Hoe peuter je dit bij je ouders aan het verstand?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Hoe peuter je dit bij je ouders aan het verstand?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 18:04

Ik heb dus voor mijn vervolgopleiding (AOC Meppel --> Paardensport) verplicht een eigen paard nodig.
Nou is Kyno een paar dagen geleden afgekeurd, en dus niet geschikt voor de opleiding.
We zullen hem moeten verkopen. Scheve mond Verdrietig
Nu had ik een heel leuk ander paard gezien, Ontario van Gomir hier op bokt en volgens mij is dat echt hét paard voor mij.
Maar mijn ouders willen dat ik mee eerst van Kyno 'ontdoe', en dan in Mei/April pas weer naar een nieuw paard ga uitkijken.
Ik vind dit echter nergens op slaan. (het is niet vanwege het geld dat ze het doen!)
Ik bedoel, je moet (vind ik) daar op die opleiding komen als een geheel, een goede combinatie samen met het paard.
Als je pas in April/Mei mag zoeken, heb je misschien iets leuks gevonden tegen de tijd van Juni, heb je hem pas in Juli o.i.d en dan heb je nog maar 1 maandje om aan elkaar te wennen.
Dat werkt niet naar mijn idee
Maarja, ouders zijn nou eenmaal koppig en hoe vaak ik ze ook niet uitleg dat paardrijden niet zomaar op je kont zitten is maar dat het erom gaat dat je een combinatie met je paard moet zijn, ze houden voet bij stuk.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat mijn ouders uberhaupt een paard kopen en ik wil ook niet ontevreden of verwaand overkomen, maar je moet toch naar een opleiding als combinatie? En geld heeft bij ons nog nooit echt een rol gespeeld dus daar ligt het echt niet aan.

Ik zit er nogal mee omdat ik juist nú een paard heb gezien die me helemaal super lijkt!
Heb ook al gepb'd met de bazin en die heeft me ook al het 1 en ander meer verteld over het paard en volgens mij komt dat echt helemaal goed! Het is echt een paard uit mijn dromen, was direct helemaal weg van hem, maar mijn ouders snappen dat niet.

Iemand tips hoe ik het duidelijk kan maken? Ik dwaal nu wel erg veel af want het was eigenlijk mijn bedoeling om op VvdD iets te zetten over de afkeuring van Kyno, maar dit topic is nu al lang genoeg Tong uitsteken Dat zal ik jullie besparen. Hij was in ieder geval afgekeurd door een rugprobleem.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen! OK dan!
Groetjes Kyno


JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:10

Kun jij je pony niet voor een manege laten lopen?
Toen ik te groot werd voor mijn pony, heb ik mijn ouders kunnen overhalen door mijn pony 2 uur per dag te laten inzetten in een manegeles.. iemand die daar toen reed heeft hem na een paar maanden van ons gekocht.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 18:18

JECKYLL schreef:
Kun jij je pony niet voor een manege laten lopen?
Toen ik te groot werd voor mijn pony, heb ik mijn ouders kunnen overhalen door mijn pony 2 uur per dag te laten inzetten in een manegeles.. iemand die daar toen reed heeft hem na een paar maanden van ons gekocht.


Nee daar gaat het niet om. Lachen Het gaat erom dat ik een nieuw paard nodig heb voor mijn opleiding omdat kyno is afgekeurd en dus niet mee kan, en ik pas van mijn ouders in april/mei een nieuw paard uit mag zoeken en ik juist nú een leuke heb gevonden. maar daar willen ze niks van horen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:18

Ik kan het standpunt van je ouders wel begrijpen, maar ik ben het wel met je eens dat het belangrijk is om als een klikkende combinatie aan je nieuwe opleiding te beginnen.
Misschien kun je je huidige paard te koop zetten, en met je ouders afspreken dat je wel vast naar een ander paard gaat zoeken. Misschien willen ze wel vast een keer gaan kijken bij het paard dat je op het oog hebt.

* To Belg, or not to Belg *

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 18:20

Yorghos, ik hoop het Lachen Ik ben natuurlijk ook wel een beetje een zeurkous tegen hun Bloos Clown dat werkt ook aferechts natuurlijk Bloos Maar ik heb echt het gevoel dat ik hét paard heb gezien, dus ik hoop dat ik ze kan overhalen om tenminste 1 keertje te gaan kijken. Lachen

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:29

Ja, het is idd belangrijk om je paard al wat beter te kennen als je aan je opleiding begint.
Misschien kan je ze de reacties uit dit topic laten lezen?
Veel succes ermee!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 18:34

Ja ikkiekikker dat is een goed idee!

