HELP nieuwe Rossner of tweedehands hulsebosch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welk zadel?

Nieuw Rossner zadel
19 (54%)
Tweedehands Hulsebosch zadel
12 (34%)
Ander zadel nl.....
4 (11%)

Totaal aantal stemmen: 35


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

HELP nieuwe Rossner of tweedehands hulsebosch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 20:14

Tja ik ben op zoek naar een nieuw zadeltje en wel een dressuurzadel. Nu is mijn instructrice helemaal gek van Rossners en raad dat mij aan. Een kennis van mij heeft een Hulsebosch (waar ik ook wel op gereden heb) en raad die weer aan. Nu vind ik ze beiden goed en lekker rijden.

Een nieuwe Rossner haal ik voor rond de 700 euro bij Divo en een 2de hands (tussen 1 en 2 jaar oud) Hulsebosch haal ik via een kennis (zadels die profs gebruiken en na 1 jaar weer vervangen) zo rond de 800 euro. De eerste keer opvullen is gratis en het wordt naar de paarden opgevuld.

Wie kan me helpen en advies geven?

Waarvoor ik het gebruik: veelvuldig rijden (eigenlijk elke dag), ik rijd nu 2 paarden (3 & 4 jaar) en hoop daar mee ook in wedstrijden te gaan starten. Nu ben ik een hobbyist die voor een fokker rijd dus hij moet ook niet superduur zijn!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:32

ik zou voor het nieuwe gaan die heeft een vriendin op stal namelijk ook en is er erg tevreden mee, en anders heb je toch een 2de hands zadel en die worden geloof ik altijd op maar gemaakt die hulseboszadels dus ik zou voor een nieuwe gaan. rij zelf met een hulsebos en hangt heeft erg van welk zadel af of die ook lekker zit en die Rossner zit echt super

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:35

Absoluut de hulsebos, Een merkzadel blijft altijd zijn waarde behouden en gaat veel langer mee.De rossner zit wel lekker ja, maar je hebt veel meer aan een kwalitatief goed zadel!!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:58

Hulsebos!Ik heb er zelf ook 1, rijd elke dag, 1 of 2 pony's.Goeie service, mensen hebben er verstand van, en geweldige zadels.Ik heb mijne nu ong. 2 jr. intensief gebruikt en ziet er nog prachtig uit.Zelfs mn zit is er beter door geworden.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:16

Tja dat zal je toch zelf moeten beslissen, gewoon kijken welke het beste ligt en waar jij het fijnst op zit. Als ik jou was zou ik voor de Hulsebosch kiezen. Dat zijn nou eenmaal hele goede zadels. Maar je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat hij nog heel is.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:16

Hulsebos! Zijn echt super-zadels!!!!!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:21

Ctal schreef:
Hulsebos!Ik heb er zelf ook 1, rijd elke dag, 1 of 2 pony's.Goeie service, mensen hebben er verstand van, en geweldige zadels.Ik heb mijne nu ong. 2 jr. intensief gebruikt en ziet er nog prachtig uit.Zelfs mn zit is er beter door geworden.


De service is alles behalve goed en dat zijn niet alleen mijn ervaringen!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:33

nee inderdaad, de service is niet om over naar huis te schrijven.
ze komen ook alleen bij je langs als je NIEUWE zadels wilt passen, tweedehands moet je maar voor naar hun komen...

Ann

Berichten: 13248
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:52

Hmm, ik ben geen super Hulsebos fan maar zou toch eerder voor dit zadel gaan dan voor een Rossner, waarom kijk je eerst niet wat het beste op je paard ligt en beslis aan de hand daarvan welke je neemt Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:55

Voor degenen die interesse hebben: ik heb nog een 17.5" Hulsebos in de aanbieding Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:00

Samsam"]
[quote="Ctal schreef:
Hulsebos!Ik heb er zelf ook 1, rijd elke dag, 1 of 2 pony's.Goeie service, mensen hebben er verstand van, en geweldige zadels.Ik heb mijne nu ong. 2 jr. intensief gebruikt en ziet er nog prachtig uit.Zelfs mn zit is er beter door geworden.


