Rodeo.. Zo ZIELIG!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:42

haha het lijkt me eigenlijk best gaaf als je paard bent en je mag zomaar iedereen die op je rug komt zitten eraf donderen zonder dat er ook maar iemand kwaad op je wordt Haha! *LOL*

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:03

paardeloverr"]
[quote="jolinda schreef:
Ik vind het gewoon niet normaal die mensen proberen op een paard te blijven zitten voor de lol
en die moet daar dan maar voor pijnlijden Boos!


Ben ik het mee eens!
Dat paard gaat niet bokken als het niet irriteerd..
Het is echt super vervelend volgensmij!
En is er maar 1x per jaar iemand op zit is ie al super wild..
Volgensmij wil hij dan ook wel wat meer aandacht!
Kuzzies Laura
[/quote]

Denk je dat een paard het niet heeeeerlijk vindt om lekker 264 per jaar buiten te lopen? Die paar seconden die hij kwijt is aan het eraf bokken van zijn cowboy zal hij echt niet erg vinden! Rock-on, dudes!

Lees de uitleg van mensen die er meer van weten dan jij eens Paardenlover! Blond

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:48

*tralalala ikke heb verder niks met Rodeorijden te maken hoor...mijn naam is alleen zo Schijnheilig *

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:17

Elles schreef:
Even voor de goeie orde: die singel zit niet om de ballen....
Het is een dun leren riempje, dat iets aangetrokken wordt om de lendenen. Zit niet heel strak. Het irriteert alleen maar, ze voelen dat er iets om hun heen zit en dat willen ze kwijt. Dat proberen ze door te bokken...
Trouwens, zodra de "ruiter" eraf valt of aangeeft dat ie er lang genoeg op heeft gezeten, komen er twee andere ruiters langszij, die met één beweging dat leertje eraf halen. Het paard stopt dan ook onmiddellijk met bokken.
(en als het riempje echt om de ballen had gezeten, dan zouden ze daar alleen hengsten voor kunnen gebruiken.... Knipoog )



zie, dat wist ik niet en daarom durfde ik er mij ook niet volledig over uitspreken als het echt pijlijk was Bloos , en ja je hebt wel gelijk als je zegt dat de "dappere" ruiters vaak meer leed hebben Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:41

Het is niet zielig.
Ik ben in Montana op een grote streeks Rodeo geweest en is precies zoals Elles zegt: pas op het laatste moment wordt het riempje strak getrokken, het duur maar iets van 1 minuut(weet niet precies) en direct als de bel wordt geluidt komen er twee cowboys aan (die btw onwijs goed kunnen rijden!) die het riempje lostrekken en de ruiter van het rodeopaard trekken. Het paard wordt dan weer rustig afgevoerd.

Het is echt heel mooi om dat een keer te zien, het is helemaal niet zo wreed als jullie denken. Bij de stieren kan je trouwens heel lachen, die zijn al het rodeogedoe al zo gewend dat ze nadat het riempje los is gemaakt gewoon gaan liggen op de grond. Dan komen er van die cowboys met paarden en die gaan dan met lasso's dat beest proberen weg te slepen. Heel mooi is dat.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:59

Haha dat lijkt me echt hilarisch. Zie je daar zo'n makke stier liggen Haha!
Ik ga dit jaar naar Amerika, ik wilde eigenlijk ook wel een rodeo bezoeken!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:02

Ik heb toen ik in USA op een Western Fair was van dichtbij mogen aanschouwen hoe dat ging. Ook de constructie. En ik hou sindsdien niet meer van rodeo. Mijn ogen bedriegen me niet. Waarmee ik niet zeg dat het overal zo is maar daar zat er wel degelijk een touw om de ballen van het paard. Dat werd overigens nog in geuren en kleuren uitgelegd. Ook dat het niet zielig was want het paard voelde het niet.

'Paint' it 'Black'

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:08

Hoe blijft zo'n touw om de ballen dan vastzitten vraag ik me af? Moet toch een gezonde dosis sm-kennis aan te pas komen lijkt me? Haha!

