Hoeveel betalen voor verzorgpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Hoeveel betalen voor verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 16:18

Mijn dochter kan een pony verzorgen een niet al te grote a welsh.
Dus waarschijnlijk is ze er met een jaar afgegroeid.
Leuk natuurlijk,maar de eigenaar wil er 75 euro in de maand voor hebben,vinden jullie dat gewoon of te veel? De pony schijnt L te springen en te dressuren maar mijn dochter wil alleen recreatief rijden [niet iedere dag]
Als mijn dochter niet rijd staat ze stil,de faciliteiten zijn gewoon goed.
Wij als ouders twijvelen en vinden 75 euro best veel geld.Wat vinden jullie?

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:33

Ik vind 75 euro ook best veel geld. Ik weet niet hoe de faciliteiten daar zijn. Binnenbak, buitenbak, bos vlakbij.
Mag ze iedere dag rijden, mag ze ook op les, mag ze eventueel wanneer het klikt met de pony, buiten gaan rijden.
Wanneer bovenstaande waar zou zijn, dan heeft ze in principe een leasepony en zou het niet eens zo duur zijn.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:48

hmm... ik mag het bovenstaande allemaal met Maurits en ik betaal 57 euro in de maand (trouwens niet allemaal, want we hebben geen binnenbak helaas). 75 euro vind ik persoonlijk veel geld...

Der Ellmauer Dancing Queen

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:50

75 vind ik echt te veel voor deze omstandigheden. Het ligt er ook aan hoeveel dagen per week ze hem mag rijden enzo. maar dit is wel te veel

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:11

Ik vind 75 euro echt te veel. Ik betaal voor mijn bijrijdpaardje 50 euro per maand. Ik rijd 3 keer in de week soms meer maar daar hoef ik niet voor bij te betalen.
Verder mag ik alles met hem.

Idd zijn de faciliteiten een groot punt. Is er een binnenbak? Zoja dat si natuurlijk ideaal, wat voor weer het ook is ze kan altijd rijden. Bij mij is er alleen een buitenbak dus kan met slecht weer niet rijden. Wel kan ik hier heerlijk buitenrijden, gaat dat daar ook een beetje?
ik zou met de eigenaren proberen een compromis te maken.
succes ermee.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:13

Ik vind dat het er idd aan ligt wat de accomodatie allemaal bied, en hoe vaak ze kan en mag rijden, en hoe duur de stalling is.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:23

Ik zou het sowieso niet doen als ze er over een jaar alweer afgegroeid is!! Ze heeft zich dan waarschijnlijk aan de pony gehecht en dan moet ze weer stoppen.
Qua kosten vind ik het wel mee vallen als ze echt 7 dagen per week er alles mee mag doen wat ze wil, dus als er niemand anders op rijd. Het ligt ook aan de accomodatie, binnenbak of allweather buitenbak moeten er voor dit geld wel bij zitten vind ik.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:40

Voor dat geld zou ik het niet doen, vooral ook omdat jouw dochter er snel te groot voor zal zijn. Verzorgen en knuffelen is best fijn, maar niet voor zoveel geld.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:32

75 euro vind ik idd erg veel....ik bedoel die eigenaar mag blij wezen dat er voor zijn paard wordt gezord...hij mag er dan wel iets voor vragen maar 75 euro vind ik wel erg veel.

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:37

ik vind het ook aardig veel geld! bij mij in de omgeving was ik ook opzoek naar een verzorgpony, ik kon er echt NERGENS 1tje vinden onder de €50,- en dat vonden mn ouders te duur Huilen ik had de hoop eigenlijk al opgegeven, toen een vriendin van mij naar een andere stal opzoiek was, daar stond dus een pony die nog wel een verzorgster zocht Party!! dus ik helemaal happy en ik doe haar nuy nogsteeds dus het is eventjes doorzoeken (nouja bij mij duurden het zeker een jaar) maar dan is het wel voor nopz en kan je van het geld wat je anders zou moeten betalen allerij leuken dingetjes kopen (voor je paard)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:45

Ik hoef niks te betalen voor mijn verzorgpony.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:27

