vragen over land voor pony's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:37

Ik wil graag een eigen stukje land kopen maar weet niets of weinig erover.
Wat betaal je per vierkante meter of heeft dat een vast bedrag? Wat is goede en slechte grond?
En het belangrijkste hoe groot moet het zijn voor twee pony's ? Ik heb hier namelijk totaal geen kijk op.
En ik ben ook nog steeds zoekende voor in omgeving leiden.
Mocht je iets leuks weten pb dan even. Huren is ook een optie,en ook daar wil ik dan wel de max prijs van weten.

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
Guus en April are the best!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-24 00:47 ]</font>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:44

'k heb laatst een wei gehuurd van 6600 m2 en daar betaal ik per jaar 850 gulden voor. Heb hem wel zelf moeten in laten zaaien en omheinen. Kost wel een paar centen, hoor. Maar nu kan ik in de lente mooi zelf hooien, en dan weet ik zeker dat ik goed hooi heb, en niet pruthooi van bij wijze van de Gamma.
Er zit geen stal bij, want het is 100 meter van mijn huis af, waar dus mijn paard gestald staat. Je hebt ongeveer 1 ha. nodig voor een paard, als je ook op die ruimte rijd en je stal hebt.
Anders kan het wel wat minder, maar dan heb je kans dat ze je wei vertrappen.
Succes ermee!!!!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 21:07

Dat is weinig F 850,00 in welke stad/dorp is dat?
Ik zit in de randstad daar is alles veel duurder dan in het binnenland. f850,00 betaal ik aan stalhuur per maand voor een veulen en een kleine haflinger zonder weidegang of binnenbak. Dus vergeleken met jou is dat heeeeel erg duur. En het word nog duurder in Januari met de euro.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:11

Dat is bij ons in St. Michielsgestel, net onder Den Bosch. Ik heb idd gehoord dat het in de randstad een heeeeel stuk duurder is als bij ons. Dan is het toch allemaal niet meer te betalen, toch??? Ik heb het voordeel dat het stuk land toevallig van familie van mijn wederhelft is, dus betaal ik wat minder als een ander.
Oplossing: Verhuizen en gezellig in Brabant komen!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132016
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:30

Da's waar Imker, er gaat niks boven Brabant (of was het nou Groningen ?) *LOL*
De prijs van het huren van een stuk grond is erg afhankelijk van het gebied waar je woont, en van de kwaliteit van de grond natuurlijk.
Bij ons in de buurt wordt weiland verkocht voor ca. 50.000 gulden per hectare (gemiddelde kwaliteit grond)..... ook niet echt goedkoop dus, maar waarschijnlijk wel een stuk goedkoper dan in de Randstad.
Succes met je zoektocht !

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:53

De prijs verschild natuurlijk nog al wat, kwaliteit grond, en de streek waar je woont.
En je moet het dan ook zelf onderhouden, stalletje er op enzo, en daar moet je ook weer een vergunnning voor hebben. *zucht*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:55

50.000 per hectare...
daar koop je bij ons slechts een paar are voor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:11

bij ons zit je op 10 a 11 gulden per vierkante meter landbouw grond.
meestal is dit maisland