ligt het aan het weer????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

ligt het aan het weer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:52

ik ben een beetje nieuwschierig aangelegt en wil nu graag van jullie weten hoe jullie paardjes zich op het moment gedragen.

die van mij zijn zo druk en zo vervelend als het maar kan.
voorbeeld ik had vandaag de beruchte 18 jarige aan de longe, en die liep gewoon te wachten dat er iets gebeurde dat ze maar schrikken kon. wat dan natuurlijk ook gebeurd, en aldus bok, bok, snuif snuif show show.

en annie had het ook al op de heupen, niet willen stappen dribbel dribbel. en alleen naar de andere paarden toe willen.

iso die liep weer heel idioot te doen in haar paddock, steigeren. ze wilde niet eens fatsoenlijk mee lopen (er lagen zo hier een daar wat pasjes water op het erf) nee dan krijg ik mijn voeten nat dus spring ik erover (ach ja dat ik dan bijna in het baasje d'r nek beland ach wat zou het Schijnheilig )

en dan is toch het algemene beeld dat quarters een rustiger karakter hebben dan de warmbloedjes. is in zoverre ook wel zo de 18 jarige is NRPS dus die telt niet mee, maar ook mijn quarters hebben volgens mij het voorjaar in hun bolletje.

hoe staat het met die van jullie.


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:56

No problemo, zolang ik niet in galop ga Lachen

Kan rustig langs de weg stappen, op de hei draven met af en toe een hoofdzwaaiertje van jolijt. Maar als ze dan mogen galopperen Cool , dan wil het alleen maar even hard. De puf is er zo uit en dan is het weer gewoon rustig zijn gangetje.

Maar dat is wel als ik met één paard weg ben, met beiden is een héél ander verhaal Cool

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:00

De 7-jarige Quartermerrie bij ons op stal heeft vandaag met mijn paard los gestaan en heeft jouw beeld bevestigd; compleet gestoord. De modder vloog meters de lucht in en mevrouw liep al gillend alle kanten uit te springen. Helemaal fris dus. Knipoog


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:07

Ik merkte toevallig vandaag wat aan Honey. Die is normaal de rust zelfde, maar met poetsen stond ze allemaal te drammen, ze ging zelfs een keer hangen! (ik heb haar 6.5 jaar, en dat heeft ze dus nog NOOIT gedaan!)
Met longeren was ze ook niet te genieten, ik doe op het moment veel overgangen, overgangen vooruit gingen wel, maar terug??? No way!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:08

B'elanna is niet liever of vervelender dan normaal. Ik merk geen verschil. Misschien omdat ze weer of geen weer altijd de wei in gaat??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:13

Vandaag was mijn 23jarige pony zowaar heel dartel............gisteren kompleet KAAL geschoren en ze voelde zich weer helemaal frisjes!!! Mijn buurmeisje genoot met volle teuge.........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:13

Whahahaha, wij rennen ons rot om Bailey en Digger in een galopje te krijgen als we ze in de bak loslaten Bloos!
Die zijn niet echt vooruit te branden Ze gaan liever aan het handje grazen Vingers aflikken

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:17

Heb een "coole" koudbloed Haha! maar ziet toch echt spoken in het bos. Vooral als het hard waait *LOL* Ze springt dan opzij en verder niets, een pasje harder maar meer ook niet Haha!

21-5-2010 Luc geboren!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 22:50

zie je wel ik had al zo'n vermoeden dat de mijne niet de enigste waren Haha!

maar anya de mijne gaan ook elke dag naar buiten, en toch kon ik het merken dat ze het voorjaar in hun bol hebben.
vera misschien moet je die heren een poosje hier brengen mijn dames leren ze dat rennen met alle liefde hoor Bloos! Clown

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:53

rina schreef:
vera misschien moet je die heren een poosje hier brengen mijn dames leren ze dat rennen met alle liefde hoor Bloos! Clown


En wat leren je dames die heren nog meeeeeerrrr??????? Bloos! , woeps.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:53

Die van mij gedraagt zich aldoor alsof er storm komt dus kan het niet echt merken of ie nu drukker of rustiger is

Euh,...?? Tsjah,...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:10

Ze doen het alledrie prima Haha!

Ben druk bezig met wissels oefenen Cool

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 08:58

Allebei een beetje snuiverig, Milena licht ontvlambaar op been. Zondag andere ruiter erop gehad en ja hoor.... binnen drie minuten in een denderende galop door de bak Haha!
Met losgooien zijn ze trouwens in blinde en knoertharde galop tegen elkaar op gevlogen vorige week. Was een beste klap.

Was gisteren naar buiten met het paardje van BaudyH hier, en die was ook weer lekker Tong uitsteken druk Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:30

Tja leuk druk zijn die van mij Haha! Tis niet vervelend Lachen
Je kan het eigenlijk niet vervelend noemen, beetje fris misschien.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:46

Hoi, tja, wat zal ik zeggen, mijn QH is 7 mnd drachtig en gedraagt zich voor alsnog vrij normaal. Met wind is ze misschien even wat frisser maar verder is ze heel goed te rijden, mits ik alleen ga, want de rest van de stal, 13 paarden, zijn allemaal compleet debiel met dit weer!
Ik hoef echt niet samen met een stalgenoot te gaan rijden want dan steken ze mijn koele kikker toch echt wel aan en ga ik dribbelend de straat over!
Ik vind het wel grappig maar ik heb mijn paardje gelukkig altijd wel onder controle, de rest ziet er de humor niet van in dat hun paard zo debiel doet omdat ze die controle dan helemaaaaaaal niet meer hebben.
Degenen die geschoren zijn zijn nog het meest onberekenbaar en fris.
Kortom, spring is in the air!!! (vaak letterlijk, hahaha)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:26

buddy is ook "leuk"druk!
hij is lekker enthousiast zullen we maar zeggen Haha!

Dag lieve mama...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:09

klaske is al weken in de ban van de komende lente... hengstig, vliegen, bokken.... ach.
nu kan ik niet rijden dus dan maar longeren.. trapte ze gisteren naar me... no way! dat doen we niet..
verder hoop ik heel hard dat het overwaait..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:21

Hier is alles hartstikke rustig Haha! Soms een tikkie lui zelfs Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:22

ruilen???

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:46

Janouk had vandaag ook een bui ze vond op eens alles eng en zelfs vogels zag ze voor enge monsters aan dus de hele weg op zei springen en bij een tak tussen haar benen een flinke bok die ik nog net kon uitzitten.
Compleet gestoord terwijl ze normaal toch altijd de rust zelve is.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:18

Die van mij is enorm hengstig!! Zelfs de ruinen die al een tijd niet meer weten dat zo ooit hengst zijn geweest springen er bovenop!!! Bloos

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:42

Ik kan nog helemaal niks merken aan mijn meiske.
Waarschijnlijk komt dat omdat ze leker de hele dag buiten in haar paddock kan staan en dus de hele dag de buitenlucht op kan snuiven.
Regent het gaat ze lekker binnen staan en zie je af en toe een hoofdje naar buiten steken om te voelen of het al droog is. Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:00

Sher is nog net zo lui als altijd Haha!

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:21

Die van mij springt met 4 poten de lucht in, en zit constant achter de ruin aan.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:24

Hoort dat niet andersom Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers