Werken er hier mensen bij de Aldi?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Werken er hier mensen bij de Aldi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:23

Zijn er hier op Bokt Aldi Bokkers?
Ik zat net op Netwerk een reportage te kijken over het reilen en zeilen bij de Aldi, wat ik toch niet helemaal normaal vindt!
Mensen worden bedreigd, onder druk gezet, "zomaar" ontslagen, krijgen waarschuwingen thuis als ze in de kantine een boer laten ofzo!
Al met al een leuk iets dat de klant er goedkoop terecht kan, maar op zo`n manier zal ik er nog eens over nadenken! Het lijkt wel een dictatuur daar volgens mij! >;)


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:34

mijn schoonmoeder heeft bij de Aldi gewerkt, en die verhalen wil je niet horen...
overwerken zonder ervoor betaald te worden, als je het niet wilde vloog je er gewoon uit..

Dag lieve mama...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:40

Pfoe, ik heb toenertijd gesolliciteerd bij de Aldi en de Albert Heijn, heb nog helemaal niets van de Aldi gehoord, werk nu alweer 2 maanden bij de AH.. Ben toch wel blij dat ik dan niet bij de Aldi ben gaan werken.
Wist helemaal niet dat het daar zo erg was!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:58

Aldi is superslecht Heb ook een en al gehoord ..
We winkelen er trouwens nooit. Altijd GB, Carrefour, en Colruyt Tong uitsteken

*Oh Adrian, come out and play.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:59

Wat een stom gelul zeg.............. je hebt rechten als werknemer in Nederland......je gaat toch naar de rechter dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:01

nou, dan ben ik toch blij met mn baantje bij de ouwetjes! wordt daar keurig netjes tot op de cent uitbetaald!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:06

Vreemd, mijn zus werkt bij een Aldi-filiaal, ze heeft leuke collega's en er is een prima werksfeer Scheve mond

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:32

Ow.. Raar ik dacht altijd dat de Aldi zo goed betaalde.. Ik he bij de Lidl gewerkt toen ik 16/17 was en toen kreeg ik twee keer zoveel als mn collega's van dezelfde leeftijd bij de AH..
Maar ik vind het van die mensen ook raar je hebt toch rechten als werknemer?? Dan snap ik niet dat je dat pikt.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:52

ik werk bij de gollf en daar is alles prima in orde!
heb eigenlijk nog nooit zoiets gehoord over de aldi Scheve mond
en die mensen kunnen er toch zelf wat aan doen? je hebt rechten als werknemer hoor!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:55

ow dat zal ik eens tegen mijn oa zeggen *LOL*
hoeft ik me niet meer te schamen als hij met een volle kar met allerlei bouwlampen en dergelijke voorbij loopt terwijl er een heleboel mensen komen die daar komen omdat ze minder te besteden hebben (niet alle mensen he voordat jullie boos doen Haha! )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:56

Ik denk eerlijk gezegt niet dat dat enkel een "Aldi-probleem' is. Mijn broertje werkt bij de AH en komt ook regelmatig met de gekste verhalen thuis. Kan me best voorstellen dat het gebeurd, maar alleen bij de Aldi?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 23:34

Luister, ik heb dit ook alleen maar van die uitzending af, van Netwerk! Gelukkig werk ik niet bij de Aldi, dus wat er van waar is weet ik ook niet. Had het inderdaad al wel vaker gehoord, en natuurlijk wil het niet meteen zeggen dat het slecht betaald is, of dat er op elk filiaal een slechte werksfeer is, gelukkig maar!!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 23:36

gijsenkim schreef:
Wat een stom gelul zeg.............. je hebt rechten als werknemer in Nederland......je gaat toch naar de rechter dan!


Er zijn met Aldi en haar werknemers inderdaad al meerdere rechtzaken geweest, het is zelfs in de krant en op het journaal geweest.
Herriner je ook de wilde staking vorig jaar zomer, bij het distributiecentrum in Best het is niet alleen gelul hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:47

Ann schreef:
Vreemd, mijn zus werkt bij een Aldi-filiaal, ze heeft leuke collega's en er is een prima werksfeer Scheve mond


ik vond die opmerking ook nogal generalizerend, het is ook écht wel afhankelijk van de personen die er werken, hoe ze met elkaar omgaan enzo.
Bij ons is het overigens ook prut bij de Aldi, aso personeel, grote bekken, maar een plaats verderop zijn ze weer heel behulpzaam!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:55

Ja ik heb ook een stukje van Netwerk gezien.
Snap niet dat de werknemers dat allemaal pikken.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 08:55

Koortje"]
[quote="gijsenkim schreef:
Wat een stom gelul zeg.............. je hebt rechten als werknemer in Nederland......je gaat toch naar de rechter dan!