Nou allemaal even massaal zeggen dat ik best dat paardje nu kan kopen zodat we een betere combi zijn straks Bloos!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:40

Ik snap je ouders ook wel wanneer ze bang zijn straks met 2 paarden te komen zitten. Ik weet niet wat je plannen zijn met je huidige paard.

Toch is het inderdaad belangrijk als combinatie op je opleiding te komen en kijken kan natuurlijk altijd. Misschien kun je zelf op een of andere manier bijdragen in de extra kosten of kan je je huidige paard bijvoorbeeld goedkoper stallen. Kan je tijdelijk de zorg aan voor twee paarden? Zet alles op een rijtje, vind uit waarom je ouders precies nog niet eerder willen zoeken en kijk dan samen naar oplossingen. Succes!


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:40

misschien even je ouders vertellen dat je met een goeie start je opleiding wilt beginnen,dus met een nieuw goedgekeurd paard,wat je al kent..
dat dit paard wat gezien hebt de eisen heeft wat jij in je hoofd hebt..misschien willen ze toch een keertje kijken..succes !

Karaat_the_newforest op Instagram

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 19:21

Bedankt! er zitten echt een paar goede tips bij! Kyno wordt zeker weten verkocht. Ik kan de zorg van 2 paarden niet op me nemen en nu ben ik nog niet 100% aan hem gehecht. (ik heb hem pas 2 weken) Mijn ouders proberen ervoor te zorgen dat de oude eigenaar hem terug neemt. (aangezien hij afgekeurd is en ik hem nog maar 2 weken heb) maar die stibbeld nogal tegen. Bloos

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:23

Maar waarom heb je dan een afgekeurd paard gekocht?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:25

Eventjes offtopic: Waarom heb je het paard niet vóór de koop laten keuren? Nu zit je met een paard die niet is goedgekeurd en die de vorige eigenaar waarschijnlijk niet meer terug wilt...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:38

misschien hebben je ouders nu nog geen geld om een nieuw paard te kopen of bij te leggen bij het bedrag van je afgekeurde,verkochte paard.
of geen geld om nu twee paarden tegelijk te hebben.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:55

Hoop voor je dat de oude eigenaar hem weer terugneemt, heb je als voorwaarde gesteld dat je hem alleen zou nemen als hij goedgekeurd zou worden?Dan moet hij hem natuurlijk wel terugnemen.......

Verder hoop ik voor je dat je Ontario in je bezit kan krijgen, ben hem al een paar keer op wedstrijd tegengekomen met Gomir, echt een leuk paard!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:55

je heb juridisch gezien 6 weken omruil recht op je paard
Volgesn mij is het al een half jaar op dieren die je koopt ook bij de Dierenwinkel. gaan ze dood of is er iets mee dan is de verkopeer verplicht om het terug te nemen..
Beles een advocaat en vraag het.. Ik had ooit zo iets gehoord namelijk( kan ook niet waar zijn hoor ) dan heb ik niks gezegd

When love is a drug, then let me be your dealer!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:24

WAAR kunnen jullie in haar verhaal opmaken dat ze haar paard die afgekeurd is nog niet zolang heeft??

ik heb meer begrepen dat ze dat paard veel langer heeft bijv door een blessure haar paard nu is afgekeurd,geheel onverwachts.

en daarom een ander paard zoekt...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:30

Lees bericht van Kyno hier in dit topic daar staat dat ze hem nog maar 2 weken heeft Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:31

Kyno schreef:
Bedankt! er zitten echt een paar goede tips bij! Kyno wordt zeker weten verkocht. Ik kan de zorg van 2 paarden niet op me nemen en nu ben ik nog niet 100% aan hem gehecht. (ik heb hem pas 2 weken) Mijn ouders proberen ervoor te zorgen dat de oude eigenaar hem terug neemt. (aangezien hij afgekeurd is en ik hem nog maar 2 weken heb) maar die stibbeld nogal tegen. Bloos


hiet kan je het uit opmaken casanova

Zeg tegen je ouders dat het anders niet kan en dat je meschien plunders maakt op de opleiding.

