Salzgeber voor twee maanden geschorst

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Salzgeber voor twee maanden geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 16:14

http://www.heart4horses.nl
www.heart4horses.nl

WARENDORF (ANP/DPA) - De Duitse dressuuramazone Ulla Salzgeber is door de tuchtcommissie van de Duitse ruitersportbond voor twee maanden geschorst. De tweevoudig Europees kampioene kreeg de straf, omdat bij haar paard Rusty in maart 2003 tijdens een dopingcontrole het verboden middel testosteron werd aangetroffen.

Salzgeber, een grote concurrente van Anky van Grunsven, kan door de uitspraak slechts met speciale toestemming van het Duits olympisch comite genomineerd worden voor de Olympische Spelen in Athene. Door de korte schorsing heeft Salzgeber nog wel de kans zich te kwalificeren. De straf van de Duitse bond is wel zwaarder dan die de internationale federatie FEI uitsprak. Die nam Salzgeber de winst van de wereldbekerfinale af. In Duitsland moet de amazone ook nog een boete van 2000 euro en de proceskosten betalen. Salzgeber, die in Sydney Van Grunsven moest laten voorgaan, kan nog wel in beroep tegen de straf. Vrijdag gaf ze geen commentaar. Ze ontbreekt in elk geval begin april bij de wereldbekerfinale in Dusseldorf. Haar straf loopt pas enkele dagen later af.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.


daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:39

raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar maar ja jamer voor de dressuuramazone Ulla Salzgeber

haaai als je niks te doen heb kijk dan op www.websitemaker.kennisnet.nl/missylover !!!!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 08:08

niet leuk voor haar maar iedereen weet dat het niet mag....

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:07

wat heeft dat spul nou precies voor werking dan?

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:12

Triest hoor...je paard doping geven om Van Grunsven voor te kunnen blijven (niet dat dat zo was..hihi *LOL*) maar goed...

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:58

The_Lady_Of_Rage schreef:
wat heeft dat spul nou precies voor werking dan?


Testosteron wordt vaak hét mannelijke hormoon genoemd omdat het een cruciale rol speelt bij het ontstaan en in stand houden van mannelijke lichamelijke eigenschappen.

Het bewerkt de vorming van de secundaire mannelijke geslachtskenmerken en de groei van botten en spieren.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:11

tsja wie de gok waagt........
Persoonlijk vind ik dat ze zich niet meer zou moeten kunnen kwalificeren voor Sydney, maar die vlieger zal wel niet opgaan. Denk dat het Duits Olypisch comite haar wel zal laten gaan.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:37

Wat een muts zeg....leuk persoon die haar paard volstopt met drugs om maar punten te halen...enge streber!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:42

ik vind egt stom dat ze dat doet, ze weet dat het niet mag, boeiuh dat je anky niet voorb9ij komt!!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:44

ze zouden alle toppaaren eens moeten controleren ze zouden nog iets tegen komen...

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:58

Tessake schreef:
ze zouden alle toppaaren eens moeten controleren ze zouden nog iets tegen komen...


Dat zou me idd niks verbazen ook...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:59

Een kennis van me heeft iets vergelijkbaars meegemaakt, tijdens een NK in ermelo. Zij heeft haar paard de dag ervoor gestald en blijkbaar heeft hij daar wat binnengekregen. Hebben ze nog een hoop gedoe mee gehad. Zoiets is niet fijn voor je reputatie, al helemaal niet wanneer je onschuldig bent. Reken maar dat Ulla hier flink van zit te balen! Alleen het feit dat je reputatie zo onderuit gaat is al een grote straf....

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:06

wat een kutwijf!!!

Echt stom van der, dat een bodybuilder dat doet moet hij zelf maar weten hij is zichzelf ervan bewust maar om een dier vol te douwen met troep!! Boos!
Zullen we een keer bij haar moeten doen!!! ( alleen dan wel vast binden *LOL*
)

My horse makes me happy, not money

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:39

Nou nou, de opmerkingen kloppen hier wel niet helemaal. Ulla claimt dat er in een zalve testosteron zat. Ik laat in het midden of het daar aan lag. Maar het is wel zo dat er geregeld in medicijnen dopingproducten zitten verwerkt. Wat moet je dan doen als het echt nodig is? Gebruiken lijkt mij maar dan neem je dus de kans om zulke zaken mee te maken als Ulla.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:37

chantal1 schreef:
Nou nou, de opmerkingen kloppen hier wel niet helemaal. Ulla claimt dat er in een zalve testosteron zat. Ik laat in het midden of het daar aan lag. Maar het is wel zo dat er geregeld in medicijnen dopingproducten zitten verwerkt. Wat moet je dan doen als het echt nodig is? Gebruiken lijkt mij maar dan neem je dus de kans om zulke zaken mee te maken als Ulla.


