omdat hij wel eens tegen de wand schopte. Maar dit paard doet het niet dus heb ik ze eruit gehaald. Nu liggen ze maar te liggen... Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:28

Een paar koematten heb ik ook in stal liggen, kreeg ze (naja mijn pa) gratis van een koeienboer, die nog wat reststukjes had liggen, ben er heel blij mee. Lekker stroef, maar toch ook zacht. Enkel nadeel is dat als je paard in galop de stal binnensjeest (heb een open stal) en dan een slidingstop maakt, dat je dan een beetje brandlucht ruikt...

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:54

Erg groot nadeel van rubber matten zonder profiel is dat het nogal eens wat glibberig kan worden. Waarschijnlijk heb je hier in een stand niet zoveel last van...

Is het niet mogelijk dat ze gewoon moeite heeft met opstaan in een (relatief) smalle stand en zich daardoor bezeerd?

Europe is our playground

Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:22

Ik heb ook rubberen matten in mijn stallen liggen. het zijn namelijk zo'n matten die ze gebruiken om paardenvrachtwagens te bekleden. loodzwaar(je moet ze met twee personen versleuren) zitten kabels in of zoiets en zijn 1,5 cm dik. er is ook geen profiel in die matten, maar ze zijn absoluut niet glad. Ik heb ze al een jaar of vier en er is nog niks kapot aan. ik doe er houtkrullen bovenop en binnenkort ga k over op stro. Echt super die dingen en niet eens zo duur. Ik denk dat ik ze 35euro heb betaald voor twee stukken van 1m10 op 2m80. Misschien kan je eens gaan onderhoren bij iemand die vrachtwagens bekleed met matten?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:34

zie wel eens een advertentie op marktplaats staan ze zijn idd vrij prijzig.

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 11:50

nee ze kan wel gewoon goed op staan hoor. maar is een erg onrustige slaper.....en omdat ze door haar voorbene heen zak als ze gaat ligen heeft ze nu een wondje op haar knie (er ligt nogal ruuw beton). Als ze met haar hoeven net op die plaats het stro heeft weggeschraapt en precies daar met heer kniet gaat liggen....tja dan haalt ze zich een beetje open, maar ze kan wel gewoon goed opstaan

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:20

manic schreef:
Erg groot nadeel van rubber matten zonder profiel is dat het nogal eens wat glibberig kan worden. Waarschijnlijk heb je hier in een stand niet zoveel last van...

Dat hangt van het type of soort mat af, ik heb ook koematten zonder profiel, en die zijn helemaal niet glibberig als ze nat worden. Enige nadeel is het schoonmaken van de stal, want de urine kruipt eronder, en wordt smerig, ik doe dan ook in de natte hoek, zaagsel strooien, dat helpt wat, maar ik moet toch wel een keer per half jaar de matten eruit sleuren, en met de hogedrukspuit aan de gang. Is een dag werk, maar dan is de boel ook weer proper Lachen

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:21

Hoihoi, rubberen matten kosten helemaal niks.

Ik heb ooit een paard gehad wat altijd zijn zaagsel aan de kant gooide en dan op het beton ging liggen. Stro werd opgegeten en dan ging hij weer op het beton liggen. Dus ook van die wondjes constant op de benen.

Dus hebben wij gewoon bij een bedrijf een grote rol oude transportband (is helemaal van rubber) opgevraagd. Zij moeten ervoor betalen om het weg te gooien, en waren allang blij dat ze er vanaf waren.
Die rol was ongeveer 1,5 meter breed en wel 20 meter lang. Dus 3 stukken van 4 meter afgeknipt en die in de stal gelegd zodat de hele bodem bedekt was. Daar overheen weer het zaagsel. En de volgende morgen...

had meneer de matten keurig opgerold en weer vooraan bij de staldeur gelegd Haha! ! Het zaagsel was weer aan de kant gegooid en meneer was weer gewoon op het beton gaan liggen. Daarna hebben we die matten met hele dikke stalen pennen aan de grond vastgeboord.

Het nadeel van die matten is, dat de ammoniaklucht van de mest echt blijft hangen. En ook onder die matten kan komen. Maar de wondjes waren iig wel meteen weg. Wij hebben die matten er 5 jaar in gehad liggen en toen dat paard verkocht was en de volgende kwam hebben we ze eruit gesloopt. Ik weet eigenlijk niet meer wat we met de rest van die transportband gebeurd is, want we hadden nog heel veel over.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:01

ik heb zelf ook matten voor in mijn stal en uitloop.ik heb er best wel veel omdat de stal groot is.en ik heb ze van ver moeten halen bij bosrubber.ze hebben ook een site ze zijn daar iets van 35 per vierkante meter.erg prijzig dus.en het nadeel is dat ze zwaar zijn en er kan urine onder gaan zitten als ze verschuiven maar mijn paard staat nu niet meer op geton en dat spaard haar hoeven en het is wat warmer in de winter.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 36 bezoekers