Verder is het idd zo dat een goede "bucking bronc" enorm veel geld waard is. Ze worden er ook speciaal op gefokt, op "tendency to buck" (sorry, weet ff geen goede nederlandse vertaling...) Bovendien worden de meest rodeopaarden behoorlijk oud (20+++), zo'n veeleisend leven is het nl. niet.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:21

Nou, wat mij na het zien van zo'n 12 van die rodeo's die dag opviel is dat zodra de cowboy het touw losliet het paard rustig was. En hij er nog opzat.

Nogmaals, mijn ogen bedriegen me niet. En als dan zo'n keerl ook nog in geuren en kleuren de boel gaat uitleggen Verward

Net als calf roping. Nee, dat voelen de kalfjes niet. Tong hangt meters uit het diertjes mond. Yeah right.

Ik denk dat als ik daar nog mijn gezicht laat zien (nu een jaar of zeven later) dat ik door de 'friends of western' van het terrein getrapt wordt. Ik weigerde geld te geven voor dierenmishandeling. Haha!

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:10

Er lopen ook merries in de rodeo. Waar knopen ze daar dan dat touw aan vast?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:03

Sonja schreef:
Er lopen ook merries in de rodeo. Waar knopen ze daar dan dat touw aan vast?


Heb wel een idee, aan het veulen dat aan de andere kant van het hek staat Clown

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:13


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:16

Afbeelding

en nog even een prachtig plaatje van wat zo'n onschuldige 'buck strap' aan kan richten

Mijn punt: net als in elke paardensport gaat er bij rodeo's veel mis.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:35

Tja, maar dit is toch wel te walgelijk voor woorden. Wetende dat dit het resultaat kan zijn doe je dit je dier toch niet aan lijkt me Boos!.

Vraagt niemand zich dan af waarom er nog een band om die buik achter net voor de achterbenen geklemd zit? Die zit er natuurlijk omdat het mooi is Verward

'Paint' it 'Black'

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:41

Tuurlijk is die verwonding van de buck-strap zielig, helemaal mee eens > maar is het echt zoveel zieliger als paarden die in de krul getrokken met slof een uur verkrampt moeten rondlopen omdat wij dat zo mooi vinden en dat iedere dag? Als je bepaalde zaken eens gaat vergelijken hebben die rodeopaarden het echt zo slecht nog niet.... En dan valt er voor iedere tak van paardesport wel iets op te noemen wat zielig is!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:44

of 22/7 op stal staan....
hengst laten ruinen = ook zo zielig...ze hebben die dingen niet voor niets gekregen toch?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:48

Meerdijk: precies wat ik zeg.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:33

Hebben de mensen die "TEGEN" een rodeo wel eens een rodeo IRL gezien?
Je kunt niet echt over iets oordelen als je niet precies weet hoe het in eklaar steekt, lijkt mij.

Ik weet zeker dat rodeopaarden een 10x beter leven hebben als manegepaarden

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Hevonen

Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:35

Ik ben geen fan van rodeo, maar op de volgende site zie je iets waar ik ook bedenkelijk naar zit te kijken. Is niet eng... alhoewel, als mijn paard zo liep, haalde ik onmiddellijk de DA. Wat hebben ze trouwens aan hun voeten?
http://www.manchesterchristian.org/mca%20gallery4.htm

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:38

RosiePosie schreef:
Ik ben geen fan van rodeo, maar op de volgende site zie je iets waar ik ook bedenkelijk naar zit te kijken. Is niet eng... alhoewel, als mijn paard zo liep, haalde ik onmiddellijk de DA. Wat hebben ze trouwens aan hun voeten?
http://www.manchesterchristian.org/mca%20gallery4.htm

Het lijken wel hoge hakjes!
de paarden zijn trouwens ook aan hun staart verminkt.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:44

Dat vind ik dus stukken erger dat ze die staartpezen doorknippen en de staart dan zo onnatuurlijk laten groeien. een rodeopaard heeft een luizeleventje tov die paarden.

Het zijn trouwens Tennesse Walking horses. Aan hun hoeven dragen ze hoefbeschermers met gewichten in zodat ze de nog hoger optillen dan gewoonlijk. Dit vind ik echt onnatuurlijk.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:47

Goede oplossing voor het geval dat je paard overbouwd is Haha!
Nee, ik vind deze website ook erg raar..

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:51


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:54

Het lijkt er niet op dat het paard er veel plezier in heeft..


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:54


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wiifke en 34 bezoekers