Kat is ziek....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Kat is ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 13:42

Bok Bok

Sinds vorige week is Beer al niet helemaal lekker , en sinds zaterdagavond komt ie niet meer van zn kussen af en slaapt ie heel erg veel , gister en vandaag geven we hem water door met zn bakje naar hem toe te gaan en het onder zn hoofd te houden ! Net is hij wel even van zn kussen afgeweest en is naar de keuken gewandeld en weer terug op zn kussen....

Niet echt goed dus , we kunnen over 45 minuten pas bij de dierenarts terecht want vanmorgen hadden ze geen dierenarts in de praktijk rondlopen Verward

Ben benieuwd wat ie nu weer heeft...... Scheve mond

    S p o t.


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:12

Ach gosh arme beer Bloos!
Maar zo raar is het niet hoor dat er geen dierenarts aanwezig is in de praktijk, is bij ons in de praktijk ook vaak zo.
De dierenartsen rijden ook visite's.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:36

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:21

Sterkte hoe oud is ie?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:42

En, weet je al meer?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:59

Mijn kat is ook ziek..
Maar daar open ik straks misschien wel een topic over Lachen

Succes met jouw kat, ik hoop dat het niks ernstigs is!

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:21

Onze kat is helaas pas overleden na lang ziek geweest te zijn dus ik hoop dat het bij jullie beter gaat!!! Veel succes!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:46

Heel veel beterschap voor Beer!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:59

Mijn monstertje leeft nog na haar ziek zijn hoor Lachen Ze had alleen maar een gat in de poot, 40,6 graden koorts en een gebroken bekken... Ach gut

Maar ik wordt ondertussen wel heel benieuwd naar de uitslag...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:40

Lachen Lief al die reacties

Ik ben met hem heengeweest ,daar aangekomen kreeg ie een thermometer in zn kont en hij heeft 40.4 graden koorts , ze kunnen eigenlijk niet ontdekken waar de koorts vandaan komt maar ze denken aan de 'kattengriep' , hoge koorts en vieze oogjes en hoesten.
Maar hij is zo verzwakt dat ik hem nu zelf moet voeren , drinken geven deed ik al , maar eten is bij katten dus net zo belangrijk ! Als ze een paar dagen niet eten gaan ze vetten afbreken voor energie , daar komt de stof asteron (excuse me if im wrong) bij vrij , en dat tast hun hersenen aan en vooral het eetzintuig en eten ze dus helemaal niet meer en dan gaan ze heel simpel dood !

Dus ik ben Beer nu een half blikje eten naar binnen aan het voeren (astronautenvoedsel) , hij eet nu alleen nog maar van een lepel als ik die voor zn neus hou , en als ie het halve blikje vanavond nog niet zelfstandig heeft opgegeten dan moet ik het met water mengen en het met een spuitje in zn bekkie doen.

Hij heeft een antibioticaspuit gekregen en een 10-daagse antibioticakuur meegekregen.

Hehe , heel verhaal , maar binnen 2 dagen moeten we verbetering zien , maar de diagnose kattenziekte konden ze niet zeker vaststellen , maar omdat ie toch duidelijke symptomen er van had behandelen we hem wel op die manier , omdat het hoogstwaarschijnlijk toch kattenziekte is !

En nu ga ik hem weer eten geven , ik hou jullie op de hoogte

Enne Pervinco ; Geef jou katje maar een dikke knuffel Ach gut

    S p o t.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:43

Chiqa schreef:
Sterkte hoe oud is ie?


4 jaartjes , maar hij heeft altijd wel wat...

    S p o t.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:59

SpLaSh_ schreef:
Ik ben met hem heengeweest ,daar aangekomen kreeg ie een thermometer in zn kont en hij heeft 40.4 graden koorts , ze kunnen eigenlijk niet ontdekken waar de koorts vandaan komt maar ze denken aan de 'kattengriep' , hoge koorts en vieze oogjes en hoesten.


Die koorts verbaasd me echt helemaal niets... Ik weet hoe Koek erbij lag toen ze koorts had, mijn stressbal deed niets anders dan heel sneu naar me kijken... Ach gut

Heeft hij nergens een wond zitten? Koorts kan het gevolg zijn van een infectie...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:29

Tip om het vlees iets smakelijker te maken, doe er een beetje warm water over.
De geur van het vlees word dan sterker..

Verder beterschap voor Beer Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 14:48

Even een kleine update :

Gisteravond leek het wel een grillplaat , zo heet was ie. Met de hand weer eten gegeven en dat ging niet van harte. Vanmorgen ging het erg slecht , zat bijna geen leven meer in en mn moeder is langs de dierenarts gewandeld en hij heeft de niesziekte en als het vanmiddag niet beter ging moest hij vanavond op spreekuur komen en opgenomen worden, om half 2 weer langs de dierenarts gewandeld (zonder Beer) om even te overleggen hoe het ging , en het gaat ietsje beter , hij krijgt nu om het uur eten , dat we vermengen in water , en als ie dan niet zelfstandig eet dan krijgt ie eten via een spuitje....

En Pervinco , hij heeft nergens een wond , hadden wij ook al naar gekeken ! En Miep , dat trucje kennen we al, maar heeel erg bedankt Knipoog En het helpt niet echt want hij heeft totaal GEEN trek

    S p o t.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:53

Vorige week hadden we op de praktijk ook een kat in de opname met niesziekte.
Deze wou ook helemaal niets.
Heb hem 3 dagen intensief verzorgt met dwangvoeren, vrijdag ging hij weer vrolijk met de baas mee naar huis. Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 14:56

Ik ga hem nu even iets anders voeren , Sheba met een nieuw smaakje.... ff kijken of ie wel uit zichzelf eet....

    S p o t.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:17

Succes maar weer... Als het "enkel" koorts is ga ik er van uit dat je aan het eind van de week weer leven erin hebt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:23

héél véél sterkte !
Ik zal voor jou Beer duimen hij is nog zo jong!!!!!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:10

Pervinco schreef:
Succes maar weer... Als het "enkel" koorts is ga ik er van uit dat je aan het eind van de week weer leven erin hebt...


Als ie niet eet en drinkt dan overleeft ie het niet , de DA heeft gezegd dat er toch wel een kans is dat ie het niet overleefd....

Maar we gaan natuurlijk van het beste uit en om het uur wordt meneer gevoerd met een spuitje , want zelf eten wil ie niet Schijnheilig

    S p o t.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:26

Als je niet eet of drinkt overleeft niets het... Maar een dier is redelijk goed in leven te houden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Koekie niet gedwongen heb te eten, ze at wel iets, een hapje of 3 per dag, dat was alles. Maar als het niet meer lukt met het in de mond spuiten kun je tijdelijk injecties met suikerwater toedienen. Zo heb ik ons net geboren kitten 30 uur in leven kunnen houden...

Is misschien ook een idee... Wat suiker oplossen in water en dat voorzichtig toedienen... Of kattenmelk... Babypoedermelk met ei en druivensuiker...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, amy495, angrywolf, Annienke, Caboby, chanelle14, ellen05, Geerten, GrapeshotBot, judithje, MuffinX, Roosch, SamElisa, Shari_B, Tigress, Xyris en 58 bezoekers