Er zijn met Aldi en haar werknemers inderdaad al meerdere rechtzaken geweest, het is zelfs in de krant en op het journaal geweest.
Herriner je ook de wilde staking vorig jaar zomer, bij het distributiecentrum in Best het is niet alleen gelul hoor!
[/quote]

Ik bedoel gelul in de zin dat je het pikt van een werkgever........ Haha!

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:01

gijsenkim"]
[quote="Koortje"][quote="gijsenkim schreef:
Wat een stom gelul zeg.............. je hebt rechten als werknemer in Nederland......je gaat toch naar de rechter dan!


Er zijn met Aldi en haar werknemers inderdaad al meerdere rechtzaken geweest, het is zelfs in de krant en op het journaal geweest.
Herriner je ook de wilde staking vorig jaar zomer, bij het distributiecentrum in Best het is niet alleen gelul hoor!
[/quote]

Ik bedoel gelul in de zin dat je het pikt van een werkgever........ Haha!
[/quote]

Tja, zolang als je het goed met je collega's kan vinden en de manier van werken/denken daar je past heb je wel een beter betaalde baan dan bij een andere supermarkt achter de kassa. Alleen als je niet braaf in het gareel wilt lopen zit je meteen aan de vervelende kant.

(En nee, ik werk niet bij de Aldi, maar doe er wel mijn boodschappen anders is mijn salaris zo snel op)

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:09

Mijn zus werkt alweer zo'n 2 jaar in een Aldi magazijn. Er lopen daar wel heel veel buitelanderders rond, die meestal geen woord nederlands praten, maar haar "nederlandse" colegas zijn heel normaal, en haar baas is ook erg aardig! Ze heeft t ook prima naar haar zin!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:18

Een vriendin werkt bij de Aldi in Julianadorp of Den Helder. Die word regelmatig naar Texel gestuurt en moet er dan zo vroeg zijn dat ze d'r niet op tijd kan zijn met de eerste boot. En haar reiskosten(dat is nog meer dan dat ze op zo'n dag verdient) worden niet vergoed. Er zijn nog wel andere dingen die niet gaan zo als het hoort.
Geen positieve verhalen van deze kant dus.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:23

Je gaat dan toch niet......... ik snap dat niet hoor. Dan zeg je toch........ weet je wat jij kan doen, ga zelf maar lekker......... Gewoon zeggen....... DOET IK NIET......... Ik doe het alleen als mn volledige reiskosten vergoed worden EN ik een uur later kan beginnen........ Bij de rechter heeft de werkgever ook geen poot om op te staan...... een werkgever moet namelijk een goed werkgever zijn.......

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:24

Mijn buurvrouw werkt bij de aldi maar je wordt niet blij als je die verhalen hoort.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:59

gijsenkim schreef:
Je gaat dan toch niet......... ik snap dat niet hoor. Dan zeg je toch........ weet je wat jij kan doen, ga zelf maar lekker......... Gewoon zeggen....... DOET IK NIET......... Ik doe het alleen als mn volledige reiskosten vergoed worden EN ik een uur later kan beginnen........ Bij de rechter heeft de werkgever ook geen poot om op te staan...... een werkgever moet namelijk een goed werkgever zijn.......


Dat zei die vriendin ook. Maar als ze het weigerde dan kon ze vertrekken. Ze heeft heel veel moeite gedaan om een baantje te kunnen krijgen en kan het geld niet missen. Dus dat ze af en toe naar Texel moet en een dag niets verdient doet ze dan maar omdat ze niets anders kan vinden. Ze komt dan wel te laat, ze zeuren daar enorm over maar ze heeft het op gegeven er tegen in te gaan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:04

Beter je laten ontslaan en dan naar de rechter....... krijgt ze nog een zak geld mee ook........ Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:05

Ik heb wel eerder van die verhalen gehoord. Dat ze bijvoorbeeld opeens meer uren moeten werken voor hetzelfde salaris en dat ze anders maar op moeten pleuren. Dat wordt dan met alle collega's tegelijk besproken en iedereen die het er niet mee eens is, wordt voor de rest voor schut gezet.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:07

sorry, maar als ik haar was, was ik allang naar een ander baantje op zoek gegaan!!

(ben zelf ook op zoek, nee werk niet bij aldi Tong uitsteken )

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Black_Moon, brennie85, ComscoreBot, djodjodjo, Eliana, IASCrawler, JosjeDZ, JoyenUnory, MerelV, Mette, Muronia, muzzy17, Nalonyda, nardxash, ontherun, Patriesje, Schuur_, sterregoud, weslyjune, xSannee, zonnetje1903, Zuidpool29 en 69 bezoekers