Ik vind het een hoop geld. Ondanks dat ik voor mijn verzorgpony wel geld betaald heb, hou ik ook in mijn achterhoofd dat ik hun pony verzorg! Ik zou er bij wijze van spreke geld voor moeten krijgen.
Wanneer ze de pony vol pension ergens zouden zetten ( dus dat er alles gedaan wordt inclusief rijden etc) zijn ze veel meer kwijt.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:34

Ik vind het ook nogal veel geld. Ik mag altijd komen naar mijn verzorgpony, rijden wanneer en waar ik wil. Er is een buiten bak alleen dat is meer afgezet weiland dus in de winter staat het rijden op een laag pitje maar hier hoef ik helemaal niets voor te betalen. Zelfs het dressuurwedstrijdje wat ik ermee gereden heb werd voor mij betaald!
Als je goed zoekt kun je beter zo'n aanbod zoeken en een iets grotere pony misschienw aar ze wat langer dan 1 jaar mee kan rijden?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:36

ik vind het erg veel, zulk soort mensen maken gewoon gebruik van meisjes die graag een verzorgpaardje willen, zo vragen ze steeds meer geld.
Ik heb een verzorg paard voor 6 dagen in de week en ik betaal niets!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:37

Ik vind het wel meevallen als ze vrij staat te doen wat en hoe ze het wilt.
Als zij mag komen zo vaak ze wilt, en dat is 5 keer in de week bv, ben je veel goedkoper uit dan bij een manege.

Als er geen bak bij zit, ongeacht binnen of buiten, zou ik het sowieso al niet doen....kind de straat opsturen met een pony die ze niet kent vind ik iets te ver gaan Haha! Maar ok, ik ben een mietje.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:51

Ik vindt het erg veel geld, vooral als ze recreatief wil gaan rijden en niet iedere dag.
Ik heb zelf een bijrijdpaard, hier mag ik alles mee doen wat ik wil, komen zo vaak als ik wil, ga er wedstrijden mee starten en heb de beschikking over 2 binnen en buitenbakken, een springtuin, wasplaats, weidegang etc.
De eigenaar ziet het als 'mijn' paard, alleen de priveles en de wedstrijdkosten betaal ik zelf.
Voor de rest hoef ik hier niets voor te betalen, de eigenaar is alang blij dat er iemand fanatiek mee bezig is....

Veni, vidi, vici

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:55

LaFunkyJazz schreef:
ik vind het erg veel, zulk soort mensen maken gewoon gebruik van meisjes die graag een verzorgpaardje willen, zo vragen ze steeds meer geld.
Ik heb een verzorg paard voor 6 dagen in de week en ik betaal niets!


Deze mensen wonen vrij ver van ons en school vandaan dus ik heb het idee dat het ook een beetje gaat om het feit dat hun dochter dan een vriendinnetje bij huis heeft!

Wat de faciliteiten betreft die zijn super binnenbak all weather buitenbak.
Mijn dochter wil niet iedere dag,ze is kind en wil ook met andere kinderen kunnen spelen.We zijn er nog niet uit....................

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:59

mensen moeten blij zijn als ze een verzorger vinden die voor hun paardje wil zorgen! ik vind het onzin als men moet gaan betalen voor een paardje die van iemand anders is, de verzorger neemt namelijk al het werk uit handen van de eigenaar, die zit dan op zn luie gat op de stoel, en het geld stroomt binnnen

(das mijn mening, voor degene die het anders vinden, prima)

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:42

ik vind 75 euro vrij veel geld, ik betaal namelijk niets, en mag komen wanneer ik wil om te rijden en mag met hun doen wat ik wil, want de eigenaar is allang blij dat wij komen...en het is inderdaad een beetje misbruik maken, zoals LaFunkyJazz zegt!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:52

Ik vind het zelf ook vrij veel geld, ik betaal voor mijn verzorgpaardje 50 euro in de maand en dan mag ik doen wat ik wil en komen rijden wanneer ik wil (buitenbak en binnenbak aanwezig en super uitrijmogelijkheden). Het is natuurlijk wel zo dat je zo een paardje van iemand een bepaald aantal dagen in de week mag rijden enzo en dat de eigenaar verder alle kosten betaalt, dus wat dat betreft vind ik een bijdrage in de maandelijkse kosten vind ik wel logisch, maar 75 euro in de maand voor een welshje vind ik wel erg veel.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:06