Maar ik neem aan dat met sportpaarden waarbij zoveel op het spel staat er extra op gelet wordt wat er wel en niet in medicijnen/zalf ed kan/mag toch? En het werkt blijkbaar niet dat als je paard die bepaalde dingen écht aantoonbaar nodig heeft, dat je dat van te voren kan aangeven oid? Of ben ik nu te naief...

x_ultimate_xJarig
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:15

eigen schuld, maar ze zal wel alsnog op de olympische spelen verschijnen...

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:38

Ik vind het zo stom en hoop dat ze niet naar de olympische spelen mag. Iemand die z'n paard volpropt met die rommel en op die manier het nodig heeft om te rijden, kan beter stoppen. Dit is niet bepaald profi. Doping is niet voor niets verboden.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:07

Gulpje schreef:
écht aantoonbaar nodig heeft, dat je dat van te voren kan aangeven oid? Of ben ik nu te naief...


Nee, naïef ben je niet maar zo werkt het dus niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:32

Zelfs in ,(klein tweifeltje) ik dacht coolingcels zitten dopingstoffen .niet in allemaal hoor!Er heeft is een artikel van in gestaan in Bit want ik dacht nog goed dat ik geen wedstrijd rij want ik smeerde er graag mee .Ben er dan ook wel meegestopt want inderdaad dopings midellen kunnen hartkwalen veroorzaken net als bij mensen.Maar ik moet zeggen dat ik me kan voorstellen dat je zoiets onbewust gebruikt.Het komt ook voor in b.v. voedingssuplementen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:52

Ik moet hier erg hartelijk om lachen *LOL*

- Offline -

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 07:41

Ik hoop dat ze gewoon aan de OS kan en mag deelnemen,
ik vind het een sympathiek mens en ik denk dat de straf zo wel zwaar genoeg is. Èn al een WB titel moeten inleveren èn niet mogen deelnemen aan de volgende, daarbij is ze behoorlijk negatief in het nieuws geweest wat voor je reputatie ook niet fijn is.
Verder is het leuker als Anky en Salinero haar gewoon ook verslaan op de OS Haha! Anders krijg je dat eeuwige 'Ja maar Ulla was er die Spelen niet bij..'

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:29

Hmm dat laatste is ook weer zo. Maar ik blijf 't erg grappig vinden..

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:28

Sjuimpje schreef:
Ik hoop dat ze gewoon aan de OS kan en mag deelnemen,
ik vind het een sympathiek mens en ik denk dat de straf zo wel zwaar genoeg is. Èn al een WB titel moeten inleveren èn niet mogen deelnemen aan de volgende, daarbij is ze behoorlijk negatief in het nieuws geweest wat voor je reputatie ook niet fijn is.
Verder is het leuker als Anky en Salinero haar gewoon ook verslaan op de OS Haha! Anders krijg je dat eeuwige 'Ja maar Ulla was er die Spelen niet bij..'



Ik hoop ook dat ze erbij kan zijn!
Enne of Anky, Ulla gaat verslaan? Denk het niet!!! Knipoog
Wedden? Wat zetten we ertussen?? Lachen

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:26

Ongeacht wat er gebeurt is, ik geloof niet dat van het smeren van een beetje creme de combinatie daar de wereldbeker mee verdiend heeft. Deze combinatie was gedurende langere tijd bijzonder goed bezig. Die creme met testoseron erin moet wel fabelachtig werken, als dat daaraan te wijten zou zijn. Zodra je goed presteerd sta je sterk in de belangstelling en hebben mensen snel een oordeel over je. Denk ook aan de Idool zaak. Vanuit sportief oogpunt zou het mooi zijn als ze gewoon mee doet. Wel is het belangrijk dat op ieder niveau beter bekend wordt wat in welk medicijn zit en wat wel mag en wat niet mag.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:50

Tja ik vindt het wel een beetje erg dom van haar, je weet dat je paard gecontroleert kan worden op doping.
Eigenschuld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, DJZ, ikbencarmen, Jessietje, kimmetje26, Kirrietje, Lalidan, nien81, saltshaker23, Vaiqua, Wopkebrok, xKatinkii en 36 bezoekers