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:33

Kyno



Berichten: 3360
Woonplaats: WoLvEgA!
Geplaatst: 11-02-04 18:21

--------------------------------------------------------------------------------

Bedankt! er zitten echt een paar goede tips bij! Kyno wordt zeker weten verkocht. Ik kan de zorg van 2 paarden niet op me nemen en nu ben ik nog niet 100% aan hem gehecht. (ik heb hem pas 2 weken) Mijn ouders proberen ervoor te zorgen dat de oude eigenaar hem terug neemt. (aangezien hij afgekeurd is en ik hem nog maar 2 weken heb) maar die stibbeld nogal tegen.
_________________
·._.·´¯) It'S fUn UnTiL sOmEoNe GeTs HuRt.... ThEn It'S HiLaRiOuS!! (¯`·._.· || Jack Sparrow ||

Willow is my twinsister!



daarom, dat zei ze een paar berichten terug:D

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:34

offspring schreef:
je heb juridisch gezien 6 weken omruil recht op je paard
Volgesn mij is het al een half jaar op dieren die je koopt ook bij de Dierenwinkel. gaan ze dood of is er iets mee dan is de verkopeer verplicht om het terug te nemen..
Beles een advocaat en vraag het.. Ik had ooit zo iets gehoord namelijk( kan ook niet waar zijn hoor ) dan heb ik niks gezegd


Dit gaat alleen op, als je het dier van een professional koopt, dus van een manege of handelsstal oid (of bv een dierenwinkel). Niet als je het paard van een particulier hebt gekocht.

Wel een vreemde volgorde trouwens, eerst kopen en dan keuren?
Waarop is het dier afgekeurd?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:35

Ontario is leuk! Ik heb zo geen tips voor je, maar ik hoop wel dat het wat wordt met Flap

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:19

Even terug naar waar het over begon....ik vind het behoorlijk verwend overkomen.Ik heb NU een paard nodig enz....Sorry hoor, natuurlijk heb je voor je opleiding niets aan een afgekeurd paard, dat snap ik wel, maar de manier waarop je het zegt.....alsof het niets is! Ook al hebben je ouders genoeg geld voor een ander paard, dan nog is het niet de gewoonste zaak van de wereld dat je dat paard zomaar krijgt.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:19

Ben het wel een beetje met Jetta eens.....ook al heb je je paard pas 2 weken je voornaamste zorg zou naar mijn idee nu toch eerst moeten zijn dat hij een goed huis krijgt.

Hoe belangrijk het ook is om een goede combinatie met je toekomstige paard te hebben.

Dus je even intensief concentreren op je paard een goed huis geven daarna komt de rest vanzelf wel.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 16:42

Hallo?! Sorry hoor maar dit slaat nergens op. Ik was al bang dat het verwaand zou overkomen, maar ik heb nu eenmaal nu een paard nodig. Anders kan ik niet met mijn opleiding starten. Mijn ouders hebben we zelfs een beetje gepushed om die opleiding te doen (ik wilde het zelf natuurlijk ook!!!!) maar ze staan er dus 100% achter. Maar ze zijn leken op paarden gebied dus ze weten niks van combinaties enzo. Hun denken, zij heeft paard nodig, krijgt ze paard. Maar dat kan ook wel een week voor de opleiding. Dáár ben ik het dus niet mee eens!! Lezen mensjes!!!!!!!!

En Kyno hebben mijn ouders gekocht achter mijn rug om als verrassing. Maar aangezien ze er geen verstand van hebben hebben ze hem dus niet laten keuren.
Ik had hem al toen ik zei dat ik hem gekeurd wilde hebben. (om alles uit te sluiten!) en toen kwam dat eruit!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:08

Weet je ook waarom je ouders het belangrijk vinden dat eerst het andere paard weggaat ?
Het zou best zo kunnen zijn dat ze eerst het akkefietje met de verkoper van Kyno opgelost willen hebben voordat ze aan een nieuw paard willen beginnen.
Daar is natuurlijk iets voor te zeggen.
Er zal vast een reden voor zijn, ik denk dat je er goed aan doet om eens met je ouders om de tafel te gaan zitten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amberr1994, Astrid_Brann, elisespunky, hagelslag, Heide83, lanouska, Melvern, Miriam91, Nele80, Rex_Rolfo, Swift en 132 bezoekers