De service is alles behalve goed en dat zijn niet alleen mijn ervaringen!
[/quote]

Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:41

Het ligt er maar net aan of je een passende Hulsebos kan vinden. Hoe duur zijn die zadels trouwens nieuw?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:31

Ik heb zelf ook een Rossner Amerika vzh en vind het een super zadel qua prijs en kwaliteit verhouding.
Het zadel heeft een goede zit en ligt heel goed op mijn haflinger. Ook blijft het zadel heel lang mooi als je hem maar goed onderhoud.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:42


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 19:15

Ann schreef:
Hmm, ik ben geen super Hulsebos fan maar zou toch eerder voor dit zadel gaan dan voor een Rossner, waarom kijk je eerst niet wat het beste op je paard ligt en beslis aan de hand daarvan welke je neemt Lachen


Allebei liggen ze goed. Alle twee m'n instructrices hebben ze (eentje een Rossner en de ander een Hulsebos). Hulsebos is tweede hands maar wordt gebracht en de eerste keer op maat naar de paarden gemaakt!

Ik kan op beide zadels goed rijden. Zal ik dan voor kwaliteit gaan?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 19:18

Tyrza schreef:
Voor degenen die interesse hebben: ik heb nog een 17.5" Hulsebos in de aanbieding Haha!


Een dressuurzadel?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:39

hoi ik heb een zadel van divoza merkloos volgens mij lijkt die veel op een rossner is nieuw rond de 530 euro compleet als je wil proberen mag dat gerust kan je zien of het wat is

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:43

Citaat:
Zal ik dan voor kwaliteit gaan?

Zou ik zeker doen!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:34

Zelf zat ik een poosje geleden ook te twijfelen tussen een tweedehands zadel van een duur merk of een Rossner.
Ik heb voor de Rossner Sydney gekozen, zit echt super en wat nog veel belangrijker is, het ligt heel goed op de rug van mijn paard.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 12:56

Ik heb idd gehoord dat Rossners bijna op alle paarden passen. Mijn instructrice rijd zelfs haar Friezen ermee (en tegelijk ook haar KWPNners) maar van Hulsebos komen ze thuis om ze naar de paarden op maat te maken.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:11

LuvdaTossa schreef:
Ik heb idd gehoord dat Rossners bijna op alle paarden passen. Mijn instructrice rijd zelfs haar Friezen ermee (en tegelijk ook haar KWPNners) maar van Hulsebos komen ze thuis om ze naar de paarden op maat te maken.


volgens mij komt divoza voor alle zadels gewoon langs. dacht ik tenminste je kan ze dan gewoon op maat laten maken

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:14

Jolynn schreef:
Absoluut de hulsebos, Een merkzadel blijft altijd zijn waarde behouden en gaat veel langer mee.De rossner zit wel lekker ja, maar je hebt veel meer aan een kwalitatief goed zadel!!!


Een Rossner zadel heeft echt wel kwaliteit hoor. Het is al een oud merk en misschien in Nederland niet zo bekend, maar in het buitenland wel.

Een Hulsebos is als je het zo bekijkt een eigenhuis merk... Een Rossner een wereldwijd bekend.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:42

PriscaZ"]
[quote="Jolynn schreef:
Absoluut de hulsebos, Een merkzadel blijft altijd zijn waarde behouden en gaat veel langer mee.De rossner zit wel lekker ja, maar je hebt veel meer aan een kwalitatief goed zadel!!!




Een Hulsebos is als je het zo bekijkt een eigenhuis merk... Een Rossner een wereldwijd bekend.
[/quote]
Uhm, Hulsebos exporteert ook naar Amerika etc.. Dus is (ook) een wereldwijd bekend merk. Echt, het zijn geweldige zadels!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:40

Hoi, ik heb ook nog een Hulsebos in de aanbieding. Is 2,5 jaar oud en verkeert in absolute nieuwstaat. Dressuur. Extra lange zweetbladen. Dikke wrongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:02

Kies het zadel wat het beste op je paard ligt en waar jij het fijnst in kunt zitten. Om de 'marktwaarde' hoef je bij dit soort zadels je niet teveel zorgen te maken. Die is niet zo gek hoog namelijk.