Voor een verzorgpony hoor je niet te betalen. Een verzorgpaard houdt voor mij in dat je alle verzorging op je neemd (poetsen, stal uitmesten, voeren, tuig poetsen etc.). Je neemd een hoop werk en zorg uit de handen van de eigenaar dus daar mag je geen geld voor vragen vind ik. Voor wat hoord wat... Knipoog
Als je ervoor betalen moet val je voor mij in de categorie leasepaard/ bijrijdpaard. Dan deel je de kosten met de eigenaar.
75 euro in de maand is een hoop geld, maar als je hier 1x in de week lest, dan ben je ook al 40 euro kwijt.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131949
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:50

Wat houdt het verzorgen precies in ?
Is het de bedoeling dat jullie ook klusjes doen (zoals uitmesten ed.), of gaat het alleen om poetsen en rijden ?
Als jullie de eigenaar werk uit handen nemen, dan vind ik 75 euro vrij prijzig.
Maar als het alleen te doen is om het rijden (en wat daarvoor noodzakelijk is, zoals poetsen) dan zou je het kunnen vergelijken met een vervanging voor op een manege rijden (echter dan zonder les).
Als je dan de prijs deelt door het aantal malen dat je dochter kan rijden, dan is het nog niet zo duur.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:15

Saskia008"]
mensen moeten blij zijn als ze een verzorger vinden die voor hun paardje wil zorgen! ik vind het onzin als men moet gaan betalen voor een paardje die van iemand anders is, de verzorger neemt namelijk al het werk uit handen van de eigenaar, die zit dan op zn luie gat op de stoel, en het geld stroomt binnnen

(das mijn mening, voor degene die het anders vinden, prima)
[/quote]



[quote="foetsie schreef:
Voor een verzorgpony hoor je niet te betalen. Een verzorgpaard houdt voor mij in dat je alle verzorging op je neemd (poetsen, stal uitmesten, voeren, tuig poetsen etc.). Je neemd een hoop werk en zorg uit de handen van de eigenaar dus daar mag je geen geld voor vragen vind ik. Voor wat hoord wat... Knipoog
Als je ervoor betalen moet val je voor mij in de categorie leasepaard/ bijrijdpaard. Dan deel je de kosten met de eigenaar.
75 euro in de maand is een hoop geld, maar als je hier 1x in de week lest, dan ben je ook al 40 euro kwijt.

met beide ben ik het eens. het is een verzorgpaard het is nog steeds een paard van een ander en die wil een paard dus moet die er ook voor opdraaien. en je dochter helpt er gewoon een beetje bij.
diegene moet blij wezen dat er iemand voor z'n paardje wilt zorgen!

als je de helft betaald heb je ook recht op de helft. dit is dus mijn mening.

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:30

ik vind 50 a 60 euro wel een maximum.

maar als je gaat rekenen/ vergelijken met de kosten die je op een manege kwijt zou zijn voor het rijden valt het wel mee.
vb. ik betaalde op de manege 10 gulden voor een uurtje rijden, dus laten we zeggen 5 euro, 3x per week rijden lijkt me ook wel redelijk, dus 12x per maand... 12x5 = 60 euro

Kun je niet onderhandelen met de eigenaar van de pony?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:40

Probeer eens of ze accoord gaan met een lager bedrag wat jullie wel ligt. In principe is ze niet zo snel uit een pony gegroeid. Ik ben 27jr, 1m68 en weeg 53kg... Ik rijd nog steeds op pony's van 1m45!!! Ziet er niet erg uit, en pony's kunnen best wel wat hebben. Nu moet ik wel zeggen dat ik met mijn gewicht op elke pony MAG rijden ongeacht de hoogte... Dus ik heb natuurlijk wel makkelijk praten. Stel voor dat je het voor bijv 3 dagen p/w veel geld vindt en dat je over de prijs wilt praten.

Mag ze ook wedstrijden rijden en rijden hun dan bijv met de trailer. Die dingen moet je ook meerekenen als dat zo mocht zijn.

Ps in mijn profiel staan foto's van mij op een van de pony's van 1m45... Kun je zien dat je er nog niet zo snel uitgegroeid bent...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Joyce, YandexBot en 120